BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

minule v radii zaznela otazka vodica ako ma od oka odhadnut spravnu vzdialenost od vozidla pred nim.. :p :D ale nespominam si uz presne co konkretnw iba si matne spominam ze bolo povedane aby vcas zastavil v pripade kolizie,alebo nieco take, len to je silne individualne a každy ma inu reakcnu dobu
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od NOVON »

Ještě k tématu..Nedávno jsem dával tchánovi na Megana (vlastně teď už našeho Megana) lakované kotouče ATE i desky ATE..Mno a brzdí to parádně.. :wink:
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

tie lakovane kotuce odporucam aj ja, su sice drahsie ale su pekne a nehrdzaveju :)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Brembo »

bjukemen píše:minule v radii zaznela otazka vodica ako ma od oka odhadnut spravnu vzdialenost od vozidla pred nim.. :p :D ale nespominam si uz presne co konkretnw iba si matne spominam ze bolo povedane aby vcas zastavil v pripade kolizie,alebo nieco take, len to je silne individualne a každy ma inu reakcnu dobu
ked nevie aká je správna vzdialenost,nemá čo hladat za volantom. Na cestách je viac než polovica vodičov hrozbou ostatným,žial tí najvačší maju na to,aby si to zakaždým vyžehlili.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Itall

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Itall »

Tak jsem opravoval přední brzdy u Peugeota 107. Najeto 75000 km. Původní třmeny BOSCH, kotouče nevím a destičky BOSCH, což byl kámen úrazu. Mají totiž na zadní straně jakýsi papundekl (patrně proto, aby na něm mohlo být napsáno BOSCH), ten se utrhl a zablokoval pohyb destičky u pístku (v plovoucím třmenu). Brzdila hlavně ta druhá deska (zato asi furt :| ) a byla skoro zcela ojetá. Tak jsem koupil nejlevnější destičky (FERODO) a nezklamaly, žádné kurvítko na nich není. BOSCH by byly o více než třetinu dražší. Zase zkušenost, nebrat destičky od elektrikářů :x . Z kotoučů obroušeny hrany (bordel až za ušima :D ), tloušťka 19 mm, nové mají 20 mm a minimum je 18. Brzdí jako víno :wink: .
Itall

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Itall »

No, na těch destičkách bylo ještě vyraženo malými písmenky JURID. To je značka destiček, ba? Takže destičky JURID s papundeklem od BOSCHE? Nebo vyráběné pro BOSCHE s papundeklem? Nebo vždy s papundeklem? Asi se budu teď podezíravě koukat na BOSCH i JURID... FERODO forever...
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

zase si ma nasral, vies vobec naco tam ta papundekla je.? zato ze sa to zablokovalo tebe ked mas jedny platnicky v aute 150rokov je tvoja vec,ale ucel to tam plni a vcelku dolezity..schvalne si to nastuduj a daj vedet ;)

Jurid je velice kvlitny vyrobca brzd, takze tipujem ze Bosch si dal u nich vyrobit
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od skodovkar »

Koukal jsem na video na YT (natočen postup při výměně předních brzd). Vše jasné, ale při zpětném zatlačování pístku montér přiškrtil hadičku a povolil odvzdušňovák, aby nepoškodil HBV. Je to běžná praxe nebo jen posichrování?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

Jde o to, že ten zpětný tlak při zatlačení pístku jde ven odvzdušňovákem, a ne do systému, ale já si vždycky hlídal jen, aby to nepřeteklo z nádržky. Řekl bych že je to jen sichr. Stát by se nic nemělo.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pedro »

pokud odvzdusnovak nevypada na utrzeni,tak neni,pri nezarezlem pistku,u neplov.trmenu pistkach,potreba tolik sily na jeho,jejich,zatlaceni.
Zkus to nekdy na nejakem 4pistku tlacit ho tlakem k hl.pumpe,fuj.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od skodovkar »

Pitris: Ta kapalina si proteče zpět do nádobky? Měl jsem pocit, že tam jsou jen jednosměrné manžety, třeba jako v pumpě :| Ale když jsem dělal desky, tak je fakt, že to šlo dost zatlačit na stovce. Dával jsem tam nové fošny a divil jsem se, jak jsou tlusté :lol:
PePe: Čtyřpístky nemám :-D ani plovoucí třmeny (teda na svém autě).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:Pitris: Ta kapalina si proteče zpět do nádobky?
Asi ano - kam by šla :?: A třeba přímo v knize Jak na to - Honda Civic (a taky u Favecu) je k tomu psáno:
:arrow: Pozor. Při zatlačování pístku se vytlačuje brzdová kapalina z brzdového válce do zásobní nádržky. Hlídáme proto hladinu kapaliny, případně brzdovou kapalinu odsajeme. :arrow:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od NOVON »

skodovkar píše:Koukal jsem na video na YT (natočen postup při výměně předních brzd). Vše jasné, ale při zpětném zatlačování pístku montér přiškrtil hadičku a povolil odvzdušňovák, aby nepoškodil HBV. Je to běžná praxe nebo jen posichrování?
Běžná praxe..Jednak odpustíš ten nej humus z brzdiče (např.když zákazník nechce výměnu kapaliny) a taky se pístek daleko lépe zatlačuje.. 8)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Itall

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Itall »

bjukemen píše:zase si ma nasral, vies vobec naco tam ta papundekla je.? zato ze sa to zablokovalo tebe ked mas jedny platnicky v aute 150rokov je tvoja vec,ale ucel to tam plni a vcelku dolezity..schvalne si to nastuduj a daj vedet ;)

Jurid je velice kvlitny vyrobca brzd, takze tipujem ze Bosch si dal u nich vyrobit
Nazdár bjuku, ani jsem si nevšiml, že mi tak hezky píšeš :D . Studovat, nač tam papundekla je, se mi nechce. Nebyla jednovrstvá, tak mě napadá, možná tepelná izolace, jinak nevím. Každopádně - kurvítko. Na Ferodu nic takového není, resp. to asi mají ošetřené jinak. Desky jsem tam měl 5 let, proč bych je měl kvůli tobě sjíždět rychleji? Na druhém kole bylo vše OK a desky by, odhadem, vydržely hodně přes 100000 km. Segmenty byly někde za pololvinou své životnosti dle tloušťky. Kotouče na polovině.
Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od Fahrer »

Mně připadá nájezd 100t. km na jedny desky fakt moc.
Odpovědět