best pao-ester oil Fuchs, Gulf, Motul, Yacco, Ravenol, MO

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

tennant

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od tennant »

lefort píše:A Yacco? Já u něj možná nakonec skončím...
:wink: zahrnu, určitě si to zaslouží. Jen mě zaráží bod tuhnutí. Yacco má ,,jen'' -39 a předešlý zmiňovaný Gulf dokonce jen -36, čím to je? Myslel jsem, že obecně ester based/pao mají dost nízký bod tuhnutí. V čem je tedy háček? Díky za objasnění :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od Pitris »

Zřejmě v 5w - což značí čerpatelnost do -30-ti°C. A kdo chce/potřebuje níž, musí 0w....
Ale 5w mimo Skandinávii☺ plně vyhoví, tak proč to hnát pod -40°C, když u "racing" olejů jde prioritně spíš o ty vysoké teploty....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od Durex »

I když je to trochu mimo téma,tak si představte,že sem dobrovolně jel v zimě na sraz s olejem 20w50,kde byla čerpatelnost -18 a teplota byla -15 ... :lol:

Jak bylo zmíněno,tak zda má race olej čerpatelnost -39 nebo "jen" -36 by mi bylo opravdu buřt. Pokud nebydlíš na Kvildě,tak je to u nás opravdu jedno ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od Shi »

běžné základové oleje PAO mají viskozitní index cca 130. To v praxi znamení, že základový olej, který viskozitou za studena odpovídá 5W nedosahuje bez modifikátorů viskozity potřebnnou viskozitu za tepla.
Takže se smíchajíé různé základové oleje, přidají se modifikátory viskozity, aby to za tepla tolik neřídlo a šup máme tu olej 5w-40 a viskozitní index přes 160.

Nebo máme směs základových olejů, která sáma o sobě vyhovuje viskozitou za tepla, ale nevyhovuje za studena, takže se do směsi nasypou aditiva zvyšující tekutost za studena a šup, zase tu mám olej 5w-40 a viskozitní index přes 160.

Dále se dá udělat i kompromis výše uvedeného.

Jenomže platí, že čím víc aditiv v oleji je, tím méně oleje tam je, přičemž olej je to co maže. Výrobci racing olejů asi nemají potřebu honit se za čerpatelností za studena.

Některé estery za studena tečou víc, než PAO, jiné tečou méně než PAO, takže použití esterů samo o sobě neříká nic o viskozitě za studena. Viděl bych to proto tak, že u racing olejů výrobci kladou větší důraz na vysoké teploty, než na nízké teploty a pokud nějaký racing olej má bod zkápnutí kolem -60 tak je to spíš shoda okolností, než primární záměr výrobce.
tennant

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od tennant »

Shi píše:běžné základové oleje PAO mají viskozitní index cca 130. To v praxi znamení, že základový olej, který viskozitou za studena odpovídá 5W nedosahuje bez modifikátorů viskozity potřebnnou viskozitu za tepla.
Takže se smíchajíé různé základové oleje, přidají se modifikátory viskozity, aby to za tepla tolik neřídlo a šup máme tu olej 5w-40 a viskozitní index přes 160.

Nebo máme směs základových olejů, která sáma o sobě vyhovuje viskozitou za tepla, ale nevyhovuje za studena, takže se do směsi nasypou aditiva zvyšující tekutost za studena a šup, zase tu mám olej 5w-40 a viskozitní index přes 160.

Dále se dá udělat i kompromis výše uvedeného.

Jenomže platí, že čím víc aditiv v oleji je, tím méně oleje tam je, přičemž olej je to co maže. Výrobci racing olejů asi nemají potřebu honit se za čerpatelností za studena.

Některé estery za studena tečou víc, než PAO, jiné tečou méně než PAO, takže použití esterů samo o sobě neříká nic o viskozitě za studena. Viděl bych to proto tak, že u racing olejů výrobci kladou větší důraz na vysoké teploty, než na nízké teploty a pokud nějaký racing olej má bod zkápnutí kolem -60 tak je to spíš shoda okolností, než primární záměr výrobce.
ok diky za vysvetleni :wink:
tennant

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od tennant »

Aktualizace, pro Gulf competition 5W40 jsem získal aktuální data.

HTHS is 4.05cP
TBN is 10.1mgKOH/g

myslím že hodně slušně :) mám slíbeno změření i TAN čísla, budu informovat jak dopadlo :)
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od bjukemen »

Presne davnejsie sa menilo zlozenie Gulfov a TBN islo vyrazne hore
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
tennant

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od tennant »

Yacco GALAXIE 5W-40

HTHS 4.2 mPa.s
Noack 11.9%
TBN 7 mgKOH/g
TAN 2.3 mgKOH/g
CCS 6100 mPa.s at -30°c
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od Pandora »

TBN jen 7 ??
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od PavelRS »

Asi to tu někde proběhlo, ale když už řešíte Galaxii 5W40, jak je to u Galaxie 5W50 s HTHS a TBN? Nevíte někdo? :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od Pedro »

Za chvili z toho budou mit nekteri TBC.
Kdyz menite zavcas ci drive, je dulezita zejmena HTHS a dle jizd i visc 40 a 100st.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od Pitris »

PavelRS píše:....jak je to u Galaxie 5W50 s HTHS a TBN?
HTHS je podle mě někde u 4,5 a jinak....
alfi166silver píše:Yacco GALAXIE GT 5W-50 TBN 9,0 TAN 2,5

Yacco VX 1000 LL 5W-40 TBN 10,1 TAN 2,7 HTHS 3.6 mPa.s

Yacco LUBE FR 5W-40 TBN 10,3 TAN 3,2 HTHS 3.7 mPa.s
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
tennant

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od tennant »

Pitris píše:
PavelRS píše:....jak je to u Galaxie 5W50 s HTHS a TBN?
HTHS je podle mě někde u 4,5 a jinak....
alfi166silver píše:Yacco GALAXIE GT 5W-50 TBN 9,0 TAN 2,5

Yacco VX 1000 LL 5W-40 TBN 10,1 TAN 2,7 HTHS 3.6 mPa.s

Yacco LUBE FR 5W-40 TBN 10,3 TAN 3,2 HTHS 3.7 mPa.s
4.5 to není Obrázek
tennant

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od tennant »

PavelRS píše:Asi to tu někde proběhlo, ale když už řešíte Galaxii 5W40, jak je to u Galaxie 5W50 s HTHS a TBN? Nevíte někdo? :wink:
zkus napsat https://www.yacco.com/contact/ do cca týdne máš odpověď :wink:

tabulka s oleji: https://snag.gy/FiYJzQ.jpg
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: best pao-ester oil Fuchs, Gulf, Motul, Yacco, Ravenol, M

Příspěvek od Pitris »

Pavel se ptal na 5w50, Ty si dal odkaz na 5w40,
(a alfi v 5w40 ne na Galaxii)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět