A jak jsi došel k názoru, že např. já tu nejsem zaregistrován? Ono totiž není důležité, kdo to píše, ale co píše.jerome píše:Toto uz je moc ked navstevnik odpoveda navstevnikovi
Chlapi registracia zaberie tak minutku
Dilema s výběrem oleje TDI PD
Moderátor: Colommbo
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Dovolím si odkaz (viď. nižšie), je to tam vysvetlené viac než solídne...Návštěvník píše:Množství vstřikovaného paliva můžeš zvětšit třemi způsoby:e1H píše:Okrem množstva vstrekovaného paliva sa dá predĺžiť aj samotný čas vstrekovania.
1. zvýšíš tlak paliva;
2. prodloužíš dobu otevření vstřiku;
3. zvětšíš velikost trysky.
No a teď mi prozraď, který z těchto způsobů zvolíš u systému PD? Tedy aniž bys vyměnil všechny vstřiky.
http://www.tdipower.sk/2013/05/31/vstrekovanie-nafty/
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Já vím, jak funguje PD. A právě proto mi není jasné, kde se v systému PD může vzít ona výrazně větší vstřikovací dávka (když s max. tlakem ani s množstvím nafty už z "PD principu" v rámci jednoho pracovního cyklu nic neudělám) potřebná pro motor s razantní úpravou výkonu směrem nahoru bez toho, aniž bych použil (tj. vyměnil za "větší" - ve smyslu konstrukčně větší) "pédéčka". Vždyť v daném případě platí téměř ideálně lineární závislost mezi výkonem a vstřikovací dávkou. Tedy že např. pro 30% nárůst výkonu musím dodat o 30% více nafty. Jenže jak, když tu jsou konstrukční omezení plynoucí ze samotného principu PD?
Naopak u CR mi to je naprosto jasné: prodloužím dobu vstřiku, zvýším tlak v liště, no a když ani to nebude stačit, použiji vstřiky s "větší dírou".
Naopak u CR mi to je naprosto jasné: prodloužím dobu vstřiku, zvýším tlak v liště, no a když ani to nebude stačit, použiji vstřiky s "větší dírou".
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Dotaz: v čem ten nalévaný olej příjde, když si jej objednám v eshopu?Návštěvník píše:A co tak Q8 Formula Excel 5W/40 tady ze shopu (nalévaný olej)
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Návštěvník píše:Já vím, jak funguje PD. A právě proto mi není jasné, kde se v systému PD může vzít ona výrazně větší vstřikovací dávka ..
Nieje to náhodou závisle na riadení elektromagnetického piezo ventilu? Pokiaľ mi je známe, tak práve jeho ovládaním riadiacou jednotkou motora sa ovláda doba vstrekovania a dávka paliva.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
PD může mít jehlu ovládanou solenoidem (elektromagneticky), nebo piezoelektricky, v obou případech ji (tu jehlu) samozřejmě ovládá ŘJ motoru, čímž určuje moment a délku vstřiku. Jenže právě v případě PD je problém s tím, že vstřikovací tlak je silně závislý na fázi pracovního cyklu PD a k tomu navíc je ještě ona dávka limitována objemem nafty, kterou je daná PD jednotka schopna zpracovat během jednoho pracovního cyklu. Jinak řečeno, tím, že upravím délku vstřiku (dobu otevření ventilu jehlou) zásahem do datového pole v SW ŘJ motoru, nemusím získat větší vstřikovací dávku, poněvadž na ni v PD nemám dost zbytkového tlaku, nebo dost objemu stlačené nafty, případně obojí současně. A o to mi celou dobu jde. Proto také kladu otázku, jak je u PD možné zásadním způsobem zvýšit vstřikovací dávku bez výměny celé sady PD na motoru za "větší PD"?
P.S.: Systém PD ostatně skončil právě na tom, že nedokázal zajistit regeneraci filtru pevných částic zvýšením vstřikovací dávky. Důvodem je to, že "velikost PD" (aby to celé fungovalo efektivně, tedy mělo nějaký smysl) musí být tzv. šitá na míru objemu a výkonovým parametrům daného motoru. Tohle pravidlo ostatně platí obecně, pro všechny způsoby přípravy směsi, jen se liší měrou "skrytých" rezerv, které v PD dost dobře (z limitů daných konstrukcí) být nemohou.
P.S.: Systém PD ostatně skončil právě na tom, že nedokázal zajistit regeneraci filtru pevných částic zvýšením vstřikovací dávky. Důvodem je to, že "velikost PD" (aby to celé fungovalo efektivně, tedy mělo nějaký smysl) musí být tzv. šitá na míru objemu a výkonovým parametrům daného motoru. Tohle pravidlo ostatně platí obecně, pro všechny způsoby přípravy směsi, jen se liší měrou "skrytých" rezerv, které v PD dost dobře (z limitů daných konstrukcí) být nemohou.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Bolo mi jasné, na čo konkrétne narážaš.. akurát som mal doteraz v podstate za to, že v systéme je tlaku vždy určitý nadbytok, ktorý v prípade, že potrebný nieje, je elektromagnetickým ventilom uvoľnený cez prepad.. naopak v prípade potreby väčšej dávky paliva, sa onen vyšší za normálnych okolností "nadbytočný" tlak paliva, využije pre samotný vstrek.., nemarí sa energia alebo len v obmedzenej miere.
Vnímam to nesprávne?
Vnímam to nesprávne?
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Pokud je mi známo, tak výhodou PD bylo právě to, že do hlavní dávky vstřiku šlo vždy maximum (tlakově) toho, co ta "pumpa" byla schopná vyprodukovat - ve smyslu maximálního přiblížení místa "výroby tlaku" místu jeho "spotřeby" beze ztrát "po cestě", např. vlivem roztažnosti vedení či nutnosti to vedení dodatečně chladit. Žádnou jinou výhodu totiž systém PD nikdy neměl.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
A ještě dodatek: bavíme se vývinu max. výkonu daného motoru, tedy o režimu, kdy vstřikovače určené pro daný motor podle mého názoru jedou na hranici svých možností. Použití "větších" PD jednotek pro daný motor by totiž jinak šlo proti smyslu této aplikace, totiž zajistit co nejnižší spotřebu paliva při využití mnou již zmíněné výhody PD. Jinak řečeno, proč zbytečně vyrábět tlak, který stejně nespotřebuji.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Přesně tak,první dlouhá a druhá kratší větaNávštěvník píše:Pokud je mi známo, tak výhodou PD bylo právě to, že do hlavní dávky vstřiku šlo vždy maximum (tlakově) toho, co ta "pumpa" byla schopná vyprodukovat - ve smyslu maximálního přiblížení místa "výroby tlaku" místu jeho "spotřeby" beze ztrát "po cestě", např. vlivem roztažnosti vedení či nutnosti to vedení dodatečně chladit. Žádnou jinou výhodu totiž systém PD nikdy neměl.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Kde sa teda berie ta možnosť zvýšiť množstvo vstreknutého paliva u PD.. nejako to fungovať hádam musí, veď poznám nie jedno TDI PD chipované, ktore po úprave ožilo teda skutočne znateľne a predpokladám, že len navýšením plniaceho tlaku to nebude.. Skúsim po tom pátrať u samotných úpravcov.. hoci detaily neprezradí asi nikto.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Já hlavně nechápu smysl vyhánění výkonů z naftových motorů. Vždyť to nejsou závoďáky. Na vyblbnutí je benzín. Mně diesel vyhovuje silou v nízkých otáčkách a spotřebou. Ostatní negativa, jako lenost, omezený rozsah otáček, vibrace, hluk, smrad nafty a možnost jejího zamrzání, vnímám jako daň za zmíněná pozitiva a přijímám je.kornel píše:....poznám nie jedno TDI PD chipované, ktore po úprave ožilo teda skutočne znateľne a predpokladám, že len navýšením plniaceho tlaku to nebude.. Skúsim po tom pátrať u samotných úpravcov..
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Zajímalo by mě to, díky předem!kornel píše:...Skúsim po tom pátrať u samotných úpravcov...
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Súhlasím, vnímam to rovnako.. hoci proti samotnému chipovaniu u tých vozidiel, resp. motorizácií, kde to povedzme má väčší zmysel alebo kde je to jednoducho prirodzenejšie, nemám vôbec nič.. sám mám turbobenzín ladený.., ovšem mám pozmenený aj HW, až pak sa šlo na brzdu a soft sa jemne upravoval na základe nalogovaných hodnôt po záťažou.. mimo to, že konkrétne agregát v mojom vozidle, bol z výroby dosť zoškrtený oproti rovnakej verzii motora, len pod inými plechmi v rámci koncernu.Jezevcik píše: Já hlavně nechápu smysl vyhánění výkonů z naftových motorů. Vždyť to nejsou závoďáky. Na vyblbnutí je benzín. Mně diesel vyhovuje silou v nízkých otáčkách a spotřebou. Ostatní negativa, jako lenost, omezený rozsah otáček, vibrace, hluk, smrad nafty a možnost jejího zamrzání, vnímám jako daň za zmíněná pozitiva a přijímám je.
Návštevník.. ak sa dopátram nejakej relevantnej informácii, dám tu vedieť.. samého ma to tiež dosť zaujíma.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Návštěvník píše:A co tak Q8 Formula Excel 5W/40 tady ze shopu (nalévaný olej)
http://www.oleje.cz/k/nalevane-olejeotass píše:Dotaz: v čem ten nalévaný olej příjde, když si jej objednám v eshopu?
Vhodný obal můžete zakoupit i u nás a to tak, že vložíte nalévaný olej do košíku. Systém pro vás vybere obal automaticky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF