Buď si najdi servis, kde ti brzdovku skutečně vymění, nebo - a to ještě lépe - se ji nauč měnit sám (mimochodem, také bydlím na sídlišti). A nebudeš muset řešit pí.oviny! O skutečném bodu varu brzdovky v brzdovém systému tvého vozidla ti totiž žádný údaj výrobce nic neřekne.bloke píše:... A presne aj preto potrebujem trvanlivejšiu brzdovku s lepšou toleranciou na vodu (181°C lepších než 155-165°C) ...
Brzdová kapalina
Moderátor: Colommbo
Re: Brzdová kapalina
Re: Brzdová kapalina
Nakoľko bežne nemáš možnosť spraviť pre vyšší bod varu nič viac, neostáva nič iné, len vyberať brzdovku podľa toho čo uvádzajú výrobcovia v technických listoch, a kúpiť takú, kde sa deklarujú pri normovanom meraní lepšie hodnoty. Je to rovnaké, ako pri benzínoch, podľa vône a farby nezistíš, že ktorý benzín je lepší, ale je pravdepodobné, že natural 98 bude spĺňať minimálne požiadavky pre toto palivo, pričom pri prémiovej 95-ke vieš iba to, že to spĺňa normové hodnoty pre natural 95, či sú tie hodnoty naozaj lepšie, už nezistíš.
Takže ak chceš mať určite dobrú brzdovku v aute, tak pre istotu asi zoberieš DOT 5.1.
Takže ak chceš mať určite dobrú brzdovku v aute, tak pre istotu asi zoberieš DOT 5.1.
Re: Brzdová kapalina
Ale ostáva! Na případné uvaření brzdovky mají mnohem větší vliv takové věci, jako např. odstraněné tepelné štíty z brzdových desek (obvykle se nedodávají s novými deskami, zvláště pak s těm aftermarketovými, proto je třeba při montáži nových desek přendat je z těch starých, a pokud jsou ve špatném stavu, tak pořídit nové, což 99 mechaniků ze 100 prostě neudělá), nebo nenamazané, váznoucí pohyblivé části brzdového ústrojí (desky vůči třmenům, vodítka třmenů...). Proto mi celá tato debata připomíná hledání nejlepší technologie utěsnění sypané hráze rybníka proti průsakům, přičemž si nikdo jaksi nevšiml, že má pootevřené stavidlo!e1H píše:Nakoľko bežne nemáš možnosť spraviť pre vyšší bod varu nič viac, neostáva nič iné, ...
Abys co nejdříve přišel o nějaký ten brzdový válec! Bohužel opakovaná osobní zkušenost, proto (pořízení či repase rozhodně nejsou za hubičku) už nikdy žádnou DOT 5.1 nepoužiji!e1H píše:... Takže ak chceš mať určite dobrú brzdovku v aute, tak pre istotu asi zoberieš DOT 5.1.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Brzdová kapalina
Děkuju, zkusím si to zapamatovat... Mám doma litrovku 5.1 od Agipu, vyhrál jsem ji v tombole...Návštěvník píše:...Abys co nejdříve přišel o nějaký ten brzdový válec! Bohužel opakovaná osobní zkušenost ... proto už nikdy žádnou DOT 5.1 nepoužiji!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Brzdová kapalina
Návštěvník, mať v poriadku všetko ostatné okolo bŕzd som považoval za úplnú samozrejmosť. Tu neide o to že chcem zlé a neudržiavané brzdy opraviť dobrou kvapalinou, ale o to, že chcem mať v inak dobrých brzdách podľa možností čo najlepšiu kvapalinu. Rovnako ako sa tu všetci snažíme dávať do motorov aj dobré oleje, atď.
Inak nechápem, že aký má vplyv DOT 5.1 kvapalina na brzdový valec. Ja mám z toho taký pocit, že ten problém iba zhadzuješ na kvapalinu, ale reálne ho spôsobilo niečo iné.
Inak nechápem, že aký má vplyv DOT 5.1 kvapalina na brzdový valec. Ja mám z toho taký pocit, že ten problém iba zhadzuješ na kvapalinu, ale reálne ho spôsobilo niečo iné.
Naposledy upravil(a) e1H dne pon srp 18, 2014 15:50, celkem upraveno 1 x.
Re: Brzdová kapalina
Měl by sis rozmyslet, komu adresuješ své odpovědi. Pokud hovoříš se mnou, odpovím ti, poněvadž takhle ("chcem mať v inak dobrých brzdách podľa možností čo najlepšiu kvapalinu") jsem před 20 lety uvažoval rovněž (dnes už tam liju pouze to, na co je to stavěné, co předepisuje a lije tam výrobce onoho zařízení). Pokud s Colommbem, nebudu se namáhat.e1H píše:Colommbo, ... chcem mať v inak dobrých brzdách podľa možností čo najlepšiu kvapalinu. ...
Inak nechápem, že aký má vplyv DOT 5.1 kvapalina na brzdový valec. Ja mám z toho taký pocit, že ten problém iba zhadzuješ na kvapalinu, ale reálne ho spôsobilo niečo iné.
Re: Brzdová kapalina
Nereagoval som na teba,myslel som to všeobecne. DOT 5.1 je istota,skvelý udaj podla výrobcu má Motul RBF Factory Line-mokrý bod varu 205. A tou udržbou v suvislosti so solou som myslel umytie podvozka aspon 2 x cez zimu,ked sa solí a potom na jar,ked je taká možnost. Niektoré automyvárky ponukaju možnost umyt si auto vysokotlakovým čističom.bloke píše:Presne tak, akurát čím viac tu reagujem na podobne podružné odbočky, tým viac je tu "ktosi" jednosmerne zahryznutý do takýchto mojich výrokov. Nie som pápežskejší ako Sébastien Loeb, brzdovku chodím meniť "len" predpisovo každé 2 roky do servisu, ako to v ňom prebiehalo posledné roky som tu tiež opisoval. Pri mechanikoch som mohol byť len asi v 75% prípadov. Menšie zanedbanie prebehlo tu.
A presne aj preto potrebujem trvanlivejšiu brzdovku s lepšou toleranciou na vodu (181°C lepších než 155-165°C), nie na pretekové záhuly (asi som to tu zopakoval inými slovami cca tretí raz; a znova - už predvídatelne, čakám že vytrvalý dog o ktorom sa nahlas nehovorí, sa zarhyzne do rovnakých miest )
Vďaka Colommbo za vsuvku, niekto vie aj čítať s obvyklým porozumením, či nadhladom.Colommbo píše:Když se bloke rozhodl vyměnit odvzdušňovací šrouby, tož ať je vymění a je přece úplně jedno, jestli to někdo považuje za zbytečné nebo nee...
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Brzdová kapalina
Teorii dnes znám, tehdy (psal se rok 1993) jsem ji neznal, jen jsem chtěl "nejlepší brzdovku" za situace, kdy auto bylo po 4. servisní prohlídce v 60 tis. km (interval 15 tis. km) a brzdovka stále nevyměněná s odůvodněním, že auto ještě nemá ani dva roky (ovšem počítáno od registrace nového, nikoli od termínu výroby). Naštval jsem se, koupil Bendix 5.1 a sám si to vyměnil, včetně v samostatném okruhu ovládání spojky. Snad během dvou týdnů mi začal téct hlavní spojkový válec. Nepochlubil jsem se tím, že asi tuším, proč: jeho výměnu zaplatil výrobce vozu - auto bylo ještě v záruce. DOT 5.1 šla ven z okruhu brzd ještě před jeho výměnou. To byla první osobní zkušenost.e1H píše:... Inak nechápem, že aký má vplyv DOT 5.1 kvapalina na brzdový valec. Ja mám z toho taký pocit, že ten problém iba zhadzuješ na kvapalinu, ale reálne ho spôsobilo niečo iné.
Druhá následovala cca dva roky poté na první generaci Fordu Mondeo. Soused si na něm sám měnil přední brzdové desky (tehdy obecně platila pouze roční záruka) tak "šikovně", že se mu podařilo zcela vytlačit píst z brzdového třmenu. Požádal mne o pomoc s tím, že brzdovku obstará. Po dvou dnech dovalil DOT 5.1, tuším, že od ATE. Trochu jsem se cukal, on nicméně trval na tom, že ji tam mám dát. A opět po krátké době (auto mělo něco přes 50 tis. km, které najel za rok a půl od jeho pořízení jako nového) začal téct hlavní brzdový válec (spojku to mělo na lanko ). Vyměnil jsem mu ho, ovšem on si ho zaplatil a rozhodně to nebyla žádná láce.
No a od té doby tam leju výhradně DOT 3 nebo 4 a mám klid! Ale ať si každý dělá, co chce: vaše starosti, vaše peníze...
Re: Brzdová kapalina
Aha, ale v tomto prípade treba dodať, že sa jedná o dnes už 14 až 23 ročné autá, ktoré možno ani ABS nemali. Teraz už každé nové auto má okrem ABS aj ESP, a tam by DOT 5.1 kvapalina mala byť reálne prínosom (hlavne v zime).
Čo sa týka vysokého mokrého bodu varu, ja by som uprednostnil Castrol React SRF Racing, u ktorého sa píše 270°C. Perfektný údaj. Háčik je v tom, že podobne ako aj vyššie spomenutý Motul Racing Brake Fluid 600 Factory Line, resp. 660-ka, toto sú brzdovky určené primárne na závodné použitie a tým pádom nie sú práve najlepšie za studena, lebo sú moc husté. Do auta na bežnú prevádzku by som ich nedával.
Čo sa týka vysokého mokrého bodu varu, ja by som uprednostnil Castrol React SRF Racing, u ktorého sa píše 270°C. Perfektný údaj. Háčik je v tom, že podobne ako aj vyššie spomenutý Motul Racing Brake Fluid 600 Factory Line, resp. 660-ka, toto sú brzdovky určené primárne na závodné použitie a tým pádom nie sú práve najlepšie za studena, lebo sú moc husté. Do auta na bežnú prevádzku by som ich nedával.
Re: Brzdová kapalina
Sice nevím, jak souvisí přítomnost ABS či ESP s tím, že evidentně odešly nějaké gumičky v těch válcích, ale uznávám, že dnes se třeba používají jiné materiály. Přesto si budu pamatovat, že jsem se spálil, a nehodlám to znovu pokoušet.e1H píše:Aha, ale v tomto prípade treba dodať, že sa jedná o dnes už 14 až 23 ročné autá, ktoré možno ani ABS nemali. Teraz už každé nové auto má okrem ABS aj ESP, a tam by DOT 5.1 kvapalina mala byť reálne prínosom (hlavne v zime).
Re: Brzdová kapalina
Spíše od Lucas-e.Návštěvník píše:... DOT 5.1, tuším, že od ATE ...
Re: Brzdová kapalina
Návštěvník, nemohlo sa stať že 2 desaťročia dozadu tá tvoja skúsenosť bola s brzdovkami DOT 5 namiesto DOT 5.1?