Pitris píše:Když on bod tuhnutí ale není totéž jako bod čerpatelnosti - a jsme zase u toho, co...
jerome píše:Pitris to je jasne ale ked mas olej ktory tuhne pri -45 a olej co tuhne pri -27 tak logicky bude mat ten prvy pri urcitej teplote lepsiu cerpatelnost
jerome to je jasne ale teplotu použitelnosti (v tomto případě tedy v minusových hodnotách) určuje právě to číslo před "w", což u třeba desítky znamená -25°C. To by mělo být zaručeno u všech SAE 10w/xy.
Ale pak ten nižší bod tuhnutí asi výhoda je, bo olej bude mít lepší ochranu motoru při / po startu při té hraniční minusové teplotě.... Ale při té hraniční minusové teplotě je už vhodnější mít v motoru "pětku".
lengy60 píše:Sunoco 5W-40 EURO PLUS se schválením PSA B 71 2290 a ty hodnoty HTHS 3.7 a TBN 10
lengy60 píše:....sjíždím internet jak divej a začínám mít dojem,že v Evropě bez šance.
Colommbo píše:Ta první norma (končící ...90) jsou oleje low-SAPS pro DPF, takže tuhle specifikaci hoď za hlavu a hurá do "devětšestky" (tedy Sunoco Synturo Gold 5W40, HTHS 3,8 a TBN 10,2)...
Viděl bych to stejně jako pan Jiří a pokud Sunoco, tak klidně Synturo Gold