cuka motor za tepla (matiz MPI)

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Misojogi »

vie niekto poradit
sviecky boli davane nove aj kable (pred rokom)
olej je OK

a ked je motor zahriaty (vratane celeho motoroveho priestoru) tak pri pridani plynu cuka
a aj vtedy ked chcem pridat do kopca
bez cukania ide len pri velmi slabom plyne

nesvieti mi CHECK, cize nejde o vadnu lambda sondu
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od bio »

Dodávka paliva? Palivový filtr? Před rokem, to můžou být svíčky taky špatné....
Návštěvník

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Návštěvník »

Ať napřed kápne božskou, co vlastně lil do nádrže, aby ušetřil.
Itall

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Itall »

Věštíme z koule :D .
Svíčky budou dobré, na E85 to necuká :P , tak co třeba vyčistit hrdlo sání (klapku) jakožto u Fábie?
Různé nepěknosti může páchat i zlobivý akumulátor (i když startuje dobře, do tohohle motůrku stačí drbnout). Ale to asi ne. Klapka - můj tip.
Kdyby ne, tak prodat :lol: :mrgreen: .
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Pitris »

Vzduchový filtr.... :?: Ucpaný výfuk.... :?: Zkusit chybu vyčíst na diagnostice.... :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Věštíme z koule :D . ...
Ty hlavně ani trochu netušíš, kam položenou otázkou mířím. V případě "správné" odpovědi jsem hned doma, žádnou kouli k tomu nepotřebuji. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Misojogi »

tankujem rakusky benzin, tak asi tam problem nebude ...
a diagostika Matiza je taka ze svieti cize je tam aspon jedna chyba
kedze nesvieti tak to znamena ze problem sa neda diagnistikovat elektronicky

navyse pravidelne(kazdych 5000 km lejem do nadrze prostriedok na cistenie palivoveho systemu vstrekov a tak, nie je to vif, ale nieco pdobne)

ako som spominal prehrial sa mi motor a roztrhla sa hadicka ktora spaja sanie pred a pod (vaha vzduchu)
asi dva tri dni som tak jazdil kym som na to prisiel (motor vtedy cukal podobne, lebo nefungovala vaha vzduchu)
a potom som ju vymenil za novu (kupil som v origo servise)

bolo dobre ale po nejakej dobe (dva tri tyzdne) sa ten problem vratil hoci hadicka je uz OK

ale nic som vdacny za kazdu dobru radu
a hlavne za metodu ako to otestovat
(napr ako by ste otestovali MAP senzor ?)
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od bio »

ajajaj, leze to z něho jak z chlupaté deky.
Rakouský benzín kupovaný na Slovensku? To nic neznamená.
O přehrátém motoru nepadlo ani slovo, nechce se mi věřit že nelze motor diagnostikovat, určitě lze načíst i "správné " hodnoty.
Když už nevíš kudy kam, tak existuje jedna 100% metoda - pokus - omyl.
Ale to platí všeobecně, kluci mechanici určitě budou zkušenejší.
Návštěvník

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Návštěvník »

Misojogi píše:tankujem rakusky benzin, tak asi tam problem nebude ...
To jezdíš tankovat do Rakouska? Bydlíš poblíž hranic SK/AT?
Misojogi píše:a diagostika Matiza je taka ze svieti cize je tam aspon jedna chyba
kedze nesvieti tak to znamena ze problem sa neda diagnistikovat elektronicky
Sice nevím, jak u Matizu, ale povětšinou právě tohle neplatí.
Misojogi píše:ako som spominal prehrial sa mi motor
Rovněž si nevzpomínám, že bys něco takového zmiňoval. Proč a za jakých okolností došlo k přehřátí? Jaké byly jeho projevy?
Misojogi píše: a roztrhla sa hadicka ktora spaja sanie pred a pod (vaha vzduchu)
Rozum mi nějak nebere, jak může cokoli kolem rozvodu vzduchu v traktu sání souviset s přehřátím motoru? Nepleteš si to náhodou s hadičkami, kterými proudí chlad. kapalina do/z tělesa škrt. klapky?
Misojogi píše:asi dva tri dni som tak jazdil kym som na to prisiel (motor vtedy cukal podobne, lebo nefungovala vaha vzduchu)
a potom som ju vymenil za novu (kupil som v origo servise)
Má daný motor v Matizu vůbec váhu vzduchu?
Misojogi píše:...a hlavne za metodu ako to otestovat
(napr ako by ste otestovali MAP senzor ?)
Bez diagnostiky nijak a často ani s ní...
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Misojogi »

OK
zakryl som chladic ked bola zima aby na kratke trasy sa rychlejsia zahrial motor
ale ked sa oteplilo tak som to nedal hned prec a dost sa prehrial motorovy priestor aj ked voda nedosiahla cervenu uroven (viac dni)
tak som tomu nevenoval pozornost az ked nejakej dobe zacal motor cukat
po podrobnejsej obhliadke som zistil ze je prasknuta hadicka ktora spaja odvetranie ventilov, privod do skrtiacej klapky a vzduchovy filter (teda tri miesta)
ked som skusil ist uplne bez hadicky tak to cukalo tak silno ako teraz
po provizornom zalepeni sa cukanie prestalo
ale pre istotu som kupil novu originalnu hadicku

zial po nejakej dobe sa cukanie objavilo znova a tentoraz to nebolo spominanou hadickou ktora je nova .. a aj tak som ju skontroloval, ale niecim inym - neviem cim ....
pumpa Wolfstahl je presne 6 km od okraja Bratislavy a 3 km od hranice
http://www.oeamtc.at/spritapp/ShowGasSt ... id=1209629
a je tam podstatne lacnejsi benzin ako na Slovensku
ked kupujem slovensky benzin, tak chodievam na Shell

auto je relativne nove, ma za sebou cca 25 000 km od novoty(nebolo pouzivane hoci rok vyroby je 2001)

pokial som zistoval na fore pre Matizy tak diagnostika je taka ze ked je problem tak svieti
usudzujem ze lambda to asi nebude kedze je kontrolovana RJ
alebo sa mylim ?

este som zistil ze je tam nejaky potenciometr snímače polohy škrtící klapky a mozno vycistenie skrtiacej klapky by mohlo pomoct ale neviem z coho by mohla byt spinava
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Návštěvník »

Misojogi píše:...zakryl som chladic ... a dost sa prehrial motorovy priestor aj ked voda nedosiahla cervenu uroven (viac dni)
Auta mají dnes optimalizovaný průchod chlad. vzduchu motorovým prostorem. Jakýkoli dodatečný zásah tuto optimalizaci obvykle zcela zruší.
Misojogi píše:tak som tomu nevenoval pozornost az ked nejakej dobe zacal motor cukat
... a tentoraz to nebolo spominanou hadickou ktora je nova .. a aj tak som ju skontroloval, ale niecim inym - neviem cim ....
Důkladně zkontroluj průchodnost všech míst, které tato hadička spojuje.
Misojogi píše:pokial som zistoval na fore pre Matizy tak diagnostika je taka ze ked je problem tak svieti
usudzujem ze lambda to asi nebude kedze je kontrolovana RJ
alebo sa mylim ?
V tom, že to nebude lambda, se zřejmě nemýlíš, nicméně z přečtení chybových hlášek v ŘJ, které kontrolka nemusí signalizovat, lze mnoho zjistit.
Misojogi píše:... auto je relativne nove, ma za sebou cca 25 000 km od novoty(nebolo pouzivane hoci rok vyroby je 2001)... este som zistil ze je tam nejaky potenciometr snímače polohy škrtící klapky a mozno vycistenie skrtiacej klapky by mohlo pomoct ale neviem z coho by mohla byt spinava
Ano, ten potenciometr tam v každém případě je, jenže ho "nevyčistíš". Naopak klapku a difuzor kolem ní je třeba čistit každých 15 tis. km (speciálním sprejem k tomu určeným) a špiní se právě skrz ono odvětrání karteru (hadička spojující víko ventilů s traktem sání - v karteru musí být mírný podtlak). Vyčistit a zjistit, zda je to odvětrání průchozí. Špinavá klapka sama o sobě však nemůže způsobit to, že motor po přidání plynu nemá chuť reagovat.

A rovněž zkontroluj zapalovací svíčky a tlak v liště u vstřiků!
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Misojogi »

jestli máš Matesa do roku výroby 2001 s diagnostickou zásuvkou ALDL- 12 pinů,můžeš poruchu lambdy nalést v kódech chyb uložených v řídící jednotce.
Diagnostiku si uděláš sám,spojením kontaktů A a C v diagnostické zásuvce a vyblikáním chybových kódů.
To je navod na Nexiu. Tam sa spajal A-B.
Ty spajas na Matize A-C.
......
To ste vedeli ze sa da urobit diagnostika pomocou kontrolky sústavy riadenia motora(oranzova na palubovke) bez diagnostickeho zariadenia?
Ovsem je to velmi primitivny sposob diagnostiky.
je zalozeny na zaklade kodu ktori vyblika kontrolka elektroniky na palubovke(ta oranzova).
Ked sa spoja kontakty A a B v zásuvke ALDL a zapne sa zapalovanie do polohy II (zapnutie elektriky) zacne tato kontrolka blikat kod a zopakuje ho 3x po sebe.
spôsob blikania kodov: blikne 1x -pauza- 2x -to je kod 12
blikne 4x -pauza- 5x -to je kod 45

Chybove kody: ECM typ IEFI-S
12- bez závad
13- závada v sustave lambdasondy
14- nespravny signál cidla teploty chladiacej kvapaliny (CTS)
21- nespravny signál cidla polohy skrtiacej klapky (TPS)
23- nesprávny signál cidla teploty vzduchu (MAT)
24- nie je signál od cidla rychlosti vozidla (VSS)
33- nesprávny signál cidla absolutneho tlaku (MAP)
42- zavada v zapalovacej sustave
44- prilis chudobna palivova zmes
45- prilis bohata palivova zmes
45- zavada va jednotke ECM

ECM typ IEFI-6
12-spolocne
13-spolocne
14-spolocne
21-spolocne
23-spolocne
24-spolocne
32-zavada ventilu EGR
33-spolocne
42-spolocne
44-spolocne
45-spolocne
51-zavada v jednotke ECM
53-zavada imobilizeru

Tento system ma vyznam pouzit len ked vam za jazdy signalizuje kontrolka ECM(oranzova na palubovke). ked vam zavadu nesignalizuje bude vyblikavat jedine zavadovy kod 12-bez zavad.

- toto je z knizky JAK NA TO
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Návštěvník »

Auto z r.v. 2001 nemá OBD II? Poněkud překvapivé...
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Misojogi »

OBD II mal az MATIZ 2 z roku 2004
je to aj tym ze MATIZ 1 ma klasicky rozdelovac a riadiacu jednotku
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od skodovkar »

Návštěvník píše:Auto z r.v. 2001 nemá OBD II? Poněkud překvapivé...
Jak by pravil klasik "... přesná korelace mezi výše zmíněným a faktem a fakty na kolik mohou být identifikována a demonstrována, je po hříchu taková, že působí gnózologické problémy takových rozměrů, že by to zatížilo logické i sémantické schopnosti českého jazyka břemenem mnohem větším než mohou podle rozumných očekávání unést ..."
Odpovědět