E85 a svíčky - vliv na motor

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Fahrer »

L_U_K píše:Brazilců jsem se ptal a v kostce: říkali že jejich auta maj jinak řešený palivový čerpadla - zejména co do mazání,... :D
Jak může fungovat jiné mazání palivového čerpadla. Přidávaj do nadrže olej?
bouchy

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od bouchy »

Just LOL
Obrázek
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

Fahrer píše:Jak může fungovat jiné mazání palivového čerpadla. Přidávaj do nadrže olej?
Používají tzv. "stříďáky" (nesprávný název), resp. bezkomutátorové (rovněž trochu nepřesné, poněvadž mají vnější elektronické "střídače") elektromotory. :idea:
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

L_U_K píše:
rousini píše:Ale no tak... Nějakou starou plečku na konci životního cyklu, která už neprojde následnou technickou...
..pro tyto auta je zde ONO...
Do svého fungl nového auta s turbobenzínem jsem na zkoušku natankoval plnou u ONO a nic: žádný problém, žádná změna k horšímu, žádný rozdíl oproti jiným benzínům na českém trhu. Zato když natankuji v Rakousku... :wink: :D Jinak řečeno, pokud se někdo domnívá, že když bude v ČR tankovat za draho, bude prospívat svému motoru, tak je nejspíše na omylu. :mrgreen:
Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Fahrer »

Návštěvník píše:
Fahrer píše:Jak může fungovat jiné mazání palivového čerpadla. Přidávaj do nadrže olej?
Používají tzv. "stříďáky" (nesprávný název), resp. bezkomutátorové (rovněž trochu nepřesné, poněvadž mají vnější elektronické "střídače") elektromotory. :idea:
OK. V manuálu jsem se to nikde nedočetl.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Pitris »

L_U_K píše:auta maj jinak řešený palivový čerpadla....
Já co o tom vím, tak u motorů FlexiFuel používají jiné palivové čerpadlo a senzor hladiny - jsou napájené střídavým proudem, takže je ve vodivém lihu "neničí" elektrolýza. A krom jinak nastavené ŘJ mají tyto motory i palivový systém z materiálů odolných lihu a jiné ventilové sedla....
A celkem by mě zajímalo, kdo tohle řeší při přestavbě/provozu na E85 :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

Máš FlexiFuel?
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:... jsou napájené střídavým proudem, takže je ve vodivém lihu "neničí" elektrolýza. ...
Takhle bych to tedy nenapsal, neboť je to velmi nepřesné. V zásadě jde o to, že je třeba odstranit všechno, co event. jiskří a čemu vadí el. vodivost. K čerpadlu jsem to již popsal výše, k palivoměru fakt sám nevím... :oops:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:... jsou napájené střídavým proudem, takže je ve vodivém lihu "neničí" elektrolýza. ...
Návštěvník píše:Takhle bych to tedy nenapsal....
Takhle to napsali ve Světě motorů, když testovali Mondeo ofiko předělané na E85.... já to jen "opsal".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

Problém je v tom, že v autě nemáš rozvod střídavého proudu a i kdyby, tak jím bezkomutátorový elektromotor stejně neroztočíš.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Pitris »

Tak třeba právě v tom spočívá nějak ta úprava. Ale řešit to nebudu, bo na líh jezdit nebudu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od L_U_K »

přesně tak pánové... v tom všem - jakožto v celku jako takovym spočívá ta celková odlišnost original flexi fuelů a ne v nějaké té " očůrávací krabičce" co jen snad řeší zážeh...... Přesně na tohle téma jsem se nedávno bavil s bejvalym spolužákem co od 70. tejch let žije ve Švédsku a jezdi echt lihovým Saabem a ty odlišnosti jsou dány... :D
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

L_U_K píše:... a ne v nějaké té " očůrávací krabičce" co jen snad řeší zážeh...
Ta očůrávací krabička řeší jedinou věc: zvýšení vstřikovací dávky prodloužením doby, po kterou je vstřik otevřen. To aby se alespoň trochu obohatila směs.
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od L_U_K »

... a právě proto jsem to tak napsal v kontextu s předešlými příspěvky...
bouchy

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od bouchy »

Pitris píše:...palivový systém z materiálů odolných lihu a jiné ventilové sedla....
Tak pokud jde o hadičky, je to mýtus, vše pryžové je asi od 80. let lihuodolné (ale nevím rozdíl účinku ethanolu repsektive benzínu na pryž...). A vy všichni byste byli s děravými hadičkami a těsněními i dnes, zítra to bude 10% objemu, pak víc. No a ty ventilový sedla, to je zaklínadlo, ale jak je to teda možný, že (zase od poloviny 80. let) se používá bezolovnatý benzín, bez přísady, která "vytvrzovala" sedla? Krom toho, je to 85% ethanol, v zimě 70% a zbytek je benzín, stále opatřený aditivy. Taky jsem neporozuměl některým faktům toho předlouhého článku výše, že vznikají kvanta aldehydů - z ethanolu může podle mě oxidací vznikat jen acetaldehyd, za cenu snížení CO, CO2, NOx na třetinu.
Odpovědět