BMW M52 Motul 300V
Moderátor: Colommbo
BMW M52 Motul 300V
Zdar, kratky pribeh na zaciatok aby som uviedol svoju situaciu
Vlastnim BMW E39 528I 1997, teda motor M52B28. Som treti majitel. Prvy majitel mal auto cca do 200.000km a navstevoval vyhradne autorizak, mal zaplateny predlzeny bmw servis. Druhy majitel pouzival Valvoline Synpower 5W40 s intervalom 10 - 15 tisic kilometrov a robil prevazne dlhe trasy. Tak isto urobil kompletnu GO a pretesnenie motoru - motor je v spickovom stave, spotreba tabulkova, ziadny presak, nadherna kultura chodu a na emisnej hodnoty jak nove auto. Majitel mal auto cca do 285.000km
Ja mam auto vyse roka, menil som olej pri 290.000km za Motul 300V 5W40, samozrejme som vymenil okrem neho vsetky naplne v aute (diferak, prevodovka, chladiaca, servo, vsetko Motul z najvyssej triedy). Pre Motul a interval 10k som sa rozhodol z dovodu ze robim kratke trasy a chcem aby sa ten motor mazal co najlepsie. S Motulom som pocul ze auto startuje tichsie aj to znie prijemnejsie pri vysokych otackach. Teraz som menil olej pri 300.400km znovu, samozrejme vratane filtra. Po cca 100km som vytiahol asi 10ml oleja cez odmerku, no novy olej uz je farby ako Coca Cola. Je to v pohode? Inak vsetko ide normalne, len ta farba ma zaujala. Nemal v sebe ziadne ciastocky alebo usadeniny.
Tak isto celkovo co si myslite o pouziti tohoto oleja pre dany motor. Napadlo ma pri dalsej vymene pouzit Motul Engine Clean, co vy na to?
Vlastnim BMW E39 528I 1997, teda motor M52B28. Som treti majitel. Prvy majitel mal auto cca do 200.000km a navstevoval vyhradne autorizak, mal zaplateny predlzeny bmw servis. Druhy majitel pouzival Valvoline Synpower 5W40 s intervalom 10 - 15 tisic kilometrov a robil prevazne dlhe trasy. Tak isto urobil kompletnu GO a pretesnenie motoru - motor je v spickovom stave, spotreba tabulkova, ziadny presak, nadherna kultura chodu a na emisnej hodnoty jak nove auto. Majitel mal auto cca do 285.000km
Ja mam auto vyse roka, menil som olej pri 290.000km za Motul 300V 5W40, samozrejme som vymenil okrem neho vsetky naplne v aute (diferak, prevodovka, chladiaca, servo, vsetko Motul z najvyssej triedy). Pre Motul a interval 10k som sa rozhodol z dovodu ze robim kratke trasy a chcem aby sa ten motor mazal co najlepsie. S Motulom som pocul ze auto startuje tichsie aj to znie prijemnejsie pri vysokych otackach. Teraz som menil olej pri 300.400km znovu, samozrejme vratane filtra. Po cca 100km som vytiahol asi 10ml oleja cez odmerku, no novy olej uz je farby ako Coca Cola. Je to v pohode? Inak vsetko ide normalne, len ta farba ma zaujala. Nemal v sebe ziadne ciastocky alebo usadeniny.
Tak isto celkovo co si myslite o pouziti tohoto oleja pre dany motor. Napadlo ma pri dalsej vymene pouzit Motul Engine Clean, co vy na to?
Re: BMW M52 Motul 300V
v autorizaku zvycajne leju CASTROL. Pri tej GO motora predpokladam, ze motor aj vycistili, a o dalsie cistenie sa postaral motorovy olej. Teoreticky, teraz by si mal mat motor uplne cisty. Preto by som ziadny preplachovac nepouzil. Zbytocne. Ze mas po 100 km Coca Colu, tak to moze byt tym, ze sa stary olej zmiesal s novym Hoci, ja mam coca colu (u svojho dost spinaveho motora) az tak po 2-3 tisic km
Re: BMW M52 Motul 300V
Vyzerá to tak, že ten Motul zafungoval práve ako Coca-Cola a rozpustil nejaké staršie usadeniny v motore. Sleduj to ďalej, prípadne vymeň olej trochu skôr, ale malo by to byť v poriadku. Podľa toho čo si napísal, určite by som žiaden čistič nepoužil.
Ďalšia vec je to, že koľko oleja ostáva po výmene v motore. Zisti si niekde, že koľko oleja ide do suchého motora a podľa toho si vypočítaš, že koľko starého ostáva v motore po výmene. Pri takto veľkom motore to môže byť aj viac ako liter, a to už s farbou oleja niečo spraví.
Ďalšia vec je to, že koľko oleja ostáva po výmene v motore. Zisti si niekde, že koľko oleja ide do suchého motora a podľa toho si vypočítaš, že koľko starého ostáva v motore po výmene. Pri takto veľkom motore to môže byť aj viac ako liter, a to už s farbou oleja niečo spraví.
Re: BMW M52 Motul 300V
Tenhle motor je perfektní, mám s ním něco málo najeto a tohle e39 je jeden z posledních modelů BMW, co za něco stály...
S olejem bych se neděsil, použít levnější 5w40 (třeba Helix) na 3 tisíce km, poté výměnu i s fitrem (a třeba i s protočením startéru po vypuštění), nechat hodinku vykapat a pokračovat třeba s Motulem. Přece jen má už něco za sebou...
e1H:přes litr starého oleje v motoru opravdu nikdy nezůstane, tipuju, že tenhle R6 drží cca 6 litrů, může zůstat tak 0,5l...
S olejem bych se neděsil, použít levnější 5w40 (třeba Helix) na 3 tisíce km, poté výměnu i s fitrem (a třeba i s protočením startéru po vypuštění), nechat hodinku vykapat a pokračovat třeba s Motulem. Přece jen má už něco za sebou...
e1H:přes litr starého oleje v motoru opravdu nikdy nezůstane, tipuju, že tenhle R6 drží cca 6 litrů, může zůstat tak 0,5l...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: BMW M52 Motul 300V
Veľkosť náplne je ako povedal e1H 6.5 litra, no myslím si , že to stade vytečie viac menej všetko...
Motor je skvelý o tom potom. Uvažoval som aj o predaji a následnej kúpe 540i/740il no predsa len V8 je už trochu na 20r študentskú peňaženku trochu moc, a toto čo mám teraz mám porobené, má jasnú históriu, nieje búrané, má origo lak a bolo on dobre starane, takze mi je to luto dat prec. Zaroven spotreba na to ze to je takmer 3 liter je uzasna.
E39 je pre mna spicka toho co kedy BMW vytvorilo, potom to uz ide z kopca. Ano, uz som mal tu cest aj s novsimi, napr. E60, ale to uz proste nieje to co to byvalo. Nazvi ma zaostalym no nikdy by som si nekupil auto dizajnovane v novom tisicroci. Dalsie auto bude E38, 39 M5 alebo nieco starsie, napr. E34 M5.
Neviem ci je dobre moc experimentovat s olejmi, vraj je na to citlivy VANOS, ale tak zase ak dodrzim rovnaku viskozitu tak by sa nemalo stat asi nic ci? Trebars LiquiMoly 5w40 a pak klasicky naliat Motul.
Je mozne odtial dostat nejak vsetok olej?
Ta GO bola uplna, motor rozobraty do srobky. Chlap sa fest vyznal, vymenil co sa vymenit dalo, ten motor je pocitovo ako novy. Jedine co pocujem ze sa ozyva su drazkove remene, a tie idu na vymenu koncom januara, spolu s kladkami, napinakmi a vodnou pumpou
Motor je skvelý o tom potom. Uvažoval som aj o predaji a následnej kúpe 540i/740il no predsa len V8 je už trochu na 20r študentskú peňaženku trochu moc, a toto čo mám teraz mám porobené, má jasnú históriu, nieje búrané, má origo lak a bolo on dobre starane, takze mi je to luto dat prec. Zaroven spotreba na to ze to je takmer 3 liter je uzasna.
E39 je pre mna spicka toho co kedy BMW vytvorilo, potom to uz ide z kopca. Ano, uz som mal tu cest aj s novsimi, napr. E60, ale to uz proste nieje to co to byvalo. Nazvi ma zaostalym no nikdy by som si nekupil auto dizajnovane v novom tisicroci. Dalsie auto bude E38, 39 M5 alebo nieco starsie, napr. E34 M5.
Neviem ci je dobre moc experimentovat s olejmi, vraj je na to citlivy VANOS, ale tak zase ak dodrzim rovnaku viskozitu tak by sa nemalo stat asi nic ci? Trebars LiquiMoly 5w40 a pak klasicky naliat Motul.
Je mozne odtial dostat nejak vsetok olej?
Ta GO bola uplna, motor rozobraty do srobky. Chlap sa fest vyznal, vymenil co sa vymenit dalo, ten motor je pocitovo ako novy. Jedine co pocujem ze sa ozyva su drazkove remene, a tie idu na vymenu koncom januara, spolu s kladkami, napinakmi a vodnou pumpou
Re: BMW M52 Motul 300V
Mojim snom je E38 740iL, ale v top stave. Žiaľ, zaplatiť a ešte aj živiť také auto nie je pre moju peňaženku.
Re: BMW M52 Motul 300V
Tu 5w40 bych nechal - Motul 300V, Redline a stejně tak třeba Millers oils CFS NT je špička mezi oleji,
ale vůbec bych se nebál ani Millerse EE nebo Liqui Moly Synthoil High Tech. Hlavně často měnit
A "čistič" tam nedávej - kdyžtak (jak tu zaznělo) dej na pár kilometrů levnou 5w40 na propláchnutí....
ale vůbec bych se nebál ani Millerse EE nebo Liqui Moly Synthoil High Tech. Hlavně často měnit
A "čistič" tam nedávej - kdyžtak (jak tu zaznělo) dej na pár kilometrů levnou 5w40 na propláchnutí....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BMW M52 Motul 300V
Nechcem spekulovat, ostanem teda pri tom Motule. Myslim si ze 10k interval je tak akurat, co poviete? Dnesne Longlife 20 - 50k vymeny su total ulet to mi je jasne, videl som ako vyzera veko po 30k oleji
Re: BMW M52 Motul 300V
Neviem či 300V je najlepšia volba na krátke trasy. Je to TOP olej,to je jasné,len je určený na iný typ jázd a TBN je nižšie,vzhladom k druhu použitia. Viac by vyhovoval 8100 X-max 0W-40 alebo 8100 X-cess 5W-40.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: BMW M52 Motul 300V
A k tomu jsi prosím došel jak? On se olej dělí podle typu provozu? Tenhle ester má skvělou přilnavost k třecím plochám, takže podle mě naopak rychleji maže a navíc je ještě biologicky odbouratelný. Za měBrembo píše:Neviem či 300V je najlepšia volba na krátke trasy. Je to TOP olej,to je jasné,len je určený na iný typ jázd a TBN je nižšie,vzhladom k druhu použitia. Viac by vyhovoval 8100 X-max 0W-40 alebo 8100 X-cess 4W-40.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: BMW M52 Motul 300V
A kromě toho, když bude měnit po 10-ti tkm a semtam se s autem sveze trošku ostřeji (po prohřátí), tak i TBN "jen" 8,25 mg KOH/g je dostatečné.... https://www.motul.com/system/product_de ... 1349665189
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BMW M52 Motul 300V
Tak by ho zrejme nepoužívali v pretekárskych autách a liali tam podstatne lacnejšie oleje 5W-40,ktorých cena je mnohokrát len 1/5. A ked je vlastnost prilnavosti oleja najdoležitejší parameter,tak použitie esteru v pretekárskych autách je absolutne zbytočná-kolko % jazdy na pretekárskom okruhu pripadá na nezohriaty motor?lefort píše:A k tomu jsi prosím došel jak? On se olej dělí podle typu provozu? Tenhle ester má skvělou přilnavost k třecím plochám, takže podle mě naopak rychleji maže a navíc je ještě biologicky odbouratelný. Za měBrembo píše:Neviem či 300V je najlepšia volba na krátke trasy. Je to TOP olej,to je jasné,len je určený na iný typ jázd a TBN je nižšie,vzhladom k druhu použitia. Viac by vyhovoval 8100 X-max 0W-40 alebo 8100 X-cess 4W-40.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: BMW M52 Motul 300V
Výhodou esterových motorových olejů je nejen skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě i po vypnutí motoru trvanlivý ochranný film na všech součástech, které jsou potom chráněny hned od okamžiku startu, ale poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BMW M52 Motul 300V
Nevidím najmenší dovod použitia práve tohto nie najlacnejšieho oleja. Keby lietal po nemeckých dialniciach prečo nie,ale v meste? A navyše je študent,takže sa mu každé € zíde. A pri náplni cca 6 litrov ušetrí na olejový filter.Pitris píše:A kromě toho, když bude měnit po 10-ti tkm a semtam se s autem sveze trošku ostřeji (po prohřátí), tak i TBN "jen" 8,25 mg KOH/g je dostatečné.... https://www.motul.com/system/product_de ... 1349665189
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta