EGR

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

EGR

Příspěvek od Brembo »

marpie píše:
Jiříček píše:Ať nikoho ani nenapadne EGR ventil zaslepovat nebo nějak vyřazovat z činnosti, aby se potom nedivil i ušima. Na základě přisávání určitého množství výfukových plynů pracuje režim vstřikování, určité množství výfukových plynů snižuje teplotu spalování, tedy tepelně odlehčuje motor. EGR ventil tam není pro srandu králíkům, když chceš výkon, tak musíš vědět jak ho správně bez poškození motoru dosáhnout.
Neřekl jsi, jestli se motor normálně při startu točil, nebo jenom kuckal...
Já bych do toho zaslepení nešel, protože nejsem zastáncem takových úprav. Taky si myslím že když už něco v autě je tak to tam je aby to fungovalo a ne zaslepovalo. Jen jsem o tom psal že jsem to četl, ale v žádném případě jsem to nehodlal udělat. Ten motor(startér) při těch mrazech točil naprosto normálně a prostě ne a ne chytit. Po nějaké době točení se chvilkama zdálo že začíná chytat ale ještě to chvíli trvalo a jakmile motor chytil tak to bylo tak nějak napůl a ještě chvíli trvalo než se motor rozběhl normálně. A během toho startu auto hrozně dýmilo a smrdělo. Mám výfuk směřovaný dolů a po těch startech byl na sněhu pod výfukem kruh plný černých nečistot. Teď za tepla mi to startuje naprosto suprově a téměř nezakouří. Chytá to na jedno nažhavení(radši ale preventivně většinou žhavím 2x) a jedno otočení klíčem bez plynu.
Absolutne jasný prípad nefunkčných žeraviacich sviečok. Ale na to už hádam prišli a neviem kde by u 1,8 TD mal hladat váhu vzduchu. Navyše u tejto motorizácie bez I je odstavenie EGR viac než vítané,je to mechanika a každý atom O2 navyše len prospeje. EFR navyše práve naopak zvyšuje tepelné namáhanie motora prisávaním horucich splodín,pokial nemá predchladič,ten zase zatažuje chladiaci systém.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Jan Nowak

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Jan Nowak »

No, on ten archaickej Jirikuv post byl ohledne toho zaslepovani EGR trochu mimo...
Návštěvník

Re: Re:

Příspěvek od Návštěvník »

Brembo píše:... EFR navyše práve naopak zvyšuje tepelné namáhanie motora prisávaním horucich splodín,pokial nemá predchladič,ten zase zatažuje chladiaci systém.
Je tomu přesně naopak: čím více se do spalovacího prostoru dostane výfukových plynů, tím méně se tam dostane kyslíku a tím nižší teplota spalování, poněvadž bez kyslíku není hoření. :idea:
v.vilik

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od v.vilik »

EGR ventil je úlitba ekoteroristům (kvůli nim jednou Evropa jak ji známe zanikne) a motor se zaslepeným funguje stejně, mnohdy lépe než s nezaslepeným. Ovšem neznamená to jen strčit placku mezi EGR a sání. Mnohdy je potřeba dalších úprav v ŘJ. A na to každý nemá, tím nemyslím finance. A věřte, že málokterá STK je schopna odhalit zaslepený EGR. Mnohé to ani neřeší, protože dobře ví, že pokud vyhodí auto pro EGR, pojede majitel teď a i příště tam, kde ho nebudou prudit.
Návštěvník

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Návštěvník »

v.vilik píše:EGR ventil je úlitba ekoteroristům (kvůli nim jednou Evropa jak ji známe zanikne) a motor se zaslepeným funguje stejně, mnohdy lépe než s nezaslepeným. ...
A zase jedno strašné zjednodušení, navíc mylné a bez historické paměti! Vždyť první EGR ventily se objevily v době, kdy to hlavní, kvůli čemu tam dnes jsou, tj. snižováním teploty spalin omezovat emise NOx, nikdo neměřil, poněvadž to tehdy ještě nikoho nezajímalo. Tím prapůvodním důvodem byl totiž zájem snížit spotřebu: pokud se do motoru dostane méně kyslíku, je potřeba méně paliva. Tohle je samozřejmě použitelné pouze v režimu částečného zatížení. A s Evropou to už vůbec nijak nesouvisí! Např. v Africe, kde ani nová auta dosud nemají katalyzátory, už zhruba stejnou dobu jako v Evropě používají EGR, a to z důvodu, který jsem uvedl: snížení spotřeby paliva v režimu částečného zatížení, v němž se motory v reálném provozu převážně pohybují. :idea:

Opravdu bych ocenil, kdyby si někteří účastníci zdejší diskuse napřed o elementárních věcech něco zjistili, a teprve pak zde vynášeli své soudy nad Evropou (myšleno Bruselem). Takhle tu vypadám jako její oddaný obhájce, třebaže tomu tak není. Přece jen tohle fórum bylo a mělo by zůstat alespoň trochu odborným a nesklouznout na úroveň hospodských řečí ve 4. cenové (skupině).
Jan Nowak

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Jan Nowak »

Ja osobne mam za to, ze egr funkce je predne snizovani emisi, coz dela dobre az na pevne castice, ktere vyrabi jeste vetsi nez kdby egr nebyl. Nedomnivam se a ani si neumim predstavit, jak by egr mohl mit pozitivni vliv na spotrebu - naopak. Rj absenci kysliku vyresi zvysenou davkou paliva.
Tentokrat je mi zkratka WIKI blizsi nez Tvoje vysvetleni, Navstevniku:
http://cs.m.wikipedia.org/wiki/EGR
Návštěvník

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Návštěvník »

EGR se vůbec poprvé objevila u benzínových motorů, a to v souvislosti s řízením přípravy směsi lambda sondou - katalyzátor tam být nemusí, jde právě a jen o přípravu pokud možno stechiometrické směsi. A jelikož toto řízení je založeno na měření zbytkového kyslíku ve výfukových plynech, platí následující úměra: čím větší množství kyslíku si motor dokáže nasát (nebo do něj natlačí turbo), tím větší dávku paliva nutno dodat, aby výsledná hodnota zbytkového kyslíku odpovídala stanovenému rozmezí. Pokud se válce plní zčásti nikoli čerstvým vzduchem, ale výfukovými plyny s malým podílem zbytkového kyslíku, jakoby klesal objem motoru a tím klesá i dávka paliva nezbytná k zajištění hoření ve válcích ve stechiometrickém poměru. Toť celé kouzlo EGR. :idea:

Jinými slovy, jestliže zákazníci požadují nižší spotřebu paliva a jsou ochotni kupovat "downsizingované" motory, pak by se raději neměli vyjadřovat k EGR!

P.S.: Na té Wiki to v daném případě není napsáno úplně špatně (jakože na Wiki si téměř každý může naslintat, co chce), jen je to napsáno z úplně jiného úhlu pohledu, resp. pro jiný účel. Ano, AdBlue je lepší, nicméně citelně dražší a složitější. Ostatně dieselům v osobácích tak jako tak zvoní hrana a kdo si dnes pořizuje nový vůz s dieselovým motorem s tím, že ho bude v poklidu provozovat dalších 10 - 15 let, tak je přinejmenším neinformovaný snílek.

P.P.S.: A ještě přidám můj čistě osobní názor: Diesely se v osobácích nikdy neměly objevit! :evil:
Jan Nowak

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Jan Nowak »

Diky za komentar. Zni to smysluplne.
Vim, uz tohle vlakno plevelim dost (treba bude admin tak hodny a soupne to do noveho), ale proc myslis, ze dieselum zvoni hrana?
Nejsem fanda dieselu (byt jednoho mam), ale myslim, ze pro specificky typ provozu je to i v osobaci optimalni pohonna jednotka.
A nynejsi rozvoj benzinu? Beru to jako logicky krok - vzdyt poslednich, rekneme 20 let se temer vyhradne pracovalo a masove investovalo do vyvoje dieslovych motoru... Tak ted zase prisly na radu benzinaky...
Mozna jsem laik, ale proc by nekdo nemohl provozovat diesel za 10-15 let???
Podle me to bude mozne, jen ekonomika provozu bude uz v tu dobu na strane benzinaku (a treba i nejakych smysluplnych alternativnich pohonu).
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Pedro »

Nejen ze to zni smysluplne,ale je to skutecne tak. Vcetne popisu michani smesi,zmenam pomeru,vliv EGR.
A vytvorit stechio smes,neni zadna sranda. Nicmene dodam,ze s experimenty tvora zvaneho Kutil Domaci,v oboru EGR,se da pri trose experimentu,neco ovlivnit k lepsimu. Ovsem nikoliv v celem spektru chodu resp.vyuziti potencionalu motoru.

Nicmene,nevim co je na Wiki,ale navstevnik to popsal ok.
Jen ropaci neustoji posledni odstavec. :-D
šulda

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od šulda »

PePe píše:Jen ropaci neustoji posledni odstavec. :-D
To jako proč? Že jim to třeba roztrhá žílu :mrgreen:
v.vilik

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od v.vilik »

Návštěvník píše:..... Tím prapůvodním důvodem byl totiž zájem snížit spotřebu: pokud se do motoru dostane méně kyslíku, je potřeba méně paliva. ......
Je empiricky dokázáno, že po zaslepení EGRu dochází, až na pár výjimek, ke snížení spotřeby. To je změřené a vyzkoušené praxí a ne nějakými vědátorskými teoriemi. Máš prostor k vysvětlení.
Návštěvník píše: Opravdu bych ocenil, kdyby si někteří účastníci zdejší diskuse napřed o elementárních věcech něco zjistili, a teprve pak zde vynášeli své soudy nad Evropou (myšleno Bruselem). Takhle tu vypadám jako její oddaný obhájce, třebaže tomu tak není. Přece jen tohle fórum bylo a mělo by zůstat alespoň trochu odborným a nesklouznout na úroveň hospodských řečí ve 4. cenové (skupině).
Já a nejsem sám, bych zase ocenil, kdyby tu každý vystupoval pod svojí přezdívkou a nebyl tu tucet Návštěvníků. Protože to je ta hospoda o které píšeš.

A proti EU nemám vůbec nic. Jen jsem psal, že Evropa jak ji známe zanikne díky ekoteroristům. V ostatních částech světa, kde mají v hlavě mozek místo pilin, Evropu za chvíli hospodářsky převálcují.
Rtd

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Rtd »

Návštěvník píše:EGR se vůbec poprvé objevila u benzínových motorů, a to v souvislosti s řízením přípravy směsi lambda sondou - katalyzátor tam být nemusí, jde právě a jen o přípravu pokud možno stechiometrické směsi. A jelikož toto řízení je založeno na měření zbytkového kyslíku ve výfukových plynech, platí následující úměra: čím větší množství kyslíku si motor dokáže nasát (nebo do něj natlačí turbo), tím větší dávku paliva nutno dodat, aby výsledná hodnota zbytkového kyslíku odpovídala stanovenému rozmezí. Pokud se válce plní zčásti nikoli čerstvým vzduchem, ale výfukovými plyny s malým podílem zbytkového kyslíku, jakoby klesal objem motoru a tím klesá i dávka paliva nezbytná k zajištění hoření ve válcích ve stechiometrickém poměru. Toť celé kouzlo EGR. :idea:
....
Dostat do spalovacího prostoru méně vzduchu (kyslíku) není problém, stačí přivřít škrticí klapku. Ale motor pak pracuje při menšich tlacích a tím pádem s horší účinností.
Když naplníme spalovací prostor z části vzduchem v množství potřebném pro požadovaný výkon a zbytek naplníme spalinami, tak dosáhneme vyšších spalovacích tlaků a tím pádem lepší účinosti. Je to podobné jako bychom (při částečném zatížení) zvyšovali kompresní poměr.

Toť celé kouzlo EGR. :idea:
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Misojogi »

Je empiricky dokázáno, že po zaslepení EGRu dochází, až na pár výjimek, ke snížení spotřeby. To je změřené a vyzkoušené praxí a ne nějakými vědátorskými teoriemi. Máš prostor k vysvětlení.
vela ludi mi povedalo to iste
takze cakam na vysvetlenie aj ja ...
Naposledy upravil(a) Misojogi dne ned říj 26, 2014 17:13, celkem upraveno 1 x.
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od skodovkar »

Jan Nowak píše:Rj absenci kysliku vyresi zvysenou davkou paliva.
:shock: A to za jakým účelem?
Návštěvník

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Návštěvník »

Jan Nowak píše:...Nejsem fanda dieselu (byt jednoho mam), ale myslim, ze pro specificky typ provozu je to i v osobaci optimalni pohonna jednotka. ...
A čím je optimální? Počítej se mnou, co musí mít moderní turbodiesel jaksi navíc oproti modernímu atmosférickému benzíňáku, aby se mu vyrovnal: vysokotlaké čerpadlo, super fajnové a choulostivé vstřiky, turbodmychadlo, mezichladič, filtr pevných částic, dvouhmotový setrvačník, různé předehřevy, těžší převodovku dimenzovanou na vyšší točák... Přesto z něj dnes padá stonásobně (!) více NOx (proto v mém výčtu zatím chybí systém SCR s AdBlue).
Jan Nowak píše:A nynejsi rozvoj benzinu? Beru to jako logicky krok - vzdyt poslednich, rekneme 20 let se temer vyhradne pracovalo a masove investovalo do vyvoje dieslovych motoru... Tak ted zase prisly na radu benzinaky...
Ano, a to jen kvůli onomu tzv. "ekoteroru". Já za něj děkuji! Mám totiž poškozené oči (druh alergie provázená intenzivním pálením a slzením) exhalacemi právě z nafťáků (bez očních kapek nevytáhnu paty a jsem rád, že vůbec vidím).
Jan Nowak píše:Mozna jsem laik, ale proc by nekdo nemohl provozovat diesel za 10-15 let???
1. Protože ho nepustí do města.
2. Protože nezaplatí opravy těch superchoulostivých bazmeků.
Jan Nowak píše:Podle me to bude mozne, jen ekonomika provozu bude uz v tu dobu na strane benzinaku (a treba i nejakych smysluplnych alternativnich pohonu).
Když už jsme u té ekonomiky:
1. Je krajně nefér, že se nosiče energie liší zdaněním a navíc že se ty nosiče nekupují podle energetického obsahu.
Přeloženo:
- Proč se nafta kupuje na objem a ne na hmotnost, když je hustější než benzín?
- Proč má k tomu ještě navíc nižší zdanění než benzín, když má vyšší výhřevnost (tj. má vyšší energetický obsah)?
2. Nafta se dá vyrobit pouze z ropy, zatímco benzín představuje odpad z řady chemických výrob. Konkurentem nafty při krakování ropy je letecký petrolej, tzn. že čím je více potřeba jednoho, tím méně zbyde na druhé. Zato benzín si s ničím nekonkuruje. Následkem malého odbytu benzínu a jeho velkých přebytků při výrobě nafty a leteckého petroleje již v západní Evropě zkrachovalo několik rafinérií. A zkrachují další, tedy ty, které se zatím drží nad vodou díky exportu benzínu do Ameriky. Jenže i tam poptávka klesá...
3. Výsledkem těchto umělých nerovnováh pak bude to, že se omezí konkurence, klesnou výrobní kapacity a tím pádem bude nedostatek nafty a leteckého petroleje, tedy stoupne jejich cena, čímž se zase prodraží přeprava nákladů i jízdné ve veřejné dopravě, včetně letenek.

Opravdu jsme tohle chtěli? :shock:
Odpovědět