BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Nikdy jsem nepodlehl iluzi, že by nad lidskou hloupostí bylo možno zvítězit. Ale vždy jsem alespoň doufal v to, že je možné nedopustit, aby ovládla společnost. Jak je však i zde názorně vidět, koncerňáctví, přinejmenším v Evropě, je již metastázovanou rakovinou společnosti zjevně směřující k úplnému rozkladu, jako opaku soudržnosti, nutné to podmínky rozvoje. :(
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Jen pro ilustraci toho, jak moc je "22" mimo chápání reality:
Návštěvník22 píše:A co tam ten polštář udělá? To co popisuje Shi. Takže ty plyny odvedeme a tím to místo ochladíme.
Účelem odvodu plynů z plochy styku desek a kotouče v žádném případě není "to místo ochladit", ale naopak umožnit jeho ještě větší ohřátí, poněvadž právě to (míra ohřátí) je jedním z klíčových parametrů výkonu brzd. Onen vzduchový polštář bránící dokonalému přilehnutí desek na kotouč totiž zároveň brání vyššímu tření, a to je, jak asi všichni, tedy kromě "22", chápou, právě tím fyzikálním principem, na kterém brzdy fungují. Aneb přeměna (v daném případě zmaření) nashromážděné kinetické energie jejím převodem na teplo přes tření... :idea: Jinak řečeno, starý známý zákon zachování hmoty a energie.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

ono to plynovanie platniciek sa da mierne korigovat zmesou pouzitou na konkretnej platnicke,ale to uz sme zase pri inych znackach hlavne takych co sa tym zaoberaju
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Samozřejmě, vždyť hlavním zdrojem plynování, po dokonalém vysušení důkladným ohřátím, je právě pojivo materiálu desek.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pedro »

Hmm, nekde Novon psal cosi o zbytecnem predavani info, ktere se nenabere jen teorii, ale spoustem smiru, krve, kloubu, bezesnych noci PROC TO KUJVA NEFUNGUJE, nebo JAK TO FUNGUJE? To ze mam v regalu vyucak v oboru, mi neopravnuje delat machra, nekdy mam názory, zese dosti lidem chce blejt. Nejen v oboru. Jestli to neni tim, ze 1. pet krizku + ty nabrany negativa, no trochu i pozitiva, se i deravy palici, ulozi. Za 2. proc nekoho poucova, kdyz uz vlastne ten dotycny si za svym stoji, ac si neni jist a proto se pta.
3. Nikdo neni neomylny vc. mne, chce se li vsak poucit, budiz mu to dáno k plusu.
4. a k veci brzd. Vnitřni chlazeni kotoucu je primarni. Ty zarezy, zvenku, jsou tam kvuli bordelu, ano, ale nejen. Diry pro, nejen, kroucení kotoucu, ale pro lepsi vymenu tepla. Furt je to fyzika a proc se delaji treba zebrovany veci, teda dily? Je vsak pravdou, pokud to vse neni z duvodu toho, ze se,, obyc,, kotouce proste nikam nevejdou a neni mozne, v dnesni dobe nějak kvůli vzhledu narazniku, aerodinamice=spotreba atd.,
Jinak je to na tom, twe mam nabuseny tunink s plastama a cipem na pulmetrovejch gumach a luxusni brzdy.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pedro »

... a jak pise Bjuk. Je to samozřejmě i o matrosi a sedne- sinesedne...
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od tonny »

Když už čtu všechny příspěvky i ty jen urážející, připadá mi dvaadvacítka jako ten šofér, co se diví, že jede na dálnici v protisměru sám, ale domnívá se, že jedou špatně všichni ostatní.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

A jako koncernak je samozřejmě přesvědčen, že ostatní mu musejí uhnout.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Pedro píše:... a jak pise Bjuk. Je to samozřejmě i o matrosi a sedne- sinesedne...
Tohle je ale už alchymie srovnatelná s gumařinou, tj. výběrem nejvhodnějších pneu. A závidím těm, kdož rozdíly nevnímají, resp. jsou jim buřt.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Zpět k "22": jelikož ráno je moudřejší večera, tak už tuším, o co návštěvníkovi jde - totiž výhradně o "chlazení brzd", a to ještě jen jedním jediným způsobem, tj. ventilací. Jenže on ani tentokráte vůbec nepochopil, že o tomhle tu řeč není!

Nehledě na to, že pokud bychom přistoupili na tu jeho hru o něčem jiném, tak i v ní je na omylu, poněvadž lví podíl na "chlazení brzd" má sálání a přenos tepla do dílů kolem, tj. náboje kola (ten toho ale moc neuchladí) a zejména disku kola (to už je pořádný chladič).

P.S.: Připomíná mi to situaci, kdy starší chlapci řeší, jak vylepšit autíčko na RC ovládání, načež jim přijde "radit" chlapeček od báboviček na pískovišti hned vedle... :twisted:
Návštěvník22

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Návštěvník22 »

tonny píše:Když už čtu všechny příspěvky i ty jen urážející, připadá mi dvaadvacítka jako ten šofér, co se diví, že jede na dálnici v protisměru sám, ale domnívá se, že jedou špatně všichni ostatní.
Vystihl jsi to dobře, až na to, že mnozí stádoidní jedou za svým vzorem hlava nehlava. Často ke své záhubě.
Návštěvník22

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Návštěvník22 »

Jerry3 píše:Zpět k "22": jelikož ráno je moudřejší večera, tak už tuším, o co návštěvníkovi jde - totiž výhradně o "chlazení brzd", a to ještě jen jedním jediným způsobem, tj. ventilací. Jenže on ani tentokráte vůbec nepochopil, že o tomhle tu řeč není!

Nehledě na to, že pokud bychom přistoupili na tu jeho hru o něčem jiném, tak i v ní je na omylu, poněvadž lví podíl na "chlazení brzd" má sálání a přenos tepla do dílů kolem, tj. náboje kola (ten toho ale moc neuchladí) a zejména disku kola (to už je pořádný chladič).

P.S.: Připomíná mi to situaci, kdy starší chlapci řeší, jak vylepšit autíčko na RC ovládání, načež jim přijde "radit" chlapeček od báboviček na pískovišti hned vedle... :twisted:

Že by se začínalo rozsvěcet? Každá expanze plynu z čehokoli (princip ledničky), každé proudění plynu okolo čehokoli, a plyn je i vzduch, má za následek ochlazování, pokud je teplota okolí nižší, než zdroj tepla. A to je v případě brzd vždy. Pokud se někde vytváří plyn a uvolňuje se do okolí, je to expanze. A sálání není nic jiného než ochlazování plynem ,vzduchem. Bavíme se o autech a brzdách na nich, protože vzduch je všude okolo. O tom píšu od začátku.
O jaderné fyzice jsem se nezmínil ani slovíčkem, jak ses tu snažil prezentovat. Ale chápu to jako úhybný manévr.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

No a my tu od začátku řešíme něco úplně jiného, ty úhybný manévre. A jestli nevěříš tomu, že tvorba plynu na ploše styku desky s kotoučem je dostatečně velká na to, aby znemožnila dokonalé přilehnutí desky a tím maximalizaci tření, tedy i maximální nárůst teploty, a zároveň je toho plynu žalostně málo na to, aby jeho expanze skrz děrovaný kotouč zajistila jeho byť jen minimální ochlazení, tak jen opět potvrzuješ hloubku své neznalosti.

Kromě toho evidentně netušíš, že přenos tepla sáláním se děje prostřednictvím infračerveného záření, tedy k tomu vůbec není zapotřebí vzduchu, jako přenosového média. Proto se raději vrať od pískoviště a báboviček zpět do školy, doplnit si svůj kognitivní deficit, a laskavě se nepleť mezi hochy hrající si s RC autíčky! :twisted:
Návštěvník22

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Návštěvník22 »

OK. Nejhorší je srážka se samolibým blbcem. :(
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Nikoli, úplně nejhorší je srážka se vzorovým koncerňákem, jenž se domnívá (mylně), že něčemu rozumí. Koncerňáctví a schopnost používat vlastní rozum se totiž vzájemně vylučují. A na koncerňáctví Evropa zhebne!

A aby to bylo úplné, i v případě té jaderné fyziky jsi úplně vedle: jde totiž o částicovou fyziku, plným názvem "fyzika elementárních částic". Proto pozor, nazveš-li částicového fyzika jaderným fyzikem, hluboce ho tím urazíš. :P
Odpovědět