Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět

Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

36
40%
Nie/Ne
53
60%
 
Celkem hlasů: 89

Autoxxxrady

Re: Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Příspěvek od Autoxxxrady »

Když mu chceš dopřát něco jiného, tak dopřej. :wink:
Když to chceš sledovat, tak sleduj. Ti píšu, že jestli tě to baví, tak si kup laboratorní zdroj s plynule regulovatelným napětím a proudem a můžeš si to nabíjení ovládat sám a zkoušet všechno možný :wink:
Si kup tuhle krabičku a můžeš si to štelovat a sledovat. Si můžeš vyhrát
http://www.eprona.cz/cz/nb22.html
FF

Re: Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Příspěvek od FF »

...tak sa mi potvrdilo, že najhoršie sa akumulátor dobíja za extrémnych teplôt (či už horúčav alebo mrazov). Tie horúčavy ma však svojim vplyvom prekvapili - čakal som, že sa to bude nabíjať perfektne. Nabíjačka mi na jar a teraz na jeseň nabíja (občas - raz za cca dva-tri týždne to proste nabíjam) len pár minút (prúdom 0,8A), kdežto v zime alebo aj cez tie extrémy v lete to nabíja od cca 2 hodín do až cca 10 hodín - a to jazdím stále to isté...
Autoxxxrady

Re: Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Příspěvek od Autoxxxrady »

Perfektně se akumlátor nabíjí při zhruba 20°C +- .)
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne ned lis 03, 2013 16:55, celkem upraveno 1 x.
FF

Re: Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Příspěvek od FF »

...ale mňa prekvapilo, že napr. nad 40°C má tiež problémy - myslel by som si, že pohyb častíc bude taký, že sa bude stíhať nabíjať - a ono nie. Samozrejme je to lepšie ako v treskúcich mrazoch, ale nie je to OK...
Zaujímalo by ma vysvetlenie (či sa napríklad nezvyšuje prechodový odpor,) ale podľa palubného napätia asi ani nie, pretože ho ten akumulátor "ťahal" celkom dole...
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Příspěvek od Brembo »

niektoré nabíjačky doplnené čidlom teploty odpajaju nabíjanie,ked stupne teplota nad +40. Akumulátor začína plynovaat ovela skor,a tak nie je možné dobíjat dalej na potrebné napatie.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Autoxxxrady

Re: Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Příspěvek od Autoxxxrady »

Stoupne teplota akumulátoru? Proč nemůže nabíjet na potřebné napětí?
Myslíš, že ti akumulátor začne plynovat při teplotě +40°C při menšim napětí? A nedosáhneš vyššího? Nebo co myslíš?
FF

Re: Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Příspěvek od FF »

Rozmýšľam, že zateplím dva boky (ľavý a pravý) akumulátora so samolepiacou páskou na Mirelon (prácička na 5 minút s nákladmi pár centov), ktorá nie je ani moc hrubá. K zaizolovaniu celého akumulátora som sa už kedysi vyjadril s odporom, nakoľko akumulátor sa dlho ohrieva a dlho chladne.
Ale v tomto prípade - totiž vždy najviac dolievam krajné články, ktoré sú vystavené najväčšou plochou okoliu, kdežto ostatné susedia s ostatnými a ohrievajú sa a ochladzujú sa rovnomernejšie a pomalšie.
Otázka je, či na to nemajú vplyv skôr elektródy, ale keďže je to v sérii, tak si myslím, že to bude skôr prestup tepla cez tie dve plochy.
Autoxxxrady

Re: Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Příspěvek od Autoxxxrady »

Brembo píše:niektoré nabíjačky doplnené čidlom teploty odpajaju nabíjanie,ked stupne teplota nad +40. Akumulátor začína plynovaat ovela skor,a tak nie je možné dobíjat dalej na potrebné napatie.
Když se ti výrazně zvedne teplota, tak pak musíš napětí snížit. Jestli myslíš potřebné napětí 14.4V a víc, tak takový napětí nepotřebuješ dosahovat při tak vysokých teplotách. A při tak vysoké teplotě kolem 40°C by se nabíjet olověný akumulátor neměl. To je už hodně vysoká teplota.
djdekl

Re: Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Příspěvek od djdekl »

OT: nabijim baterku pri cca 5-7st, nyni je napeti cca 15.2V, proud cca 0.5A - uz asi bude nabita?
Autoxxxrady

Re: Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Příspěvek od Autoxxxrady »

Znak plného nabití akumulátoru při nabíjení konstantním proudem.
Dosažení maximálního napětí, které se po dobu 2 až 4 hodin nemění. A elektrolyt v jednotlivých článcích rovnoměrně plynuje.
Po odpojení na 1 až 2 hodiny a znova připojení na nabíječ začne elektrolyt do 30s plynovat. Tzn. že ti rychle vystoupá napětí nahoru.

Jestli to nabíjíš neřízeným nabíječem s charakteristikou W a napětí už ti nestoupá a elektrolyt rovnoměrně plynuje, tak to můžeš považovat za nabitý. Pokuď elektrolyt nevidíš, tak se řídíš jenom napětím.

V tvym případě bych to ještě chvíli nechal nabíjet a sledoval napětí. Ještě uplně max. nabitá nebude.
djdekl

Re: Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Příspěvek od djdekl »

Jeden clanek uz asi bude na odchodu, protoze skoro nebubla (jinak je to origo Ford Motorcraft Silver baterka z roku 2001) :wink:
Autoxxxrady

Re: Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Příspěvek od Autoxxxrady »

A čím to nabíjíš? Neřízená klasika? Kolik dává proud A?

Akumulátor z roku 2001 už opravdu rovnoměrně plynovat nebude .) to by byl trošku zázrak. Hlavně jestli ti ještě dává kvalitní startovací proud .) abys nezůstal někde v zimě stát.
djdekl

Re: Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Příspěvek od djdekl »

Nerizena klasika trafo nabijecka... asi 5-7A max. - do baterky ted leze 0.48A, 15.26V - na mini motor 1.3 kterej chyta na drc, to zatim staci...
Autoxxxrady

Re: Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Příspěvek od Autoxxxrady »

Klidně to ještě chvíli nabíjej. Tyhle klasický tekutý elektrolyty nejsou citlivý na přebíjení. Tam hodina nebo dvě navíc nic moc nepokazí.
Pokuď auto nepotřebuješ k práci, tak je to celkem jedno. Pak stačí akumulátor vyměnit až klekne. U aut s citlivou elektronikou, pak může být problém, když v nich je starší akumulátor, který už není v kondici. Klesání napětí atd.
Autoxxxrady

Re: Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Příspěvek od Autoxxxrady »

Životnost trakčních baterií VARTA PROFESSIONAL DUAL PURPOSE je zhruba 200 cyklů při vybíjení na 50% DOD (depth of discharge = hloubka vybití). Klasické startovací autobaterie mají zhruba 80 - 100 cyklů.
Trakční baterie VARTA Professional Dual Purpose (Deep cycle) 60Ah, 12V, LFD60
kapacita C20 - 60Ah startovací proud (A) 560A
Jen tak pro zajímavost. Dá se použít i jako startovací akumulátor. Oproti Blue Dynamic o stejné kapacitě je asi o 600kč dražší.
Odpovědět