E85 a svíčky - vliv na motor

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
AAA

Příspěvek od AAA »

Byl to omyl. Každý zloděj ví,že přes 50% etanolu by neměl chodit. To potom pozná i hlupák. :lol: :wink: Minimálně na spotřebě. Na E 50 nastartuje i v mrazu téměř každý vůz. Na podruhé zcela jistě.Já to musím vědět :lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27490
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

AAA píše:Byl to omyl. Každý zloděj ví,že přes 50% etanolu by neměl chodit. To potom pozná i hlupák.....
Někdy jde vidina rychlého zisku i přes "mantinely" rozumu.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Příspěvek od Itall »

AAA píše:?? Však také nikdo s nezměněnou spotřebou nejezdí. Jen si to myslí. :wink: :wink: Věřícího katolíka také nepřesvědčím ,že Bůh je mýtus
A jak to víš (že Bůh je mýtus)? :lol:
K té spotřebě - já jsem nezjistil zvýšenou spotřebu při 25% E85 v N95. Jelo to dobře. Ani při 33% jsem nezjistil zvýšenou spotřebu. Jelo to subjektivně ještě lépe. Při 50% už spotřeba vzrostla a také to hůře jelo. Více jsem nezkoušel.
Itall

Příspěvek od Itall »

AAA píše:Jo tak. To je ten nepovedený pokus :wink: Máš jezdit kvalitním vozidlem. Favorit,Felicie, Fiat a tak :wink: :wink:
Hahaha, Tys to modelářovi dal, zas si musel vzít prášek na smích :D . Ale je v tom, podle mě, kus pravdy, jen ten výběr kvalitních vozidel bych neschválil :lol:
Itall

Příspěvek od Itall »

AAA píše:Byl to omyl. Každý zloděj ví,že přes 50% etanolu by neměl chodit. To potom pozná i hlupák. :lol: :wink: Minimálně na spotřebě. Na E 50 nastartuje i v mrazu téměř každý vůz. Na podruhé zcela jistě.Já to musím vědět :lol: :lol: :lol: :lol:
Stačí se postavit za auto s motorem v chodu a pozná se i 25%. Já to musím vědět :lol: :lol: .
AAA

Příspěvek od AAA »

Podle výfukových plynů se to pozná také. :wink: Zvýšená spotřeba je už i při 25% etanolu v palivu,akorát to ještě tak nebije do očí. Při 85% už to poznat zcela jistě je . Min. 20% ,ale klidně i téměř 40% +
Itall

Příspěvek od Itall »

AAA píše:Podle výfukových plynů se to pozná také. :wink: Zvýšená spotřeba je už i při 25% etanolu v palivu,akorát to ještě tak nebije do očí. Při 85% už to poznat zcela jistě je . Min. 20% ,ale klidně i téměř 40% +
Při 25% E85 to rozhodně do očí nebilo. Dokonce bych řekl, že spotřeba mohla být i nižší. To zvýšení spotřeby je totiž teoretické, ale v praxi se uplatní ještě další vlivy. Např. motor jde lépe odspoda, má tam měkčí chod, je příjemné využívat nižší otáčky. V těch vyšších to naopak trochu ztrácí drajv, tak to zas nenutí je využívat. Z toho může vyplynout spotřeba třeba :roll: i nižší nebo stejná - změnou stylu jízdy, resp. menším vytáčením motoru. Spotřeba P107 je na vytáčení dost citlivá.
modelář

Příspěvek od modelář »

Celé je to o tom, co se tu (nejspíše úplně marně) snažím celou dobu vysvětlit: chudá směs sice žene motor do otáček, ale poskytuje menší výhřevnost a tím pádem i efektivně využitelný výkon motoru. Kdo má karburátorový motor (nejlépe je to patrné na dvoutaktu), může si to změnou nastavení bohatosti směsi a změnou otryskování snadno sám prakticky ověřit! :idea:
AAA

Příspěvek od AAA »

Mě tedy auto odspoda na E 85 netáhne. Spíše naopak. V nízkých otáčkách to jede na hovno. A tvrzení,že přidáním etanolu klesne spotřeba je čisté scifi.
Itall

Příspěvek od Itall »

AAA píše:Mě tedy auto odspoda na E 85 netáhne. Spíše naopak. V nízkých otáčkách to jede na hovno. A tvrzení,že přidáním etanolu klesne spotřeba je čisté scifi.
To nevím, já jsem to zkoušel pouze v jednom autě a zkušenost jsem popsal..
AAA

Příspěvek od AAA »

Mám zkušenost pouze z maloobsahovými motory a 8V. U větších objemů a 16V je to lepší. Ale méně to rozhodně nežere :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27490
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

AAA píše:Mě tedy auto odspoda na E 85 netáhne. Spíše naopak. V nízkých otáčkách to jede na hovno. A tvrzení,že přidáním etanolu klesne spotřeba je čisté scifi.
AAA píše:Mám zkušenost pouze z maloobsahovými motory a 8V. U větších objemů a 16V je to lepší. Ale méně to rozhodně nežere :wink:
Pokud máš spíš zkušenost jen s dvouventilovými motory, tak je to docela pravděpodobné. V nízkých otáčkách lépe "táhne" dvouventil s větším průměrem ventilů, a pokud Ti přijde, že se hůř z těch nízkých otáček "sbírá", může to být tou nižší výhřevností E85. A ve vyšších otáčkách, kde je "zase doma" čtyřventil, ten rozdíl nemusí být tak markantní, protože dnešní (i) maloobjemové benziňáky, pokud je "roztočíš", se dovedou docela "rozparádit". U toho E85 je ale problém nejenom s tou výhřevností, ale i s jeho "lepšími" korozivními vlastnostmi působícími na celý palivový systém, více se při provozu na něj opotřebovávají sedla ventilů (pokud na něj není motor uzpůsoben), a ve větších mrazech to může hůře startovat. Já osobně bych si to do nádrže (dobrovolně) nenalil.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
AAA

Příspěvek od AAA »

Opotřebení ventilů je zanedbatelné(tedy pokud motor nejede na chudou směs) Motor Favoritu to vydržel 100tis. benzín+100000 Etanol +-E 50 až E90 a někdy i téměř čistý. Nežral olej až do konce(odvezení na vrakoviště) Emise měl jako auta s Euro4. Palivový systém to vydržel,nic neztvrdlo ani nezkorodovalo. Katalyzátor byl daleko za motorem,takže mu nehrozilo zničení ani při poměrně chudé směsi. Ono jet na plný plyn na E 100 stovku km po dálnici je pěkná pila. :wink: Tento motor dokázal jet doslova na všechno co hořelo a mazat ho mohlo cokoliv. :lol: Kde ty loňské sněhy jsou. :cry: (alternativní paliva: Benzen, Cyklohexan,E ** až 100) :lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27490
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Kdo má zájem o tady tuto problematiku, článek je ve Světě motorů 16/2011.
Zkoušejí Mondeo na E85.
Jsou tam popsané nutné úpravy motoru - ventilová sedla z odolnějšího materiálu. Jiné je palivové čerpadlo a senzor hladiny - jsou napájené střídavým proudem, takže ve vodivém lihu nepodlehnou destrukci elektrolýzou. Dále jsou zde jiné vstřikovače - schopné dodat o 30% více paliva, jiný software motoru, a elektrický předehřev, který je tu (podle zkušeností uživatelů, že motor na E85 startuje i ve velkém mrazu) spíše kvůli emisím, ale hlavně při startech pod bodem mrazu kvůli velké chemické degradaci motorového oleje, protože při nedokonalém spalování lihu v prochladlém motoru vzniká formaldehyd, acetaldehyd a kyselina mravenčí, což "ničí" olej.....
A jak jezdí - na líh hlučněji, za víc, ale sportovněji, a motor má otáčkově "výš" své maximum. Ale, a to i přesto, že má motor "odolnější" sedla ventilů, Ford předepisuje jejich kontrolu zkrátit ze 160tkm na 60tkm. Dále snižuje o polovinu kilometrový interval výměny oleje, protože kyselé produkty spalování lihu jej rychleji ničí.
_________________
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
AAA

Příspěvek od AAA »

To je všechno v podstatě pravda. Ten olej ničí spíš vysoký obsah kyslíku v palivu. Etanol jako takový zas tak moc vodivý není,ale vodivá je voda kterou bezvodý líh absorbuje zpět. Nakonec je to už jedno.Už i EU ví co všichni normální lidé vědí už dávno. Biopaliva jsou na prd.. :wink: Ale nekup to zadarmo :lol: Od té doby co to tam nedávám je spotřeba 5,2 stabilně :wink: To víte jak to musím platit tak jezdím opatrně :lol: Na E +-50/85 to bylo 6,5-7,5 litru. Z toho plyne odpověď,že pokud někdo kupuje E 85 za peníze,tak by se na to měl vykašlat ,protože mu to v podstatě nic nepřinese- A ropným šejkům je to spíše k smíchu :lol: :lol: :lol: :lol:
Odpovědět