A co když ti ho "ukradou"?VencaB píše: A mám pro tebe nepříjemnou zprávu: počínaje říjnem letošního roku potřebuje každý kdo chce zlikvidovat automobil certifikát o ekologické likvidaci. Výjimka kdy se dalo auto nechat pro jiné využití (a nerušeně rozprodat na náhradní díly se zbytkem do šrotu) je zrušena po inervenci eu pro neprůhledné likvidace.
Cistiaca schopnost olejov (??)
Moderátor: Colommbo
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Nedávno jsem čistil egr na O2. Zkusil jsem všechno možné technický benzín (nic moc), čistič na řetězy (trochu lepší) a nakonec absolutní bomba byla Milit http://www.tradetex-servis.cz/produkt/a ... l-3673.htm již po nastříknutí to z toho jelo dolů.Koliesko píše:Trubicka ponorena, chcel som spravit video ale dosli baterky. Ale fotky budu. Zatial po polhodine ani naznak, ako keby som tu trubicku ponoril do fritovacieho oleja. Uvidim o 24 hodin, ci ten karbon bude aspon rozmoceny a pojde lahkym oterom dole. Teraz ho treba skrabat, niekde ide lahsie, niekde je pripeceny.
Dalej tu mam kerosin, sice je to cistic vstrekov STP Fuel Injector Cleaner, ale na obale je napisane, ze obsahuje kerosin. Tak dalsi postup bude ponorenie do kerosinu.
Inak zatial sa mi osvedcil sprej z lidlu W5 na cistenie truby. Je to taka biela pena, stoji to 1,50 euro a cisti to lepsie ako aceton. Hlavne to tak nesmrdi, z acetonu mam pocit ze ma coskoro odvezie sanitka
Aj ten cerveny povlak to odstranilo a suciastka je konecne ako nova (cisty hlinik ako z fabriky).
bylo
je
je
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Jak myslíš, že se rozebírají auta na díly s ekologickou likvidací? Pořád stejně...VencaB píše:A mám pro tebe nepříjemnou zprávu: počínaje říjnem letošního roku potřebuje každý kdo chce zlikvidovat automobil certifikát o ekologické likvidaci. Výjimka kdy se dalo auto nechat pro jiné využití (a nerušeně rozprodat na náhradní díly se zbytkem do šrotu) je zrušena po inervenci eu pro neprůhledné likvidace.
bylo
je
je
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Na olej stačí po výměně kouknout a víš jestli ho vyměnili.Brembo píše:to,či a aký olej menili a či vobec menili,vie len servis. Nie je tajomstvom,že u nových aut sa 1.výmena oleja nerobí,len sa zákazníkovy naučtuje. Vynulovat hlásenia riadiacej jednotky nie je problém a tak zákazník spokojný odchádza so staronovým olejom celí natešený a lehší o pár €
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
U motorového oleje začínají aditiva pořádně pracovat, když se zahřeje. Studený motorový olej ti to moc nevyčistí.Koliesko píše:mam trocha casu, nasiel som este jeden liter noveho oleja MOBIL 1 NEW LIFE 0w-40, tak tu zas*anu trubicku ponorim do neho na cca 24 hodin. Uvidim co sa stane. Sice v garazi mam teplotu cca +13°C , optimalne cistiace schopnosti bude mat ten olej asi pri prevadzkovej teplote.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Karbon pevně držící na nefunkčních plochách uvnitř motoru a neomezující průtok oleje ničemu nevadí. Každá snaha se ho rychle zbavit jinak než mechanickým odstraněním při demontáži motoru je kontraproduktivní! A čistí - vždy však zásadně pomalu - jen čerstvý olej, u něhož ještě nedošlo k vyčerpání čistících aditiv.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Autoxxxrady píše:Na olej stačí po výměně kouknout a víš jestli ho vyměnili.Brembo píše:to,či a aký olej menili a či vobec menili,vie len servis. Nie je tajomstvom,že u nových aut sa 1.výmena oleja nerobí,len sa zákazníkovy naučtuje. Vynulovat hlásenia riadiacej jednotky nie je problém a tak zákazník spokojný odchádza so staronovým olejom celí natešený a lehší o pár €
To ano ale v tomto pripade to vodic riaditela podniku asi neriesil
Inak suhlasim s VencouB ze ked ho mienis mat este nejakych 40tis.km tak to ani neries a tato tema je tiez zbytocna ale budis
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Sakra, chlape, takovou pěknou V8 máš a chceš jí za pár km šoupnout do karbonovýho nebe?
Schovej jí někam do stodoly na špalky, za chvíli to tady bude zahlcený samými maloválci 0,9 TSMBŽFI
o výkonu 300HP a pak uvidíš teprve, co za klenot jsi chtěl předělat na konferenční stolek
Schovej jí někam do stodoly na špalky, za chvíli to tady bude zahlcený samými maloválci 0,9 TSMBŽFI
o výkonu 300HP a pak uvidíš teprve, co za klenot jsi chtěl předělat na konferenční stolek
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Návštěvníku máš pravdu. Nejlépe čistí čerstvý olej. A není to záležitost chvíle. Když to chceš čistit musíš to měnit dřív. Záleží jak moc je to zanesený. Když to není nic extrémního, tak třeba měnit po 5000km pár výměn. Záleží jak se jezdí a jaký olej. Je to všechno individuální.
Ale žádný rychlý metody, že něco naleju a všechno se hned uvolní nejsou moc reálný. Buď to vyčistit mechanicky a nebo bez demontáže olejem.
Ale žádný rychlý metody, že něco naleju a všechno se hned uvolní nejsou moc reálný. Buď to vyčistit mechanicky a nebo bez demontáže olejem.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Ale priatelia, vy ste to asi zle pochopili. Ja som to vlakno zalozil ako pribeh, neslo mi ani tak o radu co stym spravit, skor ma zaujima preco to vzniklo. Chcel som svetu ( ) ukazat, ake oleje som pouzival , ake preplachovace pouzil, a nakoniec, ked som dal dole olejovu vanu, mal som pocit ze kucham nejakeho stareho warburga z roku 1980. Proste ma to prekvapilo, nic viac. Z okna som koli tomu nevyskocil a ani to neplanujem urobit. Ale zase to neznamena ze niesom vdacny za rady, ktore som tu dostal. Dakujem za kazdu radu, viac hlav viac vie, kazdy ma svoje skusenosti a je dobre, ked sa s nimi podeli aj s ostatnymi.
Nepovazujem tuto temu za zbytocnu. Myslim, ze niektori z vas ste boli tiez prekvapeni nanosmi karbonu, zvlast po pouzivani kvalitnych olejov a preplachovacov.... fotky su len fotky, ale v realy je to naozaj pekny sajrajt - ten karbon je ako cierny lepkavy piesok, keby sa s tym clovek babral bez rukavic, bol by ako cert.
Napokon sme sa ajtak jednoznacne nezhodli na tom, ako tie karbonove nanosy vznikli. Hoci sa tiez priklanam k nazoru, ze sa ten olej pripaloval, ale logicky mi to nesedi, olejova napln je dost velka, motor sa nevytaca, neprehrieva, olejova vana je chladena prudiacim vzduchom pod autom, a v neposlednom rade, olejovy filter je v "nadobe" ktora je oddelena od motora, takze prudenim do/z nadoby sa olej o nieco ochladzuje.
...ci planujem najazdit este 40 tisic km, neviem ci je to malo od auta, ktore uz teraz ma 307 tisic km. Som rad ked sa mozem na auto spolahnut v kazdej situacii a za kazdeho pocasia. Auto ma byt sluha a ja jeho pan, nema to byt opacne. Nemienim kazdu chvilu "lezat pod autom" - viac opravovat ako jazdit. Tych (akoze) 40 tisic km by som rad odjazdil bez problemov, teraz ked viem co v tom motore je za bordel, som trosku na pochybach.
Nepovazujem tuto temu za zbytocnu. Myslim, ze niektori z vas ste boli tiez prekvapeni nanosmi karbonu, zvlast po pouzivani kvalitnych olejov a preplachovacov.... fotky su len fotky, ale v realy je to naozaj pekny sajrajt - ten karbon je ako cierny lepkavy piesok, keby sa s tym clovek babral bez rukavic, bol by ako cert.
Napokon sme sa ajtak jednoznacne nezhodli na tom, ako tie karbonove nanosy vznikli. Hoci sa tiez priklanam k nazoru, ze sa ten olej pripaloval, ale logicky mi to nesedi, olejova napln je dost velka, motor sa nevytaca, neprehrieva, olejova vana je chladena prudiacim vzduchom pod autom, a v neposlednom rade, olejovy filter je v "nadobe" ktora je oddelena od motora, takze prudenim do/z nadoby sa olej o nieco ochladzuje.
...ci planujem najazdit este 40 tisic km, neviem ci je to malo od auta, ktore uz teraz ma 307 tisic km. Som rad ked sa mozem na auto spolahnut v kazdej situacii a za kazdeho pocasia. Auto ma byt sluha a ja jeho pan, nema to byt opacne. Nemienim kazdu chvilu "lezat pod autom" - viac opravovat ako jazdit. Tych (akoze) 40 tisic km by som rad odjazdil bez problemov, teraz ked viem co v tom motore je za bordel, som trosku na pochybach.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Skor do karbonoveho peklaJeštěr píše:...chceš jí za pár km šoupnout do karbonovýho nebe?
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Příčina? Pokud je mi známo, tak celá řada motorů BMW používá elektronicky řízený termostat, jehož úkolem je udržovat pracovní teplotu za všech okolností pokud možno co nejvýše, a to výhradně z důvodu snížení spotřeby. Tohle jsou pak ty následky, jedny z mnoha...
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Chceš říct, že z toho důvodu to přepíká olej? To se mě nezdá.
bylo
je
je
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
elektronicky termostat nemam, montoval sa az od motora M62 (1996), ja mam M60. 285 tisic km tam bol termostat na 85°C, teraz tam je na 95°C.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Tak to je trochu jiné, než to má Ford. Tam je v el. ovládaném termostatu (např. motor Duratecu 2.0 HE) výhřev, který je ovládán ECU. Uvnitř termostatu je topná spirála, jenž zvládá mžikově ohřát vodu v bezprostředním okolí termostatu tak, aby ihned otevřel ještě více, než na průtok pro udržení jmenovité hodnoty teploty chladícího média (jakoby ho "přehřeje") a připravil tak motor na vysokou zátěž po předchozím vyhodnocení požadavku na budoucí vysoký odběr výkonu z motoru. V praxi to tedy způsobí, že se anuluje jakási hystereze termostatu a když člověk autu "fest naloží", tak se mu motor ani na pár vteřin nepřehřeje.