EGR

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
WHITE-CZ

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od WHITE-CZ »

A nejhorší je že to celé je jen hádka o ničem, benzín vs nafta vs co bude a nebude za X let. Jestli EGR zaslepit nebo nechat. Sakra lidi proč pořád řešíte pořád to stejné dokola a hrajete si u toho na chytráky. To stejné platí o názvu témata polo vs syntetika. Sorry že jsem taky mimo téma ale po přečtení celého tématu se tvářím asi takto :roll:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: EGR

Příspěvek od Pitris »

e-panolin.cz píše:Kluci není to mimo téma?
Už ne.... 8)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: EGR

Příspěvek od Pedro »

W-
Nebuď z toho první ročník. To si za pár let zvykneš. :wink:
WHITE-CZ

Re: EGR

Příspěvek od WHITE-CZ »

Nejsem, ale prostě EGR bych tak neprožíval a neřešil ho na 5 stran a chytračil u toho.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Brembo »

Návštěvník píše:
Jan Nowak píše: - lepe moderni turbodiesel srovnavat s modernim turbobenzinem (tedy z nevyhod odpada, turbo, nekdy dvouhmota,...). Cerpadlo, vstriky, ekofcury - mas pravdu
Měl jsem na mysli konkrétně mazďácké motory SkyActiv. Zda-li mají dvouhmotu, to s určitostí nevím.
Jan Nowak píše: - ano, je nefer, ze spotrebni dan na naftu je nizsi nez na benzin. Mela by byt stejna (navzdory vyhrejvnosti)
Tak je tomu např. ve Švýcarsku. Výsledkem je vyšší cena nafty než benzínu.
Jan Nowak píše:- Nikdy nezakazou diesly do center mest. To by museli uznat, ze udelali chybu soudruzi - vse bude jako doposud dle euro emisnich norem - zkratka diesel, ktery je bude plnit bude smet do mest stejne jako benzin
Bavili jsme se o tom, že někdo si dnes pořizuje diesela s předpokladem, že ho bude "pohodově" provozovat i za 10 až 15 let. Nebude! Proč? Protože nezaplatí opravy a už ne přestavbu na náročnější ekonormy, jejichž splnění bude podmínkou vjezdu do měst. :idea:
A bol by si ochotný tu vyššiu spotrebnu dan za naftu dotovat zo svojho? Najprv si premysli,čo píšeš. Vyššia spotrebná dan by sa prejavila na cenách takmer každého produktu,velkej časti služieb i cestovného. Takže kto by tu dan v skutočnosti platil? Ako sa dostávaju produkty do obchodu? Máloktorý obchod má svoju továren.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Návštěvník

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Návštěvník »

Brembo píše:A bol by si ochotný tu vyššiu spotrebnu dan za naftu dotovat zo svojho? Najprv si premysli,čo píšeš. Vyššia spotrebná dan by sa prejavila na cenách takmer každého produktu,velkej časti služieb i cestovného. Takže kto by tu dan v skutočnosti platil? Ako sa dostávaju produkty do obchodu?...
Spotřební daň není nic jiného, než jeden z řady cílených fiskálních nástrojů. A jako takový by měl sloužit určitému účelu. Je snad účelem zajistit komparativní výhodu soukromým provozovatelům osobáků s dieselovými motory, a pak řešit celospolečenské důsledky ve formě výrazně většího znečištění životního prostředí a zvýšených nákladů na zdravotní péči o ty, kdož následkem exhalací z dieselů onemocněli? Kdo zaplatí tohle?

Ono totiž vše souvisí se vším a vždy je třeba vědět (v ideálním případě), jaké bude mít to či ono opatření následky. Dnes to vypadá tak, že diesely v osobácích ze silnic odstraní až normy na ochranu životního prostředí. Ale už dávno to mohly zajistit ekonomické nástroje, např. ono rovné zdanění. Resp. se diesely v osobácích vůbec nikdy neměly objevit, jak jsem již dříve napsal. Následky totiž ještě poneseme dlouho - všichni, bez rozdílu. :x
WHITE-CZ

Re: EGR

Příspěvek od WHITE-CZ »

:roll:
Jan Nowak

Re: EGR

Příspěvek od Jan Nowak »

Brembo: Nemyslim, ze by se zvyseni spotrebni dane na naftu nutne primo odrazilo znatelne v konecnych cenach zbozi. Mame velky import a ty importovaci kamiony vetsinou stejne v CR netankuji, a ty zbyle, co tankuji nejsou podle me tak rozhodujici procento. Jinak receno: V cervnu stala nafta 37Kc a ted stoji 34Kc - o kolik zlevnil ci zdrazil rohlik???

Navstevnik: Vazim si Te. Ale Tve nazory ohledne dieselu zavaneji silnou demagogii. Dieslova auta nemaji pod kapotou zmensenou variantu Adolfa Hitlera, aby si z nich lidstvo neslo nasledky po generace. Euronormy nas v nejblizsim desetileti dieslovych aut nezbavi. Jsou daleko vetsi a nebezpecnejsi zdroje znecisteni nez dieselova auta. A lidi, kteri jsou prokazatelne nemocni z exhalaci z dieselovych aut je veru po skromnu (uz jen proto, ze prokazatelnost je minimalne spekulativni - chapej: Pacient ma chorobu. Dieselove auto parkuje v noci se zapnutym motorem v loznici vyfukem k polstari. Ma tu chorobu ale z dieselovych exhalaci? A nebo z koureni? A nebo z haldy za barakem? A co elektrarna na kopci? A lakovna naproti pres silnici?).
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

Jan Nowak píše:... Tve nazory ohledne dieselu zavaneji silnou demagogii. Dieslova auta nemaji pod kapotou zmensenou variantu Adolfa Hitlera ... A co elektrarna na kopci? A lakovna naproti pres silnici?).
Demagogie na mé straně? To spíše krátká historická paměť na straně nevědomé většiny! Vzpomínáte si ještě na kyselé deště, následkem kterých v lese nic nerostlo a z polí zmizeli zajíci, bažanti, koroptve...? Co bylo řešením? Přece odsíření tepelných elektráren! :idea: Nebo proč se dnes už neuvádí hodnota Dobsonových jednotek charakterizující stav ozónové vrstvy? Protože to není potřeba: ozónovou vrstvu se díky důsledné implementaci Montrealského protoku (zjednodušeně řečeno, zákazem či výrazným omezením freonů) podařilo nejen zachránit, ale i obnovit. A co třeba odstranění tetraetylolova z benzínu? Za pouhých 20 let se podařilo výrazně potlačit jeho dopady na zdraví živých organismů, včetně člověka, což je v daném případě díky stabilním přírodním radionuklidům olova snadno prokazatelné! Tak co, stále nic, žádné souvislosti se v mysli nevynořují? :o
WHITE-CZ

Re: EGR

Příspěvek od WHITE-CZ »

:roll:
Jan Nowak

Re: EGR

Příspěvek od Jan Nowak »

Návštěvník: Promiň, ale každým Tvým příspěvkem na téma "škodlivost dieselů v osobácích" v mých očích klesáš jako odborník. Zeptal bych se Tě na to, jaké částice z dieselových exhalací bereš jako nejnebezpečnější pro člověka a přírodu, ale tuším opět manipulativní až demagogickou a nicneříkající odpověď. Škoda. Byla-li by konkrétní, uvedl bych několik příkladů pro každou z Tebou zmíněných složek - myslím několik příkladů daleko větších zdrojů znečištění - a to i rize přírodních :idea:

OK. Mám diesla. OK. Jízdní projev mi nevyhovuje. Ale i tak ho budu mít ještě min. 7 let a nepřipadám si jako vrah planety a Návštěvníka.
Jo, a mám odpojený EGR. A co víc? Vím, že jsem tím motoru prospěl.

Ohledně ozónové díry přikládám nějaké čtění. A hodnota v dopsonových jednotkách se už neuvádí, víš proč? Jen a pouze proto, že lidé těmto hodnotám stejně nerozuměli a proto není důvod, aby je tím sexy televizní rosničky obtěžovaly.

V současné době je často diskutována otázka vlivu lidské činnosti na stav ozonové vrstvy. Je prokázáno, že přítomnost organických halogenovaných sloučenin nebo samotných halogenů fluoru, chloru a bromu blokuje reakce vedoucí ke vzniku ozonu, protože halogenové atomy přednostně reagují s atomárním kyslíkem i s molekulami ozonu.
Monitorováním obsahu ozonu z družic bylo zjištěno, že především v oblasti zemských pólů dochází v posledních letech k značnému poklesu obsahu ozonu. Zároveň byl zaznamenán nárůst případů rakoviny kůže a zrakových onemocnění v oblasti blízkých především jižnímu pólu (Nový Zéland, Patagonie).
Světové společenství se na základě těchto pozorování rozhodlo pro radikální omezení používání těkavých organických chemikálií s obsahem halogenů, především freonů, sloučenin s vysokým obsahem fluoru a chloru v organické molekule (tzv. Montrealský protokol). Freony se používají především jako inertní tlaková náplň sprejů a chladicí médium v chladničkách a klimatizačních jednotkách. Podle posledních měření se zastavil nárůst koncentrace těchto chemikálií ve stratosféře.
Vzhledem ke zpoždění, které vývoj stavu ozonu vykazuje, teprve následující desetiletí ukáží, zda se redukcí používání freonů podaří zastavit oslabování síly ozonové vrstvy.
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

Jan Nowak píše:Návštěvník: Promiň, ale každým Tvým příspěvkem na téma "škodlivost dieselů v osobácích" v mých očích klesáš jako odborník. Zeptal bych se Tě na to, jaké částice z dieselových exhalací bereš jako nejnebezpečnější pro člověka a přírodu, ale tuším opět manipulativní až demagogickou a nicneříkající odpověď. Škoda. Byla-li by konkrétní, uvedl bych několik příkladů pro každou z Tebou zmíněných složek - myslím několik příkladů daleko větších zdrojů znečištění - a to i rize přírodních :idea:
Odborníci obvykle postupují metodou hlavního článku. A tak jestliže např. ve Švýcarsku byla už v polovině 90. let největším zdrojem znečištění ovzduší zahradní "omotorovaná" technika (poněvadž vozidla už byla očištěna - katalyzátory tam byly na benzínech povinně od r. 1986, diesely se v osobácích prakticky nevyskytovaly), řešila se ta zahradní technika. A poněvadž u nás jsou momentálně největším problémem emise NOx a částic (mezi ně patří i aerosoly), měly by se primárně řešit ty. A jaké motory jsou zdaleka největším zdrojem NOx a částic, dokonce v řádu stovek násobků ve srovnání s benzínovými motory? Přece ty dieselové! Toť moje odpověď na tvou otázku.
Jan Nowak píše:OK. Mám diesla. OK. Jízdní projev mi nevyhovuje. Ale i tak ho budu mít ještě min. 7 let a nepřipadám si jako vrah planety a Návštěvníka.
Jo, a mám odpojený EGR. A co víc? Vím, že jsem tím motoru prospěl.
Motoru nepochybně, nám všem určitě ne! Tedy i zde odkazuji na celospolečenské bilance a internalizaci externích nákladů. Úplně vzletně řečeno: "Myslet globálně, konat lokálně!" Jenže zvláště u nás trpí skoro každý strašnou krátkozrakostí... :(
Jan Nowak píše:Ohledně ozónové díry přikládám nějaké čtění. A hodnota v dopsonových jednotkách se už neuvádí, víš proč? Jen a pouze proto, že lidé těmto hodnotám stejně nerozuměli a proto není důvod, aby je tím sexy televizní rosničky obtěžovaly.

V současné době je často diskutována otázka vlivu lidské činnosti na stav ozonové vrstvy. Je prokázáno, že přítomnost organických halogenovaných sloučenin nebo samotných halogenů fluoru, chloru a bromu blokuje reakce vedoucí ke vzniku ozonu, protože halogenové atomy přednostně reagují s atomárním kyslíkem i s molekulami ozonu.
Monitorováním obsahu ozonu z družic bylo zjištěno, že především v oblasti zemských pólů dochází v posledních letech k značnému poklesu obsahu ozonu. Zároveň byl zaznamenán nárůst případů rakoviny kůže a zrakových onemocnění v oblasti blízkých především jižnímu pólu (Nový Zéland, Patagonie).
Světové společenství se na základě těchto pozorování rozhodlo pro radikální omezení používání těkavých organických chemikálií s obsahem halogenů, především freonů, sloučenin s vysokým obsahem fluoru a chloru v organické molekule (tzv. Montrealský protokol). Freony se používají především jako inertní tlaková náplň sprejů a chladicí médium v chladničkách a klimatizačních jednotkách. Podle posledních měření se zastavil nárůst koncentrace těchto chemikálií ve stratosféře.
Vzhledem ke zpoždění, které vývoj stavu ozonu vykazuje, teprve následující desetiletí ukáží, zda se redukcí používání freonů podaří zastavit oslabování síly ozonové vrstvy.
Jde o dostatečně starou, přesněji úplně zastaralou informaci.

P.S.: Je mi úplně jedno, zda mne považuješ či nepovažuješ za odborníka, na faktech to stejně nic nemění.
Jan Nowak

Re: EGR

Příspěvek od Jan Nowak »

Ve Sycarsku byla v 90 letech nejvetsim zdrojem znecisteni zahradni omotorovana technika...
- Nikdo, kdo ma bazalni rozhled toto nemuze brat vazne. Tedy jen dalsi manipulace.

Emise NOx
- Nejde o to, jake MOTORY jsou nejvetsim zdrojem techto emisi, ale o to, CO je nejvetsim zdrojem techto emisi a pak o procentualni porovnani celku (zdroju znecisteni). Z Tve strany zrejma ucelovost.

A jsem kratkozraky, kdyz mam odpojeny EGR? To spis Ty tu vyuzivas kratkozrakosti stada, jelikoz umyslne nezasazujes faktka do sirsich souvislosti, byt intelekt na to mas. Co myslim? Spotreba a tedy emise, zivotnost komponent a narocnost jejich likvidace ci recyklace.

A komentar k ozonu???

Promin, ale Tve manipulativni a ucelove zabarvene prispevky v tomto tematu Te v mych ocich nasmerovaly na samotne dno intrnetove zumpy. Ale vim, Tobe je to jedno.

Jsem otraveny jak indiansky sip a do tohoto tematu uz zadny post nenapisu.
Je to Tvoje, Navstevniku :wink:
known

Re: EGR

Příspěvek od known »

Diesel má 100 násobně vyšší emice NOx než benzín? :shock:

Proč je podle EURO 6 pro benzín limit 0,06 a pro naftu 0,08?
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: EGR

Příspěvek od Brembo »

Návštevník u osobákov ti dieseli prekážaju kvoli nebezpečným exhalátom i napriek tomu,že sa emisné limity sprísnuju. U extra velkých dieselových motorov používaných v lokomotívach,lodiach a elektrárnach,kde žiadne limity nie su,žiadne EGR,katalyzátory a DPF už vonkoncom nie,je to už v poriadku? Dvojtakté zážihové motory,ktorých exhaláty sa neodváži nik merat su tiež v poriadku?
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Odpovědět