Brzdová kapalina

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
e1H

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od e1H »

Návštěvník píše:
e1H píše:... sú sériové, ale rovnaké sériové aké má Fabia RS (132 kW), tj. v predu 288x25, vzadu samozrejme tiež kotúče (veľkosť teraz neviem). ... Skôr by som uprednostnil ABS ktoré zasahuje menej alebo neskôr.
Je to evidentně přebrzděné na předek. Pokud to chceš řešit, zvol větší/lepší brzdy vzadu.
Mám pocit že vzadu sú 239x9 mm a keby som tam dal väčšie, tak si moc nepolepší. Základný problém Fabie (a asi všetkých malých áut) je totiž nerovnomerné rozloženie hmotnosti. Bol som s mojim autom na váhe a s presnosťou +/- 20 kg to je 760 kg vpredu a 400 vzadu, bez vodiča. S vodičom to odhadujem na 810/440 kg. Radšej ani nechcem vedieť že aký je nepomer u TDI. :D
Treba ale dodať, že v mojom prípade mám kvôli DSG 31 kg navyše na prednej náprave.
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

emge píše:... U mňa je to podľa servisného manuálu presne 1 liter. Predné kolesá menej, zadné viacej, plus nádržka. ...
Kolik tam padne při výměně je značně závislé na opotřebovanosti brzd, přesněji na míře vysunutí brzdových pístků a tím pádem na objemu kapaliny ve třmenech.
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:... S vodičom to odhadujem na 810/440 kg. Radšej ani nechcem vedieť že aký je nepomer u TDI. ...
No a právě proto většina výrobců staví běžná auta jako přebrzděná na předek. Jednak je to považováno za bezpečnější (smyk zadku je totiž považován za nebezpečný, zatímco s předkem si "nějak" :evil: poradí ABS), jednak, a to především, si nelámou hlavu se správným naladěním poměru brzdného účinku mezi předkem a zadkem, což stojí čas a hlavně peníze navíc, že... A jestliže tě pohled na zadní brzdový kotouč nepřesvědčil, třeba tě přesvědčí porovnání průměrů brzdových pístků ve třmenech.

P.S.: Znám jediné civilní sériové auto, kde toto bylo zmáknuto přímo skvěle - Fiat 125P! :wink: Mitsubishi Lancer EVO různých generací přitom mezi "civilní sériová" auta nepočítám, byť kritéria pro zařazení do této kategorie splňují. :lol: U svého civilního sériového Mitsubishi jsem prostě upravil nastavení omezovače tlaku ve větvi zadních brzd tak, aby to vždy brzdilo na maximum. Podotýkám, že v sérii jsou vzadu ventilované kotouče o větším průměru, než vpředu, a uvnitř nich ještě bubny pro ruční brzdu. :D
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Colommbo »

Návštěvník píše: ...Podotýkám, že v sérii jsou vzadu ventilované kotouče o větším průměru, než vpředu...
Zajímavé, s takovouto kombinací jsem se ještě nesetkal... :o
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

To je tak, když výrobce nešetří. :D Jinak důvod je prostý: přední dvoupístkové třmeny jsou mohutnější, než zadní jednopístkové, tak neumožní větší kotouč, který by se s tím mohutným třmenem ještě vešel do standardních disků kol. Naopak maximalizace velikosti zadních kotoučů umožňuje umístit dovnitř dostatečně velký brzdový buben, aby ručka za něco stála: se zataženou se vůbec nerozjedu, resp. táhnu za sebou zablokovaný zadek. No a takovou třešničkou na dortu je to, že i zadní kotouče jsou ventilované. Ale i ty jsem dokázal zkroutit. :mrgreen:
djdekl

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od djdekl »

Escort RS2000 ma taky vetsi kotouce vzadu a bubnovou rucku :twisted: 270vzadu vs 260vpredu
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Pedro »

Ty by jsi zkroutil i kotouče vyrobené z destiček raketoplánu,tvym stylem ježdění.
Někdo potřebuje brzdovku 500 st,někomu stačí 100 a ani tu neohřeje.
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

Auto, které nevydrží mé zacházení, si nezaslouží, abych ho řídil! :lol: Proto mám na automobilovou produkci úplně jiný náhled, než většina populace. Rozdíly se totiž nejvíce projeví na limitu, což však zároveň neznamená, že by tam nebyly i při normálním jezdění. Ale díky absenci strachu z limitu mi na to, abych si o autu udělal obrázek, obvykle stačí pár km. Můj rekord, kdy jsem auto vůbec nesnesl a musel ho co nejdříve vrátit, je 300 m: výjezd z autosalonu, otočka na nejbližším možném místě a návrat. A těch aut, které bych snesl, je bohužel naprosté minimum. :(
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Pedro »

Vim o čem mluvíš :) ...
Já takto jezdil zamlada. Nyní kadle kadle. Ale poser proužek na moto mám 1,3 cm .
A o tom střídání aut něco vim...Tr 601..............Fe 430 :lol:
Drtivou většinu z nich by mě bavilo zničit,na okruhu,v lomu. Jako pomstu výrobci. Za dezajn nebo techniku. Či za oboje.
Mimo mísu. Konec.
Návštěvník

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Návštěvník »

No vidíš, PePe, přesto nám stačí "obyčejný olej" (10W-40) a "obyčejná brzdovka" (to abych se držel tématu fóra obecně i tohoto vlákna konkrétně). Poněvadž kvalitu (vlastnosti) auta žádným hyper super kosmickým olejem ani brzdovkou nenaženeš :!: :idea:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Pedro »

Mě určitě,mym stylem jízdy a poslední léta km nájezdem. Např. letos mám od 1.1. 870 km.
Na letním oleji od dubna 510... 8)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Colommbo »

Návštěvník píše: ...přední dvoupístkové třmeny jsou mohutnější, než zadní jednopístkové, tak neumožní větší kotouč, který by se s tím mohutným třmenem ještě vešel do standardních disků kol. Naopak maximalizace velikosti zadních kotoučů umožňuje umístit dovnitř dostatečně velký brzdový buben...
Ach so... :idea: Omča to má přesně obráceně - vpředu jednopístkový (větší) plovoucí třmen (a větší ventilovaný kotouč), vzadu dvoupístkový (menší) pevný (a menší ventilovaný kotouč taky s bubnem pro čelisti ručky uvnitř)... :)
Návštěvník píše: ...se zataženou se vůbec nerozjedu, resp. táhnu za sebou zablokovaný zadek...
Viděli jsme... :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Pitris »

Když jste tu zmínili ráno u Markéty v souvislosti se zataženou ručkou :twisted: tak já jsem tam říkal, že mám problém zajet na Accordu zadní brzdy - měnil jsem kotouče i desky. Trvalo to ale už je to zajeto :wink: a to tak, že nyní brzdí skoro jako ta Jardova 8) A Accord průměr kotoučů vzadu 260 a vpředu 280 mm
(Vpředu můžou být i s průměrem 300 mm, ale až od šestnáctek kol - ty mám letní, ale zimáky patnáctky)....
Jo, a brzdovku měním po dvou letech (a i ve spojce).... ať se vrátím k tématu :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od Brembo »

ked niekto nemení brzdovku v spojke ,tak sa potom často čuduje,že spojka prežila vypínací valec-niekedy spojený i s ložiskom,a to je už trošku pálka. Tie odvzdušnováky,ked sa mení pravidelne,by nemali prihrdzaviet,samozrejme záleží od udržby-sol dokáže divy.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
bloke

Re: Brzdová kapalina

Příspěvek od bloke »

Presne tak, akurát čím viac tu reagujem na podobne podružné odbočky, tým viac je tu "ktosi" jednosmerne zahryznutý do takýchto mojich výrokov. Nie som pápežskejší ako Sébastien Loeb, brzdovku chodím meniť "len" predpisovo každé 2 roky do servisu, ako to v ňom prebiehalo posledné roky som tu tiež opisoval. Pri mechanikoch som mohol byť len asi v 75% prípadov. Menšie zanedbanie prebehlo tu.

A presne aj preto potrebujem trvanlivejšiu brzdovku s lepšou toleranciou na vodu (181°C lepších než 155-165°C), nie na pretekové záhuly (asi som to tu zopakoval inými slovami cca tretí raz; a znova - už predvídatelne, čakám že vytrvalý dog o ktorom sa nahlas nehovorí, sa zarhyzne do rovnakých miest :lol: )
Vďaka Colommbo za vsuvku, niekto vie aj čítať s obvyklým porozumením, či nadhladom.
Colommbo píše:Když se bloke rozhodl vyměnit odvzdušňovací šrouby, tož ať je vymění a je přece úplně jedno, jestli to někdo považuje za zbytečné nebo nee... :)
Odpovědět