Dekarbonizace
Moderátor: Colommbo
Re: Dekarbonizace
Mne stale nie je jasne, co ta voda spravi s tymi usadeninami. Ako to funguje?
Re: Dekarbonizace
Ja som cca 30 tisic KM pravidelne tankoval Shell V-Power, potom dalsich snad 40 tisic KM obycajny Shell (este sa nevolal Fuel Saver) a teraz cca poslednych 30 tisic KM pravidelne TESCO najlacnejsi natural benzin + zozaciatku som prilieval additivum VIF alebo Millers ECO MAX. Podla mojho pozorovania je rozdiel iba v cene benzinu. Mozno mam taky motor, ze mu je jedno aky benzin do neho nalejem. Alebo tu zmenu neviem odsledovat (napr. rozdiel v spotrebe 15,0 vs 15,3 litra moze zavisiet od roznych faktorov)
tu dekarbonizaciu vodou som pred par rokmi robil i ja, cez tlakovu nadobu som vystriekal cca 4 litre vody pri 2500 az 3000 otackach, jedine co mozem potvrdit ze motoru sa nic nestalo a ze potom motor ako keby ztichol, pri 2000 otackach mal zvuk o nieco kludnejsi, taky hladsi, ale musim povedat aj to, ze hned po tomto ukone som vymenil olej takze ta zmena zvuku mohla byt aj novym olejom.
Pravdepodobne som tej vody striekal malo, no nechcel som to robit hardcore metodou ze pripojim zahradnu hadicu priamo do sania a lejem vodu pokial sa motor nedusi, nato som odvahu vtedy nemal.
Mozno inokedy
tu dekarbonizaciu vodou som pred par rokmi robil i ja, cez tlakovu nadobu som vystriekal cca 4 litre vody pri 2500 az 3000 otackach, jedine co mozem potvrdit ze motoru sa nic nestalo a ze potom motor ako keby ztichol, pri 2000 otackach mal zvuk o nieco kludnejsi, taky hladsi, ale musim povedat aj to, ze hned po tomto ukone som vymenil olej takze ta zmena zvuku mohla byt aj novym olejom.
Pravdepodobne som tej vody striekal malo, no nechcel som to robit hardcore metodou ze pripojim zahradnu hadicu priamo do sania a lejem vodu pokial sa motor nedusi, nato som odvahu vtedy nemal.
Mozno inokedy
Re: Dekarbonizace
voda sa vo valci meni na horucu paru, horuca para pod tlakom postupne "rozmacava" a uvolnuje karbon, ktory vyleti von vyfukom.javier píše:Mne stale nie je jasne, co ta voda spravi s tymi usadeninami. Ako to funguje?
Re: Dekarbonizace
Ja osobne si myslím že voda nemá čo hľadať v motore. Stačí, že sa tam dostáva ako para vo vzduchu, netreba ju tam ešte viac pridávať.
Okrem toho tam je vidím riziko v tom, že sa takto voda môže dostať aj do oleja, resp. do výfuku. To že za katalyzátorom vzniká voda je totiž jedna vec, ale nemyslím si že je dobré ju mať v celom výfukovom potrubý, nehovoriac o turbodúchadle. Jasne, asi to motor hneď nezničí, ale podľa mňa mu takýto spôsob "čistenia" ani neprospeje.
Okrem toho tam je vidím riziko v tom, že sa takto voda môže dostať aj do oleja, resp. do výfuku. To že za katalyzátorom vzniká voda je totiž jedna vec, ale nemyslím si že je dobré ju mať v celom výfukovom potrubý, nehovoriac o turbodúchadle. Jasne, asi to motor hneď nezničí, ale podľa mňa mu takýto spôsob "čistenia" ani neprospeje.
Re: Dekarbonizace
o tom sa uz cele roky vedu rozne diskusie a hadky na roznych diskusnych forach, ale vysledok je len jeden = funguje to a pokial do sania nenalejes cele vedro vody behom 5 sekund, tak motor neznicis. Ja som po tejto dekarbonizacii hned vymenil olej a nenasiel som v nom ziadnu vodu.
Re: Dekarbonizace
Ak to tak dobre funguje, tak potom prečo dekarbonizáciu takýmto spôsobom nerobia značkové servisy napr. pred výmenou oleja? Prečo nemá každé auto od výroby do sacieho traktu zavedenú malú hadičku z nádržky na vodu (podobne ako majú niektoré autá už Adblue) a napr. počas státia na červenej riadiaca jednotka neprečisťuje motor (podobne ako sa napr. z času na čas vypaľuje DPF)?
Netvrdím že to nemá krátkodobý efekt, alebo to nemôže v niektorých prípadoch pomáhať, ale asi to má nejaký háčik ak sa to doteraz nepresadilo ako bežný spôsob dekarbonizácie motora.
Netvrdím že to nemá krátkodobý efekt, alebo to nemôže v niektorých prípadoch pomáhať, ale asi to má nejaký háčik ak sa to doteraz nepresadilo ako bežný spôsob dekarbonizácie motora.
Re: Dekarbonizace
Vstřikování vody má výrazně kladný vliv na výkon motoru. Přesto se běžně nepoužívá. Proč asi?
Re: Dekarbonizace
e1H běž na to logicky, kdyby to dávali do aut automaticky a na každé křižovatce to dekarbonizovalo, tak si dovedeš představit jaké hromádky na asfaltu u semaforu od výfuku by byly.
Já měl jen 2000 km po výměně oleje a ta voda nemá šanci se do něj dostat, okamžitě jde v páru a výfukem ven. A servisy to dělají profesionálně na zakázku stejným principem, tak se není třeba čeho bát, když se dodrží postup.
Já měl jen 2000 km po výměně oleje a ta voda nemá šanci se do něj dostat, okamžitě jde v páru a výfukem ven. A servisy to dělají profesionálně na zakázku stejným principem, tak se není třeba čeho bát, když se dodrží postup.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Dekarbonizace
Profesionální dekarbonizaci jsem absolvoval, ovšem naprosto jiným způsobem!Hombre píše:...A servisy to dělají profesionálně na zakázku stejným principem, tak se není třeba čeho bát, když se dodrží postup.
Re: Dekarbonizace
Je síce pekne, že mi radíš aby som na to išiel logicky, ale sám tak nerobíš.
Ja som totiž nikde nepísal že by to malo fungovať automaticky na každej križovatke, pri každom státí. To by ani nebolo potrebné. Mohlo by to fungovať skôr podobne ako vypalovanie DPF, tj. z času na čas, keď je potreba a keď sú na to ideálne podmienky, výrobcovia áut by ideálne režim našli. A ak by sa to robilo pravidelne a častejšie, tak by cez výfuk nešiel ani moc veľký sajrajt.
Riešiť tu že ako by vyzerali križovatky, keď nám jazdia na cestách tisícky nafťákov bez filtrov a pri akcelerácií dymia ako 200 ročná lokomotíva, je úplne od veci.
Čo sa týka servisov, vieš o tom, že by to robili aj autorizované servisy a aplikujú to na autách ktoré sú v záruke? Nemyslím si...
Ja som totiž nikde nepísal že by to malo fungovať automaticky na každej križovatke, pri každom státí. To by ani nebolo potrebné. Mohlo by to fungovať skôr podobne ako vypalovanie DPF, tj. z času na čas, keď je potreba a keď sú na to ideálne podmienky, výrobcovia áut by ideálne režim našli. A ak by sa to robilo pravidelne a častejšie, tak by cez výfuk nešiel ani moc veľký sajrajt.
Riešiť tu že ako by vyzerali križovatky, keď nám jazdia na cestách tisícky nafťákov bez filtrov a pri akcelerácií dymia ako 200 ročná lokomotíva, je úplne od veci.
Čo sa týka servisov, vieš o tom, že by to robili aj autorizované servisy a aplikujú to na autách ktoré sú v záruke? Nemyslím si...
Re: Dekarbonizace
Co na to katalyzátor?Koliesko píše:voda sa vo valci meni na horucu paru, horuca para pod tlakom postupne "rozmacava" a uvolnuje karbon, ktory vyleti von vyfukom.javier píše:Mne stale nie je jasne, co ta voda spravi s tymi usadeninami. Ako to funguje?
Re: Dekarbonizace
zaujimala by ma ina otazka
ako viem ze je potrebne karbonizovat motor? a naliat do neho za chodu vodu ... ?
ako viem ze je potrebne karbonizovat motor? a naliat do neho za chodu vodu ... ?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Dekarbonizace
Je to stejné, já doma použiji trysku do sání vodu + dekarbonizační VIF do benzínu, který přijde i dat do nádrže, v servisu odpojí přívod od nádrže, použijí trysky na liště, které kompresorem natlakují benzínem + dekarbonizačním přípravkem / nic jiného ty plechovky neobsahují/. Samozřejmě, rozdíl tam je, ale podstata zůstává stejná.Návštěvník píše:Profesionální dekarbonizaci jsem absolvoval, ovšem naprosto jiným způsobem!Hombre píše:...A servisy to dělají profesionálně na zakázku stejným principem, tak se není třeba čeho bát, když se dodrží postup.
Misojogi - špatný starty, nerovnoměrný chod motoru, karbonový povlak na svíčce - to jsou příznaky, kdy při výměně oleje, a vzduchového filtru mohu 15 - ti minutovou procedůru aplikovat.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Dekarbonizace
Ano, akorát že to přídavné zařízení má vlastní čerpadlo a větrák na ofukování čumáku auta, jelikož to trvá 20 - 25 min., než motor při 2500 - 2700 ot./min. spotřebuje těch cca 5l dekarbonizačního paliva.Hombre píše:...v servisu odpojí přívod od nádrže, použijí trysky na liště, které kompresorem natlakují benzínem + dekarbonizačním přípravkem / nic jiného ty plechovky neobsahují/. ...
Re: Dekarbonizace
Já věděl, že se shodnem tady spíše jde o informace pro jiné "nevěřící Tomáše", že tato procedůra funguje, motor neničí a má plusový efekt pro motor ikdyž každý na to jde od jiné části lesa.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50