carlson

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 457
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: carlson

Příspěvek od NO HITS »

já bych u turbodieselu dával takovej olej abych se nemusel bát o turbo a ostatně motor samotnej , a oleje carlson , K-classic, starline a jim podobný by měly jít max do felicií nebo maloobjemových motorů kde ten motor nevytváří tolik tepla a není tolik namáhanej , a když už tak výrazně snížit interval výměny ... Pitris mám pravdu ?
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: carlson

Příspěvek od Colommbo »

Pokud tu zmiňuješ Felicii, tož ty máš přece taky maloobjemový motor... Pitris, mám pravdu...? :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 457
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: carlson

Příspěvek od NO HITS »

já myslel maloobjem do objemu 1.2
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
westikkrystof

Re: carlson

Příspěvek od westikkrystof »

NO HITS píše:já bych u turbodieselu dával takovej olej abych se nemusel bát o turbo a ostatně motor samotnej , a oleje carlson , K-classic, starline a jim podobný by měly jít max do felicií nebo maloobjemových motorů kde ten motor nevytváří tolik tepla a není tolik namáhanej , a když už tak výrazně snížit interval výměny ... Pitris mám pravdu ?
Mám obě varianty motorů o kterých píšeš. 1,6TDCI a 1,2HTP a myslím že je to naopak s tím teplem. Motor TDCI než se zahřeje a než třeba v zimě začne topit trvá neskutečně dlouho. Naopak HTPčko je teplé hned. A to namáhání je také relativní. Benzin většinou držím ve vyšších otáčkách i později řadím. Navíc obecně benzíny a konkrétně HTP zahřívá olej až moc.
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 457
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: carlson

Příspěvek od NO HITS »

benzín se bude vždy zahřívat mnohem dřív jak nafta viz teplota vzplanutí/hoření směsi, proto je taky benzínovej motor vhodnější na krátký trasy, třeba do města ;-)
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: carlson

Příspěvek od lefort »

Nejde ani tak o teplotu hoření, ale o účinnost motoru, kterou má diesel větší a vzniká méně odpadního tepla, pokud se nepletu.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: carlson

Příspěvek od Colommbo »

lefort: Ano, nepleteš se, je to tak... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: carlson

Příspěvek od Pitris »

NO HITS píše:....oleje carlson , K-classic, starline a jim podobný by měly jít max do felicií nebo maloobjemových motorů kde ten motor nevytváří tolik tepla a není tolik namáhanej....
Žádnej motor si tyto "oleje" nezaslouží.... vyhnout se jim. Ale jinak no comment
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: carlson

Příspěvek od skodovkar »

Na proplach bych se jich nebál :idea:
návštevník242

Re: carlson

Příspěvek od návštevník242 »

Pýtal som sa na toto do firmy carlson napísali že mali chybné nálepky na olejoch a všetky Carlson millenium synth 5W-40 sú už API SN/CF. Aj tie so SJ/CF.. (lepené ešte v roku 2015 - moja poznámka), aj tie so SM/CF (lepené aktuálne v roku 2016 -moja poznámka)... Iné nálepky totiž asi ani neboli videné v aktuálnom predaji.
Keď som chcel vedieť ako to rozkľúčovať (či stačí podľa nejakého pevného dátumu od-do, alebo dodávali priebežne mixy v jednom období; raz také, raz také), tak už žiadna odpoveď neprišla.

Týmto sa takáto informácia stáva menej dôveryhodnou, pretože o chybe v etiketách napíšu jednému zákazníkovi -aj to nejednoznačne-, a tie (desať)tisícky ostatných zákazníkov a balení ostávajú v obchodoch stále (údajne) s chybne označeným API (resp. boli dávno naliate a použité v motoroch).

Toto je tá jedna veta z mailu: Zároveň se omlouvám, opravdu se vyskytla chyba a specifikace byla na etiketě uvedena špatně. Tuto chybu jsme již napravili a nyní už by měly být etikety správně.
zároveň bol priložený TL Carlson® Millenium Synth 5W-40 platný vraj od 11/2014, a ten má API SN/CF (ACEA A3-/B4-08, VW502.00/505.00, BMW LL-01, MB229.3/226.5, OPEL GM-LL-B-025, PORSCHE A40, PSA B71 2296, RENAULT RN 0710/070)

Chcelo by to nejaké oficiálne vyjadrenie ako na stránkach, tak aj pre každého predajcu pre informovanosť všetkých návštevníkov obchodov (eshopových a kamenných). Pretože všade sú len tie "nesprávne" údaje - aj na baleniach (vyskladnených od 11/2014 do 6/2016?), aj na stránkach...
Aktuálne akcie v reťazcoch a spol. > sob čer 25, 2016 11:00 píše: http://www.oleje.cz/forum/aktualne-akci ... 2-750.html
Takmer na každom balení (obrazne) je iná nálepka, a to pri rovnakom type oleja(!)
Niekde je uvedené Made in EU výrobní závod Opava Jaktař, inde nič. No hlavne sú rozdiely čo sa týka noriem. Na stránkach im visia už 4 roky jedny špecifikácie (od r.2012 - technické listy o dosť obsažnejšie, než trebárs Moguly), ale na baleniach olejov je "občas" čosi iné.
Millenium Synth 5W40 má ACEA A3/... API SM SL/CF http://www.carlsonoil.cz/plne-syntetick ... -5w-40.htm , na litrovkách to sedí (EU Opava), na 5-litrovkách je ACEA A3 API SJ (žiadny pôvod výroby).
Na iných rovnakých olejoch (10W40, 5W40 PD...) je na jednom aj API aj ACEA, na druhom buď len API alebo len ACEA (a možno tiež odlišné ako na tých ostatných). A to len čo som pozeral ich produkciu v priebehu necelého roka 5/2015 - 3/2016. Dokonca aj 3/2016 10W40 1-litrovky sa líšili, na jednom bolo API aj ACEA, na druhom bol už len jeden údaj (tuším len ACEA). Ale hlavne, že toto druhé balenie malo na prvej strane už aktuálnu nálepku s ovenčením Czech Superbrands Award..(otázne stále ostáva, do akej miery sú tie oleje české, a už sú rovno aj českou superznačkou).
Tu sa zrejme potvrdzuje že sú to prebalovači miešači, a čo príde, to dodajú; možno malú časť vyrábajú sami, aj keď neviem do akej miery ide o "výrobu".
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: carlson

Příspěvek od bjukemen »

myslim si ze je uplne jedno ci je na oleji nalepka s SJ/SL alebo SM/SN na veci to takmer nic nemení
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: carlson

Příspěvek od Pitris »

Takmer nič ale niečo predsa.... Pokud nepůjde olej do 10-ti tkm ven a budu mít možnost volby ať už z důvodu předpisu výrobce nebo z důvodu dostupnosti toho kterého oleje tak dám přednost SJ/SL před SM/SN....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: carlson

Příspěvek od bjukemen »

prednost mu dam aj ja, ale strachovat sa pri pouziti SM/SN by bolo zavadzanie...10 az 15 tis. km vydrzia oba,a myslim ze aj Carlson
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: carlson

Příspěvek od bloke »

Ono po rozhodnutí už vyskúšať nákup Carlsona, vzbudzuje pochybnosť skôr tá neistota, že v podstate nepoznáš skutočné API daného (konkrétneho) oleja, hoci si si vopred dôsledne pozeral ich oficiálne aktuálne stránky a študoval ich technický list.
S tým súvisí tiež istá zmena parametrov v TL (TBN, viskozita pri 40°C, viskozitný index...) ktoré tu niektorí radi vidíme a spoznáme pri každom oleji.
Ja som napríklad z hlavy netušil, či olej SJ ešte mohol ísť do môjho motora, keď mi v predajni cez telefonáty tie oleje ako takmer podpultové odložili, a tak som ich napokon ako SJ vtedy nekúpil.
A on to bol nakoniec API SN :)
Ďalšia vec je, že Carlson má pre ich jeden 5W40 API SN, fyzicky na nálepkách podla velkosti flašiek: raz API SJ, inokedy API "SM SL/CF" (spolu), rovnako aj na webstránkach, takže mišmaš je pomerne dokonalý.

Tiež som sa tu v histórii fóra dočtal, že sa nemá meniť olej skokovo zo SN/CF na SJ/CF a opačne, ale len miernejšími medziprískokmi :wink:
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: carlson

Příspěvek od Pitris »

S tím Carlsonem to je volaaké čudné :( :)
A s tím přechodem mezi API je pravda že by se o víc jak o dvě písmena "zvedat" nemělo ale "dolů" to nebezpečné (jestli se ještě vlezeš do předpisu) není....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět