Elektromobil-ita

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od jerome »

bloke píše:Mňa to momentálne zákaznícky zaujíma, nakúpil som totiž väčšie množstvo lacných batérií a musím splašiť niečo, kde ich využiť. Mono D idú predpokladane do nejakých autíčok na dialkové ovládanie :).
bloke bacha na rozdiel medzi bateriou a akumulatorom :idea: :!: 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Durex »

jerome píše:spomenul som si na jedneho predajcu z predajni Skoda ktory v roku 2010 odradzal kolegu od kupi Roomstra v 1.2 TSi Ze radsej nech zobere osvedcenu atmosferu,tie turbomotory su tak na 4 roky a pod kecy. Nedal sa ukecat a az na vymenu retaze v zaruke jazdi v pohode doteraz. Dvojnasobne prekrocil odhad predajcu. Inak aj na moju hondu bola zaruka cca 6 rokov ale ja uz jazdim 20 :idea: 8)
Ono taky záleží na uživateli a jízdních podmínkách. A ta atmosféra si toho nechá líbit neporovnatelně více,než ta malá turbína ... A na jednom příkladu nemůžeš přeci stavět svoji teorii. A co tak dnes častý jev LSPI,který trápí právě foukaný prcky. A nebo přílišné zakarbonování už po 50 000 km u přímovstřiku? To jsou jevy,které ten starý osvědčený motor neznal ...

A když ti někdo dá 6 let záruku,tak si musí být sakra jistej a proto mě nepřekvapuje taková životnost. Když ti někdo dá 2 roky,tak dle tvého vzorce je to na 6 let ...,ale ze své zkušenosti vím,že můžeš být rád pravě za ty 2 roky bez problému ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

jerome píše:Jerry: spomenul som si na jedneho predajcu z predajni Skoda ktory v roku 2010 odradzal kolegu od kupi Roomstra v 1.2 TSi ... Inak aj na moju hondu bola zaruka cca 6 rokov ale ja uz jazdim 20 :idea: 8)
Prodejce mne od ničeho neodrazoval, jenom mi podal informaci, o kterou jsem ho žádal. Ale ty mi pověz, proč tedy v té době byla záruka na celé auto tři roky/100 tis. km (tj. obvyklá záruka na japonské vozy prodávané v CH), na hybridní část pohonného ústrojí 5 let (tj. prodloužená; možná tam bylo i nějaké to km omezení, ale to si už nepamatuji), zato na trakční baterii pouze dva roky (CH obvykle následuje EU co do standardní délky záruky, tedy v daném případě dvouleté)?
jerome píše:Ta druha cast tvojej odpovede je uplne "mimo mísu" pretoze sa bavime o vydrzi akumulatorov.
Jde o to, co si kdo představuje pod "výdrží". Jako modelář, jenž už dobrých 15 let používá výhradně elektropohon, si dovolím tvrdit, že většina z akumulátorů, které jsem si kdy pořídil, "vydržela". Akorát že od určité hranice ztráty "tvrdosti" se z pohledu mých požadavků všechny postupně staly nepoužitelnými a ty zbývající to (mnou vcelku odhadnutelným) časem čeká.
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od bloke »

Z rozdielnosti názvov si ťažkú hlavu nerobím, väčšinou všetko nazývam batériami tak, ako býva obvyklé aj v angličtine (napríklad aj na autobaterkách , či dobíjacích AA,... Často je na nich, aj v popise napísané len "battery", a ak na niektorých iba "rechargeable accu" (Duracell, Energizer..), tak na druhej strane obalu napíšu vety typu: recommended battery charger :P )
jerome píše:bloke bacha na rozdiel medzi bateriou a akumulatorom :idea: :!: 8)
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Pitris »

jerome píše: Kolegovia vyssie sa vyjadruju jak keby mal kazdy doma po 2 Priusy
Tak ja kolega vyssie napísal len tolko, že aku v elektrobuse mají životnost (v tom buse) 6-7 let.
A jinak jsem na tom ale podobně jako Colommbo a dokud to jen trošku půjde, tak já a benzin.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

Je tomu tak proto, že málokdy nabíjíš jednotlivou "accucell", ale povětšinou "accupack" = "battery" (of accucells). To jen na vysvětlenou, zejména pak v reakci na jerome-ho jízlivou poznámku (adresovanou ovšem tobě) na mé původní upozornění ohledně jím nesprávně užité terminologie.
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od bloke »

Mne je jasné, že niekto kto sa v tom tak vyzná (ako ty), bude nazývať tieto „veci“ čo najpresnejším názvom. Takže asi si týmto potvrdil, že nerobím chybu, ani ak baterku (aku) do auta neraz a vedome nazývam baterkou, detto tie dobíjacie 1,5 V (9 V..) aku.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

Jenom drobná poznámka: správný český název pro "velkého buřta", "malého buřta", "tužku" a "mikrotužku", pokud se nejedná o dobíjecí články, je "suchý článek" (v odpovídající velikosti).
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Ono že Prius jezdí 20 let... Je třeba rozlišit elektromobil a hybrid, neboť Prius bude jezdit pořád, občas se vymění vadný článek a že kapacita bude někde pod 50% nikomu nevadí.

Mám kamaráda který je zásadně proti hybridům. Tvrdí, že je to podvod, neboť co ušetříš za rekuperaci dáš za vyšší hmotnost.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od jerome »

Pitris píše:
jerome píše: Kolegovia vyssie sa vyjadruju jak keby mal kazdy doma po 2 Priusy
Tak ja kolega vyssie napísal len tolko, že aku v elektrobuse mají životnost (v tom buse) 6-7 let.
A jinak jsem na tom podobně jako Colommbo a dokud to jen trošku půjde, tak já a benzin.
Nemyslel som konkretne len teba a elektrobus nie je hybrid od Toyoty :P
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

tonny píše:Mám kamaráda který je zásadně proti hybridům. Tvrdí, že je to podvod, neboť co ušetříš za rekuperaci dáš za vyšší hmotnost.
Primární podvod spočívá v indikaci rekuperace při každém "nuceném volnoběhu". Ve skutečnosti agregát sice proud vyrábí a do aku dodává, nicméně aku potřebuje nějaký čas na to, aby se elektrochemický proces přepnul z režimu vybíjení do režimu nabíjení. Jinými slovy, při krátkých "brzděních motorem" se aku nedobije ani o chlup. :idea:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Colommbo »

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Colommbo »

O existenci toho článku vím, nepřečtl jsem si jej však, bo mě nezajímal. Až teď a docela čučím... :?
P.S. Pan Munro je mi ale stejnak podezřelej, má velkej nos a takovej divnej knír... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

Omlouvám se, že jsem tam vložil znovu totéž, co už kolega. :oops:
Odpovědět