A proč bys to vlastně dělal? Vždyť normální je, že chlad. kapalina neubývá.Jiřík píše:...Jezdit jiným autem pro trochu kapaliny do vzdáleného autoservisu se mi moc nechce.
chladicí nemrznoucí směs
Moderátor: Colommbo
Re: chladicí nemrznoucí směs
Re: chladicí nemrznoucí směs
Ph si samozřejmě měřil a je určitě OK - anebo to není potřeba - hlavně, že nezamrzne - jinou funkci určitě nemá?!Pedro píše:Po dvou letech? To jsou teda pekny sracky. Mam nemrzku v Nissanu cely 4-5let co ho mam a je furt stejne cista,zadna koroze nebo isebemensi ztrata,napln z Nissan
servisu,tam auto kdysi koupeno a servis,jen tam v Hloubetine, ,Castrol,v r.10,stejne jako brzdovka. Posledni zapis v ser.knize.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Samozrejme ze ne. Vysal vzorek,dal do velkeho mrazaku mnou nastaveneho na -18 a to mi staci,jako vzdy. Koupat se v tom nehodlam,ani natirat misto me oblibene modre indulony. No ale ochutnal bych,krasne cire zelene,jako Peprmitka.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Opravdu je divné že origo chladicí kapalina jen 2 roky, ale....Jiřík píše:Zdravím, jde mi o to, že až bych to potřeboval po záruce vyměnit, tak bych rád věděl, která kapalina by se dala použít jako náhrada původní, která se dá normálně koupit v obchodě nebo přes internet. Nechci se vázat na autorizovaný servis, originální nelze sehnat přes net. Jezdit jiným autem pro trochu kapaliny do vzdáleného autoservisu se mi moc nechce. Vím, že to řeším dopředu, ale rád znám, co lze v případě potřeby použít, snažím se běžné opravy si dělat sám. Díky.
1) jednou za 2 roky si zajet do autorizáku ji koupit se přece dá....
2) nebo to vypustit, dobře a vícekrát propláchnout a dát třeba Fridex G48 (na 3 roky) nebo G12 (na 5 let).
A když se mrknu třeba sem http://www.nulon.com.au/products/Coolin ... ed_Coolant tak to odpovídá jak Suzuki Super Long Life coolant (Blue), tak i Audi/Skoda/VW TL-774-C, takže ten Fridex G48 klidně.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
Zdravím, na tu kapalinu Nulon jsem taky narazil, ale nedá se nikde sehnat. Ale divný mi je, že píšou dle VW 774 TL/C, tyto kapaliny jsou však s křemičitany (silikáty) a přísady jsou anorganického původu a ta Suzuki long life (pro Swift předepsané) je bez křemičitanů a přísady má organického původu (OAT), rozdíl v alkalitě je veliký. Ta od Suzuki by dle složení odpovídala G12+ ale ta modrá barva je asi věc Japonců, kteří jedou podle svých norem a nesouhlasí s barvami schválenými v Evropě (dle VW). Ale to, že by ta Japonská patřila do aut dle VW - C, to mi teda nesedí, protože s tímto označením v Evropě vždy obsahují křemičitany, anorganické inhibitory...Navíc do dnešních nových aut se snad již nedává zastaralejší typ dle VW TL 774/C, ale F,G,J.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Tak to udělej podle bodu 1). Jednou za 2 roky si zajet do autorizáku pro origo.... se přece dá, ne
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
Tož, se Suzuki nebudete mít zkušenost, ale třeba někdo něco podotkne. Jak si to pamatuji z návodu: Ve Splashi může být cladicí kapalina Suzuki LLC Super (modrá), která se mění až po najetí bambiliónu km nebo po 8 letech, nebo Suzuki LLC (zelená), která se mění po 3 letech nebo 45000 km. Mám tam, samozřejmě, zelenou, tak bych ji trebárs i vyměnil. Zvažuji, zda u svého prodejce koupit "origo" kapalinu, budou-li ji mít, asi za těžký peníz a ještě budou koukat jako proč si ji nenechám vyměnit u nich, anebo ji nahradit nějakou jinou dostupnou kapalinou. Nevím jakou . Máte nápad
Re: chladicí nemrznoucí směs
Nelamentujte, že se ptám na totéž, jako Jiřík. Informace z mého návodu k obsluze jsou poněkud jiné. Mít tam modrou kapalinu, tak to ještě teď neřeším. Jestli ji tam má Jiřík, nevím proč se tím už nyní zabývá.
Re: chladicí nemrznoucí směs
No ono máš 2 možnosti. Rána jistoty bude origo ale vzhledem k tomu že ta origo Suzuki LLC Super odpovídá mj. i VW TL-774-C, což je třeba hen ten Fridex G48, tak bych v samodomo výměně problém neviděl....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
Dík za odpověď, kouknu na to, na zmiňované ekvivalentní kapaliny.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Hm. Není divný, že ta zmiňovaná kapalina Nulon je bez silikátů (jestli tomu dobře rozumím) a odpovídá VW TL-774-C, když dle této VW normy jsou kapaliny se silikáty (G11)? Dále nevím, zda Suzuki Long Life Coolant Super odpovídá VW TL-774-C. U nás stejně bude běžně k dostání G11 modrozelená nebo G12 červená či G12 "plusy" třeba fialová. Tak bych vybral, už podle barvy, tu G11. Nemůžu říct, že s červenou kapalinou bych měl dobré zkušenosti. Měl jsem ji u dvou aut a vždy se něco sypalo (těsnění pod hlavou, pumpa), ale na druhé straně si nemyslím, že kapalina problémy způsobila. I tak zůstanu u modré a zelené.
Re: chladicí nemrznoucí směs
radeji mente casteji chlopi,klidne i co 2 roky jakoukoliv.nestoji za to pak resit zaneseny chladici system.kolikrat z aut vypoustim takovy humus,ze az zasnu.rozhodne se neridit cistotou kapaliny v nadobce,dole v motoru a vymenicich vypada ta kapalina jinak!
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: chladicí nemrznoucí směs
1) Pak je tu problém, který naznačil Jiřík, že v návodu k Suzuki skutečně je psáno, že kapalina má být bez silikátů, čili u nás červená G12. By mě zajímalo, zda původní zelená, neprůhledná, co tam od začátku mám, je skutečně bez silikátů.
2) Kapalinu G12 u Fabie jsem měnil s prvním těsněním pod hlavou, po více než 6-ti letech. V nádobce byla znečištěná olejem (resp. olej ulpěl na stěnách, takže kapalina i v nádobce byla "čistá") a všude jinde byla čistá, což nějak neodpovídá těm vašim předpovědím.
2) Kapalinu G12 u Fabie jsem měnil s prvním těsněním pod hlavou, po více než 6-ti letech. V nádobce byla znečištěná olejem (resp. olej ulpěl na stěnách, takže kapalina i v nádobce byla "čistá") a všude jinde byla čistá, což nějak neodpovídá těm vašim předpovědím.
Re: chladicí nemrznoucí směs
A proč si to těsnění pod hlavou měnil Po 6-ti letech A když si měl olej v nádržce na vodu, tak úplně stejně byl od oleje CELÝ chladicí systém. A je klidně možné že tak jak byl olej ve vodě, tak byla i voda v oleji - a to problém. Velký....
A píšeš s prvním těsněním pod hlavou - ono jich bylo víc Pěkně děkuju za takovou mrdku
P.S. A i když se Ti zdá chladicí kapalina čistá, tak po 6-ti letech je po ní....
A píšeš s prvním těsněním pod hlavou - ono jich bylo víc Pěkně děkuju za takovou mrdku
P.S. A i když se Ti zdá chladicí kapalina čistá, tak po 6-ti letech je po ní....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF