Dilema s výběrem oleje TDI PD
Moderátor: Colommbo
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Ano, pokud je úpravce profesionál a ví co dělá, udělá to s rozumem a správně. Podobně stav auta... Čipovat starou hujdu je sebevražda. Mám graf z brzdy takže vím, kolik to mělo před úpravou po ní (série 88 -> úprava 105). Je jasné, že je vše namáhané víc, klika, vačka ale pokud s tím nejezdí debil stylem brzda plyn, není problém. Už jsem viděl i Octu 1 (1.9) s 395 Hp a 600Nm ale tam to bylo o jiných úpravých nicméně:
Pánové, toto je diskuze o olejích pro PD, díky za rady o stolici a co komu jak stojí či visí ale poprosím vás, věnujme se vláknu.
Faktem je, že viskozita 5W-30 je řídká (co to pak dělá na Chorvatských dálnicích v plně naloženém autě...), ten přechod na 5W-40 je rozumný.
Pánové, toto je diskuze o olejích pro PD, díky za rady o stolici a co komu jak stojí či visí ale poprosím vás, věnujme se vláknu.
Faktem je, že viskozita 5W-30 je řídká (co to pak dělá na Chorvatských dálnicích v plně naloženém autě...), ten přechod na 5W-40 je rozumný.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Množství vstřikovaného paliva můžeš zvětšit třemi způsoby:e1H píše:Okrem množstva vstrekovaného paliva sa dá predĺžiť aj samotný čas vstrekovania.
1. zvýšíš tlak paliva;
2. prodloužíš dobu otevření vstřiku;
3. zvětšíš velikost trysky.
No a teď mi prozraď, který z těchto způsobů zvolíš u systému PD? Tedy aniž bys vyměnil všechny vstřiky.
Tak já v tom problém vidím, a to docela zásadní, zejména u benzínového motoru, kde má smysl čipovat pouze přeplňovaný. Těch veličin, které musí hrát dohromady, je tam totiž plno. Pravda, u turbodieselu se to dá "o.ebat" pouhou změnou vstřikovací dávky, ovšem za cenu zvýšení kouřivosti.e1H píše:Čo sa týka chipovania, nevidím v tom žiaden problém, ale treba to robiť s rozumom a samozrejme auto treba zmerať pred aj po úprave.
Jo, a pak na základě "znalosti svého auta" napíše:e1H píše:Na druhej strane, ak niekto pozná svoje auto, navýšenie výkonu pozná aj bez toho aby to mal zmerané.
Návštěvník píše:... úprava z 77 na 105 kW.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Pokud se bavíme o 5W-30 se standardní hodnotou HTHS a ta "nestačí", pak dnešní 5W-40 v takovém motoru vydrží tak akorát onu jednu cestu do Chorvatska a zpět. Osobně bych v daném případě určitě nešel cestou volby 5W-40.Návštěvník píše:Faktem je, že viskozita 5W-30 je řídká (co to pak dělá na Chorvatských dálnicích v plně naloženém autě...), ten přechod na 5W-40 je rozumný.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
¨Návštěvník píše:Faktem je, že viskozita 5W-30 je řídká (co to pak dělá na Chorvatských dálnicích v plně naloženém autě...), ten přechod na 5W-40 je rozumný.
To, že 5W40 je za provozní teploty "hustější" (viz Tvá terminologie) než 5W30 platí ale tak max do nájezdu 7tis. km na olejovou náplň
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Pánové, děkuji, že jste mě vyvedli z omylu, jak vidím, oleje jsou vyšší dívčí a jsem rád, že mě usměrňujete v mých omylech…
A jsem tam, kde jsem byl Pitris mě doporučil 5w40 VW505.01 C3 (Yacco VX 1000 FAP, Motorex SELECT SP-X nebo Millers EE) a vy mě zase od 5w40 odrazujete…
A jsem tam, kde jsem byl Pitris mě doporučil 5w40 VW505.01 C3 (Yacco VX 1000 FAP, Motorex SELECT SP-X nebo Millers EE) a vy mě zase od 5w40 odrazujete…
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Ono také není 5W-40 jako 5W-40.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
p.Nowaku,nikdo tady nejezdí víc jak 7tkm
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Co ti poradí v oleji Pitris,je ok.
Zřejmě ti vybral dle TL solidní visko oil za tepla.
Zřejmě ti vybral dle TL solidní visko oil za tepla.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
docela čumím, jak klesá viskozita u 5W-40, hold se vymění olej 2x za rok...
Navíc je ten Yacco VX 1000 FAP, co mě doporučil Pitris, za super cenu, volba je asi jasná.
Navíc je ten Yacco VX 1000 FAP, co mě doporučil Pitris, za super cenu, volba je asi jasná.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Do prd..., kde furt berete ten "hold"? Vždyť to znamená něco úplně jinéhoNávštěvník píše:... hold se vymění olej 2x za rok...
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
To je to samé jako v poslední době hodně používané "zlodějina". Pravopisně je to prý v pořádku, ale strašně mě to bije do očí. Odjakživa znám pouze výraz "zlodějna"
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Tam ale patří - když už - tak "holt" A do motoru, který jede v létě do Chorvatska - a čeká ho třeba popojíždění v několika kilometrových frontách, není od věci ani xw/50;Návštěvník píše:Do prd..., kde furt berete ten "hold"? Vždyť to znamená něco úplně jinéhoNávštěvník píše:... hold se vymění olej 2x za rok...
jenže TDI-PD jsou holt 5w40 nebo 30 - "padesátky" v 505.01 nejsou
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
No myslím, že po letošním létě budeš používat i - v létě popojíždění po D1...Pitris píše:Tam ale patří - když už - tak "holt" A do motoru, který jede v létě do Chorvatska - a čeká ho třeba popojíždění v několika kilometrových frontách, není od věci ani xw/50;Návštěvník píše:Do prd..., kde furt berete ten "hold"? Vždyť to znamená něco úplně jinéhoNávštěvník píše:... hold se vymění olej 2x za rok...
jenže TDI-PD jsou holt 5w40 nebo 30 - "padesátky" v 505.01 nejsou
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Návštěvník píše:docela čumím, jak klesá viskozita u 5W-40, hold se vymění olej 2x za rok...
Navíc je ten Yacco VX 1000 FAP, co mě doporučil Pitris, za super cenu, volba je asi jasná.
Toto uz je moc ked navstevnik odpoveda navstevnikoviNávštěvník píše:Do prd..., kde furt berete ten "hold"? Vždyť to znamená něco úplně jinéhoNávštěvník píše:... hold se vymění olej 2x za rok...
Chlapi registracia zaberie tak minutku
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Pedro píše:p.Nowaku,nikdo tady nejezdí víc jak 7tkm