Dilema s výběrem oleje TDI PD

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
tedemko

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od tedemko »

mám prosbu ohledně volby viskozity...

mám 1,9 PD 77kw a je po chipu. v motoru mám 5w-30 a blíží se mi výměna, slyšel jsem, že je lepší 5w-40 kvůli větším teplotám motoru po chipu a podobně.. máte někdo nějaké info, nebo zkušenosti?
Současně minulé léto prý 30 byla nahraně,s vysokou letní teplotou...

díky za každou radu, či postřeh..
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Pandora »

Z levnejsich Mogul Extreme 5w40 PD, z drazsich Millers oil XF 5w40.
Oboje splnuje VW 505 01.
Z prvnim jmenovanym mam dobre zkusenosti (krome celodennich mrazu, ale to mozna nebylo olejem) a druhy vyzkouset teprve hodlam.
Oproti LL lepsi zvukovy projev motoru s Mogulem, mensi vibrace, ale delsi zahrivani oleje.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Pitris »

Ano - je důležité dodržet VW505.01 (event. 507 - to ale 5w30). A pokud máš i DPF, tak by olej měl plnit i ACEA C3.... Ale SAE 5w40 bude vhodnější bo má vyšší teplotní zatížitelnost. Důležitý je ale i interval výměny - kde bych při "využívání toho chipu" (nebo při krátkých jízdách) měnil po max. 10-ti tkm....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Pandora »

http://www.oleje.cz/p/mogul-extreme-pd-5w-40-4-l--19426

https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... e-5W-40-5l

V tomto pripade bych se ani nebal padelku, v pripade Millersu jde zvolit jeste nanocasticova verze.
tedemko

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od tedemko »

Pitris píše: Ale SAE 5w40 bude vhodnější bo má vyšší teplotní zatížitelnost. Důležitý je ale i interval výměny - kde bych při "využívání toho chipu" (nebo při krátkých jízdách) měnil po max. 10-ti tkm....
díky, to je pro mě vyčerpávající a dostatečná odpověď. jezdil jsem delší trasy, nyní krátké a tak 10tkm beru jako samozřejmost..
ještě jednou děkuji.
Návštěvník

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Návštěvník »

Já koupil dle doporučení Pitrise Yacco VX 1000 FAP 5W-40, při zahřátí oleje se mě jeví opravdu ten motor tišší než při 5W-30. Takže špatná volba to asi rozhodně nebyla...
fingerol

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od fingerol »

zdravím mám o2 1.9tdi pd 77kw do ted najeto 195tkm ježděno na ll 5w30 provoz převážně delší trasy (dojíždění do prace 30 tam a 30 zpět) sem tam kratší trasa 8 km známý řikal, že 5w30 ll je lepší pro pd motor z hlediska mazání kdy je olej řidší a lepe promaže motor olej chci menit po 10 tkm otázka zní má cenu přecházet na 5w40 či bude lepší zachovat 5w30 ll, nebo přejít na ne ll 5w30?
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Jezevcik »

Lépe promaže motor...☺
Takže takový 10w-60, který se používá mimo jiné i do soutěžních aut, už motor skoro nepromaže?
To je jako srovnávat, jestli se na pití hodí více voda nebo čaj s medem.
Zcela obecně bych dal přednost oleji 5W-40, zachoval těch 10.000 na výměnu a pohlídal si normy 505.01 a pokud to má DPF, tak 507.00.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Pitris »

Opravdu je nutné opakovat to co je tu ve vlákně na téměř 10-ti stranách :?: :evil: Asi ne že....
Takže jen obecně: Výměna oleje po 10-ti tkm je jedna z nejlepších věcí co lze pro motor udělat. Je to možná i důležitějši než váhat mezi 5w30 507 nebo 5w40 505.01. Při těch 10-ti tkm je to celkem jedno - jen pokud 505.01, tak když je DPF tak s ACEA C3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Jezevcik »

Ano, Jarku, napsal jsem to špatně. Pokud se chceme držet 5W-40, tak ACEA C3, VW 505.01. Předpokládám, že tato viskozita v normě VW 507.00 není. Ale abychom tazatele s DPF nemátli, tak by nám měl sdělit, zdali ten DPF vůbec má.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Pitris »

No, řekl bych že tam DPF už bude a oleje VW507 v SAE 5w40 (téměř určitě) nejsou - ty jsou 5w30
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
fingerol

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od fingerol »

Nemá proto jsem se také rozhodl.. Nechci v autě ten filtr .. taky je to poslední diesel co kupuju, pěkně je dojebávaj... Takže při výměně 10tkm je vcelku jedno jestli zůstanu u 5w30 nebo přejdu na 40 ptal jsem se kvuli tomu jetli je nějaky rapidní rozdíl když budu měnit ten olej co 10 tkm když tam nebudu lít ll olej a byl bych na 5w30 obyc je to na stejno nebo je ten ll přeci jen lepší při zachování výměně 10 t km ?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od Pitris »

Moc znatelný rozdíl tam nebude, ta "40-ka" může po 200tkm líp dotěsnit motor. Když není DPF tak je vhodnějši použít olej ACEA B3/B4 ale taky je pravda že bez C3 olejů VW505.01 už mnoho není :( Napadá mě Valvoline DuraBlend Diesel; anebo olej C3-10. Ale při intervalu výměn 10tkm je při minimální spotřebě oleje jedno jestli 5w30 507 nebo 5w40 505.01.... Já bych ale volil asi 5w40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od jerome »

Ja by som tam nechal tu 5W30. Na ten diesel staci v pohode ;)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
e1H

Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD

Příspěvek od e1H »

Zobral by som ten olej ktorý je lacnejší a menil by som ho o to častejšie. :)
Odpovědět