Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Pavko

wd 40

Příspěvek od Pavko »

wd 40 ne souhlasím s modelářem botná to pod prachovku jedine toto http://shop.navaseauta.cz/Oleje-a-maziv ... -180g.html a na oživení gum regum nebo torozin UV tou pastou by se meli mazat i odvzdušnováky a všechny zavitové spoje na brzdách
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

To je pro mě novinka, že by bobtnalo :shock: Stříkaji tím pneumatiky a koženku a vůbec všechno "gumové" a nikdy se nic neprojevilo. Tak na to si dám majzla! :?
modelář

Příspěvek od modelář »

Přišel jsem na to spíše náhodou a rovněž jsem se divil. :shock:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

modelář píše:
Itall píše:Představuji si, že se saje pouze z nádržky, tedy v jednom místě.
Vezmi to takhle:
- Při odsávání zespoda je ideální zvednout si auto sloupovým zvedákem, pak jdeš od jednoho třmenu ke druhému (počínaje tím nejblíže k nádobce a konče nejvzdálenějším), vždy povolíš odvzdušňovák, nasadíš hadičku vakuové pumpy, odsaješ odpovídající množství či dle barvy kapaliny (dobré je střídat barvy) a přitom pouze hlídáš, aby si systém nepřisál vzduch přes nádobku, tj. aby v nádobce bylo vždy dost kapaliny.

- Pokud bys to chtěl řešit shora, bylo by to v zádadě podobné, pouze bys musel mít pomocníka, který by držel něco s kapalinou, neměl bys jistotu, že si systém nepřisál bordel či vzduch kolem závitu odvzdušňováku, a hlavně bys potřeboval speciální adaptér na každé z mnoha provedení zásobních nádobek kapaliny, který by umožnil nádobku hermeticky uzavřít. K tomu přistupuje další problém v případě, že nádobka je společná i pro okruh hydraulického ovládání spojky. Prostě zbytečná pakárna nepřinášející žádný užitek! :idea:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Představuji si, že se saje pouze z nádržky, tedy v jednom místě.
Vezmi to takhle:
- Při odsávání zespoda je ideální zvednout si auto sloupovým zvedákem, pak jdeš od jednoho třmenu ke druhému (počínaje tím nejblíže k nádobce a konče nejvzdálenějším), vždy povolíš odvzdušňovák, nasadíš hadičku vakuové pumpy, odsaješ odpovídající množství či dle barvy kapaliny (dobré je střídat barvy) a přitom pouze hlídáš, aby si systém nepřisál vzduch přes nádobku, tj. aby v nádobce bylo vždy dost kapaliny.

1.Předpokládám u nenastartovaného motoru? 2.Předpokládám,že to takto pujde i u spojky. Je nutné podložit pedál?
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše: 1.Předpokládám u nenastartovaného motoru? 2.Předpokládám,že to takto pujde i u spojky. Je nutné podložit pedál?
Ano.
Ano.
Ne, pokud se jedná o standardně řešený okruh.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

modelář píše:
Anonymous píše: 1.Předpokládám u nenastartovaného motoru? 2.Předpokládám,že to takto pujde i u spojky. Je nutné podložit pedál?
Ano.
Ano.
Ne, pokud se jedná o standardně řešený okruh.
Děkuji
modelář

Příspěvek od modelář »

Není zač!
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

WD 40 poskodzuje prachovky brzdovych strmenov,najma ked su starsie. Neodporucam strekat na prachovky.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tak jsem zkoušel vyměnit brzdovku ve spojkovém okruhu spodem odsátím z odvzdušňováku povoleného o půl otáčky a vysávám víc vzduchu než brzdovky. Když odvzdušňovák utáhnu, vysávám vzduch. Nechápu. Nicméně spojka funguje a zabírá jako předtím. Je to normální?
McMatej

Příspěvek od McMatej »

Anonymous píše:Tak jsem zkoušel vyměnit brzdovku ve spojkovém okruhu spodem odsátím z odvzdušňováku povoleného o půl otáčky a vysávám víc vzduchu než brzdovky. Když odvzdušňovák utáhnu, vysávám vzduch. Nechápu. Nicméně spojka funguje a zabírá jako předtím. Je to normální?


Naprosto normální, vzduch tam jde z venku po závitu odvzdušňováku. ;-) Zkus ho "utěsnit" před povolením namazáním vazelínou na vyčnívající část odvzdušňováku.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

K původnímu thematu:
Mažu buď olejem s rozmíchanou práškovou molykou, nebo vaselinou s molykou.
S tím, co dřív v tom svém bordelu najdu.... :lol:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Harry píše:K původnímu thematu:
Mažu buď olejem s rozmíchanou práškovou molykou, nebo vaselinou s molykou.
S tím, co dřív v tom svém bordelu najdu.... :lol:
Ano, pokud se to dělá pravidelně každý rok, tak (když to maže, odpuzuje vlhkost, nepoškozuje gumičky a vydrží to tam) je v podstatě jedno, co to je. Ale jinak tam patří to, co tam prostě patří: Třeba toto: http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?ka ... 1h8bvlmj12
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Máš naprosto pravdu, ale
dříve nic takového nebylo, a molyka byl "zázrak"
takže mažu tím, co mám doma.... :) :lol:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Tomas17
Příspěvky: 65
Registrován: stř úno 10, 2010 21:51

Re: Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu

Příspěvek od Tomas17 »

Dobry den, chtel bych se zeptat, jestli je mozne pouzit na vodici cepy treba https://www.lepidlatmely.cz/teroson-vr- ... lastilube/
Predevsim mi jde o to, jestli Plastilube nenarusi pryzovy utesnovaci krouzek (zamezuje klepani), ktery je na konci jednoho vodiciho cepu a i tesnici manzety na trmenu.
Zkousel jsem sehnat doporuceny Kluber Syntheso GLK1, ale nasel jsem pouze jednu firmu, ktera ale dodava 0,5 kg baleni za cca 4.000,-
Popripade prosim o nejaky konkretni typ dostupneho maziva.
Odpovědět