Cistiaca schopnost olejov (??)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od Durex »

Néjen,že to není nutno,ale je to přímo zbytečný. 20 let starý a vzduchem chlazený motor,který má najeto přes 120 000 km nemá naprosto žádné úsady. Jak víme,tak vzducháč prověří olej asi nejvíc. Jen pravidelná roční výměna za běžný olej. Motoru nic není a vrčí dál. Někdo namítne,že 120 000 je málo. Jedná se o dvouválcový pulitr na dvou kolech. V tomto světle to je hodně slušný. Provozuje se převážně v horním spektru otáček a jen výměny oleje,občas svíček a 2x seřízení ventilových vůlí a to né všech ...

Takže fakt neblbněte. A olej bych si čističem fakt neředil. Aby časem nezačlo někde chcát těsnění ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od bloke »

Tie tonnyho SDS boli dosť zašité, cez stránky Liqui Moly a kód 2640 ho nenašlo (majú snáď 3 druhy svojich oficiálnych, a neprepojených stránok), cez mrte google odkazov sa skrýval tu pod article number 8993: https://products.liqui-moly.com/engine-flush-2.html dolu Additional Information, safety data sheets & product information, Safety data sheet EN, strana 2
Hydrocarbons, C10-C13, n-alkanes, isoalkanes, cyclics, < 2% aromatics: 70-<95%
Calcium alkyl arylsulfonate, long-chain: 1-5%
polyolefin polyamine succinimide: 1-<5% atď

a na Valvoline len severské SDS http://www.valvoline.no/personbil/engin ... ine-flush/ , no dá sa tomu orientačne rozumieť, strana 2 Blandningar:
Kolväten (uhľovodíky, rozpísané C11-C14, n-alkan-er, isoalkaner, cykliska, <2% aromater): ≥ 70 < 80 %,
Solventnafta (petroleum), tung aromatisk: ≥ 5 < 10 %, atď

Wynn's Motor Cleaner SDS nájdený hneď, podobný: http://www.wynns.eu/wp-content/uploads/ ... .00-en.pdf
jerome píše:Ake je vlastne zlozenie tych cisticov ?
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od tonny »

jerome píše:..., no časť tejto "špecialitky" tam aj tak zostane a zmieša sa s novým olejom. Takže čistí ďalej. Otázkou zostáva čo je lepšie pre motor či takýto mix alebo radšej mix nového a starého oleja... :?:
Zkoušel jsem různé čističe zakoupené v obchodě s olejem s cenou do asi 250,- za aplikaci, časy dle návodu 3-15 minut, nejlépe a asi nejméně zla dělají 15-ti minutové. Nezkoušel jsem Bishop a BG. Před rokem při koupi MO jsem začal používat i je a asi u nich zůstanu právě kvůli té "šetrnosti". Neměl jsem problém kvůli nějakému zbytku ve starém oleji, nikde mi nic neteklo kvůli přípravku i když mne mechanici strašili, že z toho udělám olejničku. U Renault Espace 2.0i rv 1991 jsem dokonce jednou olej vypustil jak vypadá (středně hnědý, zašedlý), znovu ho tam nalil (filtr nechál), dal čistič a byl hodně tmavý, dokonce mi v nádobě zůstal jakoby písek (trošku karbónu). Chci to zkusit znovu u Explorera po MO EE, tak to nafotím, klidně i vyměním filtr a dám to sem. Chci i sundat malou vanu kvůli zbytkům plastových částí lízátek rozvodů, tak to zrovna vyčistím. Explorer by už mohl být těmi krátkými výměnami + čističi + 2x MaxLife (6t+7,2tkm) jakž takž vyčištěn. Motor netrpí (malý litrový výkon), jen dostává trochu zabrat s lpg (laky).

Určitě tím nechci nikoho nabádat, blbnout mu hlavu. Zapečený motor nespravíte lepším olejem ani extra čističem, můžete mu i uškodit (možná Bishop). Nic se nemá přehánět, to je jasný ale všichni VIFujete každou nádrž minimálně pro dobrý pocit, tak já čistím když ne pro nic jiného, tak pro ten dobrý pocit.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
rtsax
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od rtsax »

za seba tiez mozem povedat ze cistic davam pred kazdou vymenou oleja tiez pre dobry pocit :)
tento
LIQUI MOLY Pro-line engine flush
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Cistiaca schopnost olejov (??)

Příspěvek od bjukemen »

ten Castrol zase nestihol zas*at motor po 12 000km preto nebolo tolko usad, dokonca som videl foto kde bol motor krasne cisty pri vymenach do 10 000km (ale nie magnatec ale GTX)

ja osobne som skusal viac druhov cisticov ale na roznych motor nie na jednom a tom istom, najlepsi ( samozrejme ze to je hlupy vyraz) bol BG ale aj najdrahsi, su cistice co neobsahuju iba petrolej,ale je ich malo a su drahe,jedine negativum bolo na alfe po aplikovani cistica dokladnom vycisteni ombreho metodou som nalial olej a na pocudovanie motor ma od tedy ostrejsi zvuk,takze je mozne ze sa nieco posralo
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět