cuka motor za tepla (matiz MPI)

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Návštěvník »

Jo, v tom jsme zajedno - bohužel. :cry:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od skodovkar »

Jednou jsem se vozil víkend po Ankaře ve Vectře (modelově 2003), nějaký atmo benzín. Jak bytelně a solidně to auto vypadá zvenku, tak otřesné je zevnitř. Podceněné odhlučnění a že řidiči v jeden moment zůstala hlavice řadicí páky v ruce byl už vrchol (je nasunuta na tisícihranu). Nějak v tom vidím Cadillac CTS nebo něco podobného :?
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Misojogi »

vyuzil som ze pre pripad poruchy sa RJ prepne do prednastaveneho stavu pre poruchu aby sa clovek dostal do servisu a pstupne som odpojoval konektor zariadenia a skusal jazdit s odpojenym

- lambda sonda
- MAP
- potenciometer klapky

ked som odpojil MAP alebo potenciometer tak trhalo trocha menej, ale stale trhalo
pre lambdu trhalo rovnako
z toho usudzujem ze problem nebude v tychto zariadeniach

opatovne pripominam ze ked je motoro chladny, albo aspo ked sa ochladi ryhclou jazdou (nad 100km) tak je to ako tak v pohode
problem je ale pri teplejsom pocasi a pomalsej rychlosti
cize natvrdo to zavisi od tepla ci cuka alebo necuka ....

podobny problem mala aj suseda s Feliciou a nakoniec ju musela predat, lebo uz vymenili vsetko a stale nic nepomohlo .... stale cukala a trhala

nejaky dalsi napad ?


===============

kable som daval pred rokom nove ale skusim aj tie
moze byt ze je to kablami? zeby za tepla robli problemy?
predtym ked bol vadny kable tak robli problem aj za studena

inak vyskusal som Tvoju radu a odpojil postupne lambda sondu a tak isto dalsiu elektroniku a skusil s tym jazdit ked sa motor zahrial

ked som odpojil lambda tak sa nic nestalo a trhalo rovnako
tak som konektor zasunul spat

ked som odpojil horny konektor pri sani (asi MAP) tak sa to trocha zlepsilo ale trhalo stale

ked som vratil a odpojil dolny konektor pri sani (asi potenciometer skrtiacej klapky) tak tie to bolo lepsie ale stale trhalo

a este je nejaky konektor zozadu ale tam rukou nedociahnem nejake tenke plastove hadicky do takeho maleho valceka z plastu

zajtra vyskusam ten EGR

=====================
este pripominam
vonobeh je uplne pokojny(aj za studena aj za tepla) a za studena problem tiez nie je
tak isto ked sa motor dobre chladi (rychlost nad 100km) tak trhanie znacne poklesne
alebo ked dam pedal na podlahu tak prejde trhanm a potom sa rozbehne
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Misojogi »

nasiel som si taky isty problem
http://forum.skodahome.cz/topic/116384- ... -za-tepla/
prekvapuje ma ze problem bol v kabloch a svieckach, hoci som pred rokom daval nove ...
(Denso Iridium a nove kable Tesla z CZ)
nechce sa mi verit ze by tak rychlo odisli ...
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Johnny55
Příspěvky: 161
Registrován: pon srp 29, 2011 19:42

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Johnny55 »

no kludne mohli odist velmi rychlo. Ako mne odisli sviecky Bosch za 1mesiac...
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Návštěvník

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Návštěvník »

Lokální přehřátí věcí na motoru, kolem něhož řádně neproudí vzduch, je holt sviňa... Evidentně odešlo něco, co se kvůli tomu přehřálo a stále to negativně reaguje na zvýšenou teplotu. Ty zapalovací kabely to klidně být mohou.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Misojogi »

Ako mne odisli sviecky Bosch za 1mesiac...
tie sviecky boli drahe jaksvina
dokopy nejakych 70 euro a mali vydrzat 120 000 km
nechce sa mi verit ze by odisli po nejakych 8 000km

Evidentně odešlo něco, co se kvůli tomu přehřálo a stále to negativně reaguje na zvýšenou teplotu. Ty zapalovací kabely to klidně být mohou.
presne
vyskusam ich vymenit za kable z fava
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Návštěvník »

Misojogi píše:
Ako mne odisli sviecky Bosch za 1mesiac...
tie sviecky boli drahe jaksvina
dokopy nejakych 70 euro a mali vydrzat 120 000 km
nechce sa mi verit ze by odisli po nejakych 8 000km...
Pokud jsi přehřál motor nebo jezdil na E85, tak to klidně možné je! Jakou konkrétně mají tepelnou hodnotu?
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Misojogi »

http://www.tuning.sk/dokument-denso-iri ... -do-motora

mam tieto:
Denso Iridium Tough - Sviečky určené pre zníženie spotreby paliva s veľmi dlhou životnosťou.
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... =4w-16.txt
a mam tieto konkretne VW16 denso odporuca presne pre moj typ Matiza
http://www.motops.sk/denso-vw16-iridium ... -83-114kc/
http://www.highperformanceparts.cz/dens ... vw16.14520
http://www.sjcompany.sk/index.php?main_ ... ts_id=1211

je mi luto ale teplotu som nenasiel, len ze su velmi odolne
mimochodom motor nebol prehriaty (rucicka nesla do cerveneho)
len motorovy priestor kvoli zlemu prietoku
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Návštěvník »

Misojogi píše:...a mam tieto konkretne VW16 denso odporuca presne pre moj typ Matiza
http://www.motops.sk/denso-vw16-iridium ... -83-114kc/
http://www.highperformanceparts.cz/dens ... vw16.14520
http://www.sjcompany.sk/index.php?main_ ... ts_id=1211

je mi luto ale teplotu som nenasiel, len ze su velmi odolne
OK, jenže vzhledem k tomu, že v dané řadě jsou to ty vůbec nejteplejší, jaké se vyrábějí, tak se mj. nehodí na LPG a E85.
Misojogi píše:mimochodom motor nebol prehriaty (rucicka nesla do cerveneho)
len motorovy priestor kvoli zlemu prietoku
Mezi tím, jaká teplota panuje za určitých podmínek ve spalovacím prostoru, a polohou ručičky teploměru na přístrojovce je jen minimální vazba. :idea:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Pedro »

A k tomu prodleva v reakci.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od bio »

a jezdí ta na palivo natural 95 nebo ještě něco jiného?
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Misojogi »

E85 na Slovensku vobec nemame a nemam ani LPG
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
xxx

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od xxx »

kontrolujte postupně :
svíčkové kabely od rozdělovače ( často jsou překousané, nebo poškozené, prasklé atd.. ) = auto škube nebo nejede na všechny válce , závadu ale diagnostikuje kontrolka ve voze

škrtící klapka - lze max. vyčistit,( čističem na klapky a karburátory) je li klapka elektronická závadu zase detekuje kontrolka ve voze

svíčky - stačí jednu vyšroubovat, zkontrolujte zda není černá, podpálená

Hallův snímač ( čidlo, snímá otáčky a polohu vačkové hřídele ) pokud nepracuje správně magnet, auto za jízdy škube, u některých vozů tuto závadu diagnostikuje vozidlo hlášením pal. PC, někde bohužel ne. Měl jsem Hyundai sonata, take za jízdy z ničeho nic vozidlo škubalo, na diag. nic + 3x autor. servis hyundai a výměny svíček, kabelů, snímače váhy vzduchu, hallův snímač jim poradil až mechanik s 20-ti letou praxí, po výměně OK.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: cuka motor za tepla (matiz MPI)

Příspěvek od Misojogi »

Hallův snímač ( čidlo, snímá otáčky a polohu vačkové hřídele )
tiez mi to napadlo ako mozny dovod
kedze potom RJ nevie dat spravny predzapal
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Odpovědět