Brzdy

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9852
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Colommbo »

Návštěvník píše:
Itall píše:...vůz, F125p z r.v. 1973. A že to byly "jedovky": nic v té době a ještě mnoho desetiletí potom nebrzdilo lépe! :D
Měl ho kdysi můj strýc (1300ccm verzi s řazením pod volantem, takovou tu zvláštní (tmavo)šedou barvu) a na to auto si moc dobře pamatuju. Na tu dobu (a s ohledem na tehdejší složení vozového parku v ČSSR) to bylo úžasný auto - motor šepot květin, pohodlí a brzdilo fakt hodně dobře. Akorát ta červená koženka na sedadlech... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Dělá se to z úsporných důvodů. Peníze je to oč tady běží. Mám na autě H4 a vzadu bubny. Asi bych měl spáchat sebevraždu.
Dělá se to z hlediska funkčnosti, když bubny stačí, jsou tam (nebo taky ne :D ). Pro zákazníka je kvalitní bubnová brzda vzadu výhodou. Dlouhá léta bezproblémového provozu a údržba jednou za x let může spočívat v sejmutí bubnů a vymetení bordelu, ošoupaného z třecích segmentů. Jinak nic.
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Je to kvůli penězům a né,že nééé.
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Největším omezením žárovek H4 je max. povolený světelný tok tuším 1500lm
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Jaké auto?

Příspěvek od lengy60 »

Souhlasím s Itallem, je to podle motorizace. Např. Octavia 1.6 MPI měla vzadu bubny,1.8 T kotouče. Podobné to bylo u nafty, 1.9 66 kW bubny,81 kW kotouče.
S tím bezproblémovým provozem naopak nesouhlasím.To že problém nevidím,neznamená že neexistuje.
Pak se hromada lidí divila,že byli vykmitnuti s STK,protože jim blbě brzdilo jedno kolo nebo obě. :D
Následovala návštěva servisu,kde došlo k výměně prolínajícího prasátka,odmaštění bubnu a výměně paken. A nebo taky ne, to když přijeli po létech bezproblémového provozu a údržby jednou za x let a nejednou zjistili,že mají bubny vydřené drážky a jsou tak leda na vyhození. :mrgreen:
Proto tvrdím,že pokud se o brzdy budu starat jak vyžadují,tak nemám problém.Tím nemyslím návštěvu servisu a kontrolu 20 kontrolních bodů jak slyším poslední dobou v různých vábících akcích. :D
Ona totiž údržba brzd nespočívá v ofouknutí brzdičů stlačeným vzduchem a stříknutí maziva na místa kam je vidět. :x Proto jezdím z brzdami zásadně ke kamarádovi,kde mi kompletně brzdy rozebere na prvočinitele,vše řádně vyčistí,zkontroluje zda není někde nějaký únik kapaliny a zase vše pečlivě složí dohromady.Pěkně si u toho pokecáme a já mám jistotu,že na jaře nezjistím,že mám vnitřní desky sjeté do šikma a celou zimu se divím,jak mi stoupla spotřeba paliva a odůvodnil jsem si to zimními pneumatikami. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

S tím se dá souhlasit. Ale opačný extrém je žádná údržba,a tam vydrží bubny fungovat podstatně déle. Brzdy by se měly každý rok rozebrat a vyčistit(promazat),ale to dělá málokdo.
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

lengy: Však po sejmutí bubnu je tekoucí prasátko vidět, néé :idea: ? A drážky v bubnu :roll: taky, néé :roll: ? Na ty přijdeš u při snímání :idea: . Jednou za 2 roky, ajť nežeru 8) . Servis při prodlouženém intervalu to dělá také tak.
U kotoučů musí desky (ty u pístku) chodit, už se to tu probíralo.
Rozebere na prvočinitele...bych chtěl vidět ty prvočinitele...
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Někdo si s tím hraje,já na to kašlu.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Jaké auto?

Příspěvek od lengy60 »

Itall píše:lengy: Však po sejmutí bubnu je tekoucí prasátko vidět, néé :idea: ? A drážky v blbnu :roll: taky, néé :roll: ? Na ty přijdeš u při snímání :idea: . Jednou za 2 roky, ajť nežeru 8) . Servis při prodlouženém intervalu to dělá také tak.
Tak jak, x let bez údržby nebo každé 2 roky? :D Ano,tekoucí váleček nebo drážky v bubnu vidím až po jeho sejmutí,u kotoučů vidím bez další demontáže.A u toho servisu se Ti také snadno stane,že si ty práce jenom naúčtují,protože na to není vidět. :lol:
U kotoučů musí desky (ty u pístku) chodit, už se to tu probíralo.
Nejen ty u pístu, oboje.Já měl na minulém autě přesně ten problém,který zmiňuji.Původní majitel byl v servisu,kde mu vyčistili brzdy přesně tak jak popisuji.Tzn.ofoukali vzduchem,opucovali kartáčem a do drážky stříkli mazivo.Výsledkem bylo,že destička ve vodící drážce nechodila volně,ale "šprajcla" se a v důsledku toho se sjížděla nerovnoměrně.
Rozebere na prvočinitele...bych chtěl vidět ty prvočinitele...
Těmi prvočiniteli je myšleno to, že brzdiče kompletně demontuje,vyjme destičky,přítlačné plíšky,zkontroluje těsnění,srazí případné hrany na kotoučích,vyčistí žebra v chlazených kotoučích atd.Myslím si,že víš jak vypadá kotoučová brzda nebo mám dodat nějaký obrázek pro lepší orientaci. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:Dělá se to z úsporných důvodů. Peníze je to oč tady běží. Mám na autě H4 a vzadu bubny. Asi bych měl spáchat sebevraždu.
Pokud je někdo ochoten pořídit si auto, v jehož ceně připlácí za ABS či ESP a přitom má tento vůz vzadu bubny, pak je nejspíše milovníkem málo funkčních náhražek. :P

P.S.: Kdyby to ABS či ESP nemělo, pak ani nepípnu.
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Potom je velká část vozového parku jen náhražkou.
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

lengy: Co jsem vyzkoušel, kvalitní bubnovka vydrží několik let bez údržby (třeba 5 i více), pokud byla nová. Aneb na funkci to nemá vliv (na funkci rostlináře už vůbec ne 8) ). Odstranit nečistoty určitě neškodí. Pokud kvalitní není (Fabia), rychleji rezne a hejblátka pak nefungují, jak by měly. Tam je dobré pravidelně čistit, mazat, a tak. Např. u P107 se bubny snímaly kvůli kontrole a čištění po více než 5-ti letech. Vše uvnitř bylo OK, skoro zbytečná práce, stačilo by na bubny poklepat na heveru a prach z paken by z větší části vypadl i bez demontáže. Čím starší auto, tím je kontrola potřebnější, jasné.
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Auto s bubny vzadu přece není auto,ale nebezpečná zbraň :lol: Zakázat prodávat
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:Potom je velká část vozového parku jen náhražkou.
A kolik vozů s ABS a ESP má dnes vzadu bubny? Velká část? To snad ne! :shock:
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:Auto s bubny vzadu přece není auto,ale nebezpečná zbraň ...
Ano, auto s bubny vzadu a s ABS či ESP je rozhodně nebezpečnější, než kdyby ty systémy nemělo. Ale zákazník to tak přece chce! On chce ABS i ESP za co nejnižší cenu a je mu úplně jedno, že to nemůže správně fungovat. :( On to totiž stejně nepozná. :evil:
Odpovědět