Elektromobil-ita
Moderátor: Colommbo
Re: Elektromobil-ita
Kedže mne vydržal klasický Pb akumulátor 10 rokov, myslím si, že akumulátor NiMH príp. Li-ion tých 20 rokov može dať
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Elektromobil-ita
Jardo, ony ty baterie sice ztratí o hodně svoji kapacitu ale pak ještě omezeně fungují. To však stačí na to, aby se udělal nějaký funkční kontejner, který zalepí hubu ekologům a Toyota si tím ještě udělá dobrou reklamu.
Rousini. Ten článek je psán laiky pro laiky, kteří to ještě vyšperkují svými názory a posílají to dál.
Jerome, tady máš za tu korunu, co jsi tomu nasadil.
Rousini. Ten článek je psán laiky pro laiky, kteří to ještě vyšperkují svými názory a posílají to dál.
Jerome, tady máš za tu korunu, co jsi tomu nasadil.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Jednoznačně nejspolehlivějším, protože nejméně choulostivým, je NiCd akumulátor. I proto se dodnes využívá v kosmickém programu.
Re: Elektromobil-ita
Už jsem to tu ve vlákně na str.3 zmiňoval. Je to 4 roky co jsem měl možnost řídit v Brně elektrobus Perun. Baterky vážily asi 800 kg a jejich obměna je plánovaná za 6-7 let. Dojezd byl 100-150 km.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Elektromobil-ita
Opravdu? To není ironie?jerome píše:Kedže mne vydržal klasický Pb akumulátor 10 rokov, myslím si, že akumulátor NiMH príp. Li-ion tých 20 rokov može dať
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Elektromobil-ita
"To jsou přesně názory od rádoby odborníků,hybridní baterii v české republice ještě servis nikomu neměnil !!,a to jsou tu kousky s nájezdem přes 400tkm,měnila se akorát z důvodu vytopení vozu či havárie a následného mech.poškození,nikomu se neměnila z důvodu konce životnosti,zatím jsou zkušenosti takové,že jediným místem ,kde se baterie dožívají nižší životnosti je pouze severní Kanada,kde jsou extrémní mrazy a baterie zde vydrží pouze cca 250t mil,což je stále dost.Hybridní baterie se nikdy nemění celá,v Kanadě se to řeší pouze výměnou vadných článků(běžně 1 a max. 3 ks) a těch bývá v baterii celkem kolem 30ks dle motorizace,jeden článek stojí cca 100dolarů(v ČR cca 2100kč) a Toyota je tam do 10 let stáří vozu (servisovaného) mění zdarma,platí se pouze práce,u nás je kvůli takovýmto fámám od rádobyodborníků poskytována taktéž již záruka 10let,po uplynutí této doby je stále poskytována kulance,jinak nová kompletní baterie na prius II generace stojí u nás pro vůz se servisní historií 42tkč,výměna je otázkou 1 hodiny (což odpovídá výměně spojky a setrváku u dieselu),
Stálé rychlé nabíjení a vybíjení naopak baterii prospívá,naopak půlročí stání v garáži jí neprospívá(viz.nedávný příspěvěk od taxikáře z Vídně který najel se starým Priusem milion km bez jediné poruchy).Baterie má svůj ovládací software který jí nenechá úplně vybít a zároven jí nenechá nabít na maximum,tohle třeba mobilní telefony nemají a baterie proto odchází,ale tam to tak i výrobci chtějí."
"Závada hybridní baterie se v ČR vyskytla celkem 3x- nikdy se nejednalo o výrobní vadu,ale např,poškození po kolizi,zaplavení při povodni apod.V baterii se skutečně mění pouze jednotlivé vadné články,nejdražší model baterie sice stojí 42.000,-Kč.,oproti cenám dílů a servisu dieselů s podobným nájezdem km vcelku pohodová investice,nevím o voze,kde by se měnila a to mají některé kusy 300.000 km bez zaváhání.O těch rekordních nájezdech ani nemluvě. "
Stálé rychlé nabíjení a vybíjení naopak baterii prospívá,naopak půlročí stání v garáži jí neprospívá(viz.nedávný příspěvěk od taxikáře z Vídně který najel se starým Priusem milion km bez jediné poruchy).Baterie má svůj ovládací software který jí nenechá úplně vybít a zároven jí nenechá nabít na maximum,tohle třeba mobilní telefony nemají a baterie proto odchází,ale tam to tak i výrobci chtějí."
"Závada hybridní baterie se v ČR vyskytla celkem 3x- nikdy se nejednalo o výrobní vadu,ale např,poškození po kolizi,zaplavení při povodni apod.V baterii se skutečně mění pouze jednotlivé vadné články,nejdražší model baterie sice stojí 42.000,-Kč.,oproti cenám dílů a servisu dieselů s podobným nájezdem km vcelku pohodová investice,nevím o voze,kde by se měnila a to mají některé kusy 300.000 km bez zaváhání.O těch rekordních nájezdech ani nemluvě. "
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Elektromobil-ita
Aspoň si mohl napsat odkud CTRL+C a CTRL+V
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Elektromobil-ita
Ve zdejsim foru, o olejich, chybi jen vlakno JAKY NEJLEPSI OLEJ DO ELEKTROMOBILU. A pokroku zdar. Nazdar.
Narazim, m.j., na nazor, kdo nema doma diodove osvetleni, je dinosaurus.
Re: Elektromobil-ita
jerome, už to nehul
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Elektromobil-ita
Jerome, něco tu nesedí: když jsem se v r. 2011 ptal švýcarského prodejce na záruky Priusu, na trakční baterii tehdy pouze dva roky. Že by zrovna v CH chtěli až tak moc odrazovat potenciální zákazníky?
Re: Elektromobil-ita
Viac ako názor predajcu z 2011 roku ma zaujímajú reálne skúsenosti užívatelov. Teda skutočných majiteľov nie údajných odborníkov a tie hovoria,že aj Prius z 2005 jazdí bez problémov s baterkami. 2018-2005 by malo byť 13rokov Osobne čo poznám majiteľov hybridov tak jedná sa o Civic z 2007 a Insight z 2009 čo sa týka akumulátora no problem. Honda má ale na rozdiel od Toyoty slabšie elektromotory tým pádom budú podľa mňa aj baterie v Priuse o niečo hodnotnejšie
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Elektromobil-ita
Obdivuji tvůj způsob interpretace. Nebo se snad skutečně domníváš, že informace prodejce adresovaná zákazníkovi, byť jen potenciálnímu, ohledně záručních podmínek platných na trhu dané země, je jen "názorem"?jerome píše:Viac ako názor predajcu z 2011...
Pro pořádek si dovoluji připomenout, že Priusy, o kterých je tu řeč, se z hlediska praktické použitelnosti zcela obejdou bez funkční trakční baterie akumulátorů, jelikož ta není podmínkou jejich provozuschopnosti (na spalovací motor).
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Elektromobil-ita
Mě ohledně elektromobilů či hybridů nezajímá vůbec nic, tož se vám všem omlouvám...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Elektromobil-ita
Mňa to momentálne zákaznícky zaujíma, nakúpil som totiž väčšie množstvo lacných batérií a musím splašiť niečo, kde ich využiť. Mono D idú predpokladane do nejakých autíčok na dialkové ovládanie .
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Elektromobil-ita
Jerry: spomenul som si na jedneho predajcu z predajni Skoda ktory v roku 2010 odradzal kolegu od kupi Roomstra v 1.2 TSi Ze radsej nech zobere osvedcenu atmosferu,tie turbomotory su tak na 4 roky a pod kecy. Nedal sa ukecat a az na vymenu retaze v zaruke jazdi v pohode doteraz. Dvojnasobne prekrocil odhad predajcu. Inak aj na moju hondu bola zaruka cca 6 rokov ale ja uz jazdim 20
Ta druha cast tvojej odpovede je uplne "mimo mísu" pretoze sa bavime o vydrzi akumulatorov. To ze dokaze jazdit Hybrid aj bez nich som si myslel ze je pre kazdeho uplne jasne. Ale ok dobra poznamka lebo niekto to mozno doteraz stale nevedel Kolegovia vyssie sa vyjadruju jak keby mal kazdy doma po 2 Priusy a z toho jazdi uz len na jednom ktoremu uz aj tak dochadzaju baterky
Ta druha cast tvojej odpovede je uplne "mimo mísu" pretoze sa bavime o vydrzi akumulatorov. To ze dokaze jazdit Hybrid aj bez nich som si myslel ze je pre kazdeho uplne jasne. Ale ok dobra poznamka lebo niekto to mozno doteraz stale nevedel Kolegovia vyssie sa vyjadruju jak keby mal kazdy doma po 2 Priusy a z toho jazdi uz len na jednom ktoremu uz aj tak dochadzaju baterky
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30