Cistiaca schopnost olejov (??)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Koliesko
Příspěvky: 93
Registrován: ned lis 17, 2013 19:51

Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Koliesko »

Motor BMW M60B40 rok 1994. Auto sa ku mne dostalo pri 215 tisic km. Prvy majitel (asi 0-200 tisic km) jazdil pravdepodobne na CASTROL olej. Druhy majitel jazdil (asi len jednu vymenu oleja) na TOTAL QUARTZ 9000 5W-40...ja (3. majitel) som v tom pokracoval, pri vymene oleja bol znacne zaneseny olejovy filter s karbonom, karbon bol ako cierny piesok (Filter - papierova vlozka, asi 18 cm dlha, pouzivam vyhradne MANN). Zhodil som ventilove veka a na nich bola silna vrstva karbonu (2-3mm), vacky ciste, ale vsetky diely motora nafarbene na cerveno. To mi nevadilo, ale toho karbonu na tych dekloch bolo naozaj vela, skrabal som to 2 dni ale nakoniec som tie veka vycistil do novoty. OK..pokracoval som postupnym cistenim olejmi a "vodickami" a to asi takto:

TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 (max. 12 tisic km)
TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 (max. 12 tisic km)
(preplachovac WYNNS OIL SYSTEM CLEANER - 30 minut volnobeh)
TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 (max. 12 tisic km)
(preplachovac LM OIL FLUSH, taka plastova flaska 500ml)
MOBIL 1 5W-50 (19 tisic km) :oops: tuna som ten interval z neviem akeho dovodu prepiskol :oops:
MOBIL 1 NEW LIFE 0W-40 (17 tisic km, filter cisty)
MOBIL 2000 10W-40 (11,5 tisic km, filter cisty)
MOBIL 2000 10W-40 (690 km, filter cisty)
(preplachovac BISHOP 501 - jazdil som snim 50 km. Prekvapilo ma ze samotny bishop vo flasticke je velmi husty, ako medovina, odkvapkaval som ho do motora snad i 10 minut, ale ked som vypustal olej, ten bol riedky ako voda, nato ze to bol olej 10w-40 tak sa mi javil velmi riedky, proste ako voda )

Dnes ma motor najazdenych 307 tisic km a vysledok cistenia je na foto: http://koliesko7.rajce.idnes.cz/BMW_M60

Pocas jedneho intervalu som menil olejovy filter 2krat. Motor zere olej asi 1 liter na 1000 az 1500 km, olejova napln je 7,5 litra. Do benzinu (asi tak 70%) lejem prevazne VIF, raz jednu flasticku Millera, alebo jednorazovo cistice od Liqui Molly.
Neviem co si mam mysliet, mozno keby som ten olej menil kazdych 5 tisic km tak by to bolo ine, a mozno nebolo.
Naposledy upravil(a) Koliesko dne úte lis 19, 2013 21:56, celkem upraveno 1 x.
Autoxxxrady

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Autoxxxrady »

Kup si levnou 10W-40
Něco kolem ceny do 80kč za litr. A vyměň to po 1000km dvakrát za sebou. Uvidíš jak bude olej zanesený. Jestli se to po druhé výměně zlepší.
Ty oleje jsi tam nechával přes deset tisíc km jsi moc nečistil. Taky záleží jakym stylem jezdíš. Když ten motor chceš zbavit nánosů musíš ty oleje měnit párkrát dřív. Olejová náplň 7,5l je slušná.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od skodovkar »

Souhlasím, kup si sud něčeho levného, ale důvěryhodného a udělej z toho průtokový ohřívač oleje (s nadsázkou řečeno).
Prý Shell Helix má skvělé čisticí schopnosti.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od jerome »

Koliesko píše:vysledok je na foto: http://koliesko7.rajce.idnes.cz/BMW_M60
Pocas jedneho intervalu som menil olejovy filter 2krat. Motor zere olej asi 1 liter na 1000 az 1500 km, olejova napln je 7,5 litra. Do benzinu (asi tak 70%) lejem prevazne VIF, raz jednu flasticku Millera, alebo jednorazovo cistice od Liqui Molly.
Neviem co si mam mysliet, mozno keby som ten olej menil kazdych 5 tisic km tak by to bolo ine, a mozno nebolo.
Pekny humus. Ono cistiace ucinky oleje v sebe maju ale v tom pripade ked olej pravidelne menis nie ze ty kupis auto so zahumusenym motorom a cakas ze nasledne pouzite oleje vycistia tie pripaleniny. Vidis pouzil si aj specialne pripravky a nic z toho...
Vychadza to tak ze celu schodzu posral ten prvy majitel a olej bol v motore riadne dlho a mozno mu to tiez zralo a dolial ked uz nebola na ryske ani stopa po oleji (az si to vlastne vsimol) Dlhym pouzivanim sa stane olej mazlavym a vtedy sa to prichytava vsade kde sa da a upchava kanaliky.
Neviem ci tebe nepomoze len rozborka motora a rucne vycistnie :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Autoxxxrady

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Autoxxxrady »

Detergenty v oleji dokážou rozpustit i usazené nečistoty.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od jerome »

Usadene hej,ale zas asi do urcitej miery. Toto je az zapecene... :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Pitris »

to Koliesko: Ty oleje, co si vypsal (a i jiné kvalitní) mají čistící schopnosti, ale pokud s nimi chceš motor čistit a vyčistit, tak měnit tak po 5-ti tkm. Ale když má motor přes 300tkm a dřív se nedělaly správně výměny, bude to trvat, protože ten olej to rozpouští postupně. Ale co se vleče, neuteče :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Koliesko
Příspěvky: 93
Registrován: ned lis 17, 2013 19:51

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Koliesko »

1. moj styl jazdenia je dost zmiesany , jazdim takmer kazdy den v roku a je to tak na striedacku, aj mesto aj dlhsie trasy, ale aj 1-2 km trasy s 20-60 min. prestavkou, ale vtedy sa to snazim vykompenzovat dlhsou trasou aspon 30 km v kuse nech sa motor aj olej trosku prehreje.
2. prevadzkovy rezim motora, asi tak 80% otacok je do 2000 RPM, zvysnych 19 percent do 2500 RPM a to jedno percento do cca 5000 RPM (neni treba tocit tento motor).
3. preplachovacie pripravky, ci ucinkovali neviem, ale zda sa ze nie, no moze to byt aj tym ze vacsina tych vyplachovacov je urcenych do 5, max. 6 litrov oleja a ja mam na spodnej riske cca 6 litrov oleja.
Mozno vtedy, ked som ich pouzil, naozaj motor vycistili, ale zaroven som si motor ZASE zas*al tym, ze som tam ten olej nechal dost dlho. Na druhej strane, co som videl fotky, kde sa olej nechal v motore 30-40 tisic KM, tak nikdy tam nebol taky piesok, skor iba blato (vazelina), ja blato nemam nikde, len cierny tvrdy piesok.
4. ked si dobre spominam, tak vzdy po oleji TOTAL QUARTZ 9000 bol olejovy filter najviac zaneseny, bol plny karbonoveho piesku, po inych olejoch sa mi zdal filter cisty (cierny, ale bez piesku), preto som si myslel ze je motor z velkej vacsiny uz vycisteny.
5. dolievam sice 1 liter na cca 1500 km, ale predpokladam ze 80% tohto oleja sa spaluje cez sanie, totisto tento motor ma odvetravanie klukovej skrine riesene cez cyklonovy odlucovac oleja a ten zvykne (s vekom) neplnit si svoju ulohu a preto sa olej dostava priamo do sania. Uz ho musim vymenit len je koli tomu treba rozobrat polku motora :-)
6. poslednych cca 12-15 tisic km sa mi zda, ze motor ide lepsie, vykon je sice stale ten isty ale je urcite tichsi a uz konecne neklepu pri studenom starte hydrostely (mam ich tam 32). Mozno je to tou viskozitou oleja na ktoru som jazdil, mobil 10w40.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od jerome »

To ze bol filter viac spinavy-zaneseny po oleji Total Quartz 9000 tak to znamena ze prave tento olej ten motor cistil a isiel by som smelo zas donho :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Pitris »

Koliesko píše:1. moj styl jazdenia je dost zmiesany , jazdim takmer kazdy den v roku a je to tak na striedacku, aj mesto aj dlhsie trasy, ale aj 1-2 km trasy s 20-60 min. prestavkou, ale vtedy sa to snazim vykompenzovat dlhsou trasou aspon 30 km v kuse nech sa motor aj olej trosku prehreje....
A právě na to "aj 1-2 km trasy s 20-60 min. prestavkou" by bylo lepší SAE 5w40 - aspoň na zimu :wink:
Nevím, kolik najedeš za zimu, ale možná by Ti vyšlo přes ty (aspoň) 3 "mrazivé" měsíce dát na těch 5tkm "pětku", a po zimě použít "desítku". Motor se s "pětkou" (a hlavně v mrazu) dřív po startu promaže.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Koliesko
Příspěvky: 93
Registrován: ned lis 17, 2013 19:51

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Koliesko »

Pitris: Ano, teraz na zimu mam pripraveny olej Shell Helix Ultra 5W-40
Specifikace: API SN/CF, ACEA A3/B3, ACEA A3/B4, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, VW 503 01, BMW LL-01, Ferrari, Porsche A40, Renault RN 0710, Renault RN 0700, FIAT 9.55535-Z2

Snad ma vo svojej kategorii (viskozite) najlepsie cistiace schopnosti (nechal som sa ukecat na active cleansing agents :-) ). Raz mesacne (cca 1200 km) vymenim olej.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Pitris »

Je fakt, že Helix by měl mít (podle Shella) výborné čistící účinky, ale měnit olej po 1200 km mě přijde snad až zbytečné :shock: Když chceš být pinktlich, vyměň po dvanácti stech km filtr a olej nech 3600 km.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9845
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Colommbo »

Koliesko: Jestli jsem to pochopil správně, tož obrázky na paradajke jsou přibližně z doby, kdy jsi dělal první výměnu oleje a zjistils, že filtr je zanesený písčitým karbonem, od té doby jsi pak prováděl výměny olejů v celkem přiměřených intervalech a zkoušel i čistící nálevy. A opět, chápu-li to dobře, teď ale nevíš, v jakém stavu vnitřek motoru je a jestli včasné výměny a čistící schopnosti olejů zafungovaly... :? Takovýhle vnitřek motoru jsem ještě neviděl, znám jen nánosy černého mazlavého bláta, s takovýmto tuhým a zrnitým povlakem jsem se ještě nesetkal a nějak mi hlava nebere, co mohlo být přičinou jeho vytvoření - napadají mě dokonce i takové možnosti jako třeba nějaké zázračné aditivum v kombinaci s provozem na nízký obsah olejové náplně a s tím související její vysoká provozní teplota, aby se to takhle doslova napeklo... :x Dle mého opravdu zanedbané výměny oleje motor zase*ou, ale "jen" blátivou substancí... A taky si myslím, že jakýmkoli olejem se ten osmivál prostě nevyčistí a je to velká škoda... :cry: Mno, držím ti palce, příteli... :wink:
P.S. Jinak naprosto souhlasím s tím, že tyhle osmihrnky nepotřebujou žádné vytáčení a převážnou část provozu se převalují do 2500ot/min, šestihrnky jsou na tom obdobně, při dodržování rychlostních limitů se přes toto pásmo ani pořádně nedostanu (na pětku při 2500rpm rovná stovka)... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Koliesko
Příspěvky: 93
Registrován: ned lis 17, 2013 19:51

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Koliesko »

Colommbo: nie, tie fotky su urobene pred par dnami, ked som po odkaleni Bishopom (s prisadou 501 najazdil 50 km), odmontoval olejovu vanu (koli kontrole olejoveho cerpadla), a to co som videl som nafotil. Bohuzial som to nenafotil hned, ked tam bolo este namontovane olejove cerpadlo (na fotkach je vidiet len retaz ktora ho pohana), cerpadlo bolo tak isto z vonkajsej strany zakarbonovane, z vnutra bolo ciste, aj saci kos bol cisty. Tato trubicka: http://koliesko7.rajce.idnes.cz/BMW_M60#trubicka2.jpg - to je vystup z cerpadla ktorou prudi vsetok olej od cerpadla do bloku motora.

Uvazujem nad tym, v 247.030 km som cistil ventilove veka, ktore boli kompletne zas*ane karbonom (podobne ako ta trubicka) ....na motor som ich nasadil uplne ciste, dnes pri 307.221 km su veka stale ciste. Cize ten karbon, ktory je vidiet na fotkach je este ten stary karbon z doby prveho majitela, a spominane oleje, ktore som vypisal vyssie ten karbon neuvolnili. Sice je pravda, ze je na miestach kde sa olej dostava minimalne (vrch olejovej vane, nejak ma nenapada ako by sa tam ten olej dostal v nejakom rozumnom objeme alebo prietoku), ale co vobec nechapem, ako moze byt na klukovom hriadeli (na protizavazi) karbon (vid: http://koliesko7.rajce.idnes.cz/BMW_M60#m60-7.jpg) . Ved ten sa stale otaca a navyse posobia tam dost silne odstredive sily.
Naposledy upravil(a) Koliesko dne úte lis 19, 2013 21:51, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9845
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Colommbo »

Mno, jsou-li fotografie čerstvé, tož jen potvrzují mou obavu a domněnku, že pouhý olej motor nánosu nezbaví... :cry: Tohle by chtělo mechanickou cestu, ale jednak si ji neumím dost dobře představit a druhak by to byla strašlivá robota... :roll: A jen obdivuju, jak se s tím ten motor statečně pere... :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět