BMW M52 Motul 300V

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: BMW M52 Motul 300V

Příspěvek od Colommbo »

Přesně! Opatrně sklepnout není problém, zato zvětšit nad 0,4mm špičkou - na to bych si netroufl... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW M52 Motul 300V

Příspěvek od Jerry3 »

Bacha, v žádném případě to nepáčit klasicky proti středové elektrodě! Jedinou možností je vzít konec vnější elektrody miniaturními kleštičkami.

Jinak IK20 má z fabriky odtrh 1,1 mm, což při měření klasickými spárovými měrkami vychází na cca 1,0 mm. Jenže je třeba měřit to drátěnými měrkami - kvůli U drážce na vnější elektrodě :idea: , protože jenom tak to lze nastavit správně na výrobcem motoru požadovanou hodnotu. Pokud však nemáte miniaturní kleště, šroubovák s tvrdou plastovou rukojetí na sklepávání vnější elektrody a drátěné měrky, raději se do toho vůbec nepouštějte na nechte to tak! A jestli jeden prodejce nabízí IK20 s odtrhem 1,0 mm a druhý s 0,9 mm, pak jsou vedle oba a měli by si přečíst, co stojí na krabičce. :evil:

P.S.: Tak jak jsou Denso Iridium schopny pobrat mnohem větší rozpětí tepelných hodnot, než platí pro konkurenční svíčky, tak totéž se vztahuje i k rozpětí hodnot odtrhu, jak je předepisují výrobci motorů.
adosM

Re: BMW M52 Motul 300V

Příspěvek od adosM »

Jerry3 píše:Bacha, v žádném případě to nepáčit klasicky proti středové elektrodě! Jedinou možností je vzít konec vnější elektrody miniaturními kleštičkami.

Jinak IK20 má z fabriky odtrh 1,1 mm, což při měření klasickými spárovými měrkami vychází na cca 1,0 mm. Jenže je třeba měřit to drátěnými měrkami - kvůli U drážce na vnější elektrodě :idea: , protože jenom tak to lze nastavit správně na výrobcem motoru požadovanou hodnotu. Pokud však nemáte miniaturní kleště, šroubovák s tvrdou plastovou rukojetí na sklepávání vnější elektrody a drátěné měrky, raději se do toho vůbec nepouštějte na nechte to tak! A jestli jeden prodejce nabízí IK20 s odtrhem 1,0 mm a druhý s 0,9 mm, pak jsou vedle oba a měli by si přečíst, co stojí na krabičce. :evil:

P.S.: Tak jak jsou Denso Iridium schopny pobrat mnohem větší rozpětí tepelných hodnot, než platí pro konkurenční svíčky, tak totéž se vztahuje i k rozpětí hodnot odtrhu, jak je předepisují výrobci motorů.
No do háje...co ted kujva. Já to řeknu aby to udělali v servise, známému. Snad není debil a drátěné měrky nevím jestli vůbec má. Ne IK20 se prodávají s 0.9 mm a 1,1mm. 1mm právě nenabízí. Jestli já radši nevemu NGK a bude klid. Takový starosti kvůli "blbosti" za 200 kč kus. To mě za to nestojí. Co se stane když to zůstane 1,1 mm ? Jinačí výkon vozu a běh nahovno nebo co ? Ne myslel jsem, že vemu 1,1 mm a sklepne se to na 1 mm. z vrchu. Volal jsem na autodoplnky.cz a tam mě to potvrdili. Nebo jedině, že by mě to byli ochotni někdě už nastavit na ofiko 1 mm a poslat, ale budu vypadat za pič... V T.a.d by to udělali ale oni mě nepošlou svíčky, jsou velkoprodejce. Jedině že by poslali na ty autodoplnky pod mým jménem a oni mě to poslali . Nemáš prosímtě tu možnost to s panem Zikou pořešit ?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW M52 Motul 300V

Příspěvek od Jerry3 »

adosM píše: Nemáš prosímtě tu možnost to s panem Zikou pořešit ?
Zavolej mu na číslo 257215026, aby ti potvrdil, že s tím odtrhem z výroby u IK20 se to má přesně tak, jak jsem napsal shora. Nebo přijeď na sraz a já ti ho na těch svíčkách upravím, třebaže se domnívám, že to vzhledem k předpisu výrobce motoru vůbec není nutné.
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BMW M52 Motul 300V

Příspěvek od bjukemen »

jeden nemenovany servis sklepava elektrodu kladivom :twisted: dokonca som bol toho ocitym svedkom
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW M52 Motul 300V

Příspěvek od Jerry3 »

A když to nejde kladivem, vezmou to palicí! :lol:
adosM

Re: BMW M52 Motul 300V

Příspěvek od adosM »

Děkuji že jste mě hoši trochu upravili dialog. Trošku tam proletěli peprnější slova, protože jsem se lehce nasral. :D Chci ladit Bmw a mám angínu. A pořád trable
adosM

Re: BMW M52 Motul 300V

Příspěvek od adosM »

bjukemen píše:jeden nemenovany servis sklepava elektrodu kladivom :twisted: dokonca som bol toho ocitym svedkom
Budeš se smát ale to mě taky prvně napadlo. Kladívkem opatrně sklepnout :oops:
adosM

Re: BMW M52 Motul 300V

Příspěvek od adosM »

Jerry3 píše:
adosM píše: Nemáš prosímtě tu možnost to s panem Zikou pořešit ?
Zavolej mu na číslo 257215026, aby ti potvrdil, že s tím odtrhem z výroby u IK20 se to má přesně tak, jak jsem napsal shora. Nebo přijeď na sraz a já ti ho na těch svíčkách upravím, třebaže se domnívám, že to vzhledem k předpisu výrobce motoru vůbec není nutné.
Opravdu to není nutné ? Tak ale bylo by to lepší ne že ne. Když je tam ta mezera psaná. Ikdyž nevím proč pro model 330 xi ( 4 kolku ) mají v denso manuálu odrth 1.1mm, když je to samý motor. Ok zkontroluji svíčky co tam jsou jak na tom vypadají, a kdyžtak bych sebou vzal ty nové densa do ruky a dal je tam později.. Ty si mechanik, že máš drátové měrky, minikleště atd ? Vypadá že si to už dělal. Objednám 1,1 mm a bud mě to ty a nebo zručný mechanik upraví.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW M52 Motul 300V

Příspěvek od Jerry3 »

Sice nejsem mechanik, ale dělal jsem to přinejmenším 100x. Jinak platí, že pro atmosférický motor o určitém kompresním poměru jsou určeny svíčky určité tepelné hodnoty a k nim patří i určitá hodnota odtrhu. Jinak řečeno, jestliže jsou do motoru tvého vozu určeny svíce o tepelné hodnotě odpovídající u Denso číslu 20, pak se dá s pravděpodobností hraničící s jistotou předpokládat, že "správný" odtrh bude 1,1 mm. Všechny IK 20 mají z výroby možná o chlup míň, a to proto, že vnější elektroda se provozem v jiskřišti zmenšuje, čímž se časem dostane na přesnou hodnotu 1,1 mm, aby - pokud odtrh neupravíš - časem dále rostla.
adosM

Re: BMW M52 Motul 300V

Příspěvek od adosM »

Ale technicky si na tom fakt dobře sakra. 8) všechna čest. Tak třeba to budeš dělat po 101 u mých denso-. Beru teda densa s Odtrhem 1,1mm, kde jak říkáš bude od výroby lehce mín. Ikdyž pořád nevím, proč doporučují pro bmw 330 xi ( 4 kolu ) odrth 1,1mm a pro bmw 330i bez 4 koly 1 mm, ale to už je jedno
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BMW M52 Motul 300V

Příspěvek od Jerry3 »

adosM píše:Ale technicky si na tom fakt dobře sakra. 8) všechna čest.
Že by? S IQ60? Viz sousední vlákno... :P
adosM píše:Ikdyž pořád nevím, proč doporučují pro bmw 330 xi ( 4 kolu ) odrth 1,1mm a pro bmw 330i bez 4 koly 1 mm, ale to už je jedno
Záleží na tom, odkud ty dva rozdílné údaje čerpáš. Jinak řečeno, papír snese vše.
adosM

Re: BMW M52 Motul 300V

Příspěvek od adosM »

Ne jsem se přehlidl, i 330xi 4 kola ma odtrh 1mm. Sorry
adosM

Re: BMW M52 Motul 300V

Příspěvek od adosM »

Jo jinak do převodovky měl jít Mtf LT1 podle nálepky. Ale ten se už v bmw nerozlévá. Náhrada Mtf lt-2. Říkal jsem si, že bych tam měl dát origo od Bmw. Ale 1.4 L oleje 1100kč i s dopravou. Dal jsem tam Ravenol MTF LT-2. 2 L za 800kč s poštou. A ? Sice nevoní tak hezky jak Bmw mtf-lt2, jak mě ukazoval mechanik, ale řadí se mě ted o poznání lépe. Suprově, lehce. Není co řešit. Zbylo mě ještě 0.6 L oleje na oživení náplně za 3-4 roky. Jen nevím jestli tam pak nalít ten lubrifilm B2. Když to maká ok. Jen jako prevenci a ochranu. Ale nevím jestli se naruší vlastnosti toho ravenolu. Do difecu jsem ten Lubrifilm s novým olejem nalil.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BMW M52 Motul 300V

Příspěvek od Pitris »

Do difu si B2 dal a do převodovky se bojíš ? Buď v klidu. Uvidíš jak půjde řadit v průběhu celého roku. A ten Ravenol má v nabídce i MTF-1, ale neřekl bych že by si s MTF-2 mohl něco pokazit.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět