chladicí nemrznoucí směs
Moderátor: Colommbo
Re: chladicí nemrznoucí směs
Bud za 1 alebo 2.Preplach prudom vody ale može skazit uzavretý termostat,takže sa priklánam k druhému prípadu. Testovacie pružka má i conrad v sade-neviem kolko kusov. Zmekčovače vody zvačša pracuju na chemickej báze,takže na trvalu napln by som volil skor vodu destilovanu,respektíve zmes s vodou z vodovodu. Vo Vectre som požíval destilovanu vodu s chladiacou kvapalinou 20 rokov a nebol žiadny problém s koroziou alebo usadeninami. Menil som zmes ale v predpísaných intervaloch.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladicí nemrznoucí směs
Sem tady zase něco napsal. A je z toho kovbojka diplomová práce na téma tvrdost vody. Já už radši nic psát nebudu a budu se věnovat praxi
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: chladicí nemrznoucí směs
Diplomová práca? Tvrdost vody som nikdy neriešil,ked som chcel systém prepláchnut použil som vodu z vodovodu,ked novu nápln tak destilovanu. Ked sa tam zmes nemení každý rok alebo častejšie,je tvrdost vody nepodstatná.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: chladicí nemrznoucí směs
vzdy davam vodu z pramena stredne makku a nebol nikdy problem s usadeninami v systeme
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: chladicí nemrznoucí směs
Mám prosbu,vie niekto prosím normu na chladiacu kvapalinu na Ford Fiesta 1.8 D , r.v. 1995 ?
Dík za odpoveď.
Dík za odpoveď.
1.Citroen Berlingo, 1.6 HDI, 68kW, 2013 /predaný/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
Re: chladicí nemrznoucí směs
zelenou myslím že označovanu ako G11 nič nepokazíš. Vo svojej Vectre som tiež používal bud zelenu Castrol alebo červenu GM a nebol žiadny problém. Predpísaný originál sa už nevyrábal a nebol zohnatelný,Opel ju nahradil červenou long life.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Colommbo
- Příspěvky: 9850
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: chladicí nemrznoucí směs
Mno, nevím, zelenou nebo červenou by se asi nemělo. Prostě zelenou anebo červenou ale furt...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: chladicí nemrznoucí směs
Pokud by se již uznalo, že jinakbarevná je lepčí, není takový problém vyměnit jednu za druhou. Třeba bych to propláchl vodou, a pak nalil novou kapalinu.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Presne ako píše Colommbo, farby by sa v žiadnom prípade nemali miešať. Tým myslím zelená/modrá a oranžová/ružová/purpurová. Ak už sa zmení farba, tak určite by som spravil poriadny preplach chladiaceho okruhu, a to hneď 2x. Tieto chladiace zmesi totiž dokážu navzájom reagovať a v niektorých prípadoch môže vzniknúť aj lepkavý gél. A ten asi nikto nechce mať v chladiacom okruhu svojho auta, že?
P.s.: Inak teraz ak to tu riešime, uvedomil som si, že moje auto bude mať o 2 mesiace 5 rokov, takže aj mňa čoskoro čaká výmena chladiacej zmesi. Síce sa chystám do servisu o necelé dva týždne, ale toto už asi nechám na jar.
P.s.: Inak teraz ak to tu riešime, uvedomil som si, že moje auto bude mať o 2 mesiace 5 rokov, takže aj mňa čoskoro čaká výmena chladiacej zmesi. Síce sa chystám do servisu o necelé dva týždne, ale toto už asi nechám na jar.
- Colommbo
- Příspěvky: 9850
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: chladicí nemrznoucí směs
Jestli se nepletu, tož červené/růžové/purpurové kapaliny mají interval výměny právě pět let. Letošní zimu přežije, ale stejně bych, když už budeš v srvisu, nechal změřit bod tuhnutí, pro klid duše...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: chladicí nemrznoucí směs
O 5 ročnom intervale viem, práve preto som si spomenul, že budem to musieť riešiť.
Bod tuhnutia mám inak v poriadku, merali mi to pár týždňov dozadu keď som bol v servise. A ani kvapalina na tom nebude tak zle, lebo nejaké 2 roky dozadu mi menili vodnú pumpu (fungovala dobre, ale pískala), a vtedy museli doliať pár litrov novej zmesi. Takže z časti už mám zmes vymenenú, preto sa s tým neponáhľam do servisu a plánujem to riešiť najskôr až na jar.
Bod tuhnutia mám inak v poriadku, merali mi to pár týždňov dozadu keď som bol v servise. A ani kvapalina na tom nebude tak zle, lebo nejaké 2 roky dozadu mi menili vodnú pumpu (fungovala dobre, ale pískala), a vtedy museli doliať pár litrov novej zmesi. Takže z časti už mám zmes vymenenú, preto sa s tým neponáhľam do servisu a plánujem to riešiť najskôr až na jar.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Na bázi ethylenglykolu a krom G11 třeba i G48.peterp píše:....chladiacu kvapalinu na Ford Fiesta 1.8 D , r.v. 1995....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
Uvádí se že bod tuhnutí se "ujetými" roky nemění - klesá účinnost inhibitorů koroze....Colommbo píše:....pět let....nechal změřit bod tuhnutí, pro klid duše...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
Ja som ale nepísal,že som ich mixoval a pred zmenou bol samozrejme dokladný dvojnásobný preplach. A pridávam dalšiu farbu-fialová,interval taktiež long life,teda 5 rokov.e1H píše:Presne ako píše Colommbo, farby by sa v žiadnom prípade nemali miešať. Tým myslím zelená/modrá a oranžová/ružová/purpurová. Ak už sa zmení farba, tak určite by som spravil poriadny preplach chladiaceho okruhu, a to hneď 2x. Tieto chladiace zmesi totiž dokážu navzájom reagovať a v niektorých prípadoch môže vzniknúť aj lepkavý gél. A ten asi nikto nechce mať v chladiacom okruhu svojho auta, že?
P.s.: Inak teraz ak to tu riešime, uvedomil som si, že moje auto bude mať o 2 mesiace 5 rokov, takže aj mňa čoskoro čaká výmena chladiacej zmesi. Síce sa chystám do servisu o necelé dva týždne, ale toto už asi nechám na jar.
Naposledy upravil(a) Brembo dne čtv říj 13, 2016 17:24, celkem upraveno 1 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Colommbo
- Příspěvky: 9850
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: chladicí nemrznoucí směs
U mě se ujetými roky bod tuhnutí právě mění, sice pomalu, ale k horšímu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90