Dilema s výběrem oleje TDI PD

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Návštěvník »

Ano, pokud je úpravce profesionál a ví co dělá, udělá to s rozumem a správně. Podobně stav auta... Čipovat starou hujdu je sebevražda. Mám graf z brzdy takže vím, kolik to mělo před úpravou po ní (série 88 -> úprava 105). Je jasné, že je vše namáhané víc, klika, vačka ale pokud s tím nejezdí debil stylem brzda plyn, není problém. Už jsem viděl i Octu 1 (1.9) s 395 Hp a 600Nm ale tam to bylo o jiných úpravých nicméně:

Pánové, toto je diskuze o olejích pro PD, díky za rady o stolici a co komu jak stojí či visí ale poprosím vás, věnujme se vláknu.

Faktem je, že viskozita 5W-30 je řídká (co to pak dělá na Chorvatských dálnicích v plně naloženém autě...), ten přechod na 5W-40 je rozumný.
Návštěvník

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:Okrem množstva vstrekovaného paliva sa dá predĺžiť aj samotný čas vstrekovania.
Množství vstřikovaného paliva můžeš zvětšit třemi způsoby:
1. zvýšíš tlak paliva;
2. prodloužíš dobu otevření vstřiku;
3. zvětšíš velikost trysky.
No a teď mi prozraď, který z těchto způsobů zvolíš u systému PD? Tedy aniž bys vyměnil všechny vstřiky.
e1H píše:Čo sa týka chipovania, nevidím v tom žiaden problém, ale treba to robiť s rozumom a samozrejme auto treba zmerať pred aj po úprave.
Tak já v tom problém vidím, a to docela zásadní, zejména u benzínového motoru, kde má smysl čipovat pouze přeplňovaný. Těch veličin, které musí hrát dohromady, je tam totiž plno. Pravda, u turbodieselu se to dá "o.ebat" pouhou změnou vstřikovací dávky, ovšem za cenu zvýšení kouřivosti.
e1H píše:Na druhej strane, ak niekto pozná svoje auto, navýšenie výkonu pozná aj bez toho aby to mal zmerané.
Jo, a pak na základě "znalosti svého auta" napíše:
Návštěvník píše:... úprava z 77 na 105 kW.
Návštěvník

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:Faktem je, že viskozita 5W-30 je řídká (co to pak dělá na Chorvatských dálnicích v plně naloženém autě...), ten přechod na 5W-40 je rozumný.
Pokud se bavíme o 5W-30 se standardní hodnotou HTHS a ta "nestačí", pak dnešní 5W-40 v takovém motoru vydrží tak akorát onu jednu cestu do Chorvatska a zpět. Osobně bych v daném případě určitě nešel cestou volby 5W-40.
Jan Nowak

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Jan Nowak »

Návštěvník píše:Faktem je, že viskozita 5W-30 je řídká (co to pak dělá na Chorvatských dálnicích v plně naloženém autě...), ten přechod na 5W-40 je rozumný.
¨

To, že 5W40 je za provozní teploty "hustější" (viz Tvá terminologie) než 5W30 platí ale tak max do nájezdu 7tis. km na olejovou náplň :idea:
Návštěvník

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Návštěvník »

Pánové, děkuji, že jste mě vyvedli z omylu, jak vidím, oleje jsou vyšší dívčí a jsem rád, že mě usměrňujete v mých omylech…

A jsem tam, kde jsem byl :roll: Pitris mě doporučil 5w40 VW505.01 C3 (Yacco VX 1000 FAP, Motorex SELECT SP-X nebo Millers EE) a vy mě zase od 5w40 odrazujete… :?:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Jezevcik »

Ono také není 5W-40 jako 5W-40.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Pedro »

p.Nowaku,nikdo tady nejezdí víc jak 7tkm
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Pedro »

Co ti poradí v oleji Pitris,je ok.
Zřejmě ti vybral dle TL solidní visko oil za tepla.
Návštěvník

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Návštěvník »

docela čumím, jak klesá viskozita u 5W-40, hold se vymění olej 2x za rok...

Obrázek

Navíc je ten Yacco VX 1000 FAP, co mě doporučil Pitris, za super cenu, volba je asi jasná. :wink:
Návštěvník

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:... hold se vymění olej 2x za rok...
Do prd..., kde furt berete ten "hold"? Vždyť to znamená něco úplně jiného :!:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Jezevcik »

To je to samé jako v poslední době hodně používané "zlodějina". Pravopisně je to prý v pořádku, ale strašně mě to bije do očí. Odjakživa znám pouze výraz "zlodějna"
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27484
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:
Návštěvník píše:... hold se vymění olej 2x za rok...
Do prd..., kde furt berete ten "hold"? Vždyť to znamená něco úplně jiného :!:
Tam ale patří - když už - tak "holt" :twisted: A do motoru, který jede v létě do Chorvatska - a čeká ho třeba popojíždění v několika kilometrových frontách, není od věci ani xw/50;
jenže TDI-PD jsou holt 5w40 nebo 30 - "padesátky" v 505.01 nejsou :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
renal
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 26, 2014 9:36

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od renal »

Pitris píše:
Návštěvník píše:
Návštěvník píše:... hold se vymění olej 2x za rok...
Do prd..., kde furt berete ten "hold"? Vždyť to znamená něco úplně jiného :!:
Tam ale patří - když už - tak "holt" :twisted: A do motoru, který jede v létě do Chorvatska - a čeká ho třeba popojíždění v několika kilometrových frontách, není od věci ani xw/50;
jenže TDI-PD jsou holt 5w40 nebo 30 - "padesátky" v 505.01 nejsou :(
No myslím, že po letošním létě budeš používat i - v létě popojíždění po D1...
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od jerome »

Návštěvník píše:docela čumím, jak klesá viskozita u 5W-40, hold se vymění olej 2x za rok...
Obrázek
Navíc je ten Yacco VX 1000 FAP, co mě doporučil Pitris, za super cenu, volba je asi jasná. :wink:
Návštěvník píše:
Návštěvník píše:... hold se vymění olej 2x za rok...
Do prd..., kde furt berete ten "hold"? Vždyť to znamená něco úplně jiného :!:
Toto uz je moc ked navstevnik odpoveda navstevnikovi :roll: :mrgreen:
Chlapi registracia zaberie tak minutku :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Jan Nowak

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Jan Nowak »

Pedro píše:p.Nowaku,nikdo tady nejezdí víc jak 7tkm
:wink: :lol:
Odpovědět