BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Moderátor: Colommbo
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Jinak hlavním účelem těch různých deklíků a ocelových plíšků je pomoci zajistit (jde o jednu část komplexu opatření za tímto účelem) dokonalé uvolnění kotouče po odbrzdění: mezi deskami a kotoučem by měla vzniknou alespoň taková vůle, aby desky o kotouč ani neškrtaly - kolo se musí protáčet naprosto volně, s odporem pouze v náboji, eventuálně, pokud je hnané, v hnacím hřídeli a rozvodovce.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
I seberovnejsi kotouc si po odbrzdeni a rozjeti udela prostor na volne otaceni,pokud nevaznou prasatka a vubec cely pohybovy celek.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Tato vůle je sice bezpodmínečně nutná z konstrukce brzd,ale musí být naprosto minimání z důvodů tzv.prodlevy brzd - mající vliv na celkovou brzdnou dráhu. Taky je potom určitý vývoj ve směsích brzdových destiček,které musejí v krátkém okamžiku po vymezení vůle dosáhnout určité teploty s počátečním koeficientem tření. (Třeba pokud sem vmísím závodní vozy - bývaly případy kdy se zadní destičky spojovaly pružinami zajišťující trvalý mírný dotyk a tím i konstantní teplotu)
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Na tohle jsou "potvory" plovoucí kotouče u závodních aut..PePe píše:I seberovnejsi kotouc si po odbrzdeni a rozjeti udela prostor na volne otaceni,pokud nevaznou prasatka a vubec cely pohybovy celek.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Povolená axiální házivost kotouče je 0,1 mm na vnějším okraji jeho průměru. K tomu je tam samozřejmě nějaká házivost ložiska náboje kola. Jenže se to musí točit! A ten rozdíl, o kterém já hovořím, spočívá v tom, že jedno auto se dá po odbrzdění samovolně do pohybu i na tom sebemenším sklonu, který ani nevnímáš, zatímco jiné prostě jen tupě stojí na místě. A ten rozdíl lze cítit při pohybu po městě (v rámci limitu 50 km/h) vždy.PePe píše:I seberovnejsi kotouc si po odbrzdeni a rozjeti udela prostor na volne otaceni,.
Dojdi si do pneuservisu v době "gumařských žní" a namátkově si těmi koly různých aut na zvedácích zatoč. Sám rychle zjistíš, že schopnost dokonale odbrzdit se primárně odvíjí od pečlivosti konstrukčního řešení a až potom od pravidelné údržby.PePe píše:pokud nevaznou prasatka a vubec cely pohybovy celek.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Ano, tohle je věčný boj o nalezení "ideální" rovnováhy mezi jedním a druhým. Ale spíše než na celkovou brzdnou dráhu to má vliv na nástup brzdného účinku - v tom smyslu, jestli je ostrý, ale pak se už nic moc víc neděje, nebo naopak zkraje citlivě dávkovatelný.Mick 1 píše:Tato vůle je sice bezpodmínečně nutná z konstrukce brzd,ale musí být naprosto minimání z důvodů tzv.prodlevy brzd - mající vliv na celkovou brzdnou dráhu.
Také jsem měl po mnoho let "letní" a "zimní" brzdy: měnil jsem kotouče a desky vždy s výměnou letních/zimních kol. Ony "letní" brzdy totiž v zimě začínaly brzdit příliš pozdě a navíc jsem je nedokázal udržet ohřáté.Mick 1 píše:Taky je potom určitý vývoj ve směsích brzdových destiček,které musejí v krátkém okamžiku po vymezení vůle dosáhnout určité teploty s počátečním koeficientem tření. ...
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Ale zase nejsou tak choulostivé na zkroucení.Mick 1 píše:Na tohle jsou "potvory" plovoucí kotouče u závodních aut..
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Díky za radu ohledně pneuservisu. 2 roky v dílně kde se dělaly gumy na oso,mi bohatě stačily
Nikdo (skoro) se o brzdy pokud fungují,nestaral,až v případě pazvuků,sníženého účinku,ohřívání za jízdy bez brždění...,jo,pak se řeší. Proč by tam taky každej lezl. Ty to myslíš teoreticky dobře ale pokud se při zvednutí na zvedáku kolo otočilo,sice zprvu trochu silově ale na druhou otočku znatelně lehčeji,bylo jasné že se vůle vymezila. Tim bylo vystaráno. Pokud ne,po sundání kola se zjišťovalo proč. Plovoucí třmen má několik míst vč. prasete,kde může váznout,klasický třmen nikoliv. Pominu-li nějaké Destrukce po nárazech,zásazích domácího kutila. Tolik praxe. To co píšeš je hezké ale tak pro 0,1 % obyvatelstva.
Klidně tuto praxi napadni ale tak to je.
Nikdo (skoro) se o brzdy pokud fungují,nestaral,až v případě pazvuků,sníženého účinku,ohřívání za jízdy bez brždění...,jo,pak se řeší. Proč by tam taky každej lezl. Ty to myslíš teoreticky dobře ale pokud se při zvednutí na zvedáku kolo otočilo,sice zprvu trochu silově ale na druhou otočku znatelně lehčeji,bylo jasné že se vůle vymezila. Tim bylo vystaráno. Pokud ne,po sundání kola se zjišťovalo proč. Plovoucí třmen má několik míst vč. prasete,kde může váznout,klasický třmen nikoliv. Pominu-li nějaké Destrukce po nárazech,zásazích domácího kutila. Tolik praxe. To co píšeš je hezké ale tak pro 0,1 % obyvatelstva.
Klidně tuto praxi napadni ale tak to je.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Jen aby se unie nechytla poznámky, měnění kotoučů dle období. Já nemám šanci je s mym km nájezdem vybrzdit,furt při brždění hrkaj,neb povrchová liška se zas po pár týdnech vrací. To bych se asi uměnil.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Já to nenapadám, já to jen konstatuji - z pohledu 0,1% obyvatelstva.PePe píše:To co píšeš je hezké ale tak pro 0,1 % obyvatelstva.
Klidně tuto praxi napadni ale tak to je.
P.S.: Ale dokáže mě vytočit, když jako doprovod (řidič "záložního vozu") asistuji kolegyni, která nechala auto v pneuservisu na přezutí, a klidně jí ho vraceli se špatnými matkami (přestože ty správné, patřící k letním hliníkáčům, dodala - museli je na explicitní vyžádání vyměnit) a s poznámkou, že zadní desky jsou úplně sjeté (přitom už jako nové mají výrazně menší tloušťku než přední, můj kvalifikovaný odhad jejich "zbytkovosti" cca 40 tis. km). Toť živá praxe 99,9% pneuservisů!
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
No a nejspíše proto nejmenovaní výrobci servírují zákazníkům brzdy s tím nejostřejším možným nástupem brzdného účinku, který nelze rozumně nadávkovat - abys tu lišku okamžitě sedřel!PePe píše:... Já nemám šanci je s mym km nájezdem vybrzdit,furt při brždění hrkaj, ...
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Tuto reakci beru
Někde se holt narazí na korunovaného berce.
S prvníma zadníma a tedy užšíma deskama jsem se setkal na F 125. I tak přežily 3 sady předních tlustých. Proč asi,že
A až jsem z vagonu určeného do Kovošrotu Hostivař,který jsem náhodou objevil na odstavné koleji,vykuchal celé třmeny z R 5ky a přeházel to na Fiata,od té doby jsem na brzdy nešáhl. Ty origo přední se furt kousaly,přidíraly.
Někde se holt narazí na korunovaného berce.
S prvníma zadníma a tedy užšíma deskama jsem se setkal na F 125. I tak přežily 3 sady předních tlustých. Proč asi,že
A až jsem z vagonu určeného do Kovošrotu Hostivař,který jsem náhodou objevil na odstavné koleji,vykuchal celé třmeny z R 5ky a přeházel to na Fiata,od té doby jsem na brzdy nešáhl. Ty origo přední se furt kousaly,přidíraly.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
V práci mám služební Fábku HTP, při zastavování na stopce a dávkováním brzd zvyklého v noze ze svého soukromého, pomalu prolétnu předním oknem. To ale vše, jak jedu a brzdím nějaký sjížďák, tak brzdy vadnou jak květina na kterou fouknu páru. Což u mého je to opak, zahřátím jsou ostřejší, ale podstatou je, že ve všech režimech se vždy brzdy dobře dávkují, což u fábky na tak lehké auto je opravdu porod. To si nedovedu představit, co ještě udělají brzdy, když ABS spustí krizové brždění, jestli ho vůbec má.
Naposledy upravil(a) Hombre dne úte dub 22, 2014 10:37, celkem upraveno 1 x.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
No a o to přece jde: udělat dojem na neinformovaného zákazníka, který si auto na chvilku vypůjčí, a bude se rozplývat nad "kvalitou" brzd!Hombre píše:V práci mám služební Fábku HTP, při zastavování na stopce a dávkováním brzd zvyklého v noze ze svého soukromého, pomalu prolétnu předním oknem. To ale vše,...
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Ale to pak vypadá, že nemám třičtvrtě mega km za sebou, ale že sedím v autě poprvé, když spolujezdci na první křižovatce vylétne protéza až na přední sklo.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50