E85 a svíčky - vliv na motor
Moderátor: Colommbo
Někdy jde vidina rychlého zisku i přes "mantinely" rozumu.....AAA píše:Byl to omyl. Každý zloděj ví,že přes 50% etanolu by neměl chodit. To potom pozná i hlupák.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
A jak to víš (že Bůh je mýtus)?AAA píše:?? Však také nikdo s nezměněnou spotřebou nejezdí. Jen si to myslí. Věřícího katolíka také nepřesvědčím ,že Bůh je mýtus
K té spotřebě - já jsem nezjistil zvýšenou spotřebu při 25% E85 v N95. Jelo to dobře. Ani při 33% jsem nezjistil zvýšenou spotřebu. Jelo to subjektivně ještě lépe. Při 50% už spotřeba vzrostla a také to hůře jelo. Více jsem nezkoušel.
Při 25% E85 to rozhodně do očí nebilo. Dokonce bych řekl, že spotřeba mohla být i nižší. To zvýšení spotřeby je totiž teoretické, ale v praxi se uplatní ještě další vlivy. Např. motor jde lépe odspoda, má tam měkčí chod, je příjemné využívat nižší otáčky. V těch vyšších to naopak trochu ztrácí drajv, tak to zas nenutí je využívat. Z toho může vyplynout spotřeba třeba i nižší nebo stejná - změnou stylu jízdy, resp. menším vytáčením motoru. Spotřeba P107 je na vytáčení dost citlivá.AAA píše:Podle výfukových plynů se to pozná také. Zvýšená spotřeba je už i při 25% etanolu v palivu,akorát to ještě tak nebije do očí. Při 85% už to poznat zcela jistě je . Min. 20% ,ale klidně i téměř 40% +
Celé je to o tom, co se tu (nejspíše úplně marně) snažím celou dobu vysvětlit: chudá směs sice žene motor do otáček, ale poskytuje menší výhřevnost a tím pádem i efektivně využitelný výkon motoru. Kdo má karburátorový motor (nejlépe je to patrné na dvoutaktu), může si to změnou nastavení bohatosti směsi a změnou otryskování snadno sám prakticky ověřit!
AAA píše:Mě tedy auto odspoda na E 85 netáhne. Spíše naopak. V nízkých otáčkách to jede na hovno. A tvrzení,že přidáním etanolu klesne spotřeba je čisté scifi.
Pokud máš spíš zkušenost jen s dvouventilovými motory, tak je to docela pravděpodobné. V nízkých otáčkách lépe "táhne" dvouventil s větším průměrem ventilů, a pokud Ti přijde, že se hůř z těch nízkých otáček "sbírá", může to být tou nižší výhřevností E85. A ve vyšších otáčkách, kde je "zase doma" čtyřventil, ten rozdíl nemusí být tak markantní, protože dnešní (i) maloobjemové benziňáky, pokud je "roztočíš", se dovedou docela "rozparádit". U toho E85 je ale problém nejenom s tou výhřevností, ale i s jeho "lepšími" korozivními vlastnostmi působícími na celý palivový systém, více se při provozu na něj opotřebovávají sedla ventilů (pokud na něj není motor uzpůsoben), a ve větších mrazech to může hůře startovat. Já osobně bych si to do nádrže (dobrovolně) nenalil.AAA píše:Mám zkušenost pouze z maloobsahovými motory a 8V. U větších objemů a 16V je to lepší. Ale méně to rozhodně nežere
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Opotřebení ventilů je zanedbatelné(tedy pokud motor nejede na chudou směs) Motor Favoritu to vydržel 100tis. benzín+100000 Etanol +-E 50 až E90 a někdy i téměř čistý. Nežral olej až do konce(odvezení na vrakoviště) Emise měl jako auta s Euro4. Palivový systém to vydržel,nic neztvrdlo ani nezkorodovalo. Katalyzátor byl daleko za motorem,takže mu nehrozilo zničení ani při poměrně chudé směsi. Ono jet na plný plyn na E 100 stovku km po dálnici je pěkná pila. Tento motor dokázal jet doslova na všechno co hořelo a mazat ho mohlo cokoliv. Kde ty loňské sněhy jsou. (alternativní paliva: Benzen, Cyklohexan,E ** až 100)
Kdo má zájem o tady tuto problematiku, článek je ve Světě motorů 16/2011.
Zkoušejí Mondeo na E85.
Jsou tam popsané nutné úpravy motoru - ventilová sedla z odolnějšího materiálu. Jiné je palivové čerpadlo a senzor hladiny - jsou napájené střídavým proudem, takže ve vodivém lihu nepodlehnou destrukci elektrolýzou. Dále jsou zde jiné vstřikovače - schopné dodat o 30% více paliva, jiný software motoru, a elektrický předehřev, který je tu (podle zkušeností uživatelů, že motor na E85 startuje i ve velkém mrazu) spíše kvůli emisím, ale hlavně při startech pod bodem mrazu kvůli velké chemické degradaci motorového oleje, protože při nedokonalém spalování lihu v prochladlém motoru vzniká formaldehyd, acetaldehyd a kyselina mravenčí, což "ničí" olej.....
A jak jezdí - na líh hlučněji, za víc, ale sportovněji, a motor má otáčkově "výš" své maximum. Ale, a to i přesto, že má motor "odolnější" sedla ventilů, Ford předepisuje jejich kontrolu zkrátit ze 160tkm na 60tkm. Dále snižuje o polovinu kilometrový interval výměny oleje, protože kyselé produkty spalování lihu jej rychleji ničí.
_________________
Zkoušejí Mondeo na E85.
Jsou tam popsané nutné úpravy motoru - ventilová sedla z odolnějšího materiálu. Jiné je palivové čerpadlo a senzor hladiny - jsou napájené střídavým proudem, takže ve vodivém lihu nepodlehnou destrukci elektrolýzou. Dále jsou zde jiné vstřikovače - schopné dodat o 30% více paliva, jiný software motoru, a elektrický předehřev, který je tu (podle zkušeností uživatelů, že motor na E85 startuje i ve velkém mrazu) spíše kvůli emisím, ale hlavně při startech pod bodem mrazu kvůli velké chemické degradaci motorového oleje, protože při nedokonalém spalování lihu v prochladlém motoru vzniká formaldehyd, acetaldehyd a kyselina mravenčí, což "ničí" olej.....
A jak jezdí - na líh hlučněji, za víc, ale sportovněji, a motor má otáčkově "výš" své maximum. Ale, a to i přesto, že má motor "odolnější" sedla ventilů, Ford předepisuje jejich kontrolu zkrátit ze 160tkm na 60tkm. Dále snižuje o polovinu kilometrový interval výměny oleje, protože kyselé produkty spalování lihu jej rychleji ničí.
_________________
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
To je všechno v podstatě pravda. Ten olej ničí spíš vysoký obsah kyslíku v palivu. Etanol jako takový zas tak moc vodivý není,ale vodivá je voda kterou bezvodý líh absorbuje zpět. Nakonec je to už jedno.Už i EU ví co všichni normální lidé vědí už dávno. Biopaliva jsou na prd.. Ale nekup to zadarmo Od té doby co to tam nedávám je spotřeba 5,2 stabilně To víte jak to musím platit tak jezdím opatrně Na E +-50/85 to bylo 6,5-7,5 litru. Z toho plyne odpověď,že pokud někdo kupuje E 85 za peníze,tak by se na to měl vykašlat ,protože mu to v podstatě nic nepřinese- A ropným šejkům je to spíše k smíchu