Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

modelar píše:Nerozumime si: Zde jde rec o "odsati" vakuovou pumpou pYes odvzdusnovaky na trmenech! Proto se jedna o rovnocenny, ale zaroven setrnejsi postup.
Aha tak to potom ano. Já se totiž setkal jen s odsátím z nádobky .... Tohle beru
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Příspěvek od Itall »

modelar píše:Nerozumime si: Zde jde rec o "odsati" vakuovou pumpou pYes odvzdusnovaky na trmenech! Proto se jedna o rovnocenny, ale zaroven setrnejsi postup.
Tak to ano, zaslechl jsem něco také o odsávání horem (jak píše Durex), to jsem právě nepochopil, proč to svinstvo táhnout celým systémem.
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:Tak to ano, zaslechl jsem něco také o odsávání horem (jak píše Durex), to jsem právě nepochopil, proč to svinstvo táhnout celým systémem.
Tak o odsávání horem vím jenom v souvislosti s tím, jak napálit zákazníka: totiž vyměnit pouze kapalinu v nádobce! :( :x :evil:
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Itall píše:Tak to ano, zaslechl jsem něco také o odsávání horem (jak píše Durex), to jsem právě nepochopil, proč to svinstvo táhnout celým systémem.
Tak o odsávání horem vím jenom v souvislosti s tím, jak napálit zákazníka: totiž vyměnit pouze kapalinu v nádobce! :( :x :evil:
Fakt nevím, ale snad by to šlo, povolit dole odvzdušňovací šrouby a vysát to nahoru? Je to sice blbost, ale pro servis by to bylo jednodušší, ne? Mám nějakou takovou informaci, že to tak někde dělají.
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:... Je to sice blbost, ale pro servis by to bylo jednodušší, ne? Mám nějakou takovou informaci, že to tak někde dělají.
No a v čem by to vlastně mělo být pro kohokoli jednodušší? Osobně to vidím spíše jako mnoho komplikací navíc.
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Itall píše:... Je to sice blbost, ale pro servis by to bylo jednodušší, ne? Mám nějakou takovou informaci, že to tak někde dělají.
No a v čem by to vlastně mělo být pro kohokoli jednodušší? Osobně to vidím spíše jako mnoho komplikací navíc.
Představuji si, že se saje pouze z nádržky, tedy v jednom místě.
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:Představuji si, že se saje pouze z nádržky, tedy v jednom místě.
Vezmi to takhle:
- Při odsávání zespoda je ideální zvednout si auto sloupovým zvedákem, pak jdeš od jednoho třmenu ke druhému (počínaje tím nejblíže k nádobce a konče nejvzdálenějším), vždy povolíš odvzdušňovák, nasadíš hadičku vakuové pumpy, odsaješ odpovídající množství či dle barvy kapaliny (dobré je střídat barvy) a přitom pouze hlídáš, aby si systém nepřisál vzduch přes nádobku, tj. aby v nádobce bylo vždy dost kapaliny.

- Pokud bys to chtěl řešit shora, bylo by to v zádadě podobné, pouze bys musel mít pomocníka, který by držel něco s kapalinou, neměl bys jistotu, že si systém nepřisál bordel či vzduch kolem závitu odvzdušňováku, a hlavně bys potřeboval speciální adaptér na každé z mnoha provedení zásobních nádobek kapaliny, který by umožnil nádobku hermeticky uzavřít. K tomu přistupuje další problém v případě, že nádobka je společná i pro okruh hydraulického ovládání spojky. Prostě zbytečná pakárna nepřinášející žádný užitek! :idea:
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář: Hm, v servisu Škoda na to příslušné přípravky určitě mají. Mám jen kusé informace, snad to vysají komplet, a pak to tam zas nějak natlačí? Přičemž nemísí starou a novou kapalinu. No, já na to nemám nic, tak bych to stejně musel vyšlapat spodem s asistentem.
modelář

Příspěvek od modelář »

V amatérských podmínkách nastává problém s pomocníkem a také s tím, že se musejí sundavat kola, poněvadž jinak se k odvzdušňovákům prakticky nedá dostat. No a další rizika jsou spojená s tím, když kapalina nebyla dlouho měněná: koroze "nečinné" části brzdového válce, která při "prošlapávání" pedálu způsobí poškození břitů gumových kroužků, totálně zarezlé odvzdušňováky...
sportka

Příspěvek od sportka »

modelář

Příspěvek od modelář »

OK, jenže to není to, o čem hovoří Itall v případě odsávání shora.
OťasTDi

Příspěvek od OťasTDi »

když tu čtu tohle téma,jak je na tom WD 40 s kontaktem na gumovou prachovku pístku ve třmenu???díky
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..hlavna zložka WD-40 je Petrolej tak neviem nikdy som to neskušal nakolko WD nepoužívam
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Nerozumím dotazu, ale jestli se bojíš, že by WD-40 mohlo napadnout prachovku, tak si myslím, že je to nepravděpodobné. Naopak, většina mých známých takovéto silikonové oleje používá na oživení gum.
WD-40 je skvělé na odstranění starého maziva, ale jako samostatné mazivo je pro trochu náročnější aplikace nepoužitelné.
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:Nerozumím dotazu, ale jestli se bojíš, že by WD-40 mohlo napadnout prachovku, tak si myslím, že je to nepravděpodobné. Naopak, většina mých známých takovéto silikonové oleje používá na oživení gum. ...
Jenže WD-40 není silikon, a pokud je pryž vystavena nějakou dobu WD-40, bobtná! Kdo nevěří, nechť si to vyzkouší sám.
Odpovědět