chladicí nemrznoucí směs

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Brembo »

Bud za 1 alebo 2.Preplach prudom vody ale može skazit uzavretý termostat,takže sa priklánam k druhému prípadu. Testovacie pružka má i conrad v sade-neviem kolko kusov. Zmekčovače vody zvačša pracuju na chemickej báze,takže na trvalu napln by som volil skor vodu destilovanu,respektíve zmes s vodou z vodovodu. Vo Vectre som požíval destilovanu vodu s chladiacou kvapalinou 20 rokov a nebol žiadny problém s koroziou alebo usadeninami. Menil som zmes ale v predpísaných intervaloch.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Durex »

Sem tady zase něco napsal. A je z toho kovbojka diplomová práce na téma tvrdost vody. :lol: Já už radši nic psát nebudu a budu se věnovat praxi
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Brembo »

Diplomová práca? Tvrdost vody som nikdy neriešil,ked som chcel systém prepláchnut použil som vodu z vodovodu,ked novu nápln tak destilovanu. Ked sa tam zmes nemení každý rok alebo častejšie,je tvrdost vody nepodstatná.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od bjukemen »

vzdy davam vodu z pramena stredne makku a nebol nikdy problem s usadeninami v systeme
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
peterp
Příspěvky: 29
Registrován: čtv dub 30, 2015 12:45
Bydliště: Praha(povodom zo Žiliny)

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od peterp »

Mám prosbu,vie niekto prosím normu na chladiacu kvapalinu na Ford Fiesta 1.8 D , r.v. 1995 ?
Dík za odpoveď.
1.Citroen Berlingo, 1.6 HDI, 68kW, 2013 /predaný/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Brembo »

zelenou myslím že označovanu ako G11 nič nepokazíš. Vo svojej Vectre som tiež používal bud zelenu Castrol alebo červenu GM a nebol žiadny problém. Predpísaný originál sa už nevyrábal a nebol zohnatelný,Opel ju nahradil červenou long life.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Colommbo »

Mno, nevím, zelenou nebo červenou by se asi nemělo. Prostě zelenou anebo červenou ale furt... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Ital

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Ital »

Pokud by se již uznalo, že jinakbarevná je lepčí, není takový problém vyměnit jednu za druhou. Třeba bych to propláchl vodou, a pak nalil novou kapalinu.
e1H

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od e1H »

Presne ako píše Colommbo, farby by sa v žiadnom prípade nemali miešať. Tým myslím zelená/modrá a oranžová/ružová/purpurová. Ak už sa zmení farba, tak určite by som spravil poriadny preplach chladiaceho okruhu, a to hneď 2x. Tieto chladiace zmesi totiž dokážu navzájom reagovať a v niektorých prípadoch môže vzniknúť aj lepkavý gél. A ten asi nikto nechce mať v chladiacom okruhu svojho auta, že?

P.s.: Inak teraz ak to tu riešime, uvedomil som si, že moje auto bude mať o 2 mesiace 5 rokov, takže aj mňa čoskoro čaká výmena chladiacej zmesi. Síce sa chystám do servisu o necelé dva týždne, ale toto už asi nechám na jar.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Colommbo »

Jestli se nepletu, tož červené/růžové/purpurové kapaliny mají interval výměny právě pět let. Letošní zimu přežije, ale stejně bych, když už budeš v srvisu, nechal změřit bod tuhnutí, pro klid duše... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e1H

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od e1H »

O 5 ročnom intervale viem, práve preto som si spomenul, že budem to musieť riešiť.
Bod tuhnutia mám inak v poriadku, merali mi to pár týždňov dozadu keď som bol v servise. A ani kvapalina na tom nebude tak zle, lebo nejaké 2 roky dozadu mi menili vodnú pumpu (fungovala dobre, ale pískala), a vtedy museli doliať pár litrov novej zmesi. Takže z časti už mám zmes vymenenú, preto sa s tým neponáhľam do servisu a plánujem to riešiť najskôr až na jar.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Pitris »

peterp píše:....chladiacu kvapalinu na Ford Fiesta 1.8 D , r.v. 1995....
Na bázi ethylenglykolu a krom G11 třeba i G48.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše:....pět let....nechal změřit bod tuhnutí, pro klid duše... :)
Uvádí se že bod tuhnutí se "ujetými" roky nemění - klesá účinnost inhibitorů koroze....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Brembo »

e1H píše:Presne ako píše Colommbo, farby by sa v žiadnom prípade nemali miešať. Tým myslím zelená/modrá a oranžová/ružová/purpurová. Ak už sa zmení farba, tak určite by som spravil poriadny preplach chladiaceho okruhu, a to hneď 2x. Tieto chladiace zmesi totiž dokážu navzájom reagovať a v niektorých prípadoch môže vzniknúť aj lepkavý gél. A ten asi nikto nechce mať v chladiacom okruhu svojho auta, že?

P.s.: Inak teraz ak to tu riešime, uvedomil som si, že moje auto bude mať o 2 mesiace 5 rokov, takže aj mňa čoskoro čaká výmena chladiacej zmesi. Síce sa chystám do servisu o necelé dva týždne, ale toto už asi nechám na jar.
Ja som ale nepísal,že som ich mixoval a pred zmenou bol samozrejme dokladný dvojnásobný preplach. A pridávam dalšiu farbu-fialová,interval taktiež long life,teda 5 rokov.
Naposledy upravil(a) Brembo dne čtv říj 13, 2016 17:24, celkem upraveno 1 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: chladicí nemrznoucí směs

Příspěvek od Colommbo »

U mě se ujetými roky bod tuhnutí právě mění, sice pomalu, ale k horšímu... :cry: :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět