Vodu jsem u japonských aut nedoléval nikdy.
Ale jestli se dolévá u prémiových německých značek a VAGu, tak máme asi někde chybu.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Jerry3 píše:Pokud je motor v pořádku, mezi výměnami by nemělo být nutno dolevat olej.
jirkapohl píše:Tak to je pěkná kravina
jirkapohl píše:Auta jsou pouze dvě.Mercedes a BMW.Ostatní jsou pokus o auto
A proto se u BMW ztrácí voda v chladiči a olej v motoru. Hmmm - to je fakt super.... A opravdu smutné je že si někdo z chyb umí udělat přednost A s tou "běžnou" ztrátou několika litrů vody nebo oleje tu kraviny nezlob se ale plácáš Ty....
Mám jen radost,že emulze v oleji neznamená naprosto nic.Jinak nová Alfa Romeo,kterou máme v práci bere oleje 5 litů od výměny do výměny.Výrobce to dokonce prý uvádí.
A to jako Alfa má být etalonem technické kvality? Pěkně děkuju za takové motory Ale chápu že lidem načuchlým VW a BMW to nevadí / resp. to berou jako zcela normální věc Dyť se to dolije. Ano ale proč Jsou motory kde dolívat netřeba.
jirkapohl píše:Mám jen radost,že emulze v oleji neznamená naprosto nic.Jinak nová Alfa Romeo,kterou máme v práci bere oleje 5 litů od výměny do výměny.Výrobce to dokonce prý uvádí.
jirkapohl píše:1 litr oleje na tisíc km je zcela běžné.
Možná tak u VAGu a BMW V manuálu Fordu je povolená max. spotřeba oleje 0,5 l/1000km. A to při použití lehkoběžných olejů!
Pitris : Vlastně ještě ti Italové - u nich je to vlastnost, která ale za tu "duši" stojí
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85 Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Jo, Alfa Romeo umí nádherná auta, ale s kvalitou výroby Ital v zimě nepracuje a v létě tančí ale aspoň jsou si toho někdy vědomi a doporučují oleje 10w60....ale když dá někdo "30" či "40"
Predstavoval by sis, ze rekne: "Kurna dojebali jsme to my pri navrhu motoru, i vy tema vasima long-life olejama, a ted je to vse proste v..."?
PS: Musim zatukat na drevo, ale muj 1.6 MPI, na internetu znamy take jako zrout oleje, zatim po 60 tis. ani decku mezi vymenama. A to jsem do 60 tis. km jezdil jen na 5W-30 LL (25 tis. km na prvni dve naplne a 10 tis. km na tu treti, pak jsem prozrel).