esterová zložka

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: esterová zložka

Příspěvek od Pitris »

0w40 ale nejsou jediné kvalitní oleje.... A když chceš tento "supermrazuodolný" oil + ester, tak třeba Yacco Galaxie RS nebo Redline....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
modus ponens
Příspěvky: 100
Registrován: pát led 15, 2010 0:44

Mannol Legend+Ester 0W-40

Příspěvek od modus ponens »

Zdravim, poznate niekto tento olej? Mannol sa chvali kombinovanym zakladom PAO+ester: http://mannol.de/imgbank/Image/public/i ... 40_tds.pdf
Ford S-Max II, 1.5 Ecoboost, 2019
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: esterová zložka

Příspěvek od Pitris »

Podle TL špatně nevypadá a je to Germán.... zkušenost nemám.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: esterová zložka

Příspěvek od e1H »

Vzhľadom na to, že je to nemecký olej, trochu ma prekvapuje absencia schválení VW 502.00/505.00 alebo Porsche A40, ale ak toto dáme bokom, tak podľa TL to je dobrý olej, obzvlášť ak liter stojí menej ako 7 €. :wink:
modus ponens
Příspěvky: 100
Registrován: pát led 15, 2010 0:44

Re: esterová zložka

Příspěvek od modus ponens »

Skor ma zaujima zaklad PAO + ester. Je to pri tejto cene realne?

Okrem toho, Mannol vo svojich TL neuvadza hodnoty HTHS viskozity, co vsak nemusi byt nic dramaticke (pri znizenej by sa zrejme pochvalili).
Ford S-Max II, 1.5 Ecoboost, 2019
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: esterová zložka

Příspěvek od Pitris »

Je to "40" - v Evropě vždy s normální HTHS viskozitou nad 3,5mPa.s (a za sebe bych si tipl někde okolo 3,7).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: esterová zložka

Příspěvek od bjukemen »

netreba sa bat je to Wolf Oil
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Návštěvník

Re: esterová zložka

Příspěvek od Návštěvník »

Ravenol má celú radu olejov pod označením cleansynto a je to pao plus ester... ono pao musí byť s esterom kvôli istým vlastnostiam.... celú radu si treba pozrieť na nemeckej stránke, dovozca dovezie všetko, ceny prijateľné....
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: esterová zložka

Příspěvek od bjukemen »

kukal som ,ale napr take 10w-40ky maju mimoriadne nizke hodnoty TBN
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Návštěvník

Re: esterová zložka

Příspěvek od Návštěvník »

Ale mne tu bolo vysvetľované že predsa 10w40 je na málo štartov a dlhé trasy... takže ako? Ja som vzal ravenol 10w30 do hybrida, tbn tu tiež nieje oslnivé ale auto jazdí skôr dlhé trasy a olej mením pred intervalom...
Návštěvník

Re: esterová zložka

Příspěvek od Návštěvník »

... a prevodový tiež ravenol, nejak sa mi zapáčili... a majú šikovné fľašky s výsuvným hrdlom, dobre sa leje bez lievika, no nekupte to...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: esterová zložka

Příspěvek od Pitris »

Ano, TBN je u těch Ravenol 10w40-tek nižší (okolo 7), ale na delší jízdy a málo startů je to v pohodě....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
modus ponens
Příspěvky: 100
Registrován: pát led 15, 2010 0:44

Re: esterová zložka

Příspěvek od modus ponens »

Hmm, TBN okolo 7 mi pride malo aj pri dlhych trasach. Mozno este pri skratenom intervale - 10tis. km. Alebo ked by motor zral olej a tento sa priebezne dolieval...
Co je prednostou toho oleja, ked si mu odpustil nizke TBN?

Len na okraj: hybrid na vylucne dlhe trasy?
Ford S-Max II, 1.5 Ecoboost, 2019
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: esterová zložka

Příspěvek od Pitris »

Však mění před.... a když si vezmeš, že jsou "LL" oleje s TBN nižším i než 6mg KOH/g, tak 7 je :wink:
Mě Ravenol přijde "sympatický" ať už nabídkou olejů PAO, tak i super nabídkou převoďáků....
A na krátké jízdy má třeba 0w30 nebo 0w40 s TBN 10 nebo 5w40 VDL s 8,4mg KOH/g....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: esterová zložka

Příspěvek od Návštěvník »

Čo je prednosťou? No všetko a nič predsa... splna špecifikáciu, nebojím sa o kvalitu, rozumná cena a predajna za rohom... hybrid na dlhé trasy? Prečo nie.... veľa veľa kilometrov za mizerné servisné náklady za veľmi veľmi slušnú spotrebu a ak sa dostanem do mesta mám taký pocit čo sa ťažko opisuje...
a mením 2x ročne... leto 10w30 a zima ešte som sa nerozhodol bud 0w20, 0W30 alebo 5w30... ešte mám čas... najprv hodím defa predohrev a pritom vymením olej...
Odpovědět