Dekarbonizace

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Dekarbonizace

Příspěvek od skodovkar »

Jak a čím dekarbonizovat. Jedná se mi třeba o svíčky, písty, hlavu apod. Jedna možnost je mechanicky, ale to mě až tak nezajímá. Zajímala by mě chemická cesta nebo plamen? Chtěl bych dekarbonizovat jednu sadu svíček :idea: Uvítám použití běžných domácích chemikálií.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Kartáč zavrhni,poškodí se izolátor. Vim že hledáš chemii,proto mě napadá,ehm,je to přežitek,ale dělalí jsme na škole pod dohledem pokusy s tetrachlorem z hasičáku... m.j. dobře odmaštuje. Ale je to trochu o hubu. I oči. Ale stačilo to pak jen odloupat. Dnes bych to asi nedělal. Určitě né svíce,dyk nejsou tal drahé a o iridiovky ti asi nejde... Písty budiž,ale...
Pavko

dekarbonizace

Příspěvek od Pavko »

na švíčký je mošazný kartáček jinak jde taký očištit tak ze ju dáš nad plamen.hlavu dekarbonizuju tak ze vezmu kuš dreva a nej dam hadr namočený od oleje a tím to výtiram karbon ješte pred tim namaštim nebo naštrojaršký škrabát tim taký jde ale to jen na pisti a dobre še mi ošvedčil olej na povolovani šroubu nebo konkor
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Já zatím vždy odkarbonizovával mechanicky - škrabák (ne na svíčky), petrolej nebo nafta, a trpělivost. Ale snažím se tomu předcházet.....kvalitní olej, a palivo.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Dekarbonizace

Příspěvek od Hombre »

Má dekarbonizace motoru.
Pro ty co přečtou jen nadpis, tak upozorňuji, že způsob čistění pro ukecané pesimisty funguje :wink: :wink: :wink:
Po mých trampotách se zasraným vedením benzínu + trysek pro humus benzín, jsem usoudil, že asi ve stejném stavu budou ventily, spalovací prostor a celé výfukové potrubí. Popíši to komickým způsobem, ale do smíchu mě moc nebylo.
Rano vlezu na kompl a zjistím, přišla výplata, spočítám , kolik mám tento měsíc povoleno investovat do auta, jelikož sraz Fordů se blíží a každý rok přemýšlím , jak 2,5L překvapit na sprintech. Nic moc, tak navštívím prodejnu a koupím 2x Ecolube do paliva na čistění všeho možného za 129 Kč/ks 1 litr 10W-40, Sebou z domu jsem vzal 2L vody z kohoutku a manželčin rozprašovač na kvítka , doufám, že po mém použití a zbytku v rozprašovači nezdechnou muškáty na balkonu. Po nákupu byl motor ještě hezky zahřát tak jsem zajel mezi zahrady naproti Pražákové. Zapíchl jsem prdel mezi kře, pro jistotu, na videích to hulilo jak nad Dukovanama.Odmontoval jsem víko vzducháče, půl jednoho Ecolube jsem nastříkal do sání rozprašovačem. Pak jsem nalil vodu do rozprašovače, nastartoval motor a jednou rukou zvýšil otáčky a druhou stříkal vodu do sání. Tuto lahůdku vzal motor jako vůl jahodu a stalo se kulové. Další krok spočíval v tom , a to upozorňuji, že je třeba druhý člověk, který bude na plynu udržovat min 2000 otáček, vysvětlím pak proč. Tak jsem změnil taktiku, ve víčku pet lahve jsem udělal lochnu, jednou rukou držek otáčky a druhou stříkal proud vody do sání. Půl litra vody v háji a motor stále přede, tak jsem zvýšil intenzitu dávkování vody. A ejhle , motor začal konečně kuckat, ale zdechnout tak akorát kulové, ale nastal problém, šel jen do 3500 ot nad se dusil a začal tarokovat. Tak jsem nahlas zvolal, že jsem kokot, nechal motor běžet, dal nový vzduchový filtr a rozjel se k pumpě. Tam v nasranosti narval do nádrže 1,5 lahve toho Ecolube a dolil 56 litrama V pover nitro +. Po nastartování u pumy stav setrvalý, tak jsem popojel k myčce, vyhulil 5 žvár a přemýšlel na tom , že mě na sprintech předjede ta nejzdechlejší naftová 1,8 bez turba, ba jestli tam vůbec dojedu. Tak jsem opět nastartoval o poslouchal motor jak kundolog břicho těhotné. Slyším bublání , to proto, že při stříkání jak jsem upozornil že se zmíním , byly nízké otáčky, proud nerozprášené vody stekl do dna paroží sání a udělal v ohybu sifon / jak u vany /, proto jsou na to třeba dva lidé. Tak jsem se rozjel, vypnul radio otevřel všechny okna a za jízdy poslouchal. Byl to horor, na každý kvalt jen 3500 ot a dál ani kulové, protože ve vyšších točkách byl takový podtlak, že z paroží vysával vodu a dusil motor. Jediný kladný poznatek v tomto stavu byl, že volnoběžné šly o nějakých 500 ot níže.
Tak jsem pánové kroužil kolem Brna jako benga při službě. Najednou se změnil zvuk a otáčky postupně začaly narůstat bez cukání. Co mě však fascinovalo, motor nebyl slyšet , ale od výfuku rachot při akceleraci a deceleraci jako když tůrujete 400 koňový RS, bublání, prskání, odfrkávání :shock: Čučel jsem jak puk , nesedět na sedačce tak sedím prdelí na asfaltě. Než jsem dojel k baraků tak sem tam to nějaké prsknutí do výfuku pára a smrad z oleje / rozložený usazeniny ze spalovacího prostoru a výfuku/.
Já tvrdím, že žádná diagnostika nenahradí ucho, dle ní se dají jen doladit hodnoty. Poslechnu motor, poslechnu si u výfuku a vím , jak na tom motor je. Sice mě prdel cvakala pětku drát, jestli jsem nezramoval motor, ale výsledek = luxus. Na reakci pedálu plynu reaguje suprově motor , ale je i ostřejší zvuková reakce od výfuku. Pro benga s radarem na každém rohu, jsem nemohl oroštovat výsledek.
Pro ty, co tohle dočetli do konce, vřele doporučuji, jen je třeba se vyvarovat těch krávovin co já. :wink:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Dekarbonizace

Příspěvek od javier »

Olej si po tej ociste nemenil? Ak to fakt uvolnilo bordel v sani a motore, tak cast z neho musela ostat v oleji.
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Dekarbonizace

Příspěvek od Hombre »

Olej jsem kontroloval a beze změny, je to věc samotného spalovacího prostoru, do oleje, jestli je motor OK se bordel dostat nemůže
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Dekarbonizace

Příspěvek od javier »

Vlastne pravda, muselo by to prejst okolo piestnych kruzkov :oops:
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Dekarbonizace

Příspěvek od Hombre »

Respektivně během dnešního dne udělám testování motoru na max. zátěž ,ale předběžně jen samé klady , oproti zkoumání, jak to udělat, to je odzkoušeno. :cry:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9918
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Dekarbonizace

Příspěvek od Colommbo »

Hombre: Přečtl jsem si to se zájmem, nicméně přijde mi to dost divoký, radši to zkoušet nebudu... :oops: Notabéne bych pak taky už nemusel dojet ani do Brna, abych ti osobně poděkoval... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Dekarbonizace

Příspěvek od Hombre »

Tak mám první poznatky po debordelizaci motoru.
Ranní start -nechytal na drc jako dříve, což bylo zapříčiněno zatím nově nenačtenýma hodnotama ŘJ po výměně filtru a větší průchodnosti výfukové soustavy/ možná ještě zbytek odpařené vody z paroží, naschromážděná před sacími ventily/další ranní start OK. Plánované protáhnutí motoru se pro větší víkendový provoz nekonalo, ale již při předjíždění s trochu více sešlápnutým plynem je zvuk od sání motoru, jako bych místo vložky měl sportovní hříbek. Motor jde za plynem bez problému kultivovaně a jeho specifický zvuk, který se ozýval od 4000 otáček , začíná již na 3000 otáčkách. Akce čistění motoru měla vliv i na celou výfukovou soustavu, kdy se uvolnilo jeho zanesení a průchod výfukových plynu je snadnější, což se jeví i jinou zvukovou kulisou od výfuku. Není to takový utlumený funění od roury při sešlápnutí plynu, ale ostrý zvuk při akceleraci a deceleraci motoru z 5000 otáček přiřazované spíše sportovněji laděným motorům a jejich výfukům. Taky to sportovnější svezení mě stálo pohyb hodnoty na PC ze 7,7L na 9,5L , ale zatím to stálo za to :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=B6RlDb9e_WM
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Dekarbonizace

Příspěvek od Pitris »

to Hombre: máš odvahu a odvážným budiž přáno. Já jsem ale "konzerva" a zůstanu "jen" u Millerse :x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Tomas-SA

Re: Dekarbonizace

Příspěvek od Tomas-SA »

Ja sana toto tiez chystam na vlastny krk. :) Uvidime, co to da...
e1H

Re: Dekarbonizace

Příspěvek od e1H »

Ja osobne si myslím, že za celým týmto efektom je vo veľkej časti ten V-Power. Má čistiace účinky a k tomu to je aj prémiové palivo s ktorým je pri niektorých autách cítiť rozdiel hneď po natankovaní. Rozdiel je ešte väčší, ak si pred tým tankoval FuelSave, čo je zase palivo s najväčším množstvom biosračiek.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9918
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Dekarbonizace

Příspěvek od Colommbo »

V-Power čistící účinky snad má (tedy aspoň deklarované), ale jen při déledobějším (dlouhodobém) používání, tankoval jsem jej (V-P 95) cca tři roky do Omči, než jsem přešel na obyč. N-95 (stále jen u Shellu.) Jestli má největší podíl biosrágor, to nevím... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Zamčeno