Ekolube Envirox

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Tomáš PD

Ekolube Envirox

Příspěvek od Tomáš PD »

Zdravím, dříve se mi osvědčil v Oktávce TDI 66kw Envirox od Ekolube , a teďka sem si pořídil nového mazlíčka a to Passata 2.0 TDI-PD 103kw z roku 2006 a už je v nim DPF filtr, a chci se zeptat jestli bych mohl do něj zase tuto přísadu použít??? Nevím jestli bych třeba neuškodil vstřikování a nebo filtru pevných částic (DPF) děkuji za každou radu :wink:
NOP

Re: Ekolube Envirox

Příspěvek od NOP »

Pokud se týká vstřikování, to nevím, ale Envirox by měl způsobit to, že usazeniny
v DPF se budou spalovat při nižších teplotách, než je běžné. To je výhodné především u
vozidel, která jsou provozována na kratších trasách, typicky ve městě. Na web. stránkách
výrobce Enviroxu - tuším, že Anglie jsem viděl dokonce modifikaci Enviroxu, která je
určena přímo na shora popsanou péči o DPF - vyhoření obsahu DPF při nižších teplotách a
tím zvýšení životnosti DPF. Nemám nyní čas to hledat, ale nebude to problém vygooglovat.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ekolube Envirox

Příspěvek od Pitris »

Pro systém čerpadlo-tryska by měl být normálně použitelný, a s tím DPF je to tak, jak napsal NOP:
:arrow: Snižuje teplotu spalování sazí a karbonových úsad ve spalovacím prostoru, a tím zabezpečuje jejich likvidaci ve spalovacím prostoru i v katalyzátoru pevných částic :arrow: (citace přímo z informací o výrobku).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
NOP

Re: Ekolube Envirox

Příspěvek od NOP »

Jenom na doplnění předchozího příspěvku na téma Envirox a DPF.
Jedná se o Envirox DPF Assist, v ČR asi zatím není k mání.

http://www.energenics.co.uk/enviroxdpfassist/about/

http://translate.google.cz/translate?u= ... 1&ie=UTF-8
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ekolube Envirox

Příspěvek od Pitris »

Já "to bral" přímo z Ekolube Envirox http://www.oleje.cz/p/envirox-koncentrat-500-ml--236
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
NOP

Re: Ekolube Envirox

Příspěvek od NOP »

Dle mého názoru se jedná o dva výrobky, jednak Envirox Driver Pack,
který bude pravděpodobně totožný s tím, co tady prodává Ekolube, ale i další

http://www.energenics.co.uk/how-to-buy/buy-online/

a potom ten Envirox DPF Assist, viz předchozí příspěvek, který tady na trhu
pravděpodobně zatím není

http://www.energenics.co.uk/enviroxdpfassist/about/

Tak jsem to alespoň pochopil já, že se jedná o dva výrobky s částečně
odlišným zaměřením. Ale mohu se mýlit.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ekolube Envirox

Příspěvek od Pitris »

Je pravděpodobné, že to nebude zcela stejné, ale Tomáš PD se ptal (a já odpovídal) na Ekolube Envirox.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Luboš T.
Příspěvky: 122
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Re: Ekolube Envirox

Příspěvek od Luboš T. »

Stávající nanoaditivum Envirox má rovněž pozitivní vliv na DPF, ale není úplně účinné. Proto byl vyvinut nový produkt Envirox DPF Assist, který se uvedl nejprve na trh UK. Jsou již i první reference a teď se snažíme dostat toto aditivum na náš trh. Toto aditivum by bylo jistě přínosem pro zejména starší auta před STK. Je otázkou, zda se nejedná jen o dvojnásobnou koncentraci stávajícího Enviroxu.
NOP

Re: Ekolube Envirox

Příspěvek od NOP »

Luboš T. píše:Stávající nanoaditivum Envirox má rovněž pozitivní vliv na DPF, ale není úplně účinné. Proto byl vyvinut nový produkt Envirox DPF Assist, který se uvedl nejprve na trh UK. Jsou již i první reference a teď se snažíme dostat toto aditivum na náš trh. Toto aditivum by bylo jistě přínosem pro zejména starší auta před STK. Je otázkou, zda se nejedná jen o dvojnásobnou koncentraci stávajícího Enviroxu.
Osobně děkuji za vysvětlení. Velmi bych ovšem přivítal, pokud by se i ceny Enviroxu v tuzemsku alespoň přiblížily těm, za jaké je tento výrobek nabízen v UK. Základní Envirox 25,50 liber, to je při současném kurzu libry ve směnárnách cca 32,- Kč cena něco přes 800,- Kč, u nás cena tohoto balení = 1.440,- Kč.
Při ceně Enviroxu DPF Assist 40,- liber a stejné cenové politice distributora v ČR to bude určitě "prodejní šlágr", který se na pultech ani neohřeje.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Ekolube Envirox

Příspěvek od Pedro »

Není lepší to odstranit? Známej to vyhodil ze svého Dodge a má pokoj,spotřeba dolu,asi i výkon nahoru.
bella9091

Re: Jakou naftu na uskladneni

Příspěvek od bella9091 »

Je pravděpodobné, že to nebude zcela stejné, ale Tomáš PD se ptal (a já odpovídal) na Ekolube Envirox.
Autoxxxrady

Re: Ekolube Envirox

Příspěvek od Autoxxxrady »

Všem fanouškům produktu Envirox.
Když čtu jeho složení, tak je na bázi céru. Dokonce na bázi nanočástic céru. :wink: Fakt super zní to krásně. Pak to má plno super účinků atd.
A teď k věci. Je to na podobné bázi jako palivové katalyzátory pro regeneraci filtrů vznětových motorů, které podporují oxidaci a hoření ve filtru pevných částic. (Asi to neni na podobné bázi, protože to ten katalyzátor je přímo podle těch účinků) To jsou ty aditiva co některé automobily používají pro snadnější regeneraci DPF. A tyhle katalyzátory, když se přidají do nafty snižují její oxidační stabilitu. Takže ty super nanočástice céru vám sníží oxidační stabilitu nafty. Oxidační stabilita nafty je jednou z parametrů normy ČSN EN 590. Takže vy si uděláte vaši vlastní super naftu, která neodpovídá normě. :wink:
Z pokusů s těmito katalyzátory je zjištěno, že můžou oxidační stabilitu snížit až o 85%!!!
Takováto nafta pak může vést k zanášení vstřikovačů a tvorbě kalů!!!

zdroj: AutoExpert 07+08 2011
info z VŠCHT ústavu technologie ropy a alternativních paliv

Klidně to používejte :wink: Ale když už něco takovýho chci míchat a vyrábět svoji super naftu, tak si alespoň zjistim nějáký informace co to vůbec je. Tyhle produkty na bázi kovů céru atd. nejsou uplně to pravý.
Jestli chcete autu prospět, tak tankujte kvalitní naftu u čerpacích stanic v programu pečeť kvality :wink: a nelijte do nafty každou ptákovinu co je na trhu. Tyhle aditiva se používají pro podporu spalování u vozidel s DPF, aby usnadnily regeneraci. Ty si do nafty sami nelijte!!! Ty se dávkují ve vozidlech sami. Když tenhle systém používají. Vozidla si ničí naftu kvůli tomu, aby mohly snadněji regenerovat eko pomůcku DPF. Vy když tenhle systém nemáte, tak si naftu v nádrži sami neničte. A kdo má tenhle systém, tak ještě zvyšovat koncentraci těhle látek v naftě tím, že je tam bude lít sám neni Uplně to pravý. Určitě to nejsou aditiva, určená k ochraně motoru.

Důležitým kvalitativním parametrem motorových naft je jejich termicko-oxidační stabilita. Tento parametr vypovídá o náchylnosti paliva k degradaci. Při oxidaci (stárnutí) paliva dochází k jeho fyzikálně-chemickým přeměnám, které jsou urychleny vlivem přítomnosti kyslíku, zvýšené teploty a katalytického účinku kovů.K oxidaci paliva může docházet už při jeho skladování, ale vzhledem k nízké teplotě (5 - 20 °C) je degradace pomalá. K dalším oxidačním přeměnám může docházet v motoru, kde je oxidační namáhání urychleno zvýšenou teplotou (60 - 80 °C). V důsledku vysokoteplotní oxidace může docházet k tvorbě nerozpustných úsad, které mohou způsobit ucpávání a následné selhání různých prvků palivového systému.

Katalytický účinek kovů má vliv na oxidační stabilitu nafty. Envirox obsahuje nánočástice céru

Ekolube Diesel Aditiv tenhle přípravek žádný kovy snad neobsahuje, tak když chcete něco lít do nafty, tak lijte třeba tenhle.

Vliv bionafty
Např. VW uvádí problémy s FAME ve vznětových motorech tyto:
nízká oxidační stabilita je příčinou koroze v důsledku vzniku agresivních oxidačních produktů a tvoření usazenin v motoru.

Proto si oxidační stabilitu nafty nesnižujte přidáváním přípravků na bázi kovů do nafty !!!
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Ekolube Envirox

Příspěvek od ka-spel »

Už jen zbývá uvést na trh aditivum s obsahem močoviny. Šetřílci si můžou do nádrže rovnou ucvrknout. :mrgreen:
byloObrázek
je Obrázek
Autoxxxrady

Re: Ekolube Envirox

Příspěvek od Autoxxxrady »

Mně je to jedno klidně si lijte do nafty nanočástice diamantů :wink:
Ale aditiva na bázi kovů jsou určeny pro snadnější regeneraci DPF (filtrů pevných částic) toto nejsou aditiva k lepší ochraně motoru. (to že podporují hoření je samozřejmě pravda jak se píše na výrobku)

Močovina se u vozidel, která ji používají vstřikuje až do výfukového potrubí neprochází procesem spalování v motoru, neředí naftu a tím neovlivňuje její parametry. Má svoji oddělenou nádrž a s naftou se potká když už je nafta ve formě výfukových plynů :wink:
Luboš T.
Příspěvky: 122
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Re: Ekolube Envirox

Příspěvek od Luboš T. »

Všem fanouškům přísady ENVIROX.
Rozhodně bych neviděl celou věc tak dramaticky jak výše popisuje "Autoxxxrady".
Přísada Envirox je opravdu založena na bázi oxidu céru, právě proto, že tento materiál je termooxidačně velmi stabilní a jeho katalytický účinek na uhlovodíky je nadstandardní.
O termooxidačním napadení nafty za normálních teplot v nádrži tedy nelze mluvit. K odštěpení kyslíku z molekuly oxidu céru dochází kolem 400°C.
Mnohem vyšší oxidační nestabilitu v naftě způsobuje např. přídavek FAME (řepkové biosložky) v kombinaci se zahříváním nádrže vratkou nafty ze vstřikovačů. V porovnání s takto vzniklou úrovní oxidace nafty je vliv oxidu céru opravdu zanedbatelný a převyšují jej mnohonásobně výhody jeho použití v palivu.
Nevím o tom, že by zatím na VŠCHT přímo Envirox testovali, nicméně např. zde jsou testy kompatibility
Enviroxu s naftou vyhovující normě EN 590:2000 http://www.nanoaditiva.cz/file/en-590_2000_nt.pdf .
Pokud se chcete dozvědět více o mechanismu fungování Enviroxu a další testy, tak třeba zde: http://www.nanoaditiva.cz/ .
Praktický test motoristy: http://www.nanosilver.cz/Tema/Recenze/T ... CHORVATSKO .
Odpovědět