Může to být i nepatrnou trhlinkou v plastu, která se postupem času a úbytkem aditiv v kapalině sama zatáhne - "zasanétruje". A při výměně se ta trhlinka může objevit znovu bo ta nová směs tu "ucpávku" zase rozpustí.... na nějakou dobu, než v ní zase dojde k úbytku aditiv (inhibitorů vápenných úsad a koroze).zingali píše:Pokud se ztrácí chladící kapalina a nikde neteče, zkontrolujte expanzní nádobu....
chladicí nemrznoucí směs
Moderátor: Colommbo
Re: chladicí nemrznoucí směs
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
K týmto náplniam do vozů VW by som doplnil, že lepšie bude kúpiť zo všetkého rovno originál. Prevodového oleja je málo, takže cenu nemá zmysel riešiť, a čo sa týka kvapaliny do chladiaceho okruhu, ak tam už je G12 alebo novšia (poznáš podľa oranžovej/ružovej/purpurovej farby), tak dajte tam rovno G13, a to priamo originál od VAG a nie nejakú aftermarket náhradu.
Dôvod je jednoduchý. Nejaké cca. 2 roky dozadu som videl niekde na nete článok o teste chladiacich kvapalín. Dopadlo to tak, že síce každá bola označená G12++, ale v nameraných hodnotách ktoré mala tá kvapalina mať, bol obrovský rozptyl.
Podotýkam, že G13-ka sa aktuálne dáva do všetkých motorov, kde pred tým bola kvapalina G12, G12+, alebo G12++. Originálna náplň by mala mať objem 1,5 litra a fialový vrchnák.
P.s.: Keď tá chladiaca kvapalina nebola dlhšie menená a vonkajšie teploty to dovolia, nebolo by od veci celý chladiaci okruh najprv poriadne prepláchnuť. Najlepšie by bolo destilovanou vodou, alebo iba jemne riedenou kvapalinou pojazdiť pár dní, alebo väčšiu porciu kilometrov naraz, a až potom dať novú, čistú a správne riedenú chladiacu kvapalinu na stálo.
Dôvod je jednoduchý. Nejaké cca. 2 roky dozadu som videl niekde na nete článok o teste chladiacich kvapalín. Dopadlo to tak, že síce každá bola označená G12++, ale v nameraných hodnotách ktoré mala tá kvapalina mať, bol obrovský rozptyl.
Podotýkam, že G13-ka sa aktuálne dáva do všetkých motorov, kde pred tým bola kvapalina G12, G12+, alebo G12++. Originálna náplň by mala mať objem 1,5 litra a fialový vrchnák.
P.s.: Keď tá chladiaca kvapalina nebola dlhšie menená a vonkajšie teploty to dovolia, nebolo by od veci celý chladiaci okruh najprv poriadne prepláchnuť. Najlepšie by bolo destilovanou vodou, alebo iba jemne riedenou kvapalinou pojazdiť pár dní, alebo väčšiu porciu kilometrov naraz, a až potom dať novú, čistú a správne riedenú chladiacu kvapalinu na stálo.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladicí nemrznoucí směs
Propláchnout určitě,ale stačí kohoutková voda. Pak naředit ostřejší roztok s měkkou vodou popřípadě destilkou říznutou kohoutkovou. V systému vždy zůstane trochu kapaliny. Stačí profouknout. Někteří z vás to u mě už viděli jak se to děla
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: chladicí nemrznoucí směs
Ja som radšej za destilku kvôli minerálom ktoré bežná voda obsahuje a ktoré môžu vytvárať vodný kameň. Nie náhodou sa doporučuje napr. aj do žehličky dávať demineralizovanú vodu. Destilka stojí pár korún, tak prečo zbytočne "znečisťovať" vodný okruh motora.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladicí nemrznoucí směs
To není vůbec o šetření. A žehlička je něco jiného. Tam nedáváš nemrznoucí směs. Právě že měkká voda je lepší,jak destilka ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: chladicí nemrznoucí směs
Teóriu mäkkej vody som už čítal X-krát, ale nikdy nikto túto teóriu nedokázal. A obzvlášť dosť ťažko sa určuje, že čo je mäkká voda a čo je tvrdá a aké sú limitné hodnoty pre motory, atď.
Tiež ma zaujíma, že kto si okrem chemikov dokáže doma zmerať stupeň tvrdosti vody a určiť jeho hodnotu v mmol/l alebo °dH, aby určite vedel, že má vodu mäkkú, prípadne veľmi mäkkú (áno, existuje aj tak=to zaradenie).
Preto je jasné, že riešime tu úplnú kravinu. V domácich podmienkach, aj v podmienkach autoservisu nikto nebude študovať kvalitu vodu a riskovať zanesenie chladiaceho okruhu. Naleje sa destilovaná voda a všetko funguje ako má. Nie náhodou sa predáva destilka na každej čerpacej stanici, v každom obchode so súčiastkami, alebo sa používa aj v servisoch.
Tiež ma zaujíma, že kto si okrem chemikov dokáže doma zmerať stupeň tvrdosti vody a určiť jeho hodnotu v mmol/l alebo °dH, aby určite vedel, že má vodu mäkkú, prípadne veľmi mäkkú (áno, existuje aj tak=to zaradenie).
Preto je jasné, že riešime tu úplnú kravinu. V domácich podmienkach, aj v podmienkach autoservisu nikto nebude študovať kvalitu vodu a riskovať zanesenie chladiaceho okruhu. Naleje sa destilovaná voda a všetko funguje ako má. Nie náhodou sa predáva destilka na každej čerpacej stanici, v každom obchode so súčiastkami, alebo sa používa aj v servisoch.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: chladicí nemrznoucí směs
A jsme zase u toho, příteli - že se něco někde ve velkém prodává a používá, znamená spíš to, že použití destilované vody je nejjednodušší. Taky si myslím, že měkká (nejlépe dešťová) voda je lepčí.e1H píše:...Nie náhodou sa predáva destilka na každej čerpacej stanici, v každom obchode so súčiastkami, alebo sa používa aj v servisoch.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: chladicí nemrznoucí směs
Destilovana a deminerilizovana voda je rozdiel Bacha na toe1H píše:Ja som radšej za destilku kvôli minerálom ktoré bežná voda obsahuje Nie náhodou sa doporučuje napr. aj do žehličky dávať demineralizovanú vodu. Destilka stojí pár korún, tak prečo zbytočne "znečisťovať" vodný okruh motora.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: chladicí nemrznoucí směs
Viem, ale výsledok je ten istý. Vo vode nie sú minerály ktoré by sa mohli usadzovať v chladiacom okruhu .
Re: chladicí nemrznoucí směs
http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2 ... -4290.aspx
Vodny kamen to je previt. Staci ked je voda makka. Ja sa s tym neserem. Prevarim v kanvici a ide do auta
Vodny kamen to je previt. Staci ked je voda makka. Ja sa s tym neserem. Prevarim v kanvici a ide do auta
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: chladicí nemrznoucí směs
Tiež som v poslednom čase čítal viac článkov, že do chladiaceho systému je na nariedenie lepšie používať obyčajnú vodu z kohútika, než predávanú destilovanú (aj na niektorých stránkach výrobcov kvapalín).
Jeden som znova našiel, asi aj ten najobšírnejší [Petrol magazín 2/2014] - A ZROVNA JE TO TEN ISTÝ, ktorý tu nado mnou zavesil Jerome
Destilovaná nebo demineralizovaná?
Čím je voda měkčí, tím má menší hodnotu měrné elektrické vodivosti. Má v sobě méně solí - iontů, tím může hůře vodit elektrický proud.
Pro použití do provozních kapalin je požadována u vody vodivost jen snížená. Přišlo se totiž na to, že úplně demineralizovaná voda - tedy zbavená všech iontů - má tendenci do sebe soli "nasávat" a vyrovnávat tak svůj osmotický tlak. Za určitých okolností pak taková příliš "čistá" voda může spíše přispívat ke korozi, než jí nepřítomností chloridů a síranů bránit. V současnosti předepisují automobilky požadavek na vodivost vody pro ředění nemrznoucích směsí přibližně 100-500 µS/cm. Tato hodnota je pro použití v autobaterii příliš vysoká.
Jak je zřejmé z testu, na trhu se běžně vyskytují destilované vody s rozmezím měrné elektrické vodivosti 1-5 µS/cm. Ta horní hranice je v podstatě maximální vodivost, která by se měla použít pro ředění elektrolytu u autobaterií. Dá se tedy říci, že většina výrobců nabízí kvalitou své vody produkt vhodný pro ředění autobaterií a doplňování žehliček, nikoliv však s vhodnými požadavky pro ředění provozních kapalin.
Testované vody jsou velmi kvalitní, a ačkoliv většina z nich neprošla destilací, jsou svou kvalitou hodny tohoto jména. Paradoxně však nejsou vhodné pro ředění provozních kapalin, ač je to primární důvod, proč si je zákazník na čerpací stanici kupuje.
Tu sú aj namerané tabulky http://www.classic-oil.cz/_data_novinky ... a_voda.pdf
Na zmäkčenie vody by mali fungovať aj domáce filtračné konvice (Brita, Aqua optima a pod), t.j. to by mohla byť nejaká stredná cesta, s čím nariediť chladiacu kvap. (resp. ako spomína Durex, namiešať destilovanú s obyčajnou)
"Testovací prúžok na tvrdosť vody
Otestujte si svoju vodu už teraz! Pošleme Vám testovací prúžok na meranie tvrdosti vody zadarmo. Už po niekoľkých sekundách budete vedieť,akú tvrdú vodu máte"
Jeden som znova našiel, asi aj ten najobšírnejší [Petrol magazín 2/2014] - A ZROVNA JE TO TEN ISTÝ, ktorý tu nado mnou zavesil Jerome
Destilovaná nebo demineralizovaná?
Čím je voda měkčí, tím má menší hodnotu měrné elektrické vodivosti. Má v sobě méně solí - iontů, tím může hůře vodit elektrický proud.
Pro použití do provozních kapalin je požadována u vody vodivost jen snížená. Přišlo se totiž na to, že úplně demineralizovaná voda - tedy zbavená všech iontů - má tendenci do sebe soli "nasávat" a vyrovnávat tak svůj osmotický tlak. Za určitých okolností pak taková příliš "čistá" voda může spíše přispívat ke korozi, než jí nepřítomností chloridů a síranů bránit. V současnosti předepisují automobilky požadavek na vodivost vody pro ředění nemrznoucích směsí přibližně 100-500 µS/cm. Tato hodnota je pro použití v autobaterii příliš vysoká.
Jak je zřejmé z testu, na trhu se běžně vyskytují destilované vody s rozmezím měrné elektrické vodivosti 1-5 µS/cm. Ta horní hranice je v podstatě maximální vodivost, která by se měla použít pro ředění elektrolytu u autobaterií. Dá se tedy říci, že většina výrobců nabízí kvalitou své vody produkt vhodný pro ředění autobaterií a doplňování žehliček, nikoliv však s vhodnými požadavky pro ředění provozních kapalin.
Testované vody jsou velmi kvalitní, a ačkoliv většina z nich neprošla destilací, jsou svou kvalitou hodny tohoto jména. Paradoxně však nejsou vhodné pro ředění provozních kapalin, ač je to primární důvod, proč si je zákazník na čerpací stanici kupuje.
Tu sú aj namerané tabulky http://www.classic-oil.cz/_data_novinky ... a_voda.pdf
Na zmäkčenie vody by mali fungovať aj domáce filtračné konvice (Brita, Aqua optima a pod), t.j. to by mohla byť nejaká stredná cesta, s čím nariediť chladiacu kvap. (resp. ako spomína Durex, namiešať destilovanú s obyčajnou)
"Testovací prúžok na tvrdosť vody
Otestujte si svoju vodu už teraz! Pošleme Vám testovací prúžok na meranie tvrdosti vody zadarmo. Už po niekoľkých sekundách budete vedieť,akú tvrdú vodu máte"
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: chladicí nemrznoucí směs
Teda já su velkej punťa na auto a provozní kapaliny ale filtrovat vodu do chladiče ?bloke píše:....Na zmäkčenie vody by mali fungovať aj domáce filtračné konvice (Brita, Aqua optima a pod.
Vejde se mi tam 4,5litru - párkrát při výměně propláchnuto obyčejnou vodou z kohoutku, pak nality 2litry nemrzky a dolito necelými dvěma litry destilky - takže tam zbylo přes půl litru té běžné vody....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
Veď to je len jeden z receptov, aké tu odzneli, ako sa vyhnúť tej tuzemskej destilovanej vode, ktorá je napriek odporúčaniam z minulosti, do chladiča pravdepodobne najnevhodnejšia. Tj má tam byť voda mäkká (presnejšie ten súvis s vodivosťou a mineralitou), ale nie až na spôsob destilovanej, ktorá po čase skôr vytvára sajrajty a prípadnú koróziu. Najlepšie na tých článkoch je, že destilovanú označia ako ee, ale ten recept akú vodu tam radšej naliať, už neuvedú (zato, že sa nepredáva).
Ak je doma filtračná kanvica, tak sa tej prefiltrovanej vody obvykle aj tak dosť vyleje (nevypitej, na druhý deň - čo sú to nejaké 2 litre) a aspoň sa nemusí kupovať destilovaná na miešanie s obyčajnou, dažďovou (tú mestskú by som tiež dobre cez niečo prefiltroval), varenou... inak zmäkčenou.
Údajne aj tak je dôležitejšia kvalita nemrzky, potom vody. Keď to niekto mení poctivo každé 2 roky tam zjavne môže byť v klude aj s destilovanou, no plno je (nás) čo to pretiahnu o 1-2 roky, resp. nemajú možnosť poriadneho hadicového preplachu (predošlých srágor).
Ak je doma filtračná kanvica, tak sa tej prefiltrovanej vody obvykle aj tak dosť vyleje (nevypitej, na druhý deň - čo sú to nejaké 2 litre) a aspoň sa nemusí kupovať destilovaná na miešanie s obyčajnou, dažďovou (tú mestskú by som tiež dobre cez niečo prefiltroval), varenou... inak zmäkčenou.
Údajne aj tak je dôležitejšia kvalita nemrzky, potom vody. Keď to niekto mení poctivo každé 2 roky tam zjavne môže byť v klude aj s destilovanou, no plno je (nás) čo to pretiahnu o 1-2 roky, resp. nemajú možnosť poriadneho hadicového preplachu (predošlých srágor).
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: chladicí nemrznoucí směs
Na to,aby sa v chladiacom systéme usadil vodný kamen by bolo potrebné kvantum vody-tímto trpia len chladiace systémi,kde sa z dovodu šetrenia nepoužíva nemrznuca kvapalina ale sa systém v zime vypustí a opatovne plní novou vodou. A k tomu je potrebné toto robit sustavne niekolko rokov. Ked sa sytém raz za 2 roky prepláchne obyčajnou vodou,nie su dovody na obavy. A čo sa tvrdosti vody týka,v SR je 70% domácností je voda velmy tvrdá-južné a západné Slovensko,na východe je voda tvrdá. Len v 5% domácností sa vyskytuje voda makká. Zistit tvrdost vody sa dá zadarmo,stačí si zistit číslo laboratorií vodárenskej sploločnosti.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: chladicí nemrznoucí směs
Myslíš preplach tlakom/ prúdom vody cez hadicu, alebo stačí len s dočasnou vodou -na preplach- na pár dní v okruhu?
Tvrdosti vody sú aj na rôznych stránkach https://www.cistavoda.sk/blog/mapa-tvrd ... -slovensku / http://www.bvsas.sk/files/o-vode/tvrdost-vody-2015.pdf ... ja si asi vyžiadam ten overovací prúžok z linku vyššie, aby som zistil, o kolko sa zmäkčí vo filtračnej kanvici (so starším filtrom na konci odporúčanej životnosti a s novým) - nie kvôli vode do chladiča, ale pre všeobecný prehlad.
Tvrdosti vody sú aj na rôznych stránkach https://www.cistavoda.sk/blog/mapa-tvrd ... -slovensku / http://www.bvsas.sk/files/o-vode/tvrdost-vody-2015.pdf ... ja si asi vyžiadam ten overovací prúžok z linku vyššie, aby som zistil, o kolko sa zmäkčí vo filtračnej kanvici (so starším filtrom na konci odporúčanej životnosti a s novým) - nie kvôli vode do chladiča, ale pre všeobecný prehlad.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »