Cistiaca schopnost olejov (??)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Pitris »

adosM píše:Zdravím, když jsme tak u těch čistících schopností olejů..Mám shodou okolností taky staré Bmw e36 2.0i a v motoru kašičku. Není to tak hrozné jak u koliska, ale přesto to chci pryč.
Radíte teda olej s vyšším Api? Ted tam mám api sh sunoco 5w50. Možná zas přejdu na 10w40. Ale předtím bylo auto ježděno na 10w40. Api SL. Pitris mě radil, že nejlepší čistící schopnosti a mazání olejů mají třídy Api SL, ale tady píšete že vyšší znamená lepší....
Nevím - tuším že jsem psal :arrow: že z hlediska kvality oleje co se týče opravdu mazání (a čištění) jsou oleje API SJ. Potom se tam začali promítat i požadavky na nízkoemisnost - u API SL ještě málo, u SM už hodně a SN je už jinak (zjednodušeně řečeno) - "nezávadně" naaditivován. Takže "přechod" mezi třeba API SF a API SL je POTŘEBA dělat POSTUPNĚ - přes SH nebo (lépe) přes SG, SH, SJ.... pak to bude vyčištěno. A když (až) to bude vyčištěno, tak se dá API střídat - resp. používat oleje s různým API (které směrem dolů výrobce motoru ještě povoluje). To Sunoco 5w50 bylo doporučeno kvůli hydroštelům - když chceš jít pak do 10w40 API SL, klidně můžeš ale taky můžeš i zůstat u 5w50 SL (Valvoline....). A na tu "kašičku" pomůže brzká několikerá výměna - nebo nějaká ta "proplachovací vodička"; dá se taky, ale tady doporučuji - protože to z motoru nevypustíš všechno - po vylití tam dát na pár otočení motoru (i nejlevnější použitelný a klidně jen půlku náplně) olej na výplach toho proplachu, aby to "neředilo" novou náplň - bohužel 2x filtr (je to finančně a časově náročnější)....
PS: oleje SL a SM budou v podstatě mazat a čistit stejně; ten SM bude sice výkonnější, ale emisně.
A bohužel nevydrží tak dlouho, jako ten SL - je potřeba ho vyměnit o "pár" kilometrů dřív, protože aditiva v oleji SM ještě "neuměli spojit" výdrž a nízkoemisnost. Ale to už u SN nehrozí.... tam O.K.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
adosM

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od adosM »

Ok děkuji moc. Už v tom mám jasno. Já zkusil tu levnou 5w50 abych věděl jestli to i hustota může řešit, ale hold nevyřeší ( klape to lehce i za tepla ) a musím dát 10w40 ale nějaký jiný, který to částečně vyřeší. Na ten Valvoline durablend 10w40 to nedělalo za tepla nikdy. Aspon vím že na ten. Už se mě zdá, že se ta kašička okolo ventil víka pomalu rozpouští. Ted přejdu na Sunoco Marathon 10w40 a pokud budou hydra za tepla potichu, tak ho tam budu lít pořád. Pokud ne dám Valvoline. Pokud by ta kašička pořád nějak nemizela, šoupnu tam na 1 výměnu Motul 6100 10w40 s Api SN a na čističe motoru seru. Max 1x millers engine flush.
peter.m

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od peter.m »

Pekny vecer vospolok.
Po poslednej vymene oleja, nova napln stmavla vyrazne rychlejsie (po 500km) ako zvycajne (po asi 3000km). Mozno sa rozpustili nejake usadeniny. Olej menim po 10 000 km, ako predpisuje vyrobca pre stazene podmienky, lebo jazdim vela po meste. Chcel by som preto skratit aj tento aj nasledujuci interval na asi 3000 km. Mozno sa trochu precisti motor. Je to benzin 2.0, priamy vstrek, bez preplnania. Nabehanych 100tis km. Vyrobca predpisuje olej API SL/SM alebo ACEA A3/A5. Kedze ten druhy skrateny interval bude v letnom pocasi, rozhodol som sa pre viskozitu 10w-40. Rozhodujem sa medzi Valvoline Maxlife 10w-40, A3, SL (4l za €19,90) a Shell HX7 10w-40 SL, A3 (4l za €15,90). Na cene az tak nezalezi, rozdiel je maly. Ide mi prednostne o cistiace schopnosti. Obaja vyrobcovia ich pri tychto olejoch zdoraznuju. Ku ktoremu by ste sa priklonili? Pripadne ak mate tip na nejaky iny vhodny. Dakujem.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Pitris »

Co se týče čistících schopností (a i kvality), tak jak MaxLife tak i HX7 by na tom měly být dost dobře :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od jerome »

peter.m mna by zaujimalo aky olej si tam dal ked tak rychlo stmavol. Dík :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
peter.m

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od peter.m »

Jerome, nalial som Mazda Original Oil 0W-30, API SL, ACEA A3. Pouzivam ho v tomto motore vzdy od kedy bolo auto nove. Casom zakazdym stmavne, ale ako vravim, az po zhruba 3000 km. Vzhladom na priame vstrekovanie asi vznika viac sadzi v porovnani s nepriamim vstrekom. Tento raz vsak stmavol uz po 500 km.
peter.m

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od peter.m »

A ospravedlnujem sa za chybu v prvom prispevku. Ten Shell HX7 10W-40 splna normu API SN (nie SL, ako som predtym napisal).
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od jerome »

A aky mas rocny najazd km ?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
peter.m

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od peter.m »

Okolo 30 000 km rocne.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Pitris »

Takže dvoulitrová Mazda.... píšeš přímý vstřik - co je to za motor :?: 3 roky po 30-ti tkm - to ještě není Skyactiv, že ?
Že ze začátku olej tmavnul déle je normální - motor byl od nova čistý a úsad se vytvářelo minimum.
Čím víc kilometrů, tím víc úsad zůstane a tím dřív každý další nový olej tmavne o něco dřív i když při výměně po 10-ti tkm by to nemělo být moc markantní....Zřejmě jezdíš (při tom ročním nájezdu) delší jízdy; dá se na léto i 10w40 - a klidně ten Shell - a když zůstaneš u intervalu 10tkm / výměna, bude to :wink: Ale v zimě dej 5w40 (nebo 0w40) a MaxLife (i ten je v 5w40) bych nechal až tak po 200tkm.

Kromě toho - na barvě nového oleje po nalití taky rozhoduje i to, kolik starého zůstalo v motoru....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od jerome »

peter.m píše:Okolo 30 000 km rocne.
30.000 rocne je dost to asi kratke trasy nebudu aj ked je to prevazne v meste. Tj motor sa prehreje. Tu by bolo asi idealne menit 2x do roka po 15.000 km V zime by bola v pohode aj ta 0W30 co pouzivas a na leto ? Co ja viem mne pride ta 10W40 az moc velky skok... :|
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
peter.m

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od peter.m »

Je to Mazda 5 2.0 DISI - este to nie je Skyactive.

Asi polovica km je po meste a v rannych a poobednych zapchach. Druha polovica su dlhsie cesty. Verim, ze by aj 15 000 km interval bol dostatocny, ale pre mna je auto hobby a rad mu doprajem cosi naviac.

Aj mne napadlo, ze farba naplne moze byt nedostatocnym vypustenim stareho oleja, menil som ho sam a nechal som ho pomerne dokladne odkvapkat, ako vzdy, ale mohlo sa stat. Napriek tomu som rozhodnuty tu jednu vymenu naviac spravit. Nemozem tym nicomu ublizit (okrem svojej penazenky :) )

10W-40 som vybral iba kvoli tomu, ze to bude v priebehu leta. Na zimu sa vratim spat ku 0W pripadne 5W.

Jerome, preco myslis, ze to bude velky skok? Je problem ak na prejdem na 10W-40 a potom sa zase vratim spat na 0W-30? Vyrobca podla manualu odporuca pre nase podnebie viskozity od 0W-20 cez 0W-30, 5W-30 po 10W-40. Mozem samozrejme kupit aj nizsiu viskozitu, ale myslel som, ze ked to bude v lete, tak 10W nic nepokazi.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od jerome »

Motor ma 100tis. a kedze je to Mazda tj prakticky este v zabehu :mrgreen: a ak neberie olej tak naco tam davat 10W :?: Podla mna 5W40 by bol na leto v pohode a na zimu tu 0W30. Pripadne vymysliet nieco rovnake na vsetky 3 vymeny. Ide ti tam 4,3l tj zobrat naraz 5+4+4l nejaku 5W40 alebo Valvoline Synpower 5W-30 s API SM ACEA A3/B3/B4 alebo Mobil1 0W40 ten je :wink: + za rozumnu cenu a mas to na cely rok + 1dl rezerva :mrgreen: Ale je to samozrejme na tebe.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
peter.m

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od peter.m »

Jaj, ty to myslis, ako celorocne. Tak to ano, na celorocnu prevadzku sa ja urcite vratim ku tej Mazde 0W-30 A3 alebo vyberiem nieco parametrami porovnatelne. Mne pri tej 10W-40ke islo len o kratkodoby preplach na par letnych tyzdnov, taky wellnes pre motor na oslavu okruhleho najazdu :mrgreen:

100tis Mazda v zabehu... :) To je ako tie hlasky, co sa volakedy pustali o komorkovych atmo diesloch, ze 100tis km je zabeh. Ale zase musim zaklopat... zatial ide bez zavahania :wink:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od jerome »

No ked tam das tu 10W40 na nejaky jul-august neublizis motoru. Bude to v pohode :wink: Tam ide o tom ze olej sa zohrieva a uplnym zohriatim sa dostava na viskozitu pri 100°C ktoru maju oleje xyW30/40 podobnu ide len o to ze olej s nizsim zimnym cislom sa na tu hodnotu dostane skor. Potom ked ideme do extremu tak xyW40 vydrzi v lete pocas horucav vyssiu zataz tj tocenie, dlha dialnica s Pitrisovym karavanom atd... ako xyW30.
No a ja som sa minuly rok dostal cez 200 tis.km tj motor prave zabehnuty :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět