Dobrý den,
prosím o radu zkušených olejářů ohledně olejových náplní motoru a převodovky s rozvodovkou. Sice nějakou představu mám, ale nechám si poradit.
Jedná se o Ferrari Dino 308 GT4, rok výroby 1974, osmiválcový třílitr, 187 kW při 7 700 ot./min., najeto 43 tis. km, stávající náplně letité, vozidlo dle dokumentace servisováno ve značkových servisech v Itálii a v Řecku. Do budoucna bude auto využíváno pro radost a kochání, rozhodně od něho nebude požadovaný ani zdaleka plný výkon (ono také není kde), takže náplně se budou měnit kvůli věku, ne proběhu.
Dobový dílenský manuál svorně s uživatelským manuálem uvádějí:
MOTOR: AGIP, SINT 2000 SAE 10W 50, výměna co 5 tis. km, polkne 9 lt. Můj tip je Q8 Formula F1 10W 50, ACEA A3.
PŘVODOVKA S ROZVODOVKOU: AGIP, F1 ROTRA MP SAE 90. Převodné ústrojí má soukolí jen s čelním ozubením, výměna po 10-ti tis. km..
Výkonostní požadavky na oleje jsem nikde nenašel.
Díky
DINO 308 GT4 - jaké oleje
Moderátor: Colommbo
Re: DINO 308 GT4 - jaké oleje
Za mě motor úplně klidně tu Q8 10w50 a do převodovky s difecem Agip Rotra (jen nevím, zda-li seženeš 90, ale dá se i 80w90).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: DINO 308 GT4 - jaké oleje
Výběr máte dobrý,já bych to takhle nechal.Každopádně k Ferrari Dino velká úcta,obdiv a RESPEKT
Re: DINO 308 GT4 - jaké oleje
Pánové děkuji,
Pitris mi schválil Q8, do převodovky půjde ROTRA MP od AGIPu.
Pavelek - DINO 206 a jeho silnější brácha DINO 246 (tuším že 1967 až 1974) bylo krásné, oblé, bylo to jakési italské anti Porsche. Karosoval, jako většinu modelů Ferrari, Pininfarina. DINO 308 a slabší DINO 208 (1973 až 1980) bylo karosované vyjímečně Bertonem a díky ostrým lomům karoserie (zlí jazykové tvrdili, že bylo karosované na klempířské ohýbačce), bylo zkraje přijímáno s velkými rozpaky. Až časem si získalo na prestiži a je stále cenějším kouskem.
Pitris mi schválil Q8, do převodovky půjde ROTRA MP od AGIPu.
Pavelek - DINO 206 a jeho silnější brácha DINO 246 (tuším že 1967 až 1974) bylo krásné, oblé, bylo to jakési italské anti Porsche. Karosoval, jako většinu modelů Ferrari, Pininfarina. DINO 308 a slabší DINO 208 (1973 až 1980) bylo karosované vyjímečně Bertonem a díky ostrým lomům karoserie (zlí jazykové tvrdili, že bylo karosované na klempířské ohýbačce), bylo zkraje přijímáno s velkými rozpaky. Až časem si získalo na prestiži a je stále cenějším kouskem.
Re: DINO 308 GT4 - jaké oleje
Pánové děkuji,
Pitris mi schválil Q8, do převodovky půjde ..................
Omlouvám se, nějak jsem se nepřihlásil. Ale ještě jednou děkuji.
Pitris mi schválil Q8, do převodovky půjde ..................
Omlouvám se, nějak jsem se nepřihlásil. Ale ještě jednou děkuji.
Re: DINO 308 GT4 - jaké oleje
Instruktážní video jak na provoz a údržbu Ferrari Dina z Top Gearu (R. Hammond)
Pozn. Dr. Clarkson lil do Meracu olej (značku nepoznám) 10W40 a nejblíž cíli se přiblížil opět kpt. Šnek
Fakt vtipné, plno již klasických hlášek
Kód: Vybrat vše
http://uloz.to/xcEQY96/top-gear-7x04-cz-avi
Fakt vtipné, plno již klasických hlášek