Cistiaca schopnost olejov (??)
Moderátor: Colommbo
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
a čo čistiaca schopnosť pary? funguje to bez rizika? Voda do sania a para z výfuku a vraj to dekarbonizuje....
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
raz som to skušal,výsledok neviem,hlavu som kvôli tomu nedával dole. čistí to ale len spalovací priestor a treba to robit opatrne. Odporučil by som destilovanu vodu a pred výmenou oleja. Pri atmosférických motoroch je to jednoduché,podtlak si vodu nasáva sám,pri turbo je to už problém,tam ddávkovat vodu ručne ale až za turbo.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
tak som odjazdil prvych 1000 km na Shell Helix Ultra 5w-40, olej sa podla mierky a kvapky na papiery zfarbil len minimalne.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Kolega žil 10let na Floridě stavěl tam domy a jeden tamní starý mechanik přilíval do karburátorů velkých V8 údajně ATF kapalinu a "prý" to ty americký obludy rozchodilo a uvolnilo kroužky. Je to historka od stolu u piva - ale kdo ví
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
no tiez som jedneho casu vela cital na americkych diskusnych forach, ze pridanim nejakeho mnozstva ATF oleja do motoroveho oleja je ten "najlepsi" preplach.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Mám zkušenost s Liqui Moly Top Tec 4100 5W/40 - vyčistil Octavii 1,8 T po provozu long life. Ale o čistící schopnosti to mnoho neprokáže...
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Ale preco by nie Uz tu bolo zopar prispevkov kde 5W40 zachranovala situaciu po pouziti LL
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Zdravim, trochu ozivim tuto temu, v BMW E46 318i mam Shell Helix Ultra 5w-40 API SM z dovodu
velmi dobrych cistiacich schopnosti tychto olejov ( motor nevyzera tak katastroficky ako ten
na fotkach z uvodu temy), ale uplne cisty nie je.
A teraz co ma zaujima: na webe (nielen na tomto fore) som sa docital pomerne protichodne vyjadrenia
ohladom cistenia motora olejom - ziadne vykriky do tmy, ale vyjadrenia ludi, ktori tomu (asi)
rozumeju.
Naposledy (neviem to dohladat, zabudol som nazov stranky) som cital vyjadrenie cloveka, ktory sa venuje
olejom profesne (nie predavac), no a podla neho by sa mal motor cistit olejom lepsim nez je olej urceny
pre konkretny motor, z dovodu lepsich aditiv (aditiva su to podstatne pri cisteni).
No a potom citam na tomto fore:
Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?
Příspěvek od Pitris ... úte říj 28, 2014 21:16
.
.
.
A obecně: Mezi API se přecházet může, ale "nahoru" by se nemělo o víc než o dvě písmena
- nebezpečí rozpuštění úsad: a do přes 20let starého motoru bych volil SAE 5w40 jen pro
časté mrazivé starty. Jinak 10w40 a mimo zimu v pohodě i tu 15w40....
-----------------------
Pozor: aby nedoslo k nedorozumeniu, o Pitrisovi (vzhladom na to, co na fore za tie roky popisal)
si myslim, ze veci naozaj rozumie - len ma zarazaju tie protichodne tvrdenia.
-----------------------
Ako teda motor cistit olejom tak, aby bol cistiaci ucinok oleja evidentny, ale zaroven nedoslo
k upchatiu kanalikov. Chcem cistit len olejom, ziadne prisady do oleja pouzivat nechcem.
K cisteniu planujem pouzit Shell Helix Ultra 5w-40 na striedacku s Total Quartz 9000 5w-40
+ MANN, to vsetko max. 5-tisic km a vymena...
Este otazka: po ocistnej kure motora pokracovat aj nadalej s tymito olejmi, alebo radsej naliat
olej primeranejsi dobe vzniku motora ? (r.v.2000)
Zo zaujimavosti som pozrel mazaci plan Mogulu a pre tento typ BMW (ale aj vela inych) vysiel
ako doporuceny Mogul Racing 5w-40.
Aky je Vas nazor, Shell, Total alebo starsi Racing (korespondujuci s rokom vyroby auta)?
Poznamka: zakladatel tejo temy pouzil oleje od 0w-40 po 10w-40 + cistiace pripravky, no a podla
foto to prilis nepomohlo. Takze bud to bol exemplarne zaneseny motor, alebo cistenie olejom
je individualna zalezitost od pripadu k pripadu.
velmi dobrych cistiacich schopnosti tychto olejov ( motor nevyzera tak katastroficky ako ten
na fotkach z uvodu temy), ale uplne cisty nie je.
A teraz co ma zaujima: na webe (nielen na tomto fore) som sa docital pomerne protichodne vyjadrenia
ohladom cistenia motora olejom - ziadne vykriky do tmy, ale vyjadrenia ludi, ktori tomu (asi)
rozumeju.
Naposledy (neviem to dohladat, zabudol som nazov stranky) som cital vyjadrenie cloveka, ktory sa venuje
olejom profesne (nie predavac), no a podla neho by sa mal motor cistit olejom lepsim nez je olej urceny
pre konkretny motor, z dovodu lepsich aditiv (aditiva su to podstatne pri cisteni).
No a potom citam na tomto fore:
Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?
Příspěvek od Pitris ... úte říj 28, 2014 21:16
.
.
.
A obecně: Mezi API se přecházet může, ale "nahoru" by se nemělo o víc než o dvě písmena
- nebezpečí rozpuštění úsad: a do přes 20let starého motoru bych volil SAE 5w40 jen pro
časté mrazivé starty. Jinak 10w40 a mimo zimu v pohodě i tu 15w40....
-----------------------
Pozor: aby nedoslo k nedorozumeniu, o Pitrisovi (vzhladom na to, co na fore za tie roky popisal)
si myslim, ze veci naozaj rozumie - len ma zarazaju tie protichodne tvrdenia.
-----------------------
Ako teda motor cistit olejom tak, aby bol cistiaci ucinok oleja evidentny, ale zaroven nedoslo
k upchatiu kanalikov. Chcem cistit len olejom, ziadne prisady do oleja pouzivat nechcem.
K cisteniu planujem pouzit Shell Helix Ultra 5w-40 na striedacku s Total Quartz 9000 5w-40
+ MANN, to vsetko max. 5-tisic km a vymena...
Este otazka: po ocistnej kure motora pokracovat aj nadalej s tymito olejmi, alebo radsej naliat
olej primeranejsi dobe vzniku motora ? (r.v.2000)
Zo zaujimavosti som pozrel mazaci plan Mogulu a pre tento typ BMW (ale aj vela inych) vysiel
ako doporuceny Mogul Racing 5w-40.
Aky je Vas nazor, Shell, Total alebo starsi Racing (korespondujuci s rokom vyroby auta)?
Poznamka: zakladatel tejo temy pouzil oleje od 0w-40 po 10w-40 + cistiace pripravky, no a podla
foto to prilis nepomohlo. Takze bud to bol exemplarne zaneseny motor, alebo cistenie olejom
je individualna zalezitost od pripadu k pripadu.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Zakladatel tejto temy sice cistil motor olejmi, ale zanedbaval ich vymenu, co sa mohlo zasadne podpisat za vyslednu cistotu motora. Nechat olej takmer 20 tisic km, tak to je na facku. Jedine ospravedlnenie moze byt to, ze cca kazdych 1500 az 2000 km dolial 1 liter cerstveho oleja.ZeZo píše:
Poznamka: zakladatel tejo temy pouzil oleje od 0w-40 po 10w-40 + cistiace pripravky, no a podla
foto to prilis nepomohlo. Takze bud to bol exemplarne zaneseny motor, alebo cistenie olejom
je individualna zalezitost od pripadu k pripadu.
Posledna "cistiaca vodicka" bola od Bishopa, motor sice vyzeral ako na fotkach (vid prvu stranu) ale ten karbon na stenach bol makkucky, (vyzeral ako cerstvo pomlety mak ked pusti stavu), takze zoskrabanie tohto karbonu slo velmi jednoducho, za 15 minut bol dole (skrabal som ho starou kreditkou).
Myslim ze ten Bishop tomu pomohol, pretoze posledny olej mal najazd. len cca 800 km (Mobil 10w-40), ale bol cierny ako ciernocierna tma. Teraz jazdim na spominany Shell Helix Ultra 5W-40; API SN, ale asi som cakal od neho viac, za cca 8500 km je pomerne cisty (na mierke). Za cca tyzden ho vymenim, tak uvidim ako velmi bude cierny.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Ale vždyť toto si neodporuje - jen jde o to, že podle API je rozdíl čisticích schopností olejů, které jsou od sebe vzdáleny více jak o ty dvě písmena - podle abecedy už tak velký, že by ten "lepší" olej mohl narušit a začít rozpouštět tvrdé úsady, které "horší" olej rozpustit nedokázal a ty by se mohly po částech začít odlupovat a něco v motoru ucpat....ZeZo píše:by sa mal motor cistit olejom lepsim nez je olej urceny
pre konkretny motor, z dovodu lepsich aditiv (aditiva su to podstatne pri cisteni).
A obecně: Mezi API se přecházet může, ale "nahoru" by se nemělo o víc než o dvě písmena
- nebezpečí rozpuštění úsad....
Přesně takhle - resp. do těch 5-ti tkm - podle znečištění oleje a motoru, ale nepůjde to okamžitě. Chce to "trochu času". Častá výměna a olej s vyšší API.... Když byl doteď API SH, dát příště SJ;ZeZo píše:Ako teda motor cistit olejom tak, aby bol cistiaci ucinok oleja evidentny, ale zaroven nedoslo k upchatiu kanalikov. Chcem cistit len olejom, ziadne prisady do oleja pouzivat nechcem.
K cisteniu planujem pouzit Shell Helix Ultra 5w-40 na striedacku s Total Quartz 9000 5w-40
+ MANN, to vsetko max. 5-tisic km a vymena....
když byl SJ, dát SL....a "dočistit" znovu třeba SL (nebo SM).
Když se motor tímto způsobem vyčistí, klidně zůstaň u "výkonějšího" oleje....ZeZo píše:Este otazka: po ocistnej kure motora pokracovat aj nadalej s tymito olejmi, alebo radsej naliat olej primeranejsi dobe vzniku motora ? (r.v.2000)
PS: měkké úsady (tzv. bláto) se dají odstranit různými "čističi", ale častější výměna oleje je sice možná pomalejší, ale jistější....
To bylo k tomu konkrétnímu (a již dost starému) motoru....ZeZo píše:do přes 20let starého motoru bych volil SAE 5w40 jen pro
časté mrazivé starty. Jinak 10w40 a mimo zimu v pohodě i tu 15w40....
....tam se ta "pětka" vyplatí fakt jen při velkých mrazech. Jinak opravdu 10w a mimo zimu i 15w -
- z důvodu opotřebení a výdrže motoru....ten motor ještě nebyl konstrukčně "připraven" na tyhle nízkoviskózní oleje - proto mu "ulehčit" start jen při opravdu ztížených podmínkách. Jinak mu ta 10w plně dostačuje. Což ale už u novějších (turbo)motorů neplatí - tam je z hlediska funkčnosti, výdrže a ochrany tyto "pětky" vhodné použít....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
ZeZo
Tak se čistí jak ti tam popisoval. Použije se lepší olej než je určený k provozu. Sleduješ znečištění oleje a podle toho měníš. Postupně pak přejdeš k provoznímu oleji.Naposledy (neviem to dohladat, zabudol som nazov stranky) som cital vyjadrenie cloveka, ktory sa venuje
olejom profesne (nie predavac), no a podla neho by sa mal motor cistit olejom lepsim nez je olej urceny
pre konkretny motor, z dovodu lepsich aditiv (aditiva su to podstatne pri cisteni).
Max 5000km a výměna se nedá takhle říct. Musíš to měnit dle znečištění oleje. Může to být klidně po 600km.K cisteniu planujem pouzit Shell Helix Ultra 5w-40 na striedacku s Total Quartz 9000 5w-40
+ MANN, to vsetko max. 5-tisic km a vymena...
Pro motor ti stačí olej co je předepsaný. Když mu chceš přilepšit zkrať výměnu. Pokračovat s těmito oleji můžeš.Este otazka: po ocistnej kure motora pokracovat aj nadalej s tymito olejmi, alebo radsej naliat
olej primeranejsi dobe vzniku motora ? (r.v.2000)
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Zdravím, když jsme tak u těch čistících schopností olejů..Mám shodou okolností taky staré Bmw e36 2.0i a v motoru kašičku. Není to tak hrozné jak u koliska, ale přesto to chci pryč.
Radíte teda olej s vyšším Api? Ted tam mám api sh sunoco 5w50. Možná zas přejdu na 10w40. Ale předtím bylo auto ježděno na 10w40. Api SL. Pitris mě radil, že nejlepší čistící schopnosti a mazání olejů mají třídy Api SL, ale tady píšete že vyšší znamená lepší. Tak ted nevím. Nebo jsem pitrise špatně pochopil.
Bud tam každou výměnu dám engine flush millers nebo bishops 501. Tím to taky půjde pryč, ikdyž budu dávat olej jen API SL. U těch proplachů je tam ale riziko, ikdyž jsou to řídké oleje a vysoký bod varu. Mimochodem pro moje auto api sl bohatě stačí.
Nejhorší je, že sehnat olej 10w40 kvality api Sm,sn a dobrý nepajcovaný je otázka kolem 200-250kč litr. A vylívat z motoru po 4 tis km 6 litrů oleje za 1300kč a filtr je dost drahé. Api SL se dají sehnat za dobré ceny.
Radíte teda olej s vyšším Api? Ted tam mám api sh sunoco 5w50. Možná zas přejdu na 10w40. Ale předtím bylo auto ježděno na 10w40. Api SL. Pitris mě radil, že nejlepší čistící schopnosti a mazání olejů mají třídy Api SL, ale tady píšete že vyšší znamená lepší. Tak ted nevím. Nebo jsem pitrise špatně pochopil.
Bud tam každou výměnu dám engine flush millers nebo bishops 501. Tím to taky půjde pryč, ikdyž budu dávat olej jen API SL. U těch proplachů je tam ale riziko, ikdyž jsou to řídké oleje a vysoký bod varu. Mimochodem pro moje auto api sl bohatě stačí.
Nejhorší je, že sehnat olej 10w40 kvality api Sm,sn a dobrý nepajcovaný je otázka kolem 200-250kč litr. A vylívat z motoru po 4 tis km 6 litrů oleje za 1300kč a filtr je dost drahé. Api SL se dají sehnat za dobré ceny.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
neviem ake zlozenie ma "vodicka" od Milleru, ale moja skusenost je taka, ze okrem Bishopu boli vsetky mnou pouzite preplachovace na prvy pohlad rovnake (co sa hustoty, a zapachu tyka). Wynns, Liqui Moly aj PROTEC = vsetky boli riedke, tekutostou i zapachom mi pripominali petrolej z drogerie. Uz aj ten VIF do benzinu je hustejsi. Bishop 501 to je ina kava, ten je husty ako ... asi ako zmrznuty olej 10W-40
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Taky těm vyplachovacím sračkám moc nevěřím. Ale kdybych do toho šel jedině millers nebo bishops. Lidi co to použili říkali, že vytekl větší humus než to tam nalili. Spíš bych ale lil jen olej a na kratší výměnu. Jen nevím jestli api SN nebo SL. SL tam bylo doposud a chlapi tu říkali, že čistit motor by se mělo o 2 písmena vyšším api než tam byl. Ted tam po SH 5w50 na zkoušku dám 10w40 marathon sunoco ( SL ) a pak třeba Motul 6100 10w40 s Api SN. Bez proplachů. A snažit s jezdit delší jízdy a prospěju tomu snad víc než s čističema.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Bishop 501 je rokmi overeny vyplachovac, je to nieco ine ako tych X vodiciek ktore obsahuju bud kerosin alebo petrolej. Millera nepoznam. Pridam link, kde si na troch stranach mozes precitat nejake skusenosti s odkalovacimi pripravkami od Bishopu: http://citroeny.cz/forumxxx/viewtopic.p ... sc&start=0