BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Moderátor: Colommbo
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
No hlavni je uz pri vyrobe odstranit vnitrni pnuti materialu,jinak je to cadto pruser.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Ani jedno, ani druhé: ty dírky jsou tam výhradně kvůli odvodu plynů vznikajících při prudkém brzdění na styčné ploše mezi deskami a kotouči.adosM píše:Napadlo mě jen, že ty vrtané se líp chladí a mají delší brzdný učinek...
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Aha. A když ty plyny neodvedeš se stane co? Co tam ty plyny provedou? Respektive proč se ty plyny odvádí? A proč se neodvádí u sériových aut? Protože se s nimi nejezdý ostré jízdy? Tak proč se sakra vlastně ty kotouče vrtají na autech co jezdí na pilu, když to není kvůli chlazení? A neodvádí se proto, že se tím chladí místo expanze? Fyzika základní školy!
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Á jé. Tady si zase N22 nabíhá na vidle....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Dvaadvacítko, ty prostě využiješ úplně každou příležitost vystavit na odiv svůj kognitivní deficit. Tedy aby to bylo jasné:
- k chlazení slouží rozdělení kotouče do dvou polovin spojených žebrováním;
- děrování slouží výhradně odvodu plynů vznikajících na styčné ploše desek a kotouče při prudkém brzdění (proč rozpínající se plyn v tomto místě v daném okamžiku vadí, to snad nemusím osvětlovat);
- stejnému účelu slouží i drážkování, přičemž jeho další výhodou je lepší odvod prachového otěru ze styčné plochy (děrování se k tomu moc nehodí, neboť dírky se tím prachem zanášejí).
Jinak děrované kotouče se dnes vcelku běžně používají i na sériových autech. Typicky na těch, která mají vysokou hmotnost, ale velikost jejich brzdových kotoučů je limitována velikostí disků kol, tudíž dochází k velkému zatížení brzd v přepočtu na jednotku styčné plochy desek a kotoučů.
- k chlazení slouží rozdělení kotouče do dvou polovin spojených žebrováním;
- děrování slouží výhradně odvodu plynů vznikajících na styčné ploše desek a kotouče při prudkém brzdění (proč rozpínající se plyn v tomto místě v daném okamžiku vadí, to snad nemusím osvětlovat);
- stejnému účelu slouží i drážkování, přičemž jeho další výhodou je lepší odvod prachového otěru ze styčné plochy (děrování se k tomu moc nehodí, neboť dírky se tím prachem zanášejí).
Jinak děrované kotouče se dnes vcelku běžně používají i na sériových autech. Typicky na těch, která mají vysokou hmotnost, ale velikost jejich brzdových kotoučů je limitována velikostí disků kol, tudíž dochází k velkému zatížení brzd v přepočtu na jednotku styčné plochy desek a kotoučů.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Hele, ty naftovej trolejbuse, ty si na vidle nabíháš každým svým moudrem. A že jich je.Pitris píše:Á jé. Tady si zase N22 nabíhá na vidle....
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Pane, vy nevite, ze trolejbus nejezdi na naftu? Je to trolejbus, proto jezdi na petrolej. Takhle se splesti, no a jeste se jinym posmivati.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
N22 tebe bych rád viděl. Tak názorný příklad toho co by se dalo nazvat "homo taurus" se často nevidí
Přeji příjemný den A zopákni si fyziku ty expanzo
Přeji příjemný den A zopákni si fyziku ty expanzo
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
At neumřu blbý..d Proč tam ten plyn v tom místě mezi deskama a kotoučem vadi ? Že by tomu, že když zas šlapu na brzdu, tak ta jde jakoby těžko, protože pístek s deskama musí překonat ten odpor těch plynu ?Jerry3 píše:Dvaadvacítko, ty prostě využiješ úplně každou příležitost vystavit na odiv svůj kognitivní deficit. Tedy aby to bylo jasné:
- k chlazení slouží rozdělení kotouče do dvou polovin spojených žebrováním;
- děrování slouží výhradně odvodu plynů vznikajících na styčné ploše desek a kotouče při prudkém brzdění (proč rozpínající se plyn v tomto místě v daném okamžiku vadí, to snad nemusím osvětlovat);
- stejnému účelu slouží i drážkování, přičemž jeho další výhodou je lepší odvod prachového otěru ze styčné plochy (děrování se k tomu moc nehodí, neboť dírky se tím prachem zanášejí).
Jinak děrované kotouče se dnes vcelku běžně používají i na sériových autech. Typicky na těch, která mají vysokou hmotnost, ale velikost jejich brzdových kotoučů je limitována velikostí disků kol, tudíž dochází k velkému zatížení brzd v přepočtu na jednotku styčné plochy desek a kotoučů.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Ten plyn funguje jako tlumič, snižuje přítlak, tedy i brzdný účinek. Samozřejmě je to hlavně o teplotě: u studených brzd k vývinu plynu prakticky nedochází.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Ano,ano je to tak jak pise modelar..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Jinak děrované kotouče mají dnes snad všechna jednostopá vozidla. U nich se tím zabijí dvě mouchy jednou ranou: tou druhou mouchou je snížení hmotnosti.
Jo a "22", můžeš se klidně ozvat, až zase nebudeš něco vědět. I když, to bys tu byl furt, neboť jako správný koncerňák nevíš o autech zhola nic.
Jo a "22", můžeš se klidně ozvat, až zase nebudeš něco vědět. I když, to bys tu byl furt, neboť jako správný koncerňák nevíš o autech zhola nic.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Počkej Jerry. Zhola nic ne.... Určitě ví že osobní auto má většinou 4 kola, brzdy a volant, a něco málo mu asi říká i nafta, když ji chce někam nalít. Jen si chudáček popletl trolejbus s autobusem
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Zase vidle ty mudrlante?Pitris píše:Počkej Jerry. Zhola nic ne.... Určitě ví že osobní auto má většinou 4 kola, brzdy a volant, a něco málo mu asi říká i nafta, když ji chce někam nalít. Jen si chudáček popletl trolejbus s autobusem
Kdybys ty a ten tvůj chráněnec, mimochodem, začínáš mít stejnou psychickou diagnozu, jste věděli něco o plynech, jejich expanzi, jejich vlivu na okolí, tak tady jeden nebude psát geniality a ty je nebudeš papouškovat. Ale kde není dáno, ani přezdívka nepomůže.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
No tak nám to vysvětli, jsem pln netrpělivého očekávání. Zejména co do vlivu plynů na okolí (brzd).