BMW a TDI PD 96kW

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
STfora

BMW a TDI PD 96kW

Příspěvek od STfora »

Zdravím,

název vlákna jsem zvolil tak aby přilákal pozornost. Faktem je, že mám v zásadě dva dotazy na volbu správného oleje.

1) Jde o mé BMW 135i s n54 motorem (tedy biturbo), najeto 70tkm, auto nikdy nejezdilo LL oleje ani interval. Předchozí majitel používal Mobil Super 3000 XE 5W-30 s intervalem výměny okolo 12tkm. To je mi sympatické a nechci s tím ani začínat. Vzhledem k tepelnému namáhání všech provozních kapalin a vůbec všeho pod kapotou (obě turba jsou ochlazená olejem i chladící kapalinou) a jistým zmínkám o problémech s karbonizací motoru bych šel do co nejodolnějšího oleje. Použití auta 30% dálnice, 10% město, 60% svižná jízda po okreskách. Když jedu např po dálnici teplota oleje je podle palubních přístojů tak 110°C - 115°C na okresce ve svižném tempu vyleze i na těch 120°C. Mnoho známých používá a dává dobré reference na MO, vybral jsem tedy 5w-40 CFS NT s tím, že bych se držel spíše výměny po 10tkm - jasné jedna náplň stojí okolo 3000kč, ale to nějak zkousnu. Napadají vás nějaké další alternativy? Má smysl před přechodem na CFS NT dávat engine flush?

2) Po odchodu kolegy jsem přislíbil, že se postarám alespoň o nějaký servis (a udržení auta při životě) jeho bývalého služebního vozu - on si ho moc nehleděl. To jen na úvod, jedná se o O1 1,9tdi 96kw, ročník 2003, najeto bratru 290tkm, ale motor nezní nijak špatně co mohu posoudit (s naftovými motory moc zkušeností zrovna nemám). Problém je, že jeho "olejová" historie je značně nejistá, kolega tam kdysi něco dolíval (když si počítač řekl) ani neví co, "jo olej, no ten se měnil vloni, nebo to bylo předloni?" a co tam sktutečně je prostě aktuálně nevím. Podle motoru by tam měl patřit olej normy VW 505.01, je to tak? Má smysl použít nějaké proplachy? Či udělat dvě po sobě jdoucí výměny s odstupem pár tisíc km? Provoz auta, no prostě služebák, 40% dálnice, 20% okresky a zbytek město, ale zase ho nikdo nijak zásadně nehoní - jako by to šlo...

Budu vděčný za vaše postřehy.
Děkuji a přeji pěkný den
H.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: BMW a TDI PD 96kW

Příspěvek od Colommbo »

Tož jen dva postřehy a vděčný za ně být nemusíš - co se PD 96kw týče, je toho tu na fóru napsáno už opravdu mnoho, stačí jen hledat. A na otázku oleje pro tvůj motor (mimochodem 135i je hodně gut auto, buď na ně opatrný) tu najdeš odpovědi taky. Proplach motoru netřeba.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BMW a TDI PD 96kW

Příspěvek od Pitris »

to STfora:
1) V SAE 5w40 je Millers Oils CFS NT jeden z nejlepších a ten olej by to asi vydržel i teplotně, ale když bys parkoval v garáži nebo měl minimum mrazivých startů, dalo by se dobře jít i do MO CFS NT 10w50.
A když by studené starty byly častější, je vhodná alternativa 5w50; třeba Mobil1 nebo Yacco Galaxie GT. A výměna oleje po 10-ti tkm je gut :wink: Jinak engine flush se dá, ale při té známé olejové historii je možná zbytečný.

2) Do té Oktávky 1.9 TDI 96kw je potřeba olej normy VW505.01, protože to je čerpadlo-tryska (TDI-PD)
DPF tam předpokládám není a po ujetých 300tkm bych použil 5w40 ACEA B3 nebo B3/B4. Co se tady týče proplachu, v tomto případě bych spíše než nějaký čistič použil častější výměnu a aspoň jednou (lépe dvakrát) vyměnil olej tak po 3-4 tkm (samozřejmě včetně filtru) a pak měnil tak po 12-ti tkm....
A více to rozvádět netřeba, bo obsáhlé vlákno :shock: o tom je třeba tady: http://www.oleje.cz/forum/tdi-pd-olej-v ... t3216.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: BMW a TDI PD 96kW

Příspěvek od lefort »

Budu tady trochu za.írat vlákno, ale sakra to nikdo neumí použít funkci "hledat"?
Colommbo má naprostou pravdu, hlavně napsat co nejpoutavější název vlákna a honem dostat odpověď... :evil:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
STfora

Re: BMW a TDI PD 96kW

Příspěvek od STfora »

@Pitris:
Díky, co se BMW týče, stojí na zahradě, pouze za plotem. Mrazivé starty jsou minimální, ale může se stát, že ho budu potřebovat, ikdyž není zrovna krásně. Proto bych se držel 5w-xx. Vyzkouším a uvidím :wink:

Co se týče toho starého šuplíku (rozuměj O1) šlo mi především o konkrétní use case s autem co mu táhne na 1/3 mil. kilometrů, což je podle mých osobních měřítek prostě strašně moc. Ještě navrch s nejasnou historií :o
e1H

Re: BMW a TDI PD 96kW

Příspěvek od e1H »

To PD TDI bez problémov odjazdí ďalšiu porciu tých kilometrov ak dostane všetko, čo auto dostať má. Teraz sprav jednu alebo dve krátke výmeny a potom prejdi na interval výmen 10-15 tisíc km (alebo max. 1 rok), podľa toho ako sa tým autom bude jazdiť. Samozrejme sa drž predpísaného schválenia VW 505.01, a viskozitu zvoľ 5W-40.

A BMW 135i. Ak ti cena za CFS NT nevadí, tak ti asi ťažko poradíme niečo lepšie. Jedine že by som zobral olej za polovicu, a menil ho 2x tak často (to je vždy lepšie). Hlavne sa vyhýbaj ACEA Cx olejom, ale vyber radšej klasiku ACEA A3/B4, a bude to v poriadku. Interval okolo 12 tisíc km je super.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: BMW a TDI PD 96kW

Příspěvek od jerome »

STfora píše: vybral jsem tedy 5w-40 CFS NT s tím, že bych se držel spíše výměny po 10tkm - jasné jedna náplň stojí okolo 3000kč, ale to nějak zkousnu.
Nie je co dodat... jak olej tak aj dlzka vymeny :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět