BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

šulda píše:Koukám že tu do toho vidíte, co dávají výrobci (ti dobří :mrgreen: ) za mazání do polštářků k novým vodícím čepům?
Vazelínu :mrgreen:
Na vodící čepy třeba http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?kat=80&navi=
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Hombre »

skodovkar :mrgreen: až si koupíš pořádné auto, tak tým motorem brzdit můžeš, ale u HTP slyším jen randál od motoru a ani nepoznám, že nějaký motor brzdí,. To samé krizové brždění, to ŘJ vyhodnocuje rychlost šlápnutí na pedál a samo zvyšuje v brzdném okruhu tlak se spoluprací s ABS...... To dávkování brzd je považováno tak, že při stejném sešlápnutí je účinnost brzd stejná, jak při 50 tak i 100 km rychlosti, ne že v padesátce letím oknem a při stovce dostávám křeč v noze než zastavím. :mrgreen:
Neber to osobně , každý hájí svojí stáj. :wink:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Mick 1 »

S HTP jsem s oběma motory projezdil několikrát hodně zemí západí Evropy... Z např. Amstrdamu do Brna několikrát.. ve dvou lidech jsme celý Německo jeli v noci na pětku v omezovači. Olej tam byl Castrol TWS - ten to nejspíš zachránil,ale nikdy jsem neměl výhrady k brzdám a podvozku. A když jsem mohl jet po dálnici bez rychlostního omezení a využíval výškový profil a setrvačnost ... nebyl jsem zdaleka brzda provozu. :mrgreen: Jen platilo heslo : Neváhej a toč
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od skodovkar »

Hombre píše:skodovkar :mrgreen: až si koupíš pořádné auto
Jednu "starou školu" mám (viz avatar), ale spotřebák je fabie.
Hombre píše:ale u HTP slyším jen randál od motoru a ani nepoznám, že nějaký motor brzdí.
Pokud bys jel plně zatížený tak to chápu, ale nezatížený šestiventil brzdí velice dobře. Zkusil jsi už brzdit s TSIčkem? Zkoušel jsem to s 1,4 a myslel jsem, že tam mám neutrál.
Hombre píše:To dávkování brzd je považováno tak, že při stejném sešlápnutí je účinnost brzd stejná, jak při 50 tak i 100 km rychlosti, ne že v padesátce letím oknem a při stovce dostávám křeč v noze než zastavím. :mrgreen:
Jo, tak to je zas pravda. Ovšem jestli nesrovnáváš auto, které je stavěné na příměstské poskakování s nějakým dálničním korábem. Čím vlastně jezdíš?
Hombre píše:Neber to osobně , každý hájí svojí stáj. :wink:
Ó příteli, více se už mýlit nemůžeš :idea: Diletanství a zvěrstva, kterých jsem byl svědkem jenom na té naší fábii mi dala takto prozřít https://www.youtube.com/watch?v=vtLYJ4STuXY :idea:
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Hombre »

Začínal jsem Trabantem, pokračoval Š1000MB, následoval Talbot - Solara. Pak jsem koupil novou Felícii 1,6kombi , ta brzdila motorem slušně . Následoval Seat Toledo, na kterém se učil jezdit zbytek rodiny, taky tak dopadla. Koupena kokta 1,9 TDI, která po třech měsících zcizena, asi na východ. Tak jsem si pořídil 1,6 Escorta a od té doby 11 let jsem věrný Fordu. Nyní mám kombajna Mondeo 2,0 L v benzínu a 1,4 Golfa . Jinak všechny káry krom Octávky v benzínu a naftu bych již nechtěl. Za těch 35 let za volantem ještě prošlo rukama další množství služebáků, tak mohu porovnávat jak auta, tak i pneumatiky, na které nepotřebuji zmanipulované testy. :mrgreen:
Stačí to tak ? :wink:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Itall

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Itall »

Pitris píše:Italle, Ty seš fakt beran :evil: Ale jo. Experimentuj si :? a až budeš mít problém - tedy jestli to přežiješ - tak se tady zas optej na řešení a až Ti někdo opět nějaké nabídne, tak si to stejně pak udělej po svým :roll:
Speciální pasty s kovem používá málokdo, včetně servisů. Prvně, kdy na autech, co udržuji (a třeba jezdila do servisu, i značkového, pravidelně - koupena 1992, 2002, 2008, 2013) byla použita, je Suzuki Splash z r. 2013, který má měděnou pastou namazány náboje kol a okolostojíčnosti. Jinak to NIKDY NIKDE nebylo. A kotoučové brzdy se nepoužívají od r. 2013, ale aspoň půlstoletí zpátky :idea: . Takže to musí jít i bez speciálních past :idea: , i když nepopírám, že tyto jsou vhodné, třeba nejvhodnější.
Návštěvník

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Takže to musí jít i bez speciálních past :idea:
Tak tomu se říká udělat z nouze ctnost! :mrgreen:
šulda

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od šulda »

Pitris píše:Vazelínu :mrgreen:
Ještě že tak :mrgreen: Já jen jestli tam nedávaj něco čeho bych se měl bát, jak to tady pročítám :twisted:
Návštěvník

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Návštěvník »

Akorát že ta "vazelína" nejspíše není na ropné bázi, nepoškozuje pryž, nevzlíná, je voděodolná a vydrží vysoké teploty.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od skodovkar »

Muži, tak zkušený jsi a porovnáváš fobii s Golfem nebo dokonce Mondeem :| To přece nejde. Ale klidně ji můžeš zničit přirovnáním se Swiftem :idea:
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Hombre »

Nemohu, protože s Swiftem jsem nejel a pro upřestnění, Golfa sice máme v domácí flotile, ale s ním jezdí manželka a synové, já jen většinou až jako vrchní mechanik, když přestane vrčet. :lol:
Nevidím však důvod, proč bych nemohl porovnat brzdy fábky s Mondeem. Je to auto, je , splňují stejné předpisy, splňují, tak mě vysvětli, proč nákupní taška má ostřejší brzdy na popojíždění, než 1,5 tunové auto. :lol:
Odpovím sám , fábka počítá světším naložení, mondeo brzdí stále ve stejné rovině, vyspělejší brzdový segment. :lol:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od skodovkar »

Mondeo zase neznám já. Ale mít u nákupní tašky jedovaté brzdy mi dává smysl, stejně tak jako jejich rychlejší vadnutí. Prostě ti dodají okamžitý brzdný účinek co nejrychleji, což shledávám pro městský provoz jako přínosné. Zase naopak Mondeo ti nevadne protože si můžeš brzdění lépe regulovat a ostatně na dálnici (kam bych jej zařadil) obvykle nepotřebuješ brzdit na místě.
Obojí mi dává celkem smysl.
Mám brzdy bez posilovače (ok, ty ho máš) na 850Kg autě a mohu si s nimi pohrát, ale po městě mi to není jako řidiči příjemné. Mám delší chod pedálu a musím začít brzdit dříve + vyvodit mnohem větší sílu.
Takže jak brzdím očima ve městě u auta bez posilovače, tak brzdím očima při sjíždění fobií z dálnice :|
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

Návštěvník píše:
šulda píše:...mazání do polštářků k novým vodícím čepům?
Vodítka třmenů je třeba znovu namazat po každé demontáži!

neviem ci sa niekde stala chyba ale mam aj take skusenosti ze voditka teda vodiace capy na terajsom aute (bez komentara) boli namazane vazelinou,napriek tomu ze na vodiacom cape bola gumova vrstva, tym padom tam vznikol taky podtlak ze to nevracalo nazad a stale to brzdilo, a poviem vam vytiehnut von ten cap bol obrovsky problem..
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

Itall píše:Návštěvník: Dekly - myslíme každý něco jiného. Na deskách BOSCH byly deklíky nějak nanýtované a jejich životnost je očividně nižší, než desek (alespoň u mě). Jsou součástí destičky, nelze používat na jiné.

tie dekle maju moralnu zivitnost vypocitanu z priemerneho brzdenia bezneho ovladaca, cize az sa tebe sor rozpadli plechy ako platnicky vieme kde je problem :)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

ono ostre brzdy ma vacsinou vas oblubeny koncern a je to tak ako pise modelar, ide o psychologicky tah na zakaznika ked ostry nastup brzd. ucinku automaticky znamena velmi ucinne brzdy..smutne na tom je aj to ze vacina redaktorov co testuje automobily chvali prave tuto netodu,ale napr na mondeo kde je nastup plynuly a da sa davkovat napisu ze brzdy su nedostatocne..a takto to proste je vymyvanie mozgov a demagogia
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět