Dilema s výběrem oleje TDI PD
Moderátor: Colommbo
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
mám prosbu ohledně volby viskozity...
mám 1,9 PD 77kw a je po chipu. v motoru mám 5w-30 a blíží se mi výměna, slyšel jsem, že je lepší 5w-40 kvůli větším teplotám motoru po chipu a podobně.. máte někdo nějaké info, nebo zkušenosti?
Současně minulé léto prý 30 byla nahraně,s vysokou letní teplotou...
díky za každou radu, či postřeh..
mám 1,9 PD 77kw a je po chipu. v motoru mám 5w-30 a blíží se mi výměna, slyšel jsem, že je lepší 5w-40 kvůli větším teplotám motoru po chipu a podobně.. máte někdo nějaké info, nebo zkušenosti?
Současně minulé léto prý 30 byla nahraně,s vysokou letní teplotou...
díky za každou radu, či postřeh..
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Z levnejsich Mogul Extreme 5w40 PD, z drazsich Millers oil XF 5w40.
Oboje splnuje VW 505 01.
Z prvnim jmenovanym mam dobre zkusenosti (krome celodennich mrazu, ale to mozna nebylo olejem) a druhy vyzkouset teprve hodlam.
Oproti LL lepsi zvukovy projev motoru s Mogulem, mensi vibrace, ale delsi zahrivani oleje.
Oboje splnuje VW 505 01.
Z prvnim jmenovanym mam dobre zkusenosti (krome celodennich mrazu, ale to mozna nebylo olejem) a druhy vyzkouset teprve hodlam.
Oproti LL lepsi zvukovy projev motoru s Mogulem, mensi vibrace, ale delsi zahrivani oleje.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Ano - je důležité dodržet VW505.01 (event. 507 - to ale 5w30). A pokud máš i DPF, tak by olej měl plnit i ACEA C3.... Ale SAE 5w40 bude vhodnější bo má vyšší teplotní zatížitelnost. Důležitý je ale i interval výměny - kde bych při "využívání toho chipu" (nebo při krátkých jízdách) měnil po max. 10-ti tkm....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
http://www.oleje.cz/p/mogul-extreme-pd-5w-40-4-l--19426
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... e-5W-40-5l
V tomto pripade bych se ani nebal padelku, v pripade Millersu jde zvolit jeste nanocasticova verze.
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... e-5W-40-5l
V tomto pripade bych se ani nebal padelku, v pripade Millersu jde zvolit jeste nanocasticova verze.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
díky, to je pro mě vyčerpávající a dostatečná odpověď. jezdil jsem delší trasy, nyní krátké a tak 10tkm beru jako samozřejmost..Pitris píše: Ale SAE 5w40 bude vhodnější bo má vyšší teplotní zatížitelnost. Důležitý je ale i interval výměny - kde bych při "využívání toho chipu" (nebo při krátkých jízdách) měnil po max. 10-ti tkm....
ještě jednou děkuji.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Já koupil dle doporučení Pitrise Yacco VX 1000 FAP 5W-40, při zahřátí oleje se mě jeví opravdu ten motor tišší než při 5W-30. Takže špatná volba to asi rozhodně nebyla...
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
zdravím mám o2 1.9tdi pd 77kw do ted najeto 195tkm ježděno na ll 5w30 provoz převážně delší trasy (dojíždění do prace 30 tam a 30 zpět) sem tam kratší trasa 8 km známý řikal, že 5w30 ll je lepší pro pd motor z hlediska mazání kdy je olej řidší a lepe promaže motor olej chci menit po 10 tkm otázka zní má cenu přecházet na 5w40 či bude lepší zachovat 5w30 ll, nebo přejít na ne ll 5w30?
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Lépe promaže motor...☺
Takže takový 10w-60, který se používá mimo jiné i do soutěžních aut, už motor skoro nepromaže?
To je jako srovnávat, jestli se na pití hodí více voda nebo čaj s medem.
Zcela obecně bych dal přednost oleji 5W-40, zachoval těch 10.000 na výměnu a pohlídal si normy 505.01 a pokud to má DPF, tak 507.00.
Takže takový 10w-60, který se používá mimo jiné i do soutěžních aut, už motor skoro nepromaže?
To je jako srovnávat, jestli se na pití hodí více voda nebo čaj s medem.
Zcela obecně bych dal přednost oleji 5W-40, zachoval těch 10.000 na výměnu a pohlídal si normy 505.01 a pokud to má DPF, tak 507.00.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Opravdu je nutné opakovat to co je tu ve vlákně na téměř 10-ti stranách Asi ne že....
Takže jen obecně: Výměna oleje po 10-ti tkm je jedna z nejlepších věcí co lze pro motor udělat. Je to možná i důležitějši než váhat mezi 5w30 507 nebo 5w40 505.01. Při těch 10-ti tkm je to celkem jedno - jen pokud 505.01, tak když je DPF tak s ACEA C3.
Takže jen obecně: Výměna oleje po 10-ti tkm je jedna z nejlepších věcí co lze pro motor udělat. Je to možná i důležitějši než váhat mezi 5w30 507 nebo 5w40 505.01. Při těch 10-ti tkm je to celkem jedno - jen pokud 505.01, tak když je DPF tak s ACEA C3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Ano, Jarku, napsal jsem to špatně. Pokud se chceme držet 5W-40, tak ACEA C3, VW 505.01. Předpokládám, že tato viskozita v normě VW 507.00 není. Ale abychom tazatele s DPF nemátli, tak by nám měl sdělit, zdali ten DPF vůbec má.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
No, řekl bych že tam DPF už bude a oleje VW507 v SAE 5w40 (téměř určitě) nejsou - ty jsou 5w30
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Nemá proto jsem se také rozhodl.. Nechci v autě ten filtr .. taky je to poslední diesel co kupuju, pěkně je dojebávaj... Takže při výměně 10tkm je vcelku jedno jestli zůstanu u 5w30 nebo přejdu na 40 ptal jsem se kvuli tomu jetli je nějaky rapidní rozdíl když budu měnit ten olej co 10 tkm když tam nebudu lít ll olej a byl bych na 5w30 obyc je to na stejno nebo je ten ll přeci jen lepší při zachování výměně 10 t km ?
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Moc znatelný rozdíl tam nebude, ta "40-ka" může po 200tkm líp dotěsnit motor. Když není DPF tak je vhodnějši použít olej ACEA B3/B4 ale taky je pravda že bez C3 olejů VW505.01 už mnoho není Napadá mě Valvoline DuraBlend Diesel; anebo olej C3-10. Ale při intervalu výměn 10tkm je při minimální spotřebě oleje jedno jestli 5w30 507 nebo 5w40 505.01.... Já bych ale volil asi 5w40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Ja by som tam nechal tu 5W30. Na ten diesel staci v pohode
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Zobral by som ten olej ktorý je lacnejší a menil by som ho o to častejšie.