cuka motor za tepla (matiz MPI)
Moderátor: Colommbo
Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)
Jednou jsem se vozil víkend po Ankaře ve Vectře (modelově 2003), nějaký atmo benzín. Jak bytelně a solidně to auto vypadá zvenku, tak otřesné je zevnitř. Podceněné odhlučnění a že řidiči v jeden moment zůstala hlavice řadicí páky v ruce byl už vrchol (je nasunuta na tisícihranu). Nějak v tom vidím Cadillac CTS nebo něco podobného
Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)
vyuzil som ze pre pripad poruchy sa RJ prepne do prednastaveneho stavu pre poruchu aby sa clovek dostal do servisu a pstupne som odpojoval konektor zariadenia a skusal jazdit s odpojenym
- lambda sonda
- MAP
- potenciometer klapky
ked som odpojil MAP alebo potenciometer tak trhalo trocha menej, ale stale trhalo
pre lambdu trhalo rovnako
z toho usudzujem ze problem nebude v tychto zariadeniach
opatovne pripominam ze ked je motoro chladny, albo aspo ked sa ochladi ryhclou jazdou (nad 100km) tak je to ako tak v pohode
problem je ale pri teplejsom pocasi a pomalsej rychlosti
cize natvrdo to zavisi od tepla ci cuka alebo necuka ....
podobny problem mala aj suseda s Feliciou a nakoniec ju musela predat, lebo uz vymenili vsetko a stale nic nepomohlo .... stale cukala a trhala
nejaky dalsi napad ?
===============
kable som daval pred rokom nove ale skusim aj tie
moze byt ze je to kablami? zeby za tepla robli problemy?
predtym ked bol vadny kable tak robli problem aj za studena
inak vyskusal som Tvoju radu a odpojil postupne lambda sondu a tak isto dalsiu elektroniku a skusil s tym jazdit ked sa motor zahrial
ked som odpojil lambda tak sa nic nestalo a trhalo rovnako
tak som konektor zasunul spat
ked som odpojil horny konektor pri sani (asi MAP) tak sa to trocha zlepsilo ale trhalo stale
ked som vratil a odpojil dolny konektor pri sani (asi potenciometer skrtiacej klapky) tak tie to bolo lepsie ale stale trhalo
a este je nejaky konektor zozadu ale tam rukou nedociahnem nejake tenke plastove hadicky do takeho maleho valceka z plastu
zajtra vyskusam ten EGR
=====================
este pripominam
vonobeh je uplne pokojny(aj za studena aj za tepla) a za studena problem tiez nie je
tak isto ked sa motor dobre chladi (rychlost nad 100km) tak trhanie znacne poklesne
alebo ked dam pedal na podlahu tak prejde trhanm a potom sa rozbehne
- lambda sonda
- MAP
- potenciometer klapky
ked som odpojil MAP alebo potenciometer tak trhalo trocha menej, ale stale trhalo
pre lambdu trhalo rovnako
z toho usudzujem ze problem nebude v tychto zariadeniach
opatovne pripominam ze ked je motoro chladny, albo aspo ked sa ochladi ryhclou jazdou (nad 100km) tak je to ako tak v pohode
problem je ale pri teplejsom pocasi a pomalsej rychlosti
cize natvrdo to zavisi od tepla ci cuka alebo necuka ....
podobny problem mala aj suseda s Feliciou a nakoniec ju musela predat, lebo uz vymenili vsetko a stale nic nepomohlo .... stale cukala a trhala
nejaky dalsi napad ?
===============
kable som daval pred rokom nove ale skusim aj tie
moze byt ze je to kablami? zeby za tepla robli problemy?
predtym ked bol vadny kable tak robli problem aj za studena
inak vyskusal som Tvoju radu a odpojil postupne lambda sondu a tak isto dalsiu elektroniku a skusil s tym jazdit ked sa motor zahrial
ked som odpojil lambda tak sa nic nestalo a trhalo rovnako
tak som konektor zasunul spat
ked som odpojil horny konektor pri sani (asi MAP) tak sa to trocha zlepsilo ale trhalo stale
ked som vratil a odpojil dolny konektor pri sani (asi potenciometer skrtiacej klapky) tak tie to bolo lepsie ale stale trhalo
a este je nejaky konektor zozadu ale tam rukou nedociahnem nejake tenke plastove hadicky do takeho maleho valceka z plastu
zajtra vyskusam ten EGR
=====================
este pripominam
vonobeh je uplne pokojny(aj za studena aj za tepla) a za studena problem tiez nie je
tak isto ked sa motor dobre chladi (rychlost nad 100km) tak trhanie znacne poklesne
alebo ked dam pedal na podlahu tak prejde trhanm a potom sa rozbehne
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)
nasiel som si taky isty problem
http://forum.skodahome.cz/topic/116384- ... -za-tepla/
prekvapuje ma ze problem bol v kabloch a svieckach, hoci som pred rokom daval nove ...
(Denso Iridium a nove kable Tesla z CZ)
nechce sa mi verit ze by tak rychlo odisli ...
http://forum.skodahome.cz/topic/116384- ... -za-tepla/
prekvapuje ma ze problem bol v kabloch a svieckach, hoci som pred rokom daval nove ...
(Denso Iridium a nove kable Tesla z CZ)
nechce sa mi verit ze by tak rychlo odisli ...
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)
no kludne mohli odist velmi rychlo. Ako mne odisli sviecky Bosch za 1mesiac...
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)
Lokální přehřátí věcí na motoru, kolem něhož řádně neproudí vzduch, je holt sviňa... Evidentně odešlo něco, co se kvůli tomu přehřálo a stále to negativně reaguje na zvýšenou teplotu. Ty zapalovací kabely to klidně být mohou.
Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)
tie sviecky boli drahe jaksvinaAko mne odisli sviecky Bosch za 1mesiac...
dokopy nejakych 70 euro a mali vydrzat 120 000 km
nechce sa mi verit ze by odisli po nejakych 8 000km
presneEvidentně odešlo něco, co se kvůli tomu přehřálo a stále to negativně reaguje na zvýšenou teplotu. Ty zapalovací kabely to klidně být mohou.
vyskusam ich vymenit za kable z fava
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)
Pokud jsi přehřál motor nebo jezdil na E85, tak to klidně možné je! Jakou konkrétně mají tepelnou hodnotu?Misojogi píše:tie sviecky boli drahe jaksvinaAko mne odisli sviecky Bosch za 1mesiac...
dokopy nejakych 70 euro a mali vydrzat 120 000 km
nechce sa mi verit ze by odisli po nejakych 8 000km...
Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)
http://www.tuning.sk/dokument-denso-iri ... -do-motora
mam tieto:
a mam tieto konkretne VW16 denso odporuca presne pre moj typ Matiza
http://www.motops.sk/denso-vw16-iridium ... -83-114kc/
http://www.highperformanceparts.cz/dens ... vw16.14520
http://www.sjcompany.sk/index.php?main_ ... ts_id=1211
je mi luto ale teplotu som nenasiel, len ze su velmi odolne
mimochodom motor nebol prehriaty (rucicka nesla do cerveneho)
len motorovy priestor kvoli zlemu prietoku
mam tieto:
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... =4w-16.txtDenso Iridium Tough - Sviečky určené pre zníženie spotreby paliva s veľmi dlhou životnosťou.
a mam tieto konkretne VW16 denso odporuca presne pre moj typ Matiza
http://www.motops.sk/denso-vw16-iridium ... -83-114kc/
http://www.highperformanceparts.cz/dens ... vw16.14520
http://www.sjcompany.sk/index.php?main_ ... ts_id=1211
je mi luto ale teplotu som nenasiel, len ze su velmi odolne
mimochodom motor nebol prehriaty (rucicka nesla do cerveneho)
len motorovy priestor kvoli zlemu prietoku
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)
OK, jenže vzhledem k tomu, že v dané řadě jsou to ty vůbec nejteplejší, jaké se vyrábějí, tak se mj. nehodí na LPG a E85.Misojogi píše:...a mam tieto konkretne VW16 denso odporuca presne pre moj typ Matiza
http://www.motops.sk/denso-vw16-iridium ... -83-114kc/
http://www.highperformanceparts.cz/dens ... vw16.14520
http://www.sjcompany.sk/index.php?main_ ... ts_id=1211
je mi luto ale teplotu som nenasiel, len ze su velmi odolne
Mezi tím, jaká teplota panuje za určitých podmínek ve spalovacím prostoru, a polohou ručičky teploměru na přístrojovce je jen minimální vazba.Misojogi píše:mimochodom motor nebol prehriaty (rucicka nesla do cerveneho)
len motorovy priestor kvoli zlemu prietoku
Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)
A k tomu prodleva v reakci.
Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)
a jezdí ta na palivo natural 95 nebo ještě něco jiného?
Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)
E85 na Slovensku vobec nemame a nemam ani LPG
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)
kontrolujte postupně :
svíčkové kabely od rozdělovače ( často jsou překousané, nebo poškozené, prasklé atd.. ) = auto škube nebo nejede na všechny válce , závadu ale diagnostikuje kontrolka ve voze
škrtící klapka - lze max. vyčistit,( čističem na klapky a karburátory) je li klapka elektronická závadu zase detekuje kontrolka ve voze
svíčky - stačí jednu vyšroubovat, zkontrolujte zda není černá, podpálená
Hallův snímač ( čidlo, snímá otáčky a polohu vačkové hřídele ) pokud nepracuje správně magnet, auto za jízdy škube, u některých vozů tuto závadu diagnostikuje vozidlo hlášením pal. PC, někde bohužel ne. Měl jsem Hyundai sonata, take za jízdy z ničeho nic vozidlo škubalo, na diag. nic + 3x autor. servis hyundai a výměny svíček, kabelů, snímače váhy vzduchu, hallův snímač jim poradil až mechanik s 20-ti letou praxí, po výměně OK.
svíčkové kabely od rozdělovače ( často jsou překousané, nebo poškozené, prasklé atd.. ) = auto škube nebo nejede na všechny válce , závadu ale diagnostikuje kontrolka ve voze
škrtící klapka - lze max. vyčistit,( čističem na klapky a karburátory) je li klapka elektronická závadu zase detekuje kontrolka ve voze
svíčky - stačí jednu vyšroubovat, zkontrolujte zda není černá, podpálená
Hallův snímač ( čidlo, snímá otáčky a polohu vačkové hřídele ) pokud nepracuje správně magnet, auto za jízdy škube, u některých vozů tuto závadu diagnostikuje vozidlo hlášením pal. PC, někde bohužel ne. Měl jsem Hyundai sonata, take za jízdy z ničeho nic vozidlo škubalo, na diag. nic + 3x autor. servis hyundai a výměny svíček, kabelů, snímače váhy vzduchu, hallův snímač jim poradil až mechanik s 20-ti letou praxí, po výměně OK.
Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)
tiez mi to napadlo ako mozny dovodHallův snímač ( čidlo, snímá otáčky a polohu vačkové hřídele )
kedze potom RJ nevie dat spravny predzapal
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317