EGR

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Ada

Re: EGR

Příspěvek od Ada »

Naftový motor neměl nikdy proniknout do osobních aut. U malých aut je vždy lepší benzín.
WHITE-CZ

Re: EGR

Příspěvek od WHITE-CZ »

:roll:
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

Pravdu má
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

Jan Nowak píše:Ve Sycarsku byla v 90 letech nejvetsim zdrojem znecisteni zahradni omotorovana technika...
- Nikdo, kdo ma bazalni rozhled toto nemuze brat vazne. Tedy jen dalsi manipulace.
Každému, kdo má byť jen elementární tušení o švýcarské energetice (7 atomových elektráren, desítky vodních, z toho tucet přečerpávacích, k tomu několik málo vyrovnávacích plynových bloků, žádný uhelný), o švýcarském průmyslu (přesné strojírenství, farmaceutický a potravinářský průmysl, něco málo chemie), o způsobu vytápění (kromě odlehlých soukromých horských chat, kde se topí dřevem v krbu, jede vše na plyn a elektřimu), je jasné, že těch zdrojů znečištění ovzduší moc není (i proto už mnoho let žádný tranzit kamionů po vlastní ose). A k tomu, že jim zamořují vzduch nejvíce spaliny ze zahradní techniky, která v té době ještě žádné regulaci nepodléhala, dospěli oni, ne já!
Jan Nowak píše: Emise NOx
- Nejde o to, jake MOTORY jsou nejvetsim zdrojem techto emisi, ale o to, CO je nejvetsim zdrojem techto emisi a pak o procentualni porovnani celku (zdroju znecisteni). Z Tve strany zrejma ucelovost.
Šlo mi primárně o porovnání benzínových a dieselových motorů, nechtěl jsem se pouštět do toho, že někteří u nás topí v kotlech ústředního topení PET-kami nacpanými pilinami prosycenými vyjetým motorovým olejem. :evil: A aniž bych musel moc hledat, hned jeden z prvních otevřených odkazů mi vyhodil tohle:
http://www.etest.com/wp-content/uploads ... s-2008.pdf
Sice je to z r. 2008, ale více, resp. něco novějšího hledat nehodlám, nemám na to čas ani náladu.
Jan Nowak píše: kdyz mam odpojeny EGR? To spis Ty tu vyuzivas kratkozrakosti stada, jelikoz umyslne nezasazujes faktka do sirsich souvislosti, byt intelekt na to mas. Co myslim? Spotreba a tedy emise, zivotnost komponent a narocnost jejich likvidace ci recyklace.

Když ono je tomu přesně naopak: ony širší souvislosti popíráš právě ty! A "externí náklady", tj. náklady celé společnosti na nápravu stavu, k němuž vůbec nemuselo dojít, by měly být řádně "internalizovány", tedy bys nejenže neměl šetřit svou peněženku tím, že provozuješ "upraveného" diesela, ale naopak by ses jako první v řadě měl podílet na kompenzaci společenských (záměrně se vyhýbám pojmu "státních", poněvadž ten v daném kontextu nevystihuje celou hloubku a šíři problému) vícenákladů!
Jan Nowak píše:A komentar k ozonu???

Promin, ale Tve manipulativni a ucelove zabarvene prispevky v tomto tematu Te v mych ocich nasmerovaly na samotne dno intrnetove zumpy.
I zde, aniž bych musel moc googlit, hned pěkně na ráně relevantní odkaz, dokonce velmi aktuální:
http://ozone.unep.org/Assessment_Panels ... Makers.pdf
Jan Nowak píše: Ale vim, Tobe je to jedno.
Ano, je mi to naprosto jedno, mj. proto, že mám přístup k neveřejným metadatům (např. zde: https://www.earthobservations.org/index.php), která ilustrují něco úplně jiného, než o čem jsi nezvratně přesvědčen.
Jan Nowak píše:Jsem otraveny jak indiansky sip a do tohoto tematu uz zadny post nenapisu.
Je to Tvoje, Navstevniku :wink:
Žádná škoda, ušetříš mi čas, který bych jinak věnoval psaní reakcí. Díky za to!
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

known píše:Diesel má 100 násobně vyšší emice NOx než benzín? :shock:

Proč je podle EURO 6 pro benzín limit 0,06 a pro naftu 0,08?
Ono ani tak nejde o to, jak jsou nastaveny normy, ale kdo, s čím a do jaké míry využívá jejich benevolence. K tomu navíc není důležité ani tak to, jak je na tom ten který typ motoru co do nastavení normy, ale jaká je výsledná bilance objemu vypouštěných emisí NOx. A ta je krásně vidět např. zde: http://www.etest.com/wp-content/uploads ... s-2008.pdf

P.S.: Bohužel opět nemohu použít jiný zdroj než otevřený, nechci se totiž vystavovat postihu.
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

Laboratorní emise naftového motoru nic nevypovídají o opravdových emisích. Pohádka o snižování čehosi. Skutek utek
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

Brembo píše:Návštevník u osobákov ti dieseli prekážaju kvoli nebezpečným exhalátom i napriek tomu,že sa emisné limity sprísnuju. U extra velkých dieselových motorov používaných v lokomotívach,lodiach a elektrárnach,kde žiadne limity nie su,žiadne EGR,katalyzátory a DPF už vonkoncom nie,je to už v poriadku? Dvojtakté zážihové motory,ktorých exhaláty sa neodváži nik merat su tiež v poriadku?
Vůbec není pravda, že by se u těchto motorů naprosto kašlalo na emise, třebaže nejsou "reglementovány" srovnatelně s emisemi silničních kolových vozidel. Navíc i zde, obdobně jako v případě látek poškozujících ozónovou vrstvu, nelze dost dobře uplatnit úplný zákaz, neboť některé tyto látky, stejně jako diesely v některých aplikacích, prostě nelze ničím jiným nahradit. Tedy alespoň zatím.
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:Laboratorní emise naftového motoru nic nevypovídají o opravdových emisích. Pohádka o snižování čehosi. Skutek utek
Ale vždyť to není pravda! Ono podvádění se vztahuje primárně k CO2, což je dnes sice jakási modla, rozhodně se však nejedná o jedovatou či dokonce karcinogenní sloučeninu či "částici". A že někteří výrobci podvádějí více a jiní méně? Vždyť už to samo svědčí o jejich "úrovni"... (snad to nemusím upřesňovat)
Jan Nowak

Re: EGR

Příspěvek od Jan Nowak »

Slovo dela chlapa. Ale tohle musim porusit.
Navstevniku, kdyz postujes odborne dokumenty, precti si jejich obsah.
Mam projete 2. Ozon a diesly. Ani jeden nepotvrzuje Tve domnenky a spekulace!
Jen hresis na to, ze ne vsichni umi anglicky a ne vsichni maji naladu tech x stranek cist!!! Fakt narez!!!
Na shle a dobrou noc.
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

Jan Nowak píše:... Mam projete 2. Ozon a diesly. Ani jeden nepotvrzuje Tve domnenky a spekulace! ...
V čem? A žádám o konkrétní konfrontaci s těmi mými "domněnkami a spekulacemi"! To abychom nezůstávali na obecné rovině vzájemného napadání.
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

Jan Nowak píše:... Jen hresis na to, ze ne vsichni umi anglicky a ne vsichni maji naladu tech x stranek cist!!! Fakt narez!!!
Pokud někomu vadí angličtina, tak tady je jeden zajímavý odkaz (česky, tedy jestli tak lze tabulku vůbec označit :mrgreen: ):
http://www.chmi.cz/portal/dt?portal_lan ... last=false
Jestliže za minimalistické (při té bídě) rozpětí normálních hodnot lze považovat 280-360 Dobsonových jednotek (Du), a za ideál pro naši zeměpisnou polohu (vzhledem k zeměpisné šířce) pak 300-400 Du, z grafu letošního roku je už na první pohled patrné, že se letos, alespoň zatím, stále vejdeme nejen do minimalistického normálu, ale povětšinou i do toho ideálního. Nesvědčí to snad o "normalizaci stavu", když za nenormální stav je považován výkyv o 30-40% dolů, resp. o 100 Du pod dlouhodobým normálem?
emge
Příspěvky: 375
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: EGR

Příspěvek od emge »

Brembo píše:Návštevník u osobákov ti dieseli prekážaju kvoli nebezpečným exhalátom i napriek tomu,že sa emisné limity sprísnuju. U extra velkých dieselových motorov používaných v lokomotívach,lodiach a elektrárnach,kde žiadne limity nie su,žiadne EGR,katalyzátory a DPF už vonkoncom nie,je to už v poriadku?
Pokiaľ viem, tak tie osobáky sú nebezpečnejšie. Presnejšie moderné turbo dízle, ktoré spaľujú naftu pod vysokým tlakom. Výsledkom sú tak mikroskopické karcinogénne látky, ktoré sa do organizmu človeka dostanú už cez jeho pokožku. Takže len samotné vdychovanie nie je podmienkou ich škodlivosti. A tie osobáky jazdia priamo v mestách v blízkosti ľudí, narozdiel od lokomotív, lodí, elektrární...

Asi pred cca 1/2 rokom som zaregistroval správu, že Veľká Británia kritizuje EU za jej normy a metodiku merania emisií, ktorá motivovala výrobcov automobilov, aby vyrábali a propagovali dízle v osobných automobiloch. Spomínal sa tu hlavne Londýn, pre ktorý sa osobné diezlové automobily stávajú hrozbou.
Návštěvník píše:Ale vždyť to není pravda! Ono podvádění se vztahuje primárně k CO2, což je dnes sice jakási modla, rozhodně se však nejedná o jedovatou či dokonce karcinogenní sloučeninu či "částici".
Tejto hystérii s CO2 nerozumiem. Veď je to bežný plyn, ktorý vydychuje každý živočích (vrátane človeka), a ktorý potrebujú rastlinky pre svoj život. Tie nám z neho pomocou fotosyntézy vyrobia znovu kyslík. Rovnováha by sa predsa mala dať udržať nielen znižovaným emisí CO2, ale aj ochranou a rozširovaním zelene. Keď však vidím, ako sa drancujú lesy, likviduje zeleň v mestách, nelegálne výruby sa netrestajú..., tak mám dojem, že sa tu niekto asi zbláznil. Na Slovensku sa dokonca ťažia zdravé stromy, ktoré sa spaľujú ako štiepka, lebo spaľovanie biomasy (štiepky) štát dotuje :(
WHITE-CZ

Re: EGR

Příspěvek od WHITE-CZ »

A teď tu o Karkulce.
emge
Příspěvky: 375
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: EGR

Příspěvek od emge »

WHITE-CZ píše:A teď tu o Karkulce.
Skús byť konkrétnejší. Prečo si to myslíš?

Čítal som to už dávnejšie a vyhľadanie zdrojov by mi trvalo dlhšie.
Narýchlo som našiel stránku kampane:
http://www.antidiesel.eu/cz/
a tento článok:
http://style.hnonline.sk/auto-moto-130/ ... ant-462770
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

Na str. 8 v tomto odkazu
http://svp.muni.cz/ukazat.php?docId=177
je zajímavá tabulka s "rozpočtem" množství produkce CO2 na 1 člověka a 1000 km v závislosti na použitém druhu dopravy. Aniž bych zkoumal, zda čísla přesně sedí, jejich samotné porovnání je nanejvýš (pro někoho) překvapující: způsobem dopravy, při němž se vyprodukuje nejméně CO2, samozřejmě s výjimkou chůze či jízdy na kole, je letecká! :wink:
Odpovědět