Brzdy
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké auto?
Myslím, že zákazník nechce ABS ani ESP. Zákazník by na takové věci vůbec nepřišel. A jestli je někdo chce, tak jen proto, že už jsou .
Re: Jaké auto?
Když to tak čtu,tak vlastně ABS a ESP v autě s bubny vzadu vůbec nefunguje. Opravdu je to tak?
Re: Jaké auto?
Ne vůbec, ale skoro: např. aktivace ABS přes snímač na kterémkoli ze zadních kol v praxi znamená, že zadek s bubny téměř přestane brzdit. Ne snad proto, že by brzdit nemohl, ale proto, že ŘJ ABS je tak naprogramovaná, poněvadž bubnové brzdy nelze přes "kostku" ABS dostatečně rychle a přesně ovládat.
Re: Jaké auto?
Zadné brzdy sú pri bežnom jazdení zaťažované málo (aj kvôli záťažovému regulátoru) a kotúče sú vystavené poveternostným vplyvom (voda, blato, posypová soľ...). Dôsledkom je, že je celkom bežné vidieť autá, ktoré majú na zadných kotúčoch hrdzavé "letokruhy". A to je dosť nepríjemná "vlastnosť". Hrdza vyderie drážky do platničiek, ktoré v tých miestach už nedosadajú a tak hrdza narastá... a brzdy nebrzdia.
Brzdy v bubnoch sú chránené pred poveternostnými vplyvmi a ich účinnosť je dostatočná a tiež je znižovaná záťažovým regulátorom. V tomto s Itallom súhlasím. Ďalším "problémom" je riešenie ručnej (parkovacej) brzdy.
ABS sa na zadných brzdách pri ich obmedzenej účinnosti asi aktivuje len zriedka.
ESP si však vyžaduje rýchle reakcie a tých bubnové brzdy nie sú schopné. Takže k ESP patria len kotúčové - rýchle brzdy, ale bez "letokruhov".
Každé riešenie má svoje výhody aj nevýhody, len sa mi zdá, že na to asi pozabudli úradníci, ktorí nariadili povinné ESP.
Brzdy v bubnoch sú chránené pred poveternostnými vplyvmi a ich účinnosť je dostatočná a tiež je znižovaná záťažovým regulátorom. V tomto s Itallom súhlasím. Ďalším "problémom" je riešenie ručnej (parkovacej) brzdy.
ABS sa na zadných brzdách pri ich obmedzenej účinnosti asi aktivuje len zriedka.
ESP si však vyžaduje rýchle reakcie a tých bubnové brzdy nie sú schopné. Takže k ESP patria len kotúčové - rýchle brzdy, ale bez "letokruhov".
Každé riešenie má svoje výhody aj nevýhody, len sa mi zdá, že na to asi pozabudli úradníci, ktorí nariadili povinné ESP.
Re: Jaké auto?
Asi to bude auto od auta,já mám na svém stroji vzadu kotouče,jezdím sám nebo s chotí a žádnou korozi na kotoučích nemám.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké auto?
Předmětný vůz brzdí i vzadu skvěle (zde dokonce musí, poněvadž se jedná o verzi 4x4), proto jsem napsal, že účelem výměny zadních kotoučů je nejspíše zamaskovat skutečný technický stav celého vozu.emge píše:Zadné brzdy sú pri bežnom jazdení zaťažované málo (aj kvôli záťažovému regulátoru) a kotúče sú vystavené poveternostným vplyvom (voda, blato, posypová soľ...). Dôsledkom je, že je celkom bežné vidieť autá, ktoré majú na zadných kotúčoch hrdzavé "letokruhy"... a brzdy nebrzdia.
Daný vůz má uvnitř ventilovaného kotouče vzadu buben ruční brzdy.emge píše:Brzdy v bubnoch sú chránené pred poveternostnými vplyvmi a ich účinnosť je dostatočná a tiež je znižovaná záťažovým regulátorom. V tomto s Itallom súhlasím. Ďalším "problémom" je riešenie ručnej (parkovacej) brzdy.
Ne, není tomu tak: povinné ESP si na půdě ryze odborného orgánu EHK OSN vynutili zástupci USA, a to kvůli neschopným americkým řidičům. Bruselským úředníkům pak nezbylo než zajistit implementaci toho, co bylo dohodnuto v Ženevě. Opakuji, "původním zdrojem" toho, co krizizuješ (mně je to rovněž silně proti srsti), rozhodně není nějaký bruselský úředník, byť to tak může na první pohled vypadat, a určitě se najde řada "neinformovaných", kteří budou opět nadávat jen na Brusel.emge píše:... Každé riešenie má svoje výhody aj nevýhody, len sa mi zdá, že na to asi pozabudli úradníci, ktorí nariadili povinné ESP.
Re: Jaké auto?
Ten obrázok som dal na ilustráciu, nemyslel som konkrétne auto. Podobný jav si všímam hlavne v poslednej dobe na viacerých autách. V "lepšom" prípade sa korózia šíri len od okrajov a "aktívna" brzdná časť sa postupne zužuje, v horšom prípade sa objavujú spomínané "letokruhy".
Síce som nenapísal, že bruselskí úradníci, ale v konečnom dôsledku si takého príkazy kritiku zaslúžia
Nepoznám toto auto, ale áno, kotúčové brzdy si ďalej vyžadujú zložitejšie riešenie pre parkovaciu brzdu, kde len samotná kvapalina by nepostačovala. Pre malé, stredné... (lacnejšie) autá je potom bubnová brzda technicky jednoduchším a spoľahlivým riešením, ktoré v ich prípade funkčnosťou nezaostáva za kotúčovou brzdou. Až na to ESP...Návštěvník píše:Daný vůz má uvnitř ventilovaného kotouče vzadu buben ruční brzdy.
Síce som nenapísal, že bruselskí úradníci, ale v konečnom dôsledku si takého príkazy kritiku zaslúžia
Re: Jaké auto?
Když úředník rozkáže,tak funguje ESP i na bubnech. A kdo řekne opak ,do šatlavy.
Re: Jaké auto?
A helemese, tak to jsem už i já rozebíral brzdy na prvočinitele a vůbec jsem si nemyslel, že je to na prvočinitele (což nebylo...). Sundat třmeny a kotouče a vyndat destičky tedy umím také, při mém chabém technickém vzdělání , dokonce i zbrousit kotouče do roviny na stolní brusce Einhell slabého výkonu (jak přitlačíš, tak stojí ) . Nehovoří se o bubnových brzdách, kde by se soudruh s těmi prvočiniteli více zapotil...lengy60 píše:Těmi prvočiniteli je myšleno to, že brzdiče kompletně demontuje,vyjme destičky,přítlačné plíšky,zkontroluje těsnění,srazí případné hrany na kotoučích,vyčistí žebra v chlazených kotoučích atd.Myslím si,že víš jak vypadá kotoučová brzda nebo mám dodat nějaký obrázek pro lepší orientaci.
Re: Jaké auto?
Na stolní brusce Einhell
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké auto?
Tak ono by to defakto na strojní brusce s upínací otočnou univerzálkou šlo, ono by to možná šlo i na magnetce; mě by spíš ale zajímalo, jak se to dá bez měřidel vyrovnat ? Ono totiž dostat kotouč před rovnáním do aspoň pětisetinové roviny je kolikrát problém i s hodinkama.... Ale toto už sem nepatří.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké auto?
Kdybych zrovna nepřišel z oné místnosti, tak bych se připočůral smíchy!Itall píše:... dokonce i zbrousit kotouče do roviny na stolní brusce Einhell ...
Re: Jaké auto?
Na soustruhu, a pak je ještě nanejvýš vhodné to přejet na brusce. Ovšem nikoli stylem à l´Itall(ie)!Návštěvník píše:Já vždy myslel,že se to stáčí na soustruhu A vono ne