Elf Sporti TXI 10W40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Elf Sporti TXI 10W40

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:Když on bod tuhnutí ale není totéž jako bod čerpatelnosti - a jsme zase u toho, co...
jerome píše:Pitris to je jasne ale ked mas olej ktory tuhne pri -45 a olej co tuhne pri -27 tak logicky bude mat ten prvy pri urcitej teplote lepsiu cerpatelnost :idea: :wink:
jerome to je jasne :wink: ale teplotu použitelnosti (v tomto případě tedy v minusových hodnotách) určuje právě to číslo před "w", což u třeba desítky znamená -25°C. To by mělo být zaručeno u všech SAE 10w/xy.
Ale pak ten nižší bod tuhnutí asi výhoda je, bo olej bude mít lepší ochranu motoru při / po startu při té hraniční minusové teplotě.... Ale při té hraniční minusové teplotě je už vhodnější mít v motoru "pětku".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Elf Sporti TXI 10W40

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:Sunoco 5W-40 EURO PLUS se schválením PSA B 71 2290 a ty hodnoty HTHS 3.7 a TBN 10
lengy60 píše:....sjíždím internet jak divej a začínám mít dojem,že v Evropě bez šance. :(
Colommbo píše:Ta první norma (končící ...90) jsou oleje low-SAPS pro DPF, takže tuhle specifikaci hoď za hlavu a hurá do "devětšestky" (tedy Sunoco Synturo Gold 5W40, HTHS 3,8 a TBN 10,2)... :wink:
Viděl bych to stejně jako pan Jiří :wink: a pokud Sunoco, tak klidně Synturo Gold :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět