A nedošlo k tomu např. v prudce jeté zatáčce s kopce? Tohle se mi stávalo na starém autě, byť ne z produkce VAG-u: v táhlých pravých s kopce na dálnici mi hladinoměr často ohlásil nízkou hladinu oleje, třebaže ho tam bylo dost; prostě se vlivem odstředivé síly v kombinaci s gravitací "odlil" od příslušného čidla.Matěj píše:...Jel jsem ráno do práce a po ujetí cca 15 kilometrů se mi ozvalo zvukové upozornění, rozsvítil se symbol olejničky na přístrojové desce a současně se objevil nápis " Zkontrolujte hladinu oleje".
Dilema s výběrem oleje TDI PD
Moderátor: Colommbo
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Asi se to nedá úplně zobecnit, ale u všech mých aut byl vždy rozsah mezi LOW - HI určitě více než půl litru. Myslím tedy, že to neznačí signalizaci reálného nedostatku oleje.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Ano, mezi spodní a horní značkou na měrce bývá obvykle +- litr oleje. Když jsem si před pár lety pořídil (ojetou) tuhle Omču, taky mě hláška Check Oil Level na displeji BC poprvé zaskočila, protože na měrce pak byla hladinka stále ještě na cca spodní třetině.
A k oleji: domnívám se, že tvůj motor (ostatně jako každý jiný) olej v určité byť malé míře spotřebovává, akorát že se jeho úbytek částečně kompenzuje nespáleným palivem do olejové náplně pronikajícím. Těkavé složky benzínu se po zahřátí olejové náplně dokážou zase odpařit, u nafty tato možnost není, proto v oleji zůstává a může tedy vyvolávat dojem, že olej neubývá (má-li motor spotřebu oleje téměř neznatelnou, může objem olejové náplně i narůstat.) Problém je, že nafta olejovou náplň postupně ředí a tím dehonestuje...
P.S. Opakování "problému" olejem s vyšší viskozitou neodstraníš, ale vpodstatě se o žádný problém nejedná. Novou olejovou náplní možná ano, neboť nebude zředěná palivem.
A k oleji: domnívám se, že tvůj motor (ostatně jako každý jiný) olej v určité byť malé míře spotřebovává, akorát že se jeho úbytek částečně kompenzuje nespáleným palivem do olejové náplně pronikajícím. Těkavé složky benzínu se po zahřátí olejové náplně dokážou zase odpařit, u nafty tato možnost není, proto v oleji zůstává a může tedy vyvolávat dojem, že olej neubývá (má-li motor spotřebu oleje téměř neznatelnou, může objem olejové náplně i narůstat.) Problém je, že nafta olejovou náplň postupně ředí a tím dehonestuje...
P.S. Opakování "problému" olejem s vyšší viskozitou neodstraníš, ale vpodstatě se o žádný problém nejedná. Novou olejovou náplní možná ano, neboť nebude zředěná palivem.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Dobrý večer,
děkuji všem za odpovědi.
Myslel jsem místo oleje, který používám v současnosti
http://www.oleje.cz/p/ekolube-super-lig ... 4-l--17906
použít tento olej
http://www.oleje.cz/p/texaco-havoline-u ... 5-l--18473
Olej měním, jak už jsem psal po 10 000 kilometrech 3x do roka.
děkuji všem za odpovědi.
Myslel jsem místo oleje, který používám v současnosti
http://www.oleje.cz/p/ekolube-super-lig ... 4-l--17906
použít tento olej
http://www.oleje.cz/p/texaco-havoline-u ... 5-l--18473
Olej měním, jak už jsem psal po 10 000 kilometrech 3x do roka.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Mozes ho vymenit kludne 505.01 ma takze pohoda
Pri tvojom rocnom najazde 30tis.km by stacilo dat 5W30 a menit po 15tis.km aj ked terajsia castejsia vymena tiez neni na skodu
Pri tvojom rocnom najazde 30tis.km by stacilo dat 5W30 a menit po 15tis.km aj ked terajsia castejsia vymena tiez neni na skodu
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
to Matěj: olej měnit po 10-ti tkm je jedna z nejlepších věcí, co můžeš pro motor udělat
A ještě lepší je měnit po 5-ti Ne, vážně.... měň tak, jak měníš Jak zde již bylo psáno, někdy se kontrolka hladiny (pokud tlaku, bylo by to horší) rozsvítí třeba v zatáčce nebo při brždění ale většinou to je nastaveno na polovinu mezi měrkami - Juniorův Lexus taky - takže většinou jen planý poplach....
A taky je pravda, že někdy pomůže i jen změnit značku oleje, protože - i když jsou oleje podle norem stejné, rozdíly v nich jsou. U motorů TDI-PD je ovšem NUTNÉ dodržet normu VW505.01, kterou ale nemají oleje s vyšší viskozitou- max. je 5w40, takže klidně vyzkoušej třeba to Texaco a uvidíš....
Je sice pravda, že při ročním nájezdu 30tkm je alternativa i 5w30 VW507 na 15tkm, leč pro motor méně vhodná....
A ještě lepší je měnit po 5-ti Ne, vážně.... měň tak, jak měníš Jak zde již bylo psáno, někdy se kontrolka hladiny (pokud tlaku, bylo by to horší) rozsvítí třeba v zatáčce nebo při brždění ale většinou to je nastaveno na polovinu mezi měrkami - Juniorův Lexus taky - takže většinou jen planý poplach....
A taky je pravda, že někdy pomůže i jen změnit značku oleje, protože - i když jsou oleje podle norem stejné, rozdíly v nich jsou. U motorů TDI-PD je ovšem NUTNÉ dodržet normu VW505.01, kterou ale nemají oleje s vyšší viskozitou- max. je 5w40, takže klidně vyzkoušej třeba to Texaco a uvidíš....
Je sice pravda, že při ročním nájezdu 30tkm je alternativa i 5w30 VW507 na 15tkm, leč pro motor méně vhodná....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Jo!!
To co nyni beha v Alme -fuj. Srovnani s jinejma 10-40 neustoji. Za 2500km ubylo cca pul cm na merce. (napln 3L,po horni rysku) A hlavne ten zvuk. Za tech par let,nikdy ani deci,teda pri mych uchylnych vymenach.
Takze zkus dat jinou znacku,a jestli se vejdes do normy,tak ne nad SJ.
To co nyni beha v Alme -fuj. Srovnani s jinejma 10-40 neustoji. Za 2500km ubylo cca pul cm na merce. (napln 3L,po horni rysku) A hlavne ten zvuk. Za tech par let,nikdy ani deci,teda pri mych uchylnych vymenach.
Takze zkus dat jinou znacku,a jestli se vejdes do normy,tak ne nad SJ.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Obávám se, že v 505.01 API SJ už nenajde. Když bude mít štěstí, tak SL, ale většinou už SM a pár SN.
Ale při výměnách po/do 10-ti tkm i to bude O.K. A spotřeba oleje i litr na 10tkm je v pohodě....
Ale při výměnách po/do 10-ti tkm i to bude O.K. A spotřeba oleje i litr na 10tkm je v pohodě....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Asi se bude blbe hledat. Nejsem naftovej.
No me brat motor litr na 10tkm,tzn.,pri mych vymenach do 5tkm pullitr...,tedy pokud nebudu mit V 8 5,7...,
No me brat motor litr na 10tkm,tzn.,pri mych vymenach do 5tkm pullitr...,tedy pokud nebudu mit V 8 5,7...,
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Na předchozích stranách jsme zmiňovali fakt, že oleje s viskozitou 5W-40 mají menší střihovou stabilitu než 5W-30 s doporučením výměny náplně do max. 10tkm. Pak se naskýtá otázka, co oleje LL 5W-40 jako např. EE LONGLIFE 5w40 od M.O. Že by kouzelné nanočástice... Zázraky se nedějí...
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Většina má Longlife jen v názvu, ne v normách; např. EE 10w40, EE 0w40, XF EB 5w20, XF C1 5w30, XF 5w50
A EE 5w40 má schválení "LL" jen pro Mercedes (byť 229.51 odpovídá A3/B4/C3). Nanočástice za to fakt nemůžou.
A EE 5w40 má schválení "LL" jen pro Mercedes (byť 229.51 odpovídá A3/B4/C3). Nanočástice za to fakt nemůžou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Proto já bych se vys*al na oleje velkých značek ( castrol, shell, apod ) a spíš bral yacco, sunoco, Motul..
Oleje které jsou málo známé, tudiž i takřka nepajcované nebo nevyráběné z jinou kvalitou pro západ a pro východ...Polsko apod. Kvalitou jsou ale na stejné mnohdy vyšší urovni, protože nevyrábí oleje pro masy lidí a na kvalitě jim záleží. Protože ikdyž mě prodejce zaručí, že je olej z ofiko distribuce, pořád nevím odkud je vyroben. A já chci za své prachy stejný olej co vyrobý firma pro německo a usa apod. Jak to sjede z ofiko továrny a ne továrny někde v polsku. Tomu už pak nevěřím nos mezi očima.
V létě jsem dal do bmw 10w40 yacco vx500 a ten motor si ševelil, hydra nic, paráda a ty hodnoty hths a t.b.n..Tak jsem vzal i yacco 5w40 ll vx 1000 vše od alfiho, a ted mám v motoru sunoco gold 5w40 a taky supr..Valvoline od alfiho byl taky super. Starý dobrý 10w40 durablend api sl. Neříkám že oleje sheel atd jsou špatné, ale o hodně větší riziko, kde je ten olej vyroben. Ted budu měnit na tajnačku tatkovy v octavě 1.9 tdi-pd sunoco xenon 5w40. Má tam už totiž longlife sračku 5w30 20 měsíců, ikdyž najel jen 8 tis km..Chce olej měnit až za 4 měsíce. Ale udělám tomu motoru radost
Oleje které jsou málo známé, tudiž i takřka nepajcované nebo nevyráběné z jinou kvalitou pro západ a pro východ...Polsko apod. Kvalitou jsou ale na stejné mnohdy vyšší urovni, protože nevyrábí oleje pro masy lidí a na kvalitě jim záleží. Protože ikdyž mě prodejce zaručí, že je olej z ofiko distribuce, pořád nevím odkud je vyroben. A já chci za své prachy stejný olej co vyrobý firma pro německo a usa apod. Jak to sjede z ofiko továrny a ne továrny někde v polsku. Tomu už pak nevěřím nos mezi očima.
V létě jsem dal do bmw 10w40 yacco vx500 a ten motor si ševelil, hydra nic, paráda a ty hodnoty hths a t.b.n..Tak jsem vzal i yacco 5w40 ll vx 1000 vše od alfiho, a ted mám v motoru sunoco gold 5w40 a taky supr..Valvoline od alfiho byl taky super. Starý dobrý 10w40 durablend api sl. Neříkám že oleje sheel atd jsou špatné, ale o hodně větší riziko, kde je ten olej vyroben. Ted budu měnit na tajnačku tatkovy v octavě 1.9 tdi-pd sunoco xenon 5w40. Má tam už totiž longlife sračku 5w30 20 měsíců, ikdyž najel jen 8 tis km..Chce olej měnit až za 4 měsíce. Ale udělám tomu motoru radost
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Máš tam chybu, EE 0w40 žiaľ neexistuje, iba XF. Keby bolo EE s takouto viskozitou, hneď by som to lial do motora.Pitris píše:Většina má Longlife jen v názvu, ne v normách; např. EE 10w40, EE 0w40, XF EB 5w20, XF C1 5w30, XF 5w50
A EE 5w40 má schválení "LL" jen pro Mercedes (byť 229.51 odpovídá A3/B4/C3). Nanočástice za to fakt nemůžou.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
To je bohuzel stejne jako s Mobilem 1, take nevim, jestli od oficialniho distributora (Lubstar) je ve stejne kvalite jako na zapade. To same Valvoline.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Oficiálně se uvádí, že složení dvou stejných potravinářských výrobků může být na Západě a Východě odlišné, jelikož Východoevropané mají údajně rozdílné chutě.Pandora píše:....take nevim, jestli od oficialniho distributora (Lubstar) je ve stejne kvalite jako na zapade.
Platí to i o zde provozovaných motorech?
Kde je důkaz?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40