Cvakání zdvihátek po výměně oleje
Moderátor: Colommbo
Cvakání zdvihátek po výměně oleje
Zdravím pánové,prosím o radu,názor.Koupil jsem Volvo S80 2.4 D5 120kw,rok 2002.(verze bez DPF)
předchozí majitel bohužel do auta nalil do motoru olej M7 ADS III.Po zjištění jsem udělal výplach motoru a nalil jsem Valvoline Max Life Diesel 10W-40 Acea A3/B4 specifikace dle výrobce.Od té doby ale zdvihátka po zahřátí motoru silně cvakají,opravdu silně a se stoupající teplotou to graduje.Pokud je motor studený,je ticho,žádný problém.Auto nekouří ani za studena ani za tepla,ale ten hluk je opravdu výrazný.Po výplachu jsem měl sundanou vanu,uvnitř dokonale čisto,žádný karbon ani kal a vačky jsou absolutně nepoškozené,neodřené,to jen tak pro zajímavost.Pravděpodobně mně nemine výměna hydroštelů,ale je nějaká možnost jak zdvihátkům zatím "ulevit"? Díky za každou radu.
předchozí majitel bohužel do auta nalil do motoru olej M7 ADS III.Po zjištění jsem udělal výplach motoru a nalil jsem Valvoline Max Life Diesel 10W-40 Acea A3/B4 specifikace dle výrobce.Od té doby ale zdvihátka po zahřátí motoru silně cvakají,opravdu silně a se stoupající teplotou to graduje.Pokud je motor studený,je ticho,žádný problém.Auto nekouří ani za studena ani za tepla,ale ten hluk je opravdu výrazný.Po výplachu jsem měl sundanou vanu,uvnitř dokonale čisto,žádný karbon ani kal a vačky jsou absolutně nepoškozené,neodřené,to jen tak pro zajímavost.Pravděpodobně mně nemine výměna hydroštelů,ale je nějaká možnost jak zdvihátkům zatím "ulevit"? Díky za každou radu.
Re: Cvakání zdvihátek po výměně oleje
Ty hydroštely mají svoje asi za sebou ale jestli se to horší se vzrůstající teplotou motoru / potažmo s řídnoucím olejem, dá se zkusit olej za tepla viskóznější (teď po zimě klidně) 10w60....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Cvakání zdvihátek po výměně oleje
10w-60 tedy,určitě už není co zkazit,tak vyzkouším.Přemýšlel jsem i nad nějakým aditivem,ale těžko říct,někdo doporučuje,někdo odsuzuje.Už jsem i uvažoval nad 15w-40,ale to bych si asi s vizkozitou po zahřátí nepomohl že,podle toho doporučení na 10w-60.
Re: Cvakání zdvihátek po výměně oleje
15w40 a 10w40 (a i 5w40 nebo 0w40) jsou za provozní teploty motoru zhruba stejně husté/řídké. Potřebuješ za tepla "hustší" (viskóznější) olej - proto 60....
0w40, 5w40, 10w40 a 15w40 jsou rozdílné za studena.
0w40, 5w40, 10w40 a 15w40 jsou rozdílné za studena.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Cvakání zdvihátek po výměně oleje
Díky,už je mi to jasný.Koukal jsem tedˇna oleje 10w-60,ale popravdě netuším který by se hodil do turbo dieslu,většina je psaná k motocyklovým čtyřtaktům,nebo do sportovních benzínáků.Nějaký typ na olej?
A mám vyzkoušet nějaké aditivum nebo raději neexperimentovat a nemíchat.
A mám vyzkoušet nějaké aditivum nebo raději neexperimentovat a nemíchat.
Re: Cvakání zdvihátek po výměně oleje
Já bych do oleje nic nepřidával bo vždy něco takového rozhodí v motor. oleji poměr aditiv.
Co jde o 10w60, tak třeba Sunoco http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... -10W-60-5L a nebo - pokud by bylo API CD málo (jako že bych řekl že ne ale neznám předpis výrobce motoru), tak např. Shell https://www.znackoveoleje.cz/Shell-Heli ... -d1101.htm - a na těch "znackoveoleje" je i Selenia nebo Castrol....
Co jde o 10w60, tak třeba Sunoco http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... -10W-60-5L a nebo - pokud by bylo API CD málo (jako že bych řekl že ne ale neznám předpis výrobce motoru), tak např. Shell https://www.znackoveoleje.cz/Shell-Heli ... -d1101.htm - a na těch "znackoveoleje" je i Selenia nebo Castrol....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Cvakání zdvihátek po výměně oleje
Není zač. Kdyžtak pak písni jestli to trochu pomohlo.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Cvakání zdvihátek po výměně oleje
A fouknout tam znova M 7 ADS III ?
Neni to uplne idealni,ale je to kvalitni olej ,do,no rekneme drobatko vetsich dieslu...
Treba Volvisti bude smakovat.
Neni to uplne idealni,ale je to kvalitni olej ,do,no rekneme drobatko vetsich dieslu...
Treba Volvisti bude smakovat.
Re: Cvakání zdvihátek po výměně oleje
Celkom nechapem preco tam povodny majitel daval taky olej
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Cvakání zdvihátek po výměně oleje
To ani já ne Sic to není "šit" ale do tohoto motoru nevhodný - obzvlášt při častých studených startech mohl ty hydroštely "načnout". Ne tím že M7 ADS III ale tou 15w.... Ale otázka jak dlouho v motoru byl
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Cvakání zdvihátek po výměně oleje
Josiff: Hydrostely ten olej urcite neznicil,zmeril bych tlak oleje "za tepla" jeste nez udelas vymenu tech hydrostelu..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Cvakání zdvihátek po výměně oleje
Dobře,ještě nechám změřit tlak oleje za tepla.Nejde mi do hlavy,jaktože ten motor předtím na M7 ADS III byl úplně potichu za každé teploty a v jakémkoliv zatížení a najednou tohle.A taky by mně zajímalo,proč za studena je po výměně potichu a za tepla cvaká neustále.Tu M7 tam lil prý z důvodu,že dělá servisáka na lokomotivách a olej byl jaksi zdarma,takže ještě že nebyl kuchař,to by tam asi lil fritovací olej.Jinak motor nemá ani žádnou spotřebu oleje,nic není třeba dolévat,nekouří,pěkně startuje.Je pravda že to měření tlaku oleje vůbec není od věci,motor už má nalítáno skoro 400 000 a to bůhví,jestli už i tak není stočený.U starého VW Passat B3,jsem na 300 tis.taky musel vyměnit olejové čerpadlo,protože už prostě nedávalo díky vůli tolik co mělo. Jinak majitel co tam lil M7 měl auto cca 1,5 roku,takže asi po takovou dobu na to volvo jezdilo.
Re: Cvakání zdvihátek po výměně oleje
Něco podobného se mi stalo na staré Corse se zanedbaným servisem od minulé majitelky - po výměně oleje na 5W-40 (prý ho tam dávala také) začaly po ohřátí motoru "řvát" hydroštely. Vzhledem k ceně Corsy "B" jsem výměnu zdvihátek zavrhnul a zkusil toto:https://www.oleje.cz/p/liqui-moly-prisa ... -ml--17420 . Postupoval jsem podle návodu a opravdu to zafungovalo. Při další výměně oleje jsem už aditivum nedal a motor běží potichu. Zkusil bych pohledat na dalších forech nějaké další zkušenosti ...
Re: Cvakání zdvihátek po výměně oleje
Tento přípravek jsem použil do několika motorů a vždy to vedlo jen k urychlení výměny hydroštelů. Osobně se domnívám, že zapůsobit kladně může jen v případě těch motorů, kde došlo k omezení profilu olejových kanálků "krmících" hydroštely vlivem usazenin, a to ještě jen v případě "průchozích" (pro olej) hyder.