BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od NOVON »

No hlavni je uz pri vyrobe odstranit vnitrni pnuti materialu,jinak je to cadto pruser.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

adosM píše:Napadlo mě jen, že ty vrtané se líp chladí a mají delší brzdný učinek...
Ani jedno, ani druhé: ty dírky jsou tam výhradně kvůli odvodu plynů vznikajících při prudkém brzdění na styčné ploše mezi deskami a kotouči.
Návštěvník22

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Návštěvník22 »

Aha. A když ty plyny neodvedeš se stane co? Co tam ty plyny provedou? Respektive proč se ty plyny odvádí? A proč se neodvádí u sériových aut? Protože se s nimi nejezdý ostré jízdy? Tak proč se sakra vlastně ty kotouče vrtají na autech co jezdí na pilu, když to není kvůli chlazení? A neodvádí se proto, že se tím chladí místo expanze? Fyzika základní školy! :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

Á jé. Tady si zase N22 nabíhá na vidle....Obrázek
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Dvaadvacítko, ty prostě využiješ úplně každou příležitost vystavit na odiv svůj kognitivní deficit. :twisted: Tedy aby to bylo jasné:
- k chlazení slouží rozdělení kotouče do dvou polovin spojených žebrováním;
- děrování slouží výhradně odvodu plynů vznikajících na styčné ploše desek a kotouče při prudkém brzdění (proč rozpínající se plyn v tomto místě v daném okamžiku vadí, to snad nemusím osvětlovat);
- stejnému účelu slouží i drážkování, přičemž jeho další výhodou je lepší odvod prachového otěru ze styčné plochy (děrování se k tomu moc nehodí, neboť dírky se tím prachem zanášejí).

Jinak děrované kotouče se dnes vcelku běžně používají i na sériových autech. Typicky na těch, která mají vysokou hmotnost, ale velikost jejich brzdových kotoučů je limitována velikostí disků kol, tudíž dochází k velkému zatížení brzd v přepočtu na jednotku styčné plochy desek a kotoučů.
Návštěvník22

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Návštěvník22 »

Pitris píše:Á jé. Tady si zase N22 nabíhá na vidle....Obrázek
Hele, ty naftovej trolejbuse, ty si na vidle nabíháš každým svým moudrem. A že jich je. :wink:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pedro »

Pane, vy nevite, ze trolejbus nejezdi na naftu? Je to trolejbus, proto jezdi na petrolej. Takhle se splesti, no a jeste se jinym posmivati.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

N22 tebe bych rád viděl. Tak názorný příklad toho co by se dalo nazvat "homo taurus" se často nevidí :mrgreen:
Přeji příjemný den :wink: A zopákni si fyziku ty expanzo :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
adosM

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od adosM »

Jerry3 píše:Dvaadvacítko, ty prostě využiješ úplně každou příležitost vystavit na odiv svůj kognitivní deficit. :twisted: Tedy aby to bylo jasné:
- k chlazení slouží rozdělení kotouče do dvou polovin spojených žebrováním;
- děrování slouží výhradně odvodu plynů vznikajících na styčné ploše desek a kotouče při prudkém brzdění (proč rozpínající se plyn v tomto místě v daném okamžiku vadí, to snad nemusím osvětlovat);
- stejnému účelu slouží i drážkování, přičemž jeho další výhodou je lepší odvod prachového otěru ze styčné plochy (děrování se k tomu moc nehodí, neboť dírky se tím prachem zanášejí).

Jinak děrované kotouče se dnes vcelku běžně používají i na sériových autech. Typicky na těch, která mají vysokou hmotnost, ale velikost jejich brzdových kotoučů je limitována velikostí disků kol, tudíž dochází k velkému zatížení brzd v přepočtu na jednotku styčné plochy desek a kotoučů.
At neumřu blbý..d Proč tam ten plyn v tom místě mezi deskama a kotoučem vadi ? Že by tomu, že když zas šlapu na brzdu, tak ta jde jakoby těžko, protože pístek s deskama musí překonat ten odpor těch plynu ?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Ten plyn funguje jako tlumič, snižuje přítlak, tedy i brzdný účinek. Samozřejmě je to hlavně o teplotě: u studených brzd k vývinu plynu prakticky nedochází.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od NOVON »

Ano,ano je to tak jak pise modelar..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Jinak děrované kotouče mají dnes snad všechna jednostopá vozidla. U nich se tím zabijí dvě mouchy jednou ranou: tou druhou mouchou je snížení hmotnosti.

Jo a "22", můžeš se klidně ozvat, až zase nebudeš něco vědět. I když, to bys tu byl furt, neboť jako správný koncerňák nevíš o autech zhola nic. :twisted:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

Počkej Jerry. Zhola nic ne.... Určitě ví že osobní auto má většinou 4 kola, brzdy a volant, a něco málo mu asi říká i nafta, když ji chce někam nalít. Jen si chudáček popletl trolejbus s autobusem :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník22

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Návštěvník22 »

Pitris píše:Počkej Jerry. Zhola nic ne.... Určitě ví že osobní auto má většinou 4 kola, brzdy a volant, a něco málo mu asi říká i nafta, když ji chce někam nalít. Jen si chudáček popletl trolejbus s autobusem :mrgreen:
Zase vidle ty mudrlante?
Kdybys ty a ten tvůj chráněnec, mimochodem, začínáš mít stejnou psychickou diagnozu, jste věděli něco o plynech, jejich expanzi, jejich vlivu na okolí, tak tady jeden nebude psát geniality a ty je nebudeš papouškovat. Ale kde není dáno, ani přezdívka nepomůže. :(
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

No tak nám to vysvětli, jsem pln netrpělivého očekávání. Zejména co do vlivu plynů na okolí (brzd). :mrgreen:
Odpovědět