BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od ka-spel »

Pitris píše:Já mám přední kotouče (taky větrané ø 280mm) oba za 1500,- Bremba; a s antikorozní úpravou. Tak na co "neznámý" Barum? Ale je to taky od B.
Pokud jde o tu antikorozní úpravu, tak jediný co to ofiko nabízí je Meyle http://www.mgparts.cz/meyle-hd/meyle-pd-kotouce/
byloObrázek
je Obrázek
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od BigBang »

Bral jsem kotouče na Sharana předek i zadek Brembo. Přední jen v olej. filmu, zadek s ochranným nátěrem :idea:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od NOVON »

BREMBO a TRW kotouce maji cerny ochranny nater,MEYLE PD a ATE stribrno-sedy nater..(tedy pokud ten nater maji mit).Jinak MEYLE PD jsem nekolikrat daval a o.k,bud s deskama MEYLE PD nebo BREMBO.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

ka-spel píše:Pokud jde o tu antikorozní úpravu....
Mám v práci z časopisu AutoExpert (ofiko časák pro profidílny) opsaný seznam výrobců brzdových kotoučů s antikorozní úpravou a jejich katalogové čísla. V pondělí na to mrknu a dám to sem....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

Tak se na to dívám - je to ze sortimentu Elitu....

Brembo - číslice 1 na poslední pozici čísla
Textar - 3 nebo 5 na poslední pozici čísla
Nipparts - písmeno P na poslední pozici
Jurid - písmeno C na poslední pozici
SBS - číslice 3 za tečkou
Bosch - popis eCat
ATE - komplet sortiment

A Brembo používá UV ochranu, ATE a Bosch hliníkovou AluTherm, a Textar, Jurid, SBS a Nipparts zinkovou Geomet....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

a vsetky z uvedenych su dobre brzdiace odporucam..ale bosch je prebal zvacsa jurid
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od skodovkar »

ka-spel píše:Co říkáte na kryogeniku kotoučů a dílů obecně? Už jsem debatu i s prodejci rozproudil tady http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a
1. Tvrzení, že se bude měnit uspořádání atomů (čili krystalová mřížka) je zajímavé, jelikož materiál už je prostě utuhlý, ale zcela to nevylučuji, protože teploty pod 0C se běžně pro TZ nepoužívají.
2. I kdyby se něco s mřížkou či strukturou stalo, tak následným ohřátím a popouštěním se vrátí zhruba tam, kde byla před ochlazením.
3. „Popouštění po zmrazování má velký vliv na zvýšení odolnosti proti abrazi a životnosti celé řady kovových předmětů.“ Mohlo by dojít k relaxaci nějakých vnitřních pnutí, ale na to mi stačí žíhání. Odolnost proti abrazi – tedy tvrdost bude záležet na struktuře materiálu (u oceli chceme standardně získat tvrdý, ale pevný martenzit, nějaké karbidy apod).
4. „Zlepšení v pevnosti, tažnosti a rozměrové stabilitě jde ruku v ruce s vnitřním napětím.“
Vnitřní napětí tam sice nějakou roli hrát bude, ale je to především o krystalické struktuře, skluzových systémech atd., které jsou dány vlastnostmi materiálu.

„Typickým výstupem po kryogenním zpracování je zvýšení otěruvzdornosti, životnosti, nižší počet prasklin, snazší čištění a celá řada dalších vylepšených vlastností v závislosti na požadavku.“ Takže nějak zvýším otěruvzdornost (zvýším tvrdost na povrchu, karbidy nebo strukturou), životnost (???), na nižší počet prasklin mi stačí zbavit se pnutí žíháním, snažší čištění už vůbec nechápu 

Jinak ta studie z Plzně: http://cryogenic.info/wp-content/upload ... AF_eci.pdf

Fotky makrostruktur se sice liší, ale taky záleží, kde zrovna dáš mikroskop. To se nebavím o tom, že kotouče můžeš uhnat a struktura se ti významně změní.

Udělali zkoušku na Charpyho kladivě, ale vůbec neuvedli vrubovou houževnatost, kterou tam sakra museli měřit. Lomy sice vypadají trochu jinak, ale jaksi chybí hodnoty.

IMPACT test - může mi někdo vysvětlit smysl tohoto testu zrovna na kotoučích? Bohužel z výsledných grafů nejsem schopen poznat ani to, jaké jsou vyneseny údaje na osách.

Diskuse výsledků obsahuje mimo jiné (z mého pohledu) dříve nepodložená tvrzení, tím myslím mechanismus změny struktury, vznik precipitátů apod. Nic takového v předešlém textu doloženo není.
V závěru se sice dozvíme, že některé vlastnosti jsou lepší, ale mě by zajímalo jak dlouho? Do prvního přehřátí kotoučů?
Upřímně nevěřím, že toto je celá práce, spíše mi to přijde jako nepovedený PR výcuc.
Můj názor je, že to může být zajímavá technologie, ale zrovna kotouče mi přijdou jako nešťastná aplikace, protože jsem neviděl ujištění, že se struktura nebude postupně měnit.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od tonny »

Také mi to moc nesedí, s tím ohřátím bych čekal návrat k původním vlastnostem. Také lze upravit tímto způsobem brzdové destičky??? Pro nevěřící nabízeli možnost zdarma kryogenní úpravu vašeho zaslaného vrtáku, který je také možno při vrtání přehřát.
Jak budu měnit kotouče, jsem rozhodnut to vyzkoušet. Jen to bude ještě chvilku trvat.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od skodovkar »

Podle odkazu http://www.mjauto.cz/treci-materialy-brzdovych-desticek je třecí materiál brzdových desek velice nesourodá směska. Aby to nakonec ještě nezpůsobilo popraskání třecích ploch z důvodu různé tepelné roztažnosti, protože si nemyslím, že výrobce počítá s -180C.
Snad to může něco udělat jen s nosným plechem, ale v tom nevidím žádný přínos :?:
tonny píše:Také mi to moc nesedí, s tím ohřátím bych čekal návrat k původním vlastnostem. Také lze upravit tímto způsobem brzdové destičky??? .
http://www.mjauto.cz/treci-materialy-brzdovych-desticek destičky jsou podle odkazu z velice nesourodého materiálu. Sám bych se spíše bál vzniku prasklin hlubokým zmražením (různá roztažnost příměsí), protože s těmito teplotami asi výrobce v provozu nepočítá. Leda by upravili vlastnosti nosného plechu, ale k čemu by mi to bylo?
tonny píše:Pro nevěřící nabízeli možnost zdarma kryogenní úpravu vašeho zaslaného vrtáku, který je také možno při vrtání přehřát.
To si raději koupím vrták z odolnějšího materiálu. Vrchní odolnější vrstvička se ti zbrousí i když budeš chladit olejem nebo emulzí.
tonny píše:Jak budu měnit kotouče, jsem rozhodnut to vyzkoušet. Jen to bude ještě chvilku trvat.
Nevěřím tomu, že na brzdách něco poznáš a pokud náhodou ano, tak po zbroušení proklamované povrchové otěruvzdorné vrstvy budeš, kde jsi byl.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Colommbo »

WRC :wink:
Obrázek
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od lengy60 »

Ty jsi Jirko nějak omládl, :shock: já chci taky do důchodu. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
alda147
Příspěvky: 81
Registrován: pát pro 09, 2016 18:27

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od alda147 »

jak to je s kvalitou Nipparts?objednal jsem si s Elitu brzdy na Galanta a přišli Nipparts ale made in china tak váhám,nebo co tam po případně dát galant má slabší brzdy.- Mitsubishi Galant 20i 100kw,rv.98
Naposledy upravil(a) alda147 dne pát kvě 19, 2017 20:46, celkem upraveno 1 x.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Napíšeš, o jakou jde motorizaci. Ale obecně mohu doporučit právě na Galanta EBC kotouče s "červenými" deskami.
alda147
Příspěvky: 81
Registrován: pát pro 09, 2016 18:27

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od alda147 »

něco levnějšího by nebylo? :D
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Jerry3 »

Sežeň si drzaky desek+trmenu z verze pro švýcarský trh a budeš mít méně poddimenzovane brzdy. Akorát nevím, zda to vyjde laciněji.
Odpovědět