Měl ho kdysi můj strýc (1300ccm verzi s řazením pod volantem, takovou tu zvláštní (tmavo)šedou barvu) a na to auto si moc dobře pamatuju. Na tu dobu (a s ohledem na tehdejší složení vozového parku v ČSSR) to bylo úžasný auto - motor šepot květin, pohodlí a brzdilo fakt hodně dobře. Akorát ta červená koženka na sedadlech...Návštěvník píše:Itall píše:...vůz, F125p z r.v. 1973. A že to byly "jedovky": nic v té době a ještě mnoho desetiletí potom nebrzdilo lépe!
Brzdy
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9852
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké auto?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké auto?
Dělá se to z hlediska funkčnosti, když bubny stačí, jsou tam (nebo taky ne ). Pro zákazníka je kvalitní bubnová brzda vzadu výhodou. Dlouhá léta bezproblémového provozu a údržba jednou za x let může spočívat v sejmutí bubnů a vymetení bordelu, ošoupaného z třecích segmentů. Jinak nic.Návštěvník píše:Dělá se to z úsporných důvodů. Peníze je to oč tady běží. Mám na autě H4 a vzadu bubny. Asi bych měl spáchat sebevraždu.
Re: Jaké auto?
Největším omezením žárovek H4 je max. povolený světelný tok tuším 1500lm
Re: Jaké auto?
Souhlasím s Itallem, je to podle motorizace. Např. Octavia 1.6 MPI měla vzadu bubny,1.8 T kotouče. Podobné to bylo u nafty, 1.9 66 kW bubny,81 kW kotouče.
S tím bezproblémovým provozem naopak nesouhlasím.To že problém nevidím,neznamená že neexistuje.
Pak se hromada lidí divila,že byli vykmitnuti s STK,protože jim blbě brzdilo jedno kolo nebo obě.
Následovala návštěva servisu,kde došlo k výměně prolínajícího prasátka,odmaštění bubnu a výměně paken. A nebo taky ne, to když přijeli po létech bezproblémového provozu a údržby jednou za x let a nejednou zjistili,že mají bubny vydřené drážky a jsou tak leda na vyhození.
Proto tvrdím,že pokud se o brzdy budu starat jak vyžadují,tak nemám problém.Tím nemyslím návštěvu servisu a kontrolu 20 kontrolních bodů jak slyším poslední dobou v různých vábících akcích.
Ona totiž údržba brzd nespočívá v ofouknutí brzdičů stlačeným vzduchem a stříknutí maziva na místa kam je vidět. Proto jezdím z brzdami zásadně ke kamarádovi,kde mi kompletně brzdy rozebere na prvočinitele,vše řádně vyčistí,zkontroluje zda není někde nějaký únik kapaliny a zase vše pečlivě složí dohromady.Pěkně si u toho pokecáme a já mám jistotu,že na jaře nezjistím,že mám vnitřní desky sjeté do šikma a celou zimu se divím,jak mi stoupla spotřeba paliva a odůvodnil jsem si to zimními pneumatikami.
S tím bezproblémovým provozem naopak nesouhlasím.To že problém nevidím,neznamená že neexistuje.
Pak se hromada lidí divila,že byli vykmitnuti s STK,protože jim blbě brzdilo jedno kolo nebo obě.
Následovala návštěva servisu,kde došlo k výměně prolínajícího prasátka,odmaštění bubnu a výměně paken. A nebo taky ne, to když přijeli po létech bezproblémového provozu a údržby jednou za x let a nejednou zjistili,že mají bubny vydřené drážky a jsou tak leda na vyhození.
Proto tvrdím,že pokud se o brzdy budu starat jak vyžadují,tak nemám problém.Tím nemyslím návštěvu servisu a kontrolu 20 kontrolních bodů jak slyším poslední dobou v různých vábících akcích.
Ona totiž údržba brzd nespočívá v ofouknutí brzdičů stlačeným vzduchem a stříknutí maziva na místa kam je vidět. Proto jezdím z brzdami zásadně ke kamarádovi,kde mi kompletně brzdy rozebere na prvočinitele,vše řádně vyčistí,zkontroluje zda není někde nějaký únik kapaliny a zase vše pečlivě složí dohromady.Pěkně si u toho pokecáme a já mám jistotu,že na jaře nezjistím,že mám vnitřní desky sjeté do šikma a celou zimu se divím,jak mi stoupla spotřeba paliva a odůvodnil jsem si to zimními pneumatikami.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké auto?
S tím se dá souhlasit. Ale opačný extrém je žádná údržba,a tam vydrží bubny fungovat podstatně déle. Brzdy by se měly každý rok rozebrat a vyčistit(promazat),ale to dělá málokdo.
Re: Jaké auto?
lengy: Však po sejmutí bubnu je tekoucí prasátko vidět, néé ? A drážky v bubnu taky, néé ? Na ty přijdeš u při snímání . Jednou za 2 roky, ajť nežeru . Servis při prodlouženém intervalu to dělá také tak.
U kotoučů musí desky (ty u pístku) chodit, už se to tu probíralo.
Rozebere na prvočinitele...bych chtěl vidět ty prvočinitele...
U kotoučů musí desky (ty u pístku) chodit, už se to tu probíralo.
Rozebere na prvočinitele...bych chtěl vidět ty prvočinitele...
Re: Jaké auto?
Itall píše:lengy: Však po sejmutí bubnu je tekoucí prasátko vidět, néé ? A drážky v blbnu taky, néé ? Na ty přijdeš u při snímání . Jednou za 2 roky, ajť nežeru . Servis při prodlouženém intervalu to dělá také tak.U kotoučů musí desky (ty u pístku) chodit, už se to tu probíralo.Tak jak, x let bez údržby nebo každé 2 roky? Ano,tekoucí váleček nebo drážky v bubnu vidím až po jeho sejmutí,u kotoučů vidím bez další demontáže.A u toho servisu se Ti také snadno stane,že si ty práce jenom naúčtují,protože na to není vidět.Rozebere na prvočinitele...bych chtěl vidět ty prvočinitele...Nejen ty u pístu, oboje.Já měl na minulém autě přesně ten problém,který zmiňuji.Původní majitel byl v servisu,kde mu vyčistili brzdy přesně tak jak popisuji.Tzn.ofoukali vzduchem,opucovali kartáčem a do drážky stříkli mazivo.Výsledkem bylo,že destička ve vodící drážce nechodila volně,ale "šprajcla" se a v důsledku toho se sjížděla nerovnoměrně.
Těmi prvočiniteli je myšleno to, že brzdiče kompletně demontuje,vyjme destičky,přítlačné plíšky,zkontroluje těsnění,srazí případné hrany na kotoučích,vyčistí žebra v chlazených kotoučích atd.Myslím si,že víš jak vypadá kotoučová brzda nebo mám dodat nějaký obrázek pro lepší orientaci.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké auto?
Pokud je někdo ochoten pořídit si auto, v jehož ceně připlácí za ABS či ESP a přitom má tento vůz vzadu bubny, pak je nejspíše milovníkem málo funkčních náhražek.Návštěvník píše:Dělá se to z úsporných důvodů. Peníze je to oč tady běží. Mám na autě H4 a vzadu bubny. Asi bych měl spáchat sebevraždu.
P.S.: Kdyby to ABS či ESP nemělo, pak ani nepípnu.
Re: Jaké auto?
lengy: Co jsem vyzkoušel, kvalitní bubnovka vydrží několik let bez údržby (třeba 5 i více), pokud byla nová. Aneb na funkci to nemá vliv (na funkci rostlináře už vůbec ne ). Odstranit nečistoty určitě neškodí. Pokud kvalitní není (Fabia), rychleji rezne a hejblátka pak nefungují, jak by měly. Tam je dobré pravidelně čistit, mazat, a tak. Např. u P107 se bubny snímaly kvůli kontrole a čištění po více než 5-ti letech. Vše uvnitř bylo OK, skoro zbytečná práce, stačilo by na bubny poklepat na heveru a prach z paken by z větší části vypadl i bez demontáže. Čím starší auto, tím je kontrola potřebnější, jasné.
Re: Jaké auto?
Auto s bubny vzadu přece není auto,ale nebezpečná zbraň Zakázat prodávat
Re: Jaké auto?
A kolik vozů s ABS a ESP má dnes vzadu bubny? Velká část? To snad ne!Návštěvník píše:Potom je velká část vozového parku jen náhražkou.
Re: Jaké auto?
Ano, auto s bubny vzadu a s ABS či ESP je rozhodně nebezpečnější, než kdyby ty systémy nemělo. Ale zákazník to tak přece chce! On chce ABS i ESP za co nejnižší cenu a je mu úplně jedno, že to nemůže správně fungovat. On to totiž stejně nepozná.Návštěvník píše:Auto s bubny vzadu přece není auto,ale nebezpečná zbraň ...