Cinol?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Cinol?

Příspěvek od Návštěvník »

standa píše:Tak Honda CRV 2.0L jako většina Japonců hydroštely nemá.
Opak je, resp. byl pravdou.
standa píše:Prostě se u těchto motorů časem zaklepají sedla ventilů a pak cvakají. Proto se také musí každých 30 000 Km vůle ventilů seřizovat.
Jestliže se ventily zaklepávají a je nutné seřizovat jejich vůli, pak to znamená, že se ventilová vůle zmenšuje, což může znamenat až ztrátu komprese (ventily už nedovírají), v žádném případě však "cvakání ventilů". A olej na to nemá vůbec žádný vliv!
standa píše:Jinak po nastartování jel motor relativně tiše, až po vytočení motoru do 3000 ot. se ozývalo klepání nebo cvakání.
Tipnul bych to na detonační spalování, které opět nemá žádnou souvislost s olejem.

Asi tady nebudu jediný, kdo to vůbec nepochopil...
standa

Re: Cinol?

Příspěvek od standa »

No tak detonační spalování je, že válec stlačí větší množství nespálené směsi. Následně dojde k detonaci směsi, kdy se ta tlaková vlna šíří a může způsobovat klepání motoru, ale kdyby tomu tak bylo, tak by to na počítači zjistily, že jde do spalovacího ústrojí moc směsi.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Cinol?

Příspěvek od Durex »

Jak bylo napsáno. Velká vůle na ventilu není tak nebezpečná,jako malá. Když je velká vůle,tak je ventil jen kratší dobu otevřen. Kdežto malá vůle (konkrétně teď tu mám motor,co má vůli za studena na 3 ventilech 0.05 mm - má být 0.11 - 0.15 mm - je to na sání) se může za tepla tak vymezit,že ventil nebude dovírat a upálí se dřík a spadne na píst. Jinak většinou se sedlo zaklepává a vůle se zmenšuje. Cvakat a chrastit může cokoliv. Špatná vůle,přešponovaný nebo volný napínák atd.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Návštěvník

Re: Cinol?

Příspěvek od Návštěvník »

Stando, něco (pokud možno věrohodného) si o tom napřed zjisti, a pak nám přijď poreferovat, o jaký problém v případě té Hondy vlastně šlo, resp. jde. Zezačátku to totiž bylo "jenom" nejasné, ale teď se to už stává dokonce směšným...
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Cinol?

Příspěvek od Durex »

Tak sem si pročetl historii a pobavil si mě :lol: První pecka je,že kvůli zaklepaným ventilům shánět jiný motor,když stačí sundat makovici a sedla zabrousit a pak není co řešit ... Další pecka je,že olej by dokázal zaklepané ventily vyléčit resp sedla ventilů v hlavě :lol: Hondu mám rád a proti Cinolu nic nemám,naopak. Ale tohle je i na mě moc :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Návštěvník

Re: Cinol?

Příspěvek od Návštěvník »

Durex píše:... stačí sundat makovici a sedla zabrousit a pak není co řešit ...
Tohle ovšem platí pouze v případě, že tam skutečně nejsou hydroštely. To jen pro přesnost vyjádření.
standa

Re: Cinol?

Příspěvek od standa »

No tak to nevím, ale také to mohlo bít způsobeno, že má Cinol jiné vlastnosti a to takové, že má o trochu jinou hustotu, tak se pak může změnit i tlak oleje a tím se může zmenšit i hlučnost motoru. Jinak jsem psal, že v hodně tátovi řekly, že jsou již zaklepaná sedla ventilů, kdy ventily byly slyšet kolem 3000 ot., a po výměně oleje se to uklidnilo.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Cinol?

Příspěvek od Pedro »

...a taky, že vůle jsou tam,bo za studena by se ventil nemusel dosednout.

Stando,furt ty souvislosti jaxy nejdou k sobě,reaguje frekvence klapání na změny otáček,za tepla,studena,akcelerace,decelerace,po nastartování za tepla a studena jak trvá dlouho než motor ztichne,orientačně za jak dlouho zhasne kontrolka a jestli zárověň se ztiší chod...a jiné věci od kolegů výše napsané....
Naposledy upravil(a) Pedro dne sob bře 15, 2014 12:12, celkem upraveno 1 x.
standa

Re: Cinol?

Příspěvek od standa »

Jinak na tu Hondu stojí kompletní motor kolem 10 000 Kč až 15 000 Kč a to má o polovičku méně najeto. Myslím si že je lepší raději dát nový motor, než mít sice vršek motoru nový, ale spodek motoru se skoro 500 000 Km najetými, kdy nikdo nikdy neví kolik ten spodek motoru ještě vydrží. Proto je levnější dát celý motor, ale to je věc názoru.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Cinol?

Příspěvek od Pedro »

S půl mega už fakt divy neuděláš,to jest pravda.
|Pokud máš jistotu,že jiný motor je ok,radši celý. Je sám v sobě zaběhnutý.
Starej se hodí na ev. výzisk ND.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Cinol?

Příspěvek od Durex »

a jak víš,že nekoupíš něco,co má ve skutečnosti 750 000 km a nebo že ten motor nebude horší? :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Cinol?

Příspěvek od Durex »

Nechci si věřit,ale motor sem ti schopnej zlikvidovat i za méně,než 5000 km ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
standa

Re: Cinol?

Příspěvek od standa »

No tak sehnal jsem pár motorů, který byly ještě v autech namontované a byly to všechny auta s anglie. Majitel vrakoviště, říkal, že dá na motory 1 rok záruku, já jsem již od něho motor bral do dědové Hondy a naprostá spokojenost. Máš pravdu ale v tom, že člověk dnes hledá poctivého prodejce těžko, a může i naletět. Jinak k tomu předešlé diskuzi uvádím, že nejsem automechanik, jen jsem psal, to co nám řekly v Hondě.
Návštěvník

Re: Cinol?

Příspěvek od Návštěvník »

standa píše:... nejsem automechanik, jen jsem psal, to co nám řeklY v Hondě.
To první bylo znát hned a tomu druhému se s přihlédnutím k onomu "y" ani nedivím. :mrgreen:
Návštěvník

Re: Cinol?

Příspěvek od Návštěvník »

Především bych se vypravil za někým, kdo je kvalifikovaně schopen stanovit správnou diagnózu. Poněvadž vše, co tu až dosud zaznělo, je blábol na blábol! Snad to jako "neautomechanik" přijmeš.
Odpovědět