Elektromobil-ita

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od BigBang »

Vzhledem k rekuperaci energie při brždění jsou normální třecí brzdy využívány minimálně. Jak je snad všem známo https://www.youtube.com/watch?v=gKLjBazk0_Y což u keramickejch nehrozí...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
tato3
Příspěvky: 86
Registrován: pon zář 12, 2016 22:27

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tato3 »

... nehrozí čo?
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od BigBang »

že ti nepoužíváním zreznou :D vím, že existují jedinci, kterým zreznou i na ropovozech natož pak kdyby jezdili elektrovozem...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

inskeu píše:Ide to aj bez pouzitia drahych technologii ako spominany kevlar a keramika, aj ked nechapem aky vyznam v beznom elektromobile by mali keramicke brzdy :D
Neide! Sám jsi psal o tom, že auta jsou dnes těžká a málo aerodynamická. No a když k tomu přidáš elektromobilitu, dostáváš se na ještě větší hmotnost. Navíc jsi psal o komfortu, který rovněž něco váží. A konečně tu máme nějaké požadavky na pasivní bezpečnost, která váží fakt moc, zvláště pak v kombinaci s velmi těžkými aku-paky!

Tedy když se tohle všechno sečte, musí snad i tobě být jasné :mrgreen: , že to bez "kosmických" technologií jinak nejde. A pokud jde o ty "keramické" brzdy, jmenoval jsem je proto, že tudy vede cesta k podstatnému snížení hmotnosti celého vozu díky snížení hmotnosti brzdových kotoučů, které patří do kategorie tzv. neodpružených hmot. :idea:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

BigBang píše:Vzhledem k rekuperaci energie při brždění...
Jenže tohle je spíše jen iluze vyvolávaná displejem na přístrojovce. Ono totiž ve skutečnosti platí, že pokud akumulátor před brzděním "neodpočíval", tak k žádné rekuperaci el. energie do něj vůbec nedochází (nepřijímá náboj). A proč? Inu proto, že "chemie" i těch skutečně dobrých aku neumožňuje překlopení režimu vybíjení do režimu nabíjení v době kratší než cca 4 min. :idea: I proto se někde používají pro účely okamžité rekuperace buď kapacitory anebo setrvačníky.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od BigBang »

Jasně, to jsem sice nevěděl, ale souhlasím s tím, nicméně jsou mezi námi lidé, kteří dokáží "zarůst" brzdy i na obyčejném autě, tak co teprve s takovýma, který by si pořídili elektrovůz :D
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

Ještě se vrátím k tomuto
inskeu píše:Minimálne odpadá výmena ... zapaľovacích sviečok ...
a napíšu, že kdyby si autor citovaného výroku pořídil pořádné svíčky, tj. Denso Iridium Power, měnil by při jeho přístupu k technice častěji motory než svíčky. :twisted:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

A další věc:
inskeu píše:... aj v chladnejšom období umožnia po naštartovaní jazdiť bez akéhokoľvek zahriatia bez toho aby to malo vplyv na jeho životnosť...
V Evropě jsou elektromobily nejrozšířenější v Norsku, a to již nějakou dobu - díky masivní vládní a municipální podpoře. No a norská praxe prokazuje, že klesnou-li teploty pod -15 st. C a elektromobil stojí celou noc venku odpojený od nabíječky, stává se kvůli neschopnosti podchlazeného aku dodat dostatek proudu (přesněji - proudový odběr způsobuje výrazný pokles napětí) téměř nepoužitelným. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Durex »

A to se vyplatí :lol:
Takže ještě by to chtělo vyhřívání aku,což ale zase bude zásek do ekologičnosti :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

Vyhřívání kapsle s akumulátory je věc dávno známá z kosmické techniky. :lol:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Durex »

Tak ono je to docela logické řešení a jde na to přijít i selským rozumem :)
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
inskeu

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od inskeu »

Jerry3

Realne skusenosti s poklesom kapacity akumulatora:


http://www.hybrid.cz/baterie-tesla-si-u ... 800-000-km
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

Inskeu, je vidět, že víra je nejmocnější čarodějka. :mrgreen: Vždyť ono stačí umět trochu anglicky a "číst" grafy, aby bylo hned jasné, že celá věc je v tom článku podána velmi tendenčně. Tak především se tam směšuje kapacita a dojezd (už to je naprosto zásadní omyl/záměr, kvůli kterému je zbytečné se tím ostatním marketingovým balastem zabývat :!: ), nejspíše ten indikovaný na přístojovce elektromobilu Tesla S. A ten je asi tak stejně přesný, jako dojezd indikovaný na PP dnešních "ropáků".

Navíc ona "tendence" (červená čára) je statisticky přesným vyjádřením obrovského rozptylu skutečných hodnot výskytu, což je z grafu opět patrné. No a konečně, o statistické významnosti :P hovoří i to, že onu tendenci neváhali/měli tu odvahu protáhnout až na 200 tis. km, přičemž této hranice dosáhl jediný vůz a nad 160 tis. km tam mají pouze čtyři vozy :!: Samozřejmě už z principu nikde nezmiňují případy vozů, které musely předčasně absolvovat výměnu aku-paku či přinejmenším některých jeho článků.

Tedy když to podtrhnu a sečtu, stále mi vychází, že takovému článku mohou věřit pouze neinformovaní laici bez praktických zkušeností se zacházením s moderními (tím chci vyloučit olověné) akumulátory. :twisted:

Inskeu, tušíš vůbec, jak objektivně určit vývoj kapacity akumulátoru?
inskeu

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od inskeu »

Jerry3

Spolieham sa na reálne skúsenosti majiteľov elektromobilov. Neodvážim sa predpovedať vývoj kapacity akumulátorov.
Ale samozrejme pre neinformovaných laikov by bolo laické vysvetlenie problematiky veľmi prínosné. :wink:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

inskeu píše:Spolieham sa na reálne skúsenosti majiteľov elektromobilov.

Spoléhám se na to, že málokdo z nich si v podmínkách geografické placky zvané Benelux všimne postupného poklesu zatížitelnosti trakčního akumulátoru třeba až o 20%. :mrgreen:
inskeu píše:Neodvážim sa predpovedať vývoj kapacity akumulátorov.
To ani já, proto věřím jen tomu, co si sám naměřím. :)
inskeu píše:Ale samozrejme pre neinformovaných laikov by bolo laické vysvetlenie problematiky veľmi prínosné. :wink:
Tedy jen velmi stručně pro laiky: odměříš v rámci cyklu nabíjení/vybíjení dodaný a odebraný náboj při nějakém předem daném zatížení v předem daném rozpětí prakticky využitelné voltáže. No a pak to uděláš po nějakém předem určeném čase a počtu nabíjecích cyklů znovu, pro srovnání. :idea:
Odpovědět