Dilema s výběrem oleje TDI PD

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Návštěvník »

jerome píše:Toto uz je moc ked navstevnik odpoveda navstevnikovi :roll: :mrgreen:
Chlapi registracia zaberie tak minutku :wink:
A jak jsi došel k názoru, že např. já tu nejsem zaregistrován? Ono totiž není důležité, kdo to píše, ale co píše.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od kornel »

Návštěvník píše:
e1H píše:Okrem množstva vstrekovaného paliva sa dá predĺžiť aj samotný čas vstrekovania.
Množství vstřikovaného paliva můžeš zvětšit třemi způsoby:
1. zvýšíš tlak paliva;
2. prodloužíš dobu otevření vstřiku;
3. zvětšíš velikost trysky.
No a teď mi prozraď, který z těchto způsobů zvolíš u systému PD? Tedy aniž bys vyměnil všechny vstřiky.
Dovolím si odkaz (viď. nižšie), je to tam vysvetlené viac než solídne...

http://www.tdipower.sk/2013/05/31/vstrekovanie-nafty/
Návštěvník

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Návštěvník »

Já vím, jak funguje PD. A právě proto mi není jasné, kde se v systému PD může vzít ona výrazně větší vstřikovací dávka (když s max. tlakem ani s množstvím nafty už z "PD principu" v rámci jednoho pracovního cyklu nic neudělám) potřebná pro motor s razantní úpravou výkonu směrem nahoru bez toho, aniž bych použil (tj. vyměnil za "větší" - ve smyslu konstrukčně větší) "pédéčka". Vždyť v daném případě platí téměř ideálně lineární závislost mezi výkonem a vstřikovací dávkou. Tedy že např. pro 30% nárůst výkonu musím dodat o 30% více nafty. Jenže jak, když tu jsou konstrukční omezení plynoucí ze samotného principu PD?

Naopak u CR mi to je naprosto jasné: prodloužím dobu vstřiku, zvýším tlak v liště, no a když ani to nebude stačit, použiji vstřiky s "větší dírou".
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od otass »

Návštěvník píše:A co tak Q8 Formula Excel 5W/40 tady ze shopu (nalévaný olej) :?:
Dotaz: v čem ten nalévaný olej příjde, když si jej objednám v eshopu?
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od kornel »

Návštěvník píše:Já vím, jak funguje PD. A právě proto mi není jasné, kde se v systému PD může vzít ona výrazně větší vstřikovací dávka ..

Nieje to náhodou závisle na riadení elektromagnetického piezo ventilu? Pokiaľ mi je známe, tak práve jeho ovládaním riadiacou jednotkou motora sa ovláda doba vstrekovania a dávka paliva.
Návštěvník

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Návštěvník »

PD může mít jehlu ovládanou solenoidem (elektromagneticky), nebo piezoelektricky, v obou případech ji (tu jehlu) samozřejmě ovládá ŘJ motoru, čímž určuje moment a délku vstřiku. Jenže právě v případě PD je problém s tím, že vstřikovací tlak je silně závislý na fázi pracovního cyklu PD a k tomu navíc je ještě ona dávka limitována objemem nafty, kterou je daná PD jednotka schopna zpracovat během jednoho pracovního cyklu. Jinak řečeno, tím, že upravím délku vstřiku (dobu otevření ventilu jehlou) zásahem do datového pole v SW ŘJ motoru, nemusím získat větší vstřikovací dávku, poněvadž na ni v PD nemám dost zbytkového tlaku, nebo dost objemu stlačené nafty, případně obojí současně. A o to mi celou dobu jde. Proto také kladu otázku, jak je u PD možné zásadním způsobem zvýšit vstřikovací dávku bez výměny celé sady PD na motoru za "větší PD"?

P.S.: Systém PD ostatně skončil právě na tom, že nedokázal zajistit regeneraci filtru pevných částic zvýšením vstřikovací dávky. :idea: Důvodem je to, že "velikost PD" (aby to celé fungovalo efektivně, tedy mělo nějaký smysl) musí být tzv. šitá na míru objemu a výkonovým parametrům daného motoru. Tohle pravidlo ostatně platí obecně, pro všechny způsoby přípravy směsi, jen se liší měrou "skrytých" :) rezerv, které v PD dost dobře (z limitů daných konstrukcí) být nemohou.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od kornel »

Bolo mi jasné, na čo konkrétne narážaš.. akurát som mal doteraz v podstate za to, že v systéme je tlaku vždy určitý nadbytok, ktorý v prípade, že potrebný nieje, je elektromagnetickým ventilom uvoľnený cez prepad.. naopak v prípade potreby väčšej dávky paliva, sa onen vyšší za normálnych okolností "nadbytočný" tlak paliva, využije pre samotný vstrek.., nemarí sa energia alebo len v obmedzenej miere.
Vnímam to nesprávne?
Návštěvník

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Návštěvník »

Pokud je mi známo, tak výhodou PD bylo právě to, že do hlavní dávky vstřiku šlo vždy maximum (tlakově) toho, co ta "pumpa" byla schopná vyprodukovat - ve smyslu maximálního přiblížení místa "výroby tlaku" místu jeho "spotřeby" beze ztrát "po cestě", např. vlivem roztažnosti vedení či nutnosti to vedení dodatečně chladit. Žádnou jinou výhodu totiž systém PD nikdy neměl.
Návštěvník

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Návštěvník »

A ještě dodatek: bavíme se vývinu max. výkonu daného motoru, tedy o režimu, kdy vstřikovače určené pro daný motor podle mého názoru jedou na hranici svých možností. Použití "větších" PD jednotek pro daný motor by totiž jinak šlo proti smyslu této aplikace, totiž zajistit co nejnižší spotřebu paliva při využití mnou již zmíněné výhody PD. Jinak řečeno, proč zbytečně vyrábět tlak, který stejně nespotřebuji.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Pedro »

Návštěvník píše:Pokud je mi známo, tak výhodou PD bylo právě to, že do hlavní dávky vstřiku šlo vždy maximum (tlakově) toho, co ta "pumpa" byla schopná vyprodukovat - ve smyslu maximálního přiblížení místa "výroby tlaku" místu jeho "spotřeby" beze ztrát "po cestě", např. vlivem roztažnosti vedení či nutnosti to vedení dodatečně chladit. Žádnou jinou výhodu totiž systém PD nikdy neměl.
Přesně tak,první dlouhá a druhá kratší věta :wink: :wink:
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od kornel »

Kde sa teda berie ta možnosť zvýšiť množstvo vstreknutého paliva u PD.. nejako to fungovať hádam musí, veď poznám nie jedno TDI PD chipované, ktore po úprave ožilo teda skutočne znateľne a predpokladám, že len navýšením plniaceho tlaku to nebude.. Skúsim po tom pátrať u samotných úpravcov.. hoci detaily neprezradí asi nikto.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Jezevcik »

kornel píše:....poznám nie jedno TDI PD chipované, ktore po úprave ožilo teda skutočne znateľne a predpokladám, že len navýšením plniaceho tlaku to nebude.. Skúsim po tom pátrať u samotných úpravcov..
Já hlavně nechápu smysl vyhánění výkonů z naftových motorů. Vždyť to nejsou závoďáky. Na vyblbnutí je benzín. Mně diesel vyhovuje silou v nízkých otáčkách a spotřebou. Ostatní negativa, jako lenost, omezený rozsah otáček, vibrace, hluk, smrad nafty a možnost jejího zamrzání, vnímám jako daň za zmíněná pozitiva a přijímám je.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Návštěvník

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Návštěvník »

kornel píše:...Skúsim po tom pátrať u samotných úpravcov...
Zajímalo by mě to, díky předem!
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od kornel »

Jezevcik píše: Já hlavně nechápu smysl vyhánění výkonů z naftových motorů. Vždyť to nejsou závoďáky. Na vyblbnutí je benzín. Mně diesel vyhovuje silou v nízkých otáčkách a spotřebou. Ostatní negativa, jako lenost, omezený rozsah otáček, vibrace, hluk, smrad nafty a možnost jejího zamrzání, vnímám jako daň za zmíněná pozitiva a přijímám je.
Súhlasím, vnímam to rovnako.. hoci proti samotnému chipovaniu u tých vozidiel, resp. motorizácií, kde to povedzme má väčší zmysel alebo kde je to jednoducho prirodzenejšie, nemám vôbec nič.. sám mám turbobenzín ladený.., ovšem mám pozmenený aj HW, až pak sa šlo na brzdu a soft sa jemne upravoval na základe nalogovaných hodnôt po záťažou.. mimo to, že konkrétne agregát v mojom vozidle, bol z výroby dosť zoškrtený oproti rovnakej verzii motora, len pod inými plechmi v rámci koncernu.


Návštevník.. ak sa dopátram nejakej relevantnej informácii, dám tu vedieť.. samého ma to tiež dosť zaujíma.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:A co tak Q8 Formula Excel 5W/40 tady ze shopu (nalévaný olej) :?:
otass píše:Dotaz: v čem ten nalévaný olej příjde, když si jej objednám v eshopu?
http://www.oleje.cz/k/nalevane-oleje
:arrow: Vhodný obal můžete zakoupit i u nás a to tak, že vložíte nalévaný olej do košíku. Systém pro vás vybere obal automaticky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět